Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Glorious »

@DireStraits We hebben voor 2 eerdere reizen bij de verhuurder ter plaatse een minivan gekozen nadat we een standard SUV hadden geboekt (2 volwassenen, 2 tieners). Nooit een moment spijt gehad. De zee van ruimte en losse stoelen zijn geweldig voor de 2 kinderen achterin. Evanals de schuifdeuren.
Je hebt bij de minivan uiteraard een lagere instap. En daardoor ook een lagere kofferruimte waardoor je bagage makkelijker in en uit de auto tilt dan een SUV.
We waren met z'n 4-en dus de achterste rij zitplaatsen werden meteen ingeklapt. Je hebt dan een zee aan ruimte voor je koffers, boodschappen, koelbox(en) klapstoeltjes enz. Uiteindelijk 2 kleinere koelboxen gekocht die gemakkelijk tussen de bestuurder en bijrijder geplaatst konden worden.De kinderen konden ook onafhankelijk van elkaar hun stoelen in de ligstand zetten om even een dutje te doen onderweg.
Ik kan je uit mijn eigen ervaring dus zeker een minivan aanbevelen. Ok, Het is lang niet zo stoer als een SUV maar voor ons heeft het gemak de voorkeur.
En de auto reed gewoon prima in alle omstandigheden (van de stad tot Death Valley en de bergen).
Alhoewel een minivan duurder is om vooraf te boeken staan ze vaker opgesteld in de standard SUV lijn.
Mike.USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike.USA »

Dit jaar gaan wij met onze dochter (18) dan eindelijk naar Amerika (we zouden in 2021 gaan maar toen begon helaas Corona)
Plan is 3 sagen NY (aankomst 23 juni) en dan met de amtrack naar Washington, 3 dagen daar en dan via de kust naar Miami te rijden en dan weer terug. Terug in NY rond de 11e juli (vliegen de 13e weer terug)
Nu wil ik een auto huren en het liefst zo groot mogelijk (Maatje Tahoe :-) en heb nu de PC status bij Herz en heb nu deze gereserveerd. Is dat duur? ik lees namelijk dat 30 dollar per dag normaal is.
p.s: de Tahoe was 1248 euro...met betaal aan de counter
'
Alle tips zxjn uiteraard welkom.
Afbeelding
Bijlagen
image.png
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Mike.USA Bedenk dat je met deze reservering vrij weinig aan je PC status hebt: Je reserveert een mid-size SUV en die staat dan ook voor je klaar bij Reserved (op vaknummer). Verwacht tegenwoordig geen grotere auto's in de PC rij (en zeker geen full-size SUV als een Tahoe).
Mijn laatste keer in Las Vegas had ik ook een mid-size SUV geboekt en er stond een Ford Escape in "mijn" vak. Mijn suggestie aan de balie dat ik toch in de PC rij mocht kijken en uitzoeken werd weggelachen: alsof ik daar een grotere/betere auto zou vinden. Ik had al een mid-size SUV geboekt en die kreeg ik.
En er komt bij jou nog $100 one-way fee bij; dan zit je op $1270.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Dank voor jullie reacties!
Nog een algemene vraag. Ik heb nu bij hertz geboekt vanwege de prijs. Alamo is iets meer dan 100 euro duurder. De meeste hier lijken voor Alamo te gaan en ook de reviews voor LAX zijn wat beter. Nu heb ik wel Five Stars bij Hertz maar de meerwaarde kan ik de praktijk wellicht tegenvallen.
Is het aan te raden om alsnog voor Alamo te gaan?
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Alamo, Hertz, Avis, allemaal prima maatschappijen waarbij je ook geluk moet hebben wie je treft, welke auto's ze op voorraad hebben en de locatie natuurlijk.

Heb vaker bij deze 3 geboekt en soms valt het tegen, soms valt het mee. Belangrijkste is de prijs en de voorwaarden (verzekeringen) die je boekt.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Frasi schreef:
11 jan 2026, 17:56
Verwacht tegenwoordig geen grotere auto's in de PC rij (en zeker geen full-size SUV als een Tahoe).
Mijn laatste keer in Las Vegas had ik ook een mid-size SUV geboekt en er stond een Ford Escape in "mijn" vak.
Het wil niet zeggen dat er geen grotere auto's in de PC rij staan. Afgelopen september had ik mijn auto (Q4) ook bij Hertz in Detroit gehuurd (ben PC member). Mijn naam stond overigens niet op het Reserved bord. In de PC rij vooral heel veel midsize auto's (voornamelijk Jeep Compass) maar ook enkele grotere waaronder een Buick Enclave. Een grote luxe SUV die ik gelijk claimde (maar goed ook want er waren meer gegadigden). Wat er in de PC rij staat is ook maar een moment opname. Je moet gewoon geluk hebben dat er wat moois bij staat als jij je huurauto ophaalt.

Heb de auto overigens na 5 dagen weer moeten omruilen (Minneapolis) wegens problemen met de auto. Hertz heeft dan wel de gewoonte om je dan een auto mee te geven uit de klasse die je ook daadwerkelijk gehuurd hebt. Ik kreeg een Ford Bronco Sport mee. Een maatje kleiner maar reed eigenlijk veel beter dan de Buick Enclave. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mike.USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike.USA »

Frasi schreef:
11 jan 2026, 17:56
@Mike.USA Bedenk dat je met deze reservering vrij weinig aan je PC status hebt: Je reserveert een mid-size SUV en die staat dan ook voor je klaar bij Reserved (op vaknummer). Verwacht tegenwoordig geen grotere auto's in de PC rij (en zeker geen full-size SUV als een Tahoe).
Mijn laatste keer in Las Vegas had ik ook een mid-size SUV geboekt en er stond een Ford Escape in "mijn" vak. Mijn suggestie aan de balie dat ik toch in de PC rij mocht kijken en uitzoeken werd weggelachen: alsof ik daar een grotere/betere auto zou vinden. Ik had al een mid-size SUV geboekt en die kreeg ik.
En er komt bij jou nog $100 one-way fee bij; dan zit je op $1270.
Dus kan ik beter minimaal C boeken tegen lagere kosten en dan hopen dat er iets leuks staat op moment dat we aankomen.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@DireStraits
Ik huur al jaren bij Hertz LAX en heb op de eerste keer na (deels eigen schuld) alleen maar positieve ervaringen met Hertz.
Op hun huidige locatie, 9000 Airport BLVD, is geen Five Star aanwezig dus je krijgt automatisch PC. Wat betreft keuze is weinig te zeggen.
Boek de klasse die je minimaal wilt hebben en hopen dat je beter kunt krijgen bij PC.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik heb járenlang onze auto bij Alamo geboekt en was altijd heel tevreden.

Door de "truc" om PC status bij Hertz te krijgen wilde ik dat wel eens proberen.
De afgelopen 3 jaar bij Hertz geboekt, 2x in Denver, 1x in Salt Lake City. De eerste keer hebben we een Chevy Tahoe uitgezocht (WOW), de andere keren kregen we ook een mooie auto, weet helaas niet meer welke; mijn man weet dat wel maar die is nu niet thuis :wink:

Voor dit jaar heb ik bij Alamo.de geboekt omdat ik nog geen goede prijs bij Hertz heb kunnen ontdekken.
Ik kijk wel elke dag dus wie weet komt er nog een betere prijs voorbij.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

DireStraits schreef:
11 jan 2026, 18:28

Is het aan te raden om alsnog voor Alamo te gaan?
Ik vind Alamo op LAX helemaal top....daar zal het niet aan liggen , maar.
Wat let je om eerst bij Hertz te kijken of daar iets leuks voor je staat en dan bepalen of je ja/nee alsnog naar Alamo gaat.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kevin123
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin123 »

@Ikverzinnogweliets Krijg je in de praktijk toegang tot presidents circle als er geen five star rij is en je hebt five star status?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic:

ex1.jpeg
" De tijd gaat snel " bedacht ik me vanochtend toen ik bij garage Sutherland in Leeuwarden binnenstapte...

Tis alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik het met name met @Hinko en @harryh hier enthousiast had over de toen nog midsize SUV Ford Explorer....
Wat zijn er veel forumgenoten die dat Explorer enthousiasme hebben overgenomen.
Is er een andere auto die hier zo expliciet genoemd is ?

En nu liep ik er in die garage zo maar tegen aan....
Het was een dubbel gevoel...want het is een liefde waar we afscheid van moeten nemen..
Hij verdwijnt uit de verhuur....
Wil jij m nog een hele tijd koesteren ?
Dat kan ....de auto die van de fotoos afspettert staat te koop bij garage Sutherland in Leeuwarden
Bijlagen
ex2.jpeg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ikverzinnogweliets
Amerikafan

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@kevin123
Over andere Hertz locaties kan ik niet oordelen, maar bij hun huidige LAX locatie wel.

Ik zal even bij de feiten blijven. Ik was in oktober 2024 nog Five Star en bij het bord stond achter mijn naam PC. Sinds 2025 heb ik PC dus ik weet niet of hun beleid, is veranderd.
Er was toen, nu nog steeds en er zal ook geen Five Star rijen meer komen aangezien ze binnenkort eindelijk gaan verhuizen.

Dus ben jij Five Star, huur je bij Hertz LAX (hun huidige locatie) en je hebt Gold Canopy dan kan ik met 99% zekerheid zeggen dat je wordt gebumpt naar PC.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
14 jan 2026, 20:50
Hij verdwijnt uit de verhuur....
Dankzij jullie tips op dit forum inderdaad lang geleden fan geworden van de Ford Explorer voor vakanties in de VS. Helaas zie je ze in de VS ook niet meer bij Hertz in de PC, het zal een populaire verhuur auto zijn.
En dat geldt ook voor minivans trouwens, jarenlang stonden die in de Hertz PC en bij National, maar nu betaal je daarvoor het volle pond.
Snodrop
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Snodrop »

Hi allemaal,

Voor onze komende vakantie naar Florida in september ben ik de opties voor huurauto's aan het bekijken. We reizen met 5 volwassenen, waarvan drie vrij lang zijn (185 cm+). Qua bagage nemen we sowieso 5 full-size koffers mee en een aantal stuks handbagage.

Bij Alamo.de zie ik de volgende drie opties:

Full-size SUV (Chevrolet Tahoe, Ford Expedition, Nissan Armada of vergelijkbaar)

Premium SUV (Ford Expedition Max, Jeep Wagoneer L of vergelijkbaar)

Minivan / 7-Sitzer (Chrysler Pacifica of vergelijkbaar)

Ik ben zelf alleen bekend met de Standard/Mid-size SUV’s in de VS. We hebben eigenlijk maar één of twee langere ritten (3u+) waarbij de bagage ook echt mee moet; de rest van de tijd blijven we op vaste locaties en is de auto dus grotendeels leeg.

Wat is volgens jullie de beste optie voor ons gezelschap, rekening houdend met de ruimte voor 5 volwassenen én al die koffers?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Snodrop en een kleine auto erbij huren? Dan kun je ook nog een keer opsplitsen als iemand iets anders gaat of wil doen. Daar kiezen wij altijd voor als we met meer stellen gaan.
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Qua SUV's: wij hebben met 2 stellen (dus 4 volwassen én volop bagage) diverse lange reizen gemaakt met de Expedition, de Wagoneer (wat een pracht-auto!) en afgelopen zomer in Alaska met de Chevy Tahoe. Stuk voor stuk prima reis-auto's voor 4 met volop bagage zoals 4 grote koffers, rugzakken én 2 grote koelboxen. Dus met 5 personen en bagage ook prima als je niet elke dag moet in-en uitpakken...
De Minivan hadden we járen geleden een keer van Denver naar Keystone met 4 volwassen, 2 kleine kinderen, koffers en ski's... dat was wel proppen :D
Maar de suggestie van Elendan is natuurlijk óók interessant als je inderdaad af en toe gaat splitsen als je op één locatie verblijft !
Paul
Snodrop
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Snodrop »

@Elendan Dat gaan we inderdaad doen zodra we voor 2 weken in Orlando zitten. Daarvoor is het eigenlijk geen optie, wel een goed idee!

@paulr Thanks voor je toelichting! Dan ga ik voor de SUV, ik pak gewoon de grootste klasse (Premium SUV) in de hoop op een Wagoneer. Scheelt qua prijs op het moment ook maar 40 tientjes.. met de full-size SUV. Hoeven maar 2x in / uit te laden :)
DireStraits
Amerika-ontdekker

Bericht door DireStraits »

Ik begon met een midsize SUV en inmiddels kijk ik naar een premium crossover en een minivan dankzij de enthousiaste verhalen op dit forum :D
Een crossover ziet er wat stoerder uit en past meer bij het beeld wat ik voor ogen heb. Een minivan ziet er wat suf uit maar is praktisch wellicht de beste keuze. Iemand die mij daar vanuit ervaring wellicht nog in kan adviseren?
SimoneP
Amerika-newbie

Bericht door SimoneP »

Wij gaan in april met 4 volwassenen op vakantie naar Amerika. Het plan is om een drie weken durende roadtrip te doen, we beginnen in San Francisco en eindigen in Salt Lake City. We beginnen met het bezoeken van een aantal van de grote steden (San Francisco, Los Angeles, San Diego), waarbij we de Pacific Coast Highway volgen en daarna gaan we door richting Arizona en Utah om daar een aantal national parks te bezoeken.
We hebben al wat onderzoek gedaan naar een huurauto. We kwamen eerst uit bij een Nissan Rogue via Sunnycars, maar ik denk uiteindelijk dat die auto toch te klein zal zijn voor vier personen en daarnaast ook vier grote koffers en (kleine) rugzakken.
Ik kwam uiteindelijk via Booking.com een goede deal tegen (€1170 voor 20 dagen inclusief verzekering en een extra bestuurder) voor een Jeep Grand Cherokee L (7-zits) waarbij we dan de laatste twee stoelen neer zouden kunnen klappen zodat we extra ruimte hebben voor de koffers, deze zou dan via Booking gehuurd worden bij Avis. Ik las in dit topic dat je beter zelf via de verhuurders kan boeken, maar ik kom via de verhuurders zelf niet zulke goede deals tegen en krijg op de websites van de verhuurders zelf ook veel minder auto's te zien.
Heeft iemand ervaring met de Jeep Grand Cherokee L en is deze wel groot genoeg voor vier volwassenen plus koffers of kunnen we beter naar een nog grotere auto kijken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer