Met zeer veel plezier lees ik vaak topics op dit forum. Ik ben gek op New York en ook in West Amerika hebben we er heel gave reis gehad, met dank aan tips hier.
De laatste tijd lees ik met name mee over Canada, want we gaan in de zomer van 2026 naar West Canada. Toch blijf ik me steeds afvragen of jullie tips hebben voor onze planning tot zover.
We houden wel van een lekker tempo, maar willen ook best een stuk hiken (bv 3-4 uur, in een enkel geval langer) als we daardoor mooie stukken zien met wat minder groepen toeristen.
Anderzijds gaat ons hondje mee op reis (!), waar we wel rekening mee moeten houden. Hij kan vaak wel mee of soms even alleen blijven, maar niet te vaak.
We hebben een planning gemaakt, maar ik vraag me toch af of jullie iets anders zouden doen.
- Bv een nacht extra tussen Jasper en Banff, om optimaal te genieten van Icefields Parkway en te hiken bij Athabasca Glacier?
- Hoe zouden jullie de laatste dagen tussen Revelstoke en Vancouver inrichten? We vliegen heen op Vancouver, dat ligt vast. En daarna vanaf Vancouver ‘s avonds op 4 augustus naar New York, voor een afsluiting van de reis. We drinken geen/nauwelijks alcohol, vandaar dat ik Kelowna niet in het plan heb opgenomen, maar ik weet het echt nog niet zo goed..!
- Zijn er nog campsites die ik mis?
Hopelijk hebben jullie tips voor de route.
Zie foto in de bijlage voor route. Indien gewenst kan ik hem uitschrijven !
Groet, Nikita