Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Reny schreef:
20 dec 2025, 13:43
@habbekuk , bedankt voor de tip, dat had ik eigenlijk vanavond willen doen (skip the counter), heb dat in het verleden ook bij Alamo gehad maar ik zal nu even wachten :)
Het is mijn ervaring omdat ik zomaar 6 keer kan annuleren :D
Mocht je in de mail geen button hebben om te annuleren dan is het
makkelijk via de chat van de .com website. Reserveringsnummer erbij en even
letten op hun openingstijden dan krijg je de annulering tijdens de chat al in je mail box.

Het blijft een spelletje :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

habbekuk schreef:
20 dec 2025, 12:38
Alamo.de met de bekende 15 code is er een pickup Toyota Tacoma € 933 en voor € 45 meer een F150
Bij Avis.be met de bekende W8 visa code een Mazda CX-50 voor € 928 wel direct betalen maar vrij te annuleren 48 uur vooraf.
De prijzen van Alamo.de zijn op dit moment identiek aan de prijzen van ustravel.nl. Het maakt dus niet zoveel uit bij wie je boekt. Een F150 heb ik wel serieus overwogen. Maar dan zou ik er wel zeker van willen zijn dat het ook een F150 wordt. Er staat 'Ford F150 or similar'. Zeker n.a.v. mijn bezoek aan de Ford fabriek in Detroit afgelopen september waar de F150 gemaakt wordt en ik het hele productieproces van dichtbij kon volgen, lijkt het rijden in een F150 mij ook erg leuk. :D

Ik ga er nog eens over nadenken of ik het ga wijzigen. Vooralsnog wil ik dit keer voor de Standard SUV gaan hoewel mijn droomauto een Ford Mustang Cabrio ook optie is. Maar ja, die is nog eens EUR 250 duurder dan de Standard SUV. Keuzes, keuzes, keuzes.... :mrgreen:

Vooruit betalen van een huurauto wil ik eigenlijk niet, tenzij het zo'n mooie aanbieding is dat ik die niet kan afslaan. Uiteraard met de optie om tot laat nog te kunnen annuleren. Ik heb ook bij Avis gekeken maar vond daar nog niet wat ik wilde. Uiteraard blijf ik rondkijken voor een huurauto. Het duurt nog 5,5 maand voor ik weer mag gaan. :wink:

Was het jullie trouwens opgevallen dat voor de prijzen van de huurauto's de huurprijs in USD gesteld wordt en de Euro-prijs daardoor steeds wat fluctueert? Dus bij een stijgende USD zal de huurprijs voor ons automatisch hoger worden omdat de huurprijs in USD vast staat. De koers van de USD is voor ons op dit moment niet slecht, zo'n USD 1,17 voor elke EUR. Laten we hopen dat dat zo blijft voor ons.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door dionkoffie »

Heb voor feb/maart 2026 via Sunnycars op vliegveld in Jacksonville een Mustang gehuurd. Heb de reviews gekeken en zie inderdaad een blauwe Mustang voorbij komen. Hopelijk hebben ze het ook. Zien het wel. Ik ben wel blij hoe alles met Sunnycars is geregeld en dat alles all-in is. Of het de goedkoopste is heb ik niet gezien.

Vraagje, ik heb van de ING een mastercard creditcard en een Visa debit card van Revolut. Ik merk dat mijn Mastercard niet altijd wordt geaccepteerd en overweeg een Visa aan te vragen zodat ik niet voor verassingen staat. Heeft iemand ervaringen mee met de borg betalen van een huurauto? Lokale bedrijf is Alamo USA.
PA, VA, MD, NJ, NY, CA, NV, AZ, FL, GA, + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn ING Mastercard bij de borgstelling bij Avis, Alamo of Hertz (tot nu toe).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Als je al geboekt hebt kun je dat toch nalezen in de voorwaarden van je huurcontract? Of anders navragen bij Sunny of Alamo. Ik heb het wel eens gehad en kon toen wel de boeking doen met een bepaalde cc, maar de borg ter plaatse moest dus met een andere kaart.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

dionkoffie schreef:
22 dec 2025, 18:14
en zie inderdaad een blauwe Mustang voorbij komen. Hopelijk hebben ze het ook.
Ik ontmoette 3 maanden geleden een Belgische meneer en tienerzoon in SF die ook een Mustang klasse gehuurd hadden, en vroegen om een Dodge Challenger, en vervolgens een zilver kleurige meekregen. Was wel een 6 cylinder Challenger. Geen Hellcat.
27 States so far...
dionkoffie
Amerika-ontdekker

Bericht door dionkoffie »

Corv schreef:
23 dec 2025, 11:16
dionkoffie schreef:
22 dec 2025, 18:14
en zie inderdaad een blauwe Mustang voorbij komen. Hopelijk hebben ze het ook.
Ik ontmoette 3 maanden geleden een Belgische meneer en tienerzoon in SF die ook een Mustang klasse gehuurd hadden, en vroegen om een Dodge Challenger, en vervolgens een zilver kleurige meekregen. Was wel een 6 cylinder Challenger. Geen Hellcat.
Ooh mooi. Ja ik hoef niet specifiek een Mustang met een V8 te hebben. Anders had ik het wel via Turo gehoord. Als het maar iets soortgelijks is :D Zal naar verwachting wel een basismodel V6 Mustang convertible zijn die goed abused is.
nwolf schreef:
22 dec 2025, 21:33
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn ING Mastercard bij de borgstelling bij Avis, Alamo of Hertz (tot nu toe).
Top dankje. Verwacht dan ook niet te veel problemen. Heb 3 verschillende manieren om de borg af te tikken dus zal wel goed moeten komen.
PA, VA, MD, NJ, NY, CA, NV, AZ, FL, GA, + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is eigenlijk ook nog veel te vroeg om te boeken voor volgend jaar, de prijzen zakken echt nog wel. Is nog nooit anders geweest.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ach, je kunt altijd boeken en weer annuleren als je een betere deal tegenkomt toch ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is voor deze vraag, dus alvast excuses als hij ergens anders terecht hoort. Ik verblijf binnenkort een paar nachten in The Linq in Vegas. Nu heb ik een auto gehuurd, maar ik lees dat hun parkeergarage echt drama is qua drukte, dat mensen daar soms uren staan om erin of eruit te komen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En kan ik wellicht anders beter ergens in de buurt parkeren? Ik lees bv dat de parking van Harrah's een betere doorstroom heeft?
habo1969
Amerika-ontdekker

Bericht door habo1969 »

Bij Linq nog nooit geparkeerd, maar als we daar in de buurt zijn, zetten we hem altijd bij Horseshoe/ Paris neer. In verhouding voor niet veel geld en je kunt door de hotels de Strip op lopen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ah thnx ga ik dat eens checken wat dat kost, is wel voor een paar dagen namelijk.
DireStraits
Amerika-ontdekker

Bericht door DireStraits »

Wat is aan te raden voor een gezin met 2 volwassenen, 2 kinderen van 6 en 8 en waarschijnlijk 1 grote koffer en 4 kleintjes.
Ik zou het fijn vinden als ze achterin niet te dicht op elkaar zitten. Wellicht zelfs zo'n aparte, eigen stoel achterin. Dat heb ik wel eens gezien maar ik weet niet in welk type auto.
Midsize SUV, standard SUV of een standard crossover?
image.png
image.png (23.55 KiB) 1653 keer bekeken
image.png
image.png (23.26 KiB) 1653 keer bekeken
image.png
image.png (28.93 KiB) 1653 keer bekeken
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De grootste heeft het meeste ruimte….. :thumbup:
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Paul.Becker »

@DireStraits: Ik had in september 2025 de Chevrolet Equinox gehuurd. Fijne, comfortabele auto! Die zou, denk ik, goed passen voor jullie. Grote kofferruimte en voldoende plek achterin voor twee kinderen. Maar zoek even naar foto's op het internet, vooral naar de kofferruimte. Hier o.a.:
https://www.troychevroletgmc.com/2025-c ... x-troy-al/
DireStraits
Amerika-ontdekker

Bericht door DireStraits »

Dank! Ben voor de standard SUV gedaan, daar moet het toch mee lukken :wink:
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door goState »

Go Large,
Pak een 7 pers SUV of minivan daar zitten meestal captainseats op de 2e rij.
Afbeelding

Kijk naar het prijs verschil meestal tientjes werk :roll: Deze prijzen zijn voor huurperiode van 27 sept t/m 16 okt. voor 10 euro per dag meer, heb je een heel veel ruimte gekocht.
€ 1.677,00 Full SUV
€ 1.475,00 Large Elite SUV
€ 1.218,00 pacifica
image.png
image.png (4.32 KiB) 1599 keer bekeken
Bij Hertz betalen bij afhalen
of deze
wagoneer of ford expeditiom max € 1.240,00
pacifica € 883,00
ford expeditiom max € 1.034,00
image.png
image.png (5.99 KiB) 1599 keer bekeken
van Ustravel. Maar direct betalen :wtf:
Afbeelding
Bijlagen
12 persoons chevy
12 persoons chevy
IMG_20190808_081244.jpg
Laatst gewijzigd door goState op 10 jan 2026, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door goState »

Afbeelding
Bijlagen
Pacifica
Pacifica
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@DireStraits er van uitgaande dat jullie 18 april tot 5 mei gaan, zoals in het door jou geopende topic aangegeven, betaal je voor een Standaard crossover 750 euro. Als je dan ook nog een Ford Explorer meekrijgt dan heb je echt ruimte zat voor jullie reisgezelschap.
(Geboekt bij Alamo via deze partnerlink, https://partners.rentalcar.com/vacation ... cale=en_GB)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

DireStraits schreef:
10 jan 2026, 11:52
Wat is aan te raden voor een gezin met 2 volwassenen, 2 kinderen van 6 en 8 en waarschijnlijk 1 grote koffer en 4 kleintjes.
Ik zou het fijn vinden als ze achterin niet te dicht op elkaar zitten. Wellicht zelfs zo'n aparte, eigen stoel achterin. Dat heb ik wel eens gezien maar ik weet niet in welk type auto.
Vorig jaar apr/mei in Florida hadden wij met ons vieren (waaronder 2 jonge kinderen van 9 en 11) een Midsize SUV gehuurd voor ruim 2 weken. Het werd een Hyundai Tucson. Voldeed prima en ruimte genoeg achterin voor de kinderen én bagage. Nou hebben wij niet veel lange reisdagen met bagage gemaakt (enkel aan het eind toen we naar Miami reden) maar de auto had voor ons voldoende ruimte.

Wil je echter achterin persé losse stoelen hebben, dan moet je één of 2 maatjes groter huren. Dat zou ik ook doen als je bijvoorbeeld langere reisdagen maakt. Dan is een beetje extra ruimte wel fijn.

Kijk dus vooral ook hoeveel jullie met de auto gaan reizen en baseer daar je huurauto op. Veel (lange) reisdagen: huur een grote SUV voor het comfort. Maak je weinig tot geen lange reisdagen: dan kan een Midsize SUV met jullie gezinssamenstelling prima voldoen en zou ik mijn keuze vooral op de onderlinge prijsverschillen baseren.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer