Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kinderboekje Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Kinderboekje Zuidwesten

Bericht door DireStraits »

Dit jaar gaan wij met onze kinderen van 6 en 8 naar het Zuidwesten. Ik ben op zoek naar een boek waarmee ik de kinderen kennis kan laten maken met Amerika en dan met name de bezienswaardigheden in het Zuidwesten. De parken, steden etc. Ik kan natuurlijk een reisgids met ze doorbladeren maar ik ben benieuwd of er ook een boekje specifiek voor kinderen is. Het liefst Nederlandstalig want dan kunnen ze zelf lezen. Via google vind ik wel wat Engelstalige boekjes maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.

Ook andere media die kunnen helpen bij reisvoorbereiding zijn welkom!
Alvast dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kinderboekje Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de kinderen (toen 7 en 9) voorbereid met de afleveringen van Bassie en Adriaan in Amerika (zodat ze wisten dat je in Death Valley een ei kunt bakken op je motorkap :wink: ).

Voor een stukje geschiedenis zou je kunnen denken aan een boek als De kinderkaravaan van An Rutgers van der Loeff. Is wel geen zuidwesten maar de verhalen van mensen die naar California trokken zijn vergelijkbaar.

In de nationale parken is het leuk om aan het junior ranger programma mee te doen. Zie bijvoorbeeld voor Yosemite hier: https://www.nps.gov/yose/learn/kidsyout ... ranger.htm. Misschien kun je ook wat Amerikaanse boekjes bestellen.

Ik zie nu dat je helemaal niet naar Yosemite gaat. Voor Moab en de Grand Canyon is het wel leuk om iets over Powell te lezen. Of ze iets voor kinderen hebben weet ik niet, maar je kunt je er zelf eens in verdiepen. Dan is het museum over Powell in Page ook leuk om even rond te kijken. Zie voor onze ervaring hier: https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... n-hat.html

Marianne
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Martin & Marianne schreef:
19 jan 2026, 10:02
In de nationale parken is het leuk om aan het junior ranger programma mee te doen. Zie bijvoorbeeld voor Yosemite hier: https://www.nps.gov/yose/learn/kidsyout ... ranger.htm.
Het Junior Ranger program vinden wij ook echt fantastisch voor kinderen! Leerzaam, spannend en uitdagend, en ze krijgen een mooie beloning per park! Prachtig om te zien hoe de kinderen de fascinatie voor de schitterende natuur wordt bijgebracht!
DireStraits
Amerika-ontdekker

Haha Bassie en Adriaan is een goede tip! Vroeger zelf gekeken en nu niet eens aan gedacht :D
Junior Ranger program lijkt ons heel leuk. Wist niet dat je hier vooraf al iets mee kon. Dank!
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

image.png
image.png (458.43 KiB) 923 keer bekeken
De eerste keer voor de roadtrip had ik deze voor mijn toen zes jarige. Het was een erg leuk informatief boekje en volgens mij zaten er ook wat spelletjes of iets dergelijk in.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

image.png
image.png (303.91 KiB) 922 keer bekeken
En toen hij wat ouder werd gebruikte ik dit soort boeken.
DireStraits
Amerika-ontdekker

Dank! Ik heb het Bono en Skip boekje besteld!
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

wellicht is dit leuk
en dat voor slechts €4,90
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht