Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlands Pensioen Meenemen naar USA

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Aarshad
Amerika-ontdekker

Nederlands Pensioen Meenemen naar USA

Bericht door Aarshad »

Hi

Ben al 10 jaar woonende in USA, SF Bay. Heb nu hier meer work history dan Nederland en volledig gesettled/Citizen. Ik had voordat ik vertrok een pensioen in Nederland. Heb veel hier gelezen en tax ppl gevraagd, maar vroeg me af wat andere mensen hebben besloten/gedaan in similar situation.

1. Ik kan het geld overnemen naar mijn USA Pension maar ben bang dat ik forse tax moet betalen
2. in NL laten en dan wanneer ik met pensioen ga opgeven als buitenlands inkomen.
tanteto
Amerikakenner

Re: Nederlands Pensioen Meenemen naar USA

Bericht door tanteto »

Heb je nog een NL bankrekening? Dan kun je eventueel je pensioen daar laten storten.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vraag bij de SVB (svb.nl) wat je het beste kunt doen. Overigens heb je ook recht op voor elk jaar (ik geloof tegenwoordig vanaf je 17e, 50 jaar voor de huidige pensioenleeftijd, 67 voor zover me bijstaat) dat je in Nederland GEWOOND hebt. Je bouwt je AOW (of de uitkering van Drees voor de stokouden onder ons) op op basis van wonen in Nederland, niet op hoe lang je in Nederland gewerkt hebt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Bennogr SVB gaat over de AOW, die kun je sowieso niet overzetten naar de VS. De vraag gong over pensioen.
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Je kwalificeert als US-person en dat maakt de keuze van verzekeraars voor je NL pensioen wel heel beperkt. Volgens mij heeft Nationale Nederlanden wel mogelijkheden maar de meeste Nederlandse verzekeraars keren alleen uit aan inwoners van Nederland en enkelen alleen binnen de EER. Maar het moet wel kunnen. Voor belasting zul je naar het verdrag tussen VS en NL moeten kijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer