Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
Dank voor jullie reactie! Zal wel goed komen bij Hertz als ik het zo lees.
Zelfs als ik een uurtje later ben geen probleem:
Zelfs als ik een uurtje later ben geen probleem:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dat weekje werden 11 dagen voordat ik de nieuwe creditcard ontving. PostNL lag een weekje stil door de sneeuw.
Maar het is gelukt!
De expiratiedatum en ccv code van de huidige creditcard aangepast. Hertz deed vervolgens een check van € 0,00 op mijn nieuwe creditcard (2x zelfs, 1x Hertz Amerika en 1x Hertz Nederland) en klaar was Kees! Ik heb niets aan mijn huidige reservering gewijzigd maar als ik nu mijn reservering nu oproep staat Gold Canopy weer vermeld.
Roland
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik had graag het gezicht van die medewerker willen zien nadat je de nieuwe boeking presenteerde.dejong89 schreef: ↑12 jan 2026, 20:25@Moose91 Ik heb dit 1x meegemaakt op SFO. Klinkt mij heel bekend.. Bij het uitrijden stond er op de bon een bedrag van 3x mijn oorspronkelijke bedrag. '' Ga maar langs de gold desk meneer''. De dame aan de balie zei niets voor mij te kunnen doen want ik had de verzekeringen geaccepteerd. Ik heb on the spot een nieuwe reservering gemaakt voor hetzelfde bedrag als mijn oorspronkelijke boeking en toen presteerde ze het nog om de one way fee dubbel te berekenen...... Gelukkig had ik zwart op wit dat deze inclusief was en dit is na de verhuur netjes teruggestort door Hertz.
Toen ik op IAH moest wachten door al het gedoe deed ik hetzelfde. Alleen waren de prijzen toen minimaal $150 hoger en dat vond ik te veel om mijn principes te laten varen.
Voortaan laat ik mijn vriendin maar een reserveboeking maken op het moment dat ik tevreden ben met de prijs.
Krijg jij het wel voor elkaar om bestaande boekingen te wijzigen? Of doe je ook annuleren en opnieuw boeken als je scherpere prijzen voorbij ziet komen?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Moose91
Bestaande boekingen wijzigen doe ik niet. Ik annuleer ze meestal en boek opnieuw.
Een reserveboeking op naam van partner heb ik 1x moeten gebruiken. Een beetje mijn eigen eigenwijze schuld in combinatie met de klantenservice van Hertz. Ik had in Boston een Chevrolet Bolt gehuurd. Volgens Hertz zou je dan in aanmerking moeten komen voor Ultimate Choice maar ter plaatse was dit niet het geval. Een hoop heen en weer gepraat, zwart op wit aangetoond dat Hertz zei dat het kon maar daar gingen ze niet in mee. Het mooiste was het gezicht van de medewerker toen ik zei om mijn boeking te annuleren en die van mijn partner te gebruiken. Vervolgens kreeg ik de opmerking dat dit wel kon maar dat we niet de gekozen auto mee kregen want mijn partner was geen PC lid. Bleek dus wel zo te zijn, daar hadden ze niet van terug
Bestaande boekingen wijzigen doe ik niet. Ik annuleer ze meestal en boek opnieuw.
Een reserveboeking op naam van partner heb ik 1x moeten gebruiken. Een beetje mijn eigen eigenwijze schuld in combinatie met de klantenservice van Hertz. Ik had in Boston een Chevrolet Bolt gehuurd. Volgens Hertz zou je dan in aanmerking moeten komen voor Ultimate Choice maar ter plaatse was dit niet het geval. Een hoop heen en weer gepraat, zwart op wit aangetoond dat Hertz zei dat het kon maar daar gingen ze niet in mee. Het mooiste was het gezicht van de medewerker toen ik zei om mijn boeking te annuleren en die van mijn partner te gebruiken. Vervolgens kreeg ik de opmerking dat dit wel kon maar dat we niet de gekozen auto mee kregen want mijn partner was geen PC lid. Bleek dus wel zo te zijn, daar hadden ze niet van terug
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
@Moose91 ik heb een paar weken geleden mijn hertz reservering aangepast omdat de prijs lager uitviel dan dat ik een nieuwe zou maken. Nog nooit meegemaakt maar nu dus wel. Ik heb de reservering een dag eerder laten ingaan omdat onze vlucht verzet is. Dus reservering een dag verlengen was goedkoper dan een nieuwe boeking voor de hele periode.
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ben ff een rondje langs verschillende Hertz sites en landinstellingen aan het doen.
Nou vind ik het wel lastig dat de verzekeringen steeds anders genoemd of omschreven worden.
Zo kwam ik dit tegen : Bescherming en extra's
Bescherming tegen aansprakelijkheid (eigen risico is van toepassing)
Inclusief
Bescherm de auto (eigen risico is van toepassing)
Inclusief
Die 1e is CDW neem ik aan. Maar die 2e Bescherm de auto???? Zou dat dan LIS zijn? En er is helemaal geen eigen risico in Amerika toch? Was trouwens op Hertz.nl
Ik kwam ook ergens de no show regels tegen en daar stond als je bij pay later niet voor de ophaaltijd annuleert, ze het recht hebben om 95 euro aan kosten te berekenen.
Nou vind ik het wel lastig dat de verzekeringen steeds anders genoemd of omschreven worden.
Zo kwam ik dit tegen : Bescherming en extra's
Bescherming tegen aansprakelijkheid (eigen risico is van toepassing)
Inclusief
Bescherm de auto (eigen risico is van toepassing)
Inclusief
Die 1e is CDW neem ik aan. Maar die 2e Bescherm de auto???? Zou dat dan LIS zijn? En er is helemaal geen eigen risico in Amerika toch? Was trouwens op Hertz.nl
Ik kwam ook ergens de no show regels tegen en daar stond als je bij pay later niet voor de ophaaltijd annuleert, ze het recht hebben om 95 euro aan kosten te berekenen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Was mij ook opgevallen asv60, en met name die no-show of cancel regels staan niet heel duidelijk vermeld hoe dat precies werkt als je het mij vraagt.
Bij AVIS heb je dit niet, daar kun je gewoon altijd nog annuleren en staat dit ook duidelijk op de site vermeld. Hertz verwijst meer naar de voorwaarden waar het nogal cryptisch staat omschreven :S.
Voor die verzekeringen durf ik het zo niet te zeggen, staat het niet iets verderop wat duidelijker omschreven (op de betaalpagina)?
Bij AVIS heb je dit niet, daar kun je gewoon altijd nog annuleren en staat dit ook duidelijk op de site vermeld. Hertz verwijst meer naar de voorwaarden waar het nogal cryptisch staat omschreven :S.
Voor die verzekeringen durf ik het zo niet te zeggen, staat het niet iets verderop wat duidelijker omschreven (op de betaalpagina)?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bescherm de auto = CDW/LDW.
Bescherm tegen aansprakelijkheid = LIS/SLI.
Wat betreft eigen risico normaal geen in de V.S.
Bescherm tegen aansprakelijkheid = LIS/SLI.
Wat betreft eigen risico normaal geen in de V.S.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Dank @Stan.Gobien en nwolf .Blijft jammer dat er niet een eenduidige benaming gebruikt wordt op elke site.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Een boeking bij Alamo is wel een wereld van verschil ten opzichte van Hertz qua boeken, online inchecken en skip the counter. De app van Hertz is echt waardeloos en de online omgeving is al niet veel beter. Hoe kan zo'n grote partij dit zo slecht voor elkaar hebben?
In tegenstelling tot afgelopen jaren (afschrijving huurbedrag bij inleveren auto) wordt de afschrijving van de huursom (plus $200 voor mogelijke onvoorziene kosten) nu bij ophalen auto al afgeschreven.
Ook is er nu op PHX een scanner geplaatst bij uitrijden (soort poortje net als bij de wasstraat) waarbij alle mogelijke beschadigingen worden vastgelegd.
Qua keus stond er in de PC rij meer dan voldoende (wij kwamen om 21.00 uur op zondag aan: meerdere grote pickups, midsize SUVs en een paar standaard SUVs, waaronder een tweetal VW Atlas, die helaas al op het punt stonden om weg te rijden.
Er reed een busje met medewerkers heen er weer die auto’s aan het verplaatsen waren vanaf het inlever punt. Even gesproken met een van de medewerkers en gevraagd of hij nog een VW atlas beschikbaar had, waarna een keurige 7-zits, 4motion versie met 3500mijl op de teller werd voorgereden. Een meer dan prima auto met zeeēn van ruimte.
EDIT: onjuiste info verwijderd
Ook is er nu op PHX een scanner geplaatst bij uitrijden (soort poortje net als bij de wasstraat) waarbij alle mogelijke beschadigingen worden vastgelegd.
Qua keus stond er in de PC rij meer dan voldoende (wij kwamen om 21.00 uur op zondag aan: meerdere grote pickups, midsize SUVs en een paar standaard SUVs, waaronder een tweetal VW Atlas, die helaas al op het punt stonden om weg te rijden.
Er reed een busje met medewerkers heen er weer die auto’s aan het verplaatsen waren vanaf het inlever punt. Even gesproken met een van de medewerkers en gevraagd of hij nog een VW atlas beschikbaar had, waarna een keurige 7-zits, 4motion versie met 3500mijl op de teller werd voorgereden. Een meer dan prima auto met zeeēn van ruimte.
EDIT: onjuiste info verwijderd
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 19 jan 2026, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hertz heeft ook weer eens opruiming gehouden. Ik ben geen PC lid meer maar Five Star.
Jammer, maar het is niet anders. Ik zou zo ook niet weten hoe ik PC weer terug kan krijgen. Ik heb volgens mij ook geen speciale status meer bij de overige verhuurders. In de mail van Hertz staat dat ik het voor 2026 terug kan krijgen door voor 31 mei 2x een auto bij hen te huren. Nou, dat gaat niet gebeuren.
Ik ben overigens best lang PC lid geweest en kreeg het enkele jaren geleden ook zonder problemen terug toen ik ook teruggezet was.
Roland
Jammer, maar het is niet anders. Ik zou zo ook niet weten hoe ik PC weer terug kan krijgen. Ik heb volgens mij ook geen speciale status meer bij de overige verhuurders. In de mail van Hertz staat dat ik het voor 2026 terug kan krijgen door voor 31 mei 2x een auto bij hen te huren. Nou, dat gaat niet gebeuren.
Ik ben overigens best lang PC lid geweest en kreeg het enkele jaren geleden ook zonder problemen terug toen ik ook teruggezet was.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe bedoel je dit? Wordt de huursom + $ 200 definitief afgeschreven van je creditcard of wordt het als een 'reservering' op je creditcard gezet bij het ophalen. Dat is wel een verschil.
Hertz doet nl. al jaren een reservering van de huursom + $ 200 als je de auto ophaalt. Zodra je de auto dan weer inlevert wordt de huursom zelf definitief afgeschreven en zie je reservering niet meer staan. Dat is dus zeker niet nieuw bij Hertz.
Roland
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Inderdaad, ik heb in november nog bij Hertz gehuurd met Pay Later. Werd alleen een reservering van het huurbedrag plus $200 op mijn CC gezet bij ophalen. Bij inleveren pas betaald - en toen heb ik zelfs nog een andere kaart kunnen gebruiken.
- bedeve
- Amerika-expert
Sa ist en net oars
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vreemd, in mijn applePay overzicht stond deze eerst als afgeschreven, maar nu dus inderdaad verdwenen. Gelukkig niets veranderd dus 
Ik had deze mail (die ongeveer ook elk jaar verstuurd wordt, net als bij status airlines/hotels) ook gekregen, maar ben inmiddels alweer teruggezet naar PC door mijn huidige huur.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even twee keer een dag een auto huren in Nederland, telt dat ook?Coyote schreef: ↑18 jan 2026, 10:02Hertz heeft ook weer eens opruiming gehouden. Ik ben geen PC lid meer maar Five Star.![]()
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Pete.Z Wellicht wel. Ik heb echter niet naar de voorwaarden voor 2x huren gekeken. Echter, ik ben niet van plan om dat te doen. Zou erop neerkomen dat je betaalt om PC lid te zijn. Als ik toevallig een auto nodig had, zou het wat anders zijn maar ik heb prima eigen vervoer.
Roland
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 6420 Weergaves
-
Laatste bericht door Robv85