Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis charlotte1981: West-Canada augustus 2026
-
charlotte1981
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis charlotte1981: West-Canada augustus 2026
Hallo,
Vorige jaar hebben we een fantastische reis gemaakt in Amerika, mede met de hulp van dit forum.
Dit jaar hebben we ons oog laten vallen op Canada, met name West-Canada. We plannen een reis van 3 weken te doen in augustus.
Eerste werk is nu de vliegtuigtickets aanschaffen.
Een snelle blik leert me dat de vliegtuigtickets goedkoper zijn als je een retourticket boekt op 1 luchthaven.
Ik lees hier echter dat een one way trip Vancouver - Calgary of omgekeerd echt wel aan te raden is.
Een mogelijkheid zou dan zijn om een binnenlandse vlucht te boeken van de 1 naar de ander.
Weegt de extra kost op tegen een round trip?
Wat de route betreft: vrienden vertelden me over de Inside Passage. Dit zou zeker en vast de moeite zijn.
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Daarnaast had ik ook al opgeschreven: Vancouver, Whistler (niet te druk op de gondola en de skybridge?), Banff, Jasper.
Victoria lijkt me ook wel leuk, maar zoals ik overal wel al gelezen heb: is er genoeg tijd om VI ook te doen?
Dank je wel alvast voor alle tips!
Groetjes,
Charlotte
Vorige jaar hebben we een fantastische reis gemaakt in Amerika, mede met de hulp van dit forum.
Dit jaar hebben we ons oog laten vallen op Canada, met name West-Canada. We plannen een reis van 3 weken te doen in augustus.
Eerste werk is nu de vliegtuigtickets aanschaffen.
Een snelle blik leert me dat de vliegtuigtickets goedkoper zijn als je een retourticket boekt op 1 luchthaven.
Ik lees hier echter dat een one way trip Vancouver - Calgary of omgekeerd echt wel aan te raden is.
Een mogelijkheid zou dan zijn om een binnenlandse vlucht te boeken van de 1 naar de ander.
Weegt de extra kost op tegen een round trip?
Wat de route betreft: vrienden vertelden me over de Inside Passage. Dit zou zeker en vast de moeite zijn.
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Daarnaast had ik ook al opgeschreven: Vancouver, Whistler (niet te druk op de gondola en de skybridge?), Banff, Jasper.
Victoria lijkt me ook wel leuk, maar zoals ik overal wel al gelezen heb: is er genoeg tijd om VI ook te doen?
Dank je wel alvast voor alle tips!
Groetjes,
Charlotte
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: West-Canada augustus 2026
Eerst en vooral wil ik een paar dingen aangeven, als je 3 weken hebt dan is een one way tussen Vancouver - Calgary de beste manier als je Vancouver Island erbij wil nemen (Victoria). Als je een rondje wil doen, dan is dat in 3 weken te doen alhoewel ik dan Vancouver Island links zou laten liggen. De Inside Passage is zeker de moeite, maar met maar 3 weken zou ik daar niet aan beginnen. Voor een reis met de Inside Passage erbij heb je vlug een maand of zelfs laner nodig. Binnenlandse vluchten zijn wel mogelijk, maar dan mis je al het moois en diverse landschappen tussen Vancouver en Calgary.
Weet je ongeveer hoeveel dagen je precies hebt ter plekke? Zo is het wat gemakkelijker om een route aan te geven.
Hier zijn een paar mogelijkheden voor routes met en zonder Vancouver Island en een one way:
*Route met Vancouver Island inbegrepen:
Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver - Victoria
Dag 3: Victoria
Dag 4: Victoria - Tofino/Ucluelet
Dag 5: Tofino/Ucluelet
Dag 6: Tofino/Ucluelet
Dag 7: Tofino/Ucluelet - Parksville
Dag 8: Parksville - Whistler
Dag 9: Whistler
Dag 10: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 11: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
Dag 12: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 13: Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Jasper
Dag 14: Jasper
Dag 15: Jasper - Banff
Dag 16: Banff
Dag 18: Banff
Dag 19: Banff - Kelowna
Dag 20: Kelowna - Vancouver
Dag 21: Vertrek Vancouver
Bij deze route zit Vancouver Island erbij, maar je hebt wel wat minder tijd in Jasper/Banff en Vancouver. En de reis terug naar Vancouver van Banff is ook wat gehaast en hier mis je dan wat tijd in de Okanagan (Kelowna en omgeving), maar de rest van de route is vrij rustig en zo heb je ook voldoende tijd om ter plaatse dingen te zien/doen.
*Route zonder Vancouver Island inbegrepen:
Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 3: Whistler
Dag 4: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 5: Cache Creek/Kamloops - Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 6: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 7: Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Jasper NP
Dag 8: Jasper NP
Dag 9: Jasper NP
Dag 10: Jasper NP - Banff
Dag 11: Banff
Dag 12: Banff
Dag 13: Banff (bezoek aan Yoho NP)
Dag 14: Banff - Revelstoke
Dag 15: Revelstoke
Dag 16: Revelstoke - Kelowna
Dag 18: Kelowna
Dag 19: Kelowna - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Een veel rustige route met overal voldoende tijd om dingen te zien en ondernemen.
*One way route van Vancouver - Calgary:
Dag 13: Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Jasper NP
Dag 14: Jasper NP
Dag 15: Jasper NP
Dag 16: Jasper - Banff NP
Dag 18: Banff NP (bezoek aan Yoho NP)
Dag 19: Banff NP
Dag 20: Banff NP
Dag 21: Banff NP - Calgary
Overal voldoende tijd om wat te zien en te ondernemen.
Weet je ongeveer hoeveel dagen je precies hebt ter plekke? Zo is het wat gemakkelijker om een route aan te geven.
Hier zijn een paar mogelijkheden voor routes met en zonder Vancouver Island en een one way:
*Route met Vancouver Island inbegrepen:
Dag 13: Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Jasper
Dag 14: Jasper
Dag 15: Jasper - Banff
Dag 16: Banff
Dag 18: Banff
Dag 19: Banff - Kelowna
Dag 20: Kelowna - Vancouver
Bij deze route zit Vancouver Island erbij, maar je hebt wel wat minder tijd in Jasper/Banff en Vancouver. En de reis terug naar Vancouver van Banff is ook wat gehaast en hier mis je dan wat tijd in de Okanagan (Kelowna en omgeving), maar de rest van de route is vrij rustig en zo heb je ook voldoende tijd om ter plaatse dingen te zien/doen.
*Route zonder Vancouver Island inbegrepen:
Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 3: Whistler
Dag 4: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 5: Cache Creek/Kamloops - Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 6: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 7: Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Jasper NP
Dag 8: Jasper NP
Dag 9: Jasper NP
Dag 10: Jasper NP - Banff
Dag 11: Banff
Dag 12: Banff
Dag 13: Banff (bezoek aan Yoho NP)
Dag 14: Banff - Revelstoke
Dag 15: Revelstoke
Dag 16: Revelstoke - Kelowna
Dag 18: Kelowna
Dag 19: Kelowna - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Een veel rustige route met overal voldoende tijd om dingen te zien en ondernemen.
*One way route van Vancouver - Calgary:
Dag 13: Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Jasper NP
Dag 14: Jasper NP
Dag 15: Jasper NP
Dag 16: Jasper - Banff NP
Dag 18: Banff NP (bezoek aan Yoho NP)
Dag 19: Banff NP
Dag 20: Banff NP
Dag 21: Banff NP - Calgary
Overal voldoende tijd om wat te zien en te ondernemen.
-
charlotte1981
- Amerika-ontdekker
Re: Reis charlotte1981: West-Canada augustus 2026
Dank je wel Ann voor alle informatie. Dit helpt me al heel erg vooruit.
We plannen 3 weken te gaan, in augustus. Afhankelijk van de vluchten die we boeken, kan het iets meer zijn.
De Inside Passage gaan we dan inderdaad achterwege laten. We moeten keuzes maken.
Voorlopig ben ik eerder aan het denken aan een one-way route, de heen-en terugvlucht wel vanuit Vancouver en dan een binnenlandse vlucht te boeken. Enige verandering is dat ik al direct bij aankomst een vlucht zou boeken richting Calgary en van daaruit dan zou terugkomen naar Vancouver.
Nog even te bekijken of we Vancouver Island er bij nemen of niet. Als je het goed wil doen, zie ik dat een week VI toch wel het minimum is, rekening houdende ook met de verplaatsingen.
Vorig jaar had ik 3 weken wandelen gepland in Amerika. Al gauw bleek dat 3 weken te veel was en hebben we tijdens onze reis nog aanpassingen gedaan voor de laatste week. Ik zou er dus nu graag wat meer variatie wensen in te steken. Canada lijkt me hier nu wel meer mogelijkheden te hebben.
We plannen 3 weken te gaan, in augustus. Afhankelijk van de vluchten die we boeken, kan het iets meer zijn.
De Inside Passage gaan we dan inderdaad achterwege laten. We moeten keuzes maken.
Voorlopig ben ik eerder aan het denken aan een one-way route, de heen-en terugvlucht wel vanuit Vancouver en dan een binnenlandse vlucht te boeken. Enige verandering is dat ik al direct bij aankomst een vlucht zou boeken richting Calgary en van daaruit dan zou terugkomen naar Vancouver.
Nog even te bekijken of we Vancouver Island er bij nemen of niet. Als je het goed wil doen, zie ik dat een week VI toch wel het minimum is, rekening houdende ook met de verplaatsingen.
Vorig jaar had ik 3 weken wandelen gepland in Amerika. Al gauw bleek dat 3 weken te veel was en hebben we tijdens onze reis nog aanpassingen gedaan voor de laatste week. Ik zou er dus nu graag wat meer variatie wensen in te steken. Canada lijkt me hier nu wel meer mogelijkheden te hebben.
Kijk je wel op de juiste manier naar een ''open jaw'' (dus heen YVR en teryg YYC of andersom) ? Zoek je via ''meerdere bestemmingen'' (KLM of google flights) of ''multi city'' op andere sites ? Want als ik zoek op klm.nl ben ik, afhankelijk van de data, voor heen YVR en teruf vanaf YYC ongeveer hetzelfde kwijt als een retourtje Vancouver. Hangt natuurlijk wel van airline af en evt wel/niet overstappen. Maar ook mét overstappen zie ik tarieven die nog geen 100,- euro meer zijn als je gewoon vanaf YYC richting Europa vliegt. Ik denk dus dat een losse binnenlandse vlucht niet heel zinvol is.
Ik zou dus het advies van Ann opvolgen en kiezen voor haar route 1 of 3. beiden zijn prima met voldoende tijd voor wandelingen, fietstochtjes, berenexcursie en wellicht een kayaktour en andere aktiviteiten !
Paul
Ik zou dus het advies van Ann opvolgen en kiezen voor haar route 1 of 3. beiden zijn prima met voldoende tijd voor wandelingen, fietstochtjes, berenexcursie en wellicht een kayaktour en andere aktiviteiten !
Paul
-
charlotte1981
- Amerika-ontdekker
Nu voel ik me dom.
Dan werk ik verder op route 3 van Ann. Ik bekijk ook je tip ivm de Sunshine Coast.
Bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 15104 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-