habbekuk schreef: ↑20 dec 2025, 12:38
Alamo.de met de bekende 15 code is er een pickup Toyota Tacoma € 933 en voor € 45 meer een F150
Bij Avis.be met de bekende W8 visa code een Mazda CX-50 voor € 928 wel direct betalen maar vrij te annuleren 48 uur vooraf.
De prijzen van Alamo.de zijn op dit moment identiek aan de prijzen van ustravel.nl. Het maakt dus niet zoveel uit bij wie je boekt. Een F150 heb ik wel serieus overwogen. Maar dan zou ik er wel zeker van willen zijn dat het ook een F150 wordt. Er staat 'Ford F150 or similar'. Zeker n.a.v. mijn bezoek aan de Ford fabriek in Detroit afgelopen september waar de F150 gemaakt wordt en ik het hele productieproces van dichtbij kon volgen, lijkt het rijden in een F150 mij ook erg leuk.
Ik ga er nog eens over nadenken of ik het ga wijzigen. Vooralsnog wil ik dit keer voor de Standard SUV gaan hoewel mijn droomauto een Ford Mustang Cabrio ook optie is. Maar ja, die is nog eens EUR 250 duurder dan de Standard SUV. Keuzes, keuzes, keuzes....
Vooruit betalen van een huurauto wil ik eigenlijk niet, tenzij het zo'n mooie aanbieding is dat ik die niet kan afslaan. Uiteraard met de optie om tot laat nog te kunnen annuleren. Ik heb ook bij Avis gekeken maar vond daar nog niet wat ik wilde. Uiteraard blijf ik rondkijken voor een huurauto. Het duurt nog 5,5 maand voor ik weer mag gaan.
Was het jullie trouwens opgevallen dat voor de prijzen van de huurauto's de huurprijs in USD gesteld wordt en de Euro-prijs daardoor steeds wat fluctueert? Dus bij een stijgende USD zal de huurprijs voor ons automatisch hoger worden omdat de huurprijs in USD vast staat. De koers van de USD is voor ons op dit moment niet slecht, zo'n USD 1,17 voor elke EUR. Laten we hopen dat dat zo blijft voor ons.
Roland