Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika – Tips, tricks en codes voor je boeking (samenvatting in 1e post).

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Autohuur voor Amerika – Tips, tricks en codes voor je boeking (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Deze post is speciaal gericht op de grote verhuurbedrijven in de US waarvan de meeste ook een eigen topic hebben. Er zwerven veel codes en truukjes rond waarmee je een betere prijs kunt krijgen die niet iedereen weet of lastig weet te vinden. Deze post is een verzameling van de verschillende opties die je hebt bij het huren. De verzameling is voor een groot gedeelte ervaring van forumleden die hun kennis willen delen!
De 1e post van dit topic: viewtopic.php?f=30&t=75544 bevat ook al heel veel informatie over de verhuurbedrijven zelf. Lees de 1e post goed door om een beeld te krijgen van wat er geboden wordt!

Welke bedrijven gaat deze post precies over en wat zijn loyalty programma’s?
Welke auto krijg ik als ik boek?
Waar reserveer ik de auto en waar moet ik echt op letten?
Hoezo verschillende landen bij boekingen?
Welke codes zijn er en wanneer mag ik ze gebruiken
linkjes met filmpjes met andere tips/tricks die handig kunnen zijn

<<Welke grote bedrijven kennen we als het gaat om auto verhuur>>

Er zijn een groot aantal verhuurbedrijven actief in de auto markt in Amerika. Toch zijn er een aantal die het grootste gedeelte van de markt in handen hebben. Dit topic zal daarom voornamelijk over deze verhuurders gaan:
Iedereen heeft goede en slechte ervaringen met de verschillende verhuurders maar in de regel is dit afhankelijk van veel factoren. Wat wil je, welke locatie en zelfs of de medewerker wel vriendelijk was of niet. Vergeet ook niet dat veel van deze bedrijven eigenlijk merken zijn waar maar een paar bedrijven achter zitten.
Ze hebben ook allemaal hun eigen loyalty programma’s waarbij je voordelen krijgt zoals kortingen, gratis upgrades, meer service, etc.
Staar je hier alleen niet blind op bij je boeking, je moet een x aantal reserveringen per jaar halen wil je een status behouden en soms is de prijs nog steeds hoger ook al heb je een hogere rating. Het is wel vaak dat je bij de hoogste rating je eigen auto mag uitzoeken uit een zogenoemde presidents circle of gold canopy. Wil je toch naar de hoogste tier kan dit door statussen te matchen, hierover wordt in dit topic veel gedeeld: viewtopic.php?p=1301505#p1301505
Even twee voorbeelden:
Hertz
Hertz loyalty.jpg
AVIS
Avis loyalty.jpg
Of je dit dus echt belangrijk vindt is een keuze, de korting kan soms wel oplopen en je hebt vaak de optie om een klasse lager te boeken dan wat je wilt hebben. Zoals je ziet aan de vele * zijn er ook disclaimer en extra info dus niks is gegarandeerd bij je boeking. Wil je 100% zeker een auto van een bepaalde klasse, moet je die dus ook echt boeken!

<<Welke auto krijg ik als ik boek?>>
Op het forum lees je regelmatig “ik heb een Nissan Rogue, Ford Mustang, Equinox, Tiguan, etc. geboekt” en er wordt nog net niet aangegeven in welke kleur de reservering staat. In de praktijk is dit helaas anders. Je boekt namelijk geen auto of de auto op het plaatje maar je boekt een autoklasse. En hier wordt het soms wel verwarrend want een autoklasse kan meerdere auto’s bevatten van ongeveer die grote, maar soms lijken er ook grotere auto’s tussen te staan.
Belangrijkste om op te letten is het aantal zitplaatsen, aantal koffers en (mocht je dat belangrijk vinden) hoe zuinig de auto is.
Bijvoorbeeld deze premium SUV van AVIS:
Autovoorbeeld.jpg
Autovoorbeeld.jpg (23.72 KiB) 5221 keer bekeken
Hier kunnen gegarandeerd 7 personen in, 3 grote koffers en 4 tassen. De kans is groot dat je er veel meer in kwijt kunt, maar als je dus met de max aantal personen in de auto wilt, dan heb je zeker ruimte voor dit aantal koffers en tassen.
Op de volgende sites kun je vergelijken welke klasse welke auto’s kan hebben:
AVIS HERTZ ALAMO <<Waar reserveer ik de auto en waar moet ik echt op letten?>>

Ok, er komen op dit forum veel verschillende bedrijven en websites voorbij die je allemaal een auto kunnen verhuren in Amerika. Het blijft alleen verstandig goed te kijken wat er in de package zit en waar je toch al recht op hebt.
Zo kun je je auto huren bij bv Easyterra, Rentalcars.com of sunnycars.nl allemaal sites die je voor de vakanties in Europa ook gebruikt omdat ze alle verzekeringen hebben en dus een stuk eenvoudiger zijn. Dat je daar dan extra voor betaalt maakt niet uit, toch? Voor een vakantie in Europa klopt dit en moet je goed opletten, voor autohuur in Amerika als je vanuit Europa boekt heb je altijd standaard verzekeringen inbegrepen en is deze extra dienst van deze tussenpartijen helemaal niet nodig. Daarom is het verstandiger om direct bij de rentals te kijken en te vergelijken voor de voorwaarden en totale kosten. Let hier goed op wat wel, en wat niet onderdeel is van je overeenkomst.
Als je bij Hertz, Alamo, AVIS, etc. gaat kijken voor een huurauto hou dan ook rekening mee dat je vaak twee prijzen ziet staan. Één prijs is voor de Pick-up-at-the-counter, met andere woorden je betaalt pas wanneer je je auto ophaalt en mag vaak ook gewoon last minute annuleren. Deze prijs is in de regel iets hoger. De andere prijs is de Pay-now prijs, je betaalt op het moment dat je op de knop boeken drukt. Let bij deze optie goed op wat de voorwaarden zijn want die kunnen per rental verschillen!
Zo hanteert AVIS dat je tot 48 uur van te voren kosteloos kunt annuleren (jan-2026) maar is Hertz daar een heel stuk strenger in, daar mag je bij vooruitbetaling annuleren tegen een annuleringsfee (niet altijd, maar staat in de voorwaarden!).
Dit kan heel interessant zijn (en daarvan staat ook een voorbeeld hieronder bij de boekingen per landen) is dat prijzen fluctueren. Wanneer je dus een auto boekt een paar maanden voordat je met vakantie gaat kunnen prijzen en aanbiedingen op de sites komen.
Een voorbeeld voor een vakantie naar Orlando in April voor 12 dagen een Premium SUV.
boekingen:
[
  • 09-2025: geboekt AVIS.IS : 850,- (geannuleerd)
  • 10-2025 : geboekt AVIS.BE : 790,- (geannuleerd)
  • 12-2025 : geboekt AVIS.BE : 675,- (geannuleerd)
  • 03-2026 : geboekt AVIS.BE : 605,-
Met andere woorden het heeft dus zeker zin om dit in de gaten te houden (in dit geval 250,-) als je vroeg van te voren boekt. In de tussentijd is de auto ook een paar keer veel duurder geweest en op andere sites zoals AVIS.ES is de auto 1300,-. Doe hier je voordelen mee door regelmatig te checken. Het helpt soms ook om Avis/Alamo/Hertz met elkaar te vergelijken.

<<Hoezo verschillende landen bij boekingen?>>

Het klinkt misschien raar maar je krijgt verschillende prijzen wanneer je boekt via websites van verschillende landen bij hetzelfde bedrijf. Soms is het ene land duurder dan de andere en loont het goed rond te kijken. Een voorbeeld voor een reis naar Orlando van 02-05-26 t/m 16-05-26 en we willen graag een Autogroep S auto (type ford Explorer):
  • Avis.nl/be : 850,-
  • Avis.dk : 813,-
  • Avis.IS : 949,-
  • Avis.ES : 690,-
Als we dus graag een auto bij Avis willen boeken voor deze periode is het dus voordeliger om die in Spanje te boeken bij Avis.es. Je hebt dezelfde auto, dezelfde voorwaarden maar het scheelt je dus in vergelijking met nl ruim 160,-.
Dit werkt ook zo op de site van Hertz, Alamo, etc. Daarom is het ook belangrijk dat als je een auto wilt huren en niet perse aan een loyalty programma vast zit, je de verschillende sites/opties langs loopt.
Let wel op dat je bij Hertz bv het land kunt selecteren door rechtsboven aan op de NL/NL te klikken, hier kun je daarna ook verschillende opties langs lopen. Vergeet niet iedere keer op verzenden te drukken! Wanneer je een land buiten de EU selecteert kan het zijn dat je nog lagere prijzen krijgt. Hou hier rekening mee dat gedurende de boeking je de verzekeringen zelf nog moet toevoegen en de prijs dus nog steeds omhoog kan gaan.
Het is iets meer werk, maar loont dus zeker!
Veel voorkomende sites op dit forum zijn:
  • Budget
  • Sixt
<<Welke codes zijn er en wanneer mag ik ze gebruiken>>

*UPDATED 27-02-2026*

Je hebt ook veel codes en met wat google magie kun je vinden wat ze precies inhouden en waar je aan moet voldoen. Of ze nog allemaal werken weet ik niet 100% zeker maar hou deze pagina op de hoogte, wanneer forumleden nieuwe codes posten zal deze regelmatig worden geupdate.
De codes en het gebruik hiervan zijn altijd op eigen risico en ook belangrijk dat je zelf wat onderzoek doet of je deze mag gebruiken, soms zitten er voorwaarden aan gekoppeld zoals het eigendom van een creditcard (bv VISA gold) of dat je een abonnement hebt (zoals ANWB). In principe werken alle codes tijdens het invoeren en hoef je dus niet bv je code voor de ANWB in te voeren. Het is wel zo dat je niet aan de voorwaarden van de code voldoet en dus eigenlijk geen recht op de korting hebt. Of dit gevolgen heeft aan de counter, of wanneer er iets met de auto gebeurt is niet 100% zeker. Wil je op safe spelen is de regel: Voldoe je niet aan de voorwaarden, gebruik de code dan niet.

Hou ook rekening met combinaties. Bij Hertz heb je bv PC codes en CDP codes voor extra kortingen en niet alle combinaties zijn mogelijk of van toepassing op datums/locaties waar je wilt reserveren dus hier moet je wel rekening houden dat je wat moet spelen om de juiste korting te krijgen.
Overzicht van de codes:
  • AVIS
    • W819200 – VISA Gold code
    • A552300 - VISA cardholder AWD
    • E438500 - VISA Infinite
    • K738800 - VISA Signature
    • N744100 – British Airways code
    • D486602 – Best Western worldwide Discount code
    • O368100 - Visa Platinum
    • N070000 - SAS bonus menber
    • F982700 - Flying blue member
    • F983000 - Flying blue member
    • N937100 - Mastercard Platinum
    • A756900 - AMEX Platium
  • HERTZ
    • mastercard CDP 2122005 met promo code 210402
    • 66667 (alleen voor AMEX Platinum, want zonder SLI/CDW, die gedekt is door de kaart)
    • 795093 - Mastercard Platinum
    • 795094 - Mastercard Gold
    • 629733 - Flying Blue Ivory
    • 963123 - Flying Blue Silver
    • 963122 - Flying Blue Gold
    • 567704 - Flying Blue Platinum
    • 211762 - AMEX Premium
    • 62455 - United Airlines
    • 826779 - Accor hotels
    • 866984 - ANWB
    • 504224 - ANWB
    • 769270 - Flying Blue
    • 165385 - Delta
    • 795091 - Mastercard
    • 618583 - VISA
    • 1244810 (VISA CODE)
    • 522000 - Air France Passagiers
    • 2122005 - Mastercar standaard kaart
    • 633306 - Amex Platinum emea
    • 705500 - Amex Gold
    • 427346 - Amex membership rewards
    • 769268 - AmEx Flying Blue card
    • 824500 - SAS bonus menber
    • CDP 308 - Young Driver for Free (ANWB Lidmaatschap)
  • ALAMO(.de)
    • THPPS15
  • nationalcar.de
    • accountnumber 5005946 (NATIONAL INT'L POINT OF SALE)
Alles wat je in deze pagina gebruikt is uiteraard op eigen risico en verantwoording, gebruik het op de juiste manier en het moet goed komen!

Indien je aanvullingen/vragen/etc. hebt als het gaat over kortingen, codes of andere tips voel je vrij om ze hier te posten. Ik werk ze regelmatig bij zodat de lijst schoon en up to date blijft.
Laatst gewijzigd door nwolf op 25 mar 2026, 14:13, 34 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika – Tips, tricks en codes voor je boeking (samenvatting in 1e post).

Bericht door HennyCox »

Link naar de lijst met huurauto's bij Alamo:
https://www.alamo.com/en/rental-cars/us.html

En hier voor hertz:
https://www.hertz.com/us/en/vehicles
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika – Tips, tricks en codes voor je boeking (samenvatting in 1e post).

Bericht door d_vdploeg »

nwolf schreef:
22 jan 2026, 11:34
Het is wel zo dat je niet aan de voorwaarden van de code voldoet en dus eigenlijk geen recht op de korting hebt. Of dit gevolgen heeft aan de counter, of wanneer er iets met de auto gebeurt is niet 100% zeker.
Goed topic @nwolf :thumbup:

Het gebruiken van de verschillende codes is inderdaad op eigen risico. En ik denk dat het hem niet zozeer zal zitten als dat je er last mee krijgt aan de balie/aanvang huur. Ik heb zelf in 8 reizen nog nooit vragen gehad over waarom ik een bepaalde kortingssite gebruik.

Maar meer als er schade is. Als je van jezelf weet dat je deze code eigenlijk niet kunt gebruiken of twijfelt, omdat je (mogelijk) niet aan de voorwaarden voldoet dan zou mijn advies zijn om er ook geen gebruik van te maken. Het eventuele gedoe wat je er van hebt is voor mij een reden omdat vooral niet te doen.

Een aanrijding is (in het buitenland) al vervelend genoeg, de afwikkeling gaat soms anders dan wij in Nederland gewend zijn, in een andere taal. De meesten hier op het forum zullen vrij goed Engels spreken, maar toen wij een aanrijding hadden in de VS nu bijna 2 jaar geleden waren wij blij dat wij van Amerikaanse familieleden gebruik konden maken die ons bijstonden.

Laat staan als ze er helemaal induiken en de schade op jou verhaald wordt omdat je niet aan de voorwaarden van de huurovereenkomst hebt voldaan. Ieder zijn of haar keuze maar ik zou het afraden.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Vandaar ook deze regel :

Of dit gevolgen heeft aan de counter, of wanneer er iets met de auto gebeurt is niet 100% zeker. Wil je op safe spelen is de regel: Voldoe je niet aan de voorwaarden, gebruik de code dan niet.

Ik heb het er idd bewust bijgezet in deze verwoording door de discussies in het andere topic.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Bij Hertz kan nog CPD 427346 van AMEX MEMBERSHIP REWARDS worden toegevoegd. Geeft meestal rond de 20% korting. Ook alleen gebruiken als je dus punten spaart via Amex.
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

nwolf schreef:
22 jan 2026, 11:34
759091 - Mastercard
Bedankt voor het mooie overzicht. Als ik bovenstaande code bij Hertz gebruik dan komt de volgende CDP naam in beeld: Mueller Service GmbH
Dus geen verwijzing naar Mastercard.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@Glorious mijn fout: Mastercard is 795091 @nwolf kun je aub aanpassen in overzicht? Thanks
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@Laredo , @BahamaOne bij deze aangepast!

@IngridUSA toegevoegd, thnx!
Laatst gewijzigd door nwolf op 23 jan 2026, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Met dank aan @Moose91 die het een paar dagen geleden al aan gaf (en ik heb deze cc zelf ook, vandaar):

Voor Hertz: de 769268 code werkt nog steeds. Deze staat achterop de AmEx Flying Blue card
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Heel handig topic, bedankt @nwolf
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

Een andere code voor Hertz: 826779. Is van Accor hotels, waar je gratis lid van kan worden. De code is inclusief extra gratis bestuurder.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Super handig topic zo, alles bij elkaar. Dank @nwolf

Nog een aanvulling voor huren bij Alamo, dat kan ook via US Travel, vaak gunstige prijzen.
https://partners.rentalcar.com/ustravel ... -carrental
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Nog een aanvulling op dit handige overzicht:

CDP 165385 (Delta)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@Cindy1969 & @Reny beide toegevoegd aan de lijst!
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Cindy1969 schreef:
24 jan 2026, 18:57
Super handig topic zo, alles bij elkaar. Dank @nwolf

Nog een aanvulling voor huren bij Alamo, dat kan ook via US Travel, vaak gunstige prijzen.
https://partners.rentalcar.com/ustravel ... -carrental
Inderdaad hier de laagste tot op heden kunnen vinden. Scheelt mij dik 100euro per week voor een fulltime suv..
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@Miguel Fulltime nog wel :clap:
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Autocorrect.... maar inderdaad, heb hem een week fulltime.. :geek2:
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Toevoeging

www.nationalcar.de

accountnumber 5005946 (NATIONAL INT'L POINT OF SALE)

Kan voor sommige locaties interessant zijn. Werkt alleen op de DUITSE site van National.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Snodrop »

Toevoeging voor Hertz

AAA CDP: 308, auto huren zonder underage fee. Handig voor als je onder de 25 bent.

Voorwaarde is dat je wel ANWB lid bent, meer informatie staat op: https://www.anwb.nl/vakantie/ledenvoord ... gde-staten / https://www.aaa.com/international/offers.pdf
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@dejong89 , @Snodrop , beide toegevoegd.
Thnx!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer