Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kimmos: Rondje California
-
Kimmos
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Reis Kimmos: Rondje California
Beste forumleden,
Onze vakantie van 2026 krijgt langzaam vorm. Wij, een dochter van 9, man en ik, reizen deze zomer naar California.
Het is 14 jaar geleden dat mijn man en ik daar zijn geweest. Er zal dus wel het een en ander veranderd zijn.
We houden van natuur(parken), rust en mooie uitzichten, maar zien onszelf geen wandeling van uren maken.
Lange afstanden rijden vinden we beide geen probleem en de drukte van steden zoeken we ook graag op.
Kortom, we houden van afwisseling.
We hebben een aantal vragen over onze geplande trip:
- Hoe realistisch is onze route?
- Zijn er nog tips voor leuke plekken die we zeker moeten aandoen?
- Zijn er tips voor leuke hotels?
We hebben per locatie een grove opzet met bezienswaardigheden of activiteiten staan.
Dit is ons dagschema:
DAG 1: Ams - Los Angeles (auto ophalen, slapen nabij Venice Beach)
DAG 2: Los Angeles (inkopen, Hollywood, stad verkennen)
DAG 3: Los Angeles (attractiepark?)
DAG 4: Los Angeles- San Diego
DAG 5: San Diego (Zoo, strand, USS Midway, stad)
DAG 6: San Diego
DAG 7: San Diego- Visalia(?) (lange reisdag, hotel in de buurt van Sequoia)
DAG 8: Sequoia NP
DAG 9: Visalia- Santa Cruz
DAG 10: Santa Cruz (strand, Giant Dipper)
DAG 11: Santa Cruz - San Francisco
DAG 12: San Francisco (Alcatraz, stad verkennen, Sausalito)
DAG 13: San Francisco
DAG 14: San Francisco
DAG 15: San Francisco - Yosemite NP
DAG 16: Yosemite
DAG 17: Yosemite - Death Valley (route via Tioga Pass, Mammoth Lakes)
DAG 18: Death Valley (Badwater Basin)
DAG 19: Death Valley - Las Vegas
DAG 20: Las Vegas (Hoover Dam, Zipline, Strip, Waterpark)
DAG 21: Las Vegas
DAG 22: Las Vegas- Amsterdam
Alle tips over route-advies, bijzondere tussenstops en goede bakkerijen zijn van harte welkom!
Bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Kim
Onze vakantie van 2026 krijgt langzaam vorm. Wij, een dochter van 9, man en ik, reizen deze zomer naar California.
Het is 14 jaar geleden dat mijn man en ik daar zijn geweest. Er zal dus wel het een en ander veranderd zijn.
We houden van natuur(parken), rust en mooie uitzichten, maar zien onszelf geen wandeling van uren maken.
Lange afstanden rijden vinden we beide geen probleem en de drukte van steden zoeken we ook graag op.
Kortom, we houden van afwisseling.
We hebben een aantal vragen over onze geplande trip:
- Hoe realistisch is onze route?
- Zijn er nog tips voor leuke plekken die we zeker moeten aandoen?
- Zijn er tips voor leuke hotels?
We hebben per locatie een grove opzet met bezienswaardigheden of activiteiten staan.
Dit is ons dagschema:
DAG 1: Ams - Los Angeles (auto ophalen, slapen nabij Venice Beach)
DAG 2: Los Angeles (inkopen, Hollywood, stad verkennen)
DAG 3: Los Angeles (attractiepark?)
DAG 4: Los Angeles- San Diego
DAG 5: San Diego (Zoo, strand, USS Midway, stad)
DAG 6: San Diego
DAG 7: San Diego- Visalia(?) (lange reisdag, hotel in de buurt van Sequoia)
DAG 8: Sequoia NP
DAG 9: Visalia- Santa Cruz
DAG 10: Santa Cruz (strand, Giant Dipper)
DAG 11: Santa Cruz - San Francisco
DAG 12: San Francisco (Alcatraz, stad verkennen, Sausalito)
DAG 13: San Francisco
DAG 14: San Francisco
DAG 15: San Francisco - Yosemite NP
DAG 16: Yosemite
DAG 17: Yosemite - Death Valley (route via Tioga Pass, Mammoth Lakes)
DAG 18: Death Valley (Badwater Basin)
DAG 19: Death Valley - Las Vegas
DAG 20: Las Vegas (Hoover Dam, Zipline, Strip, Waterpark)
DAG 21: Las Vegas
DAG 22: Las Vegas- Amsterdam
Alle tips over route-advies, bijzondere tussenstops en goede bakkerijen zijn van harte welkom!
Bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Kim
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Kimmos: Rondje California
Het is me niet duidelijk wat jullie na Yosemite precies willen doen. Je noemt Mammoth Lakes maar ook Death Valley op dag 17. Je wilt toch niet vanuit Yosemite via Mammoth Lakes in 1 dag naar Death Valley rijden en dan daar een volle dag blijven? Ik neem aan dat je in de zomer gaat; dan zou ik het echt bij 1 nacht houden in DV. Dus zo:
DAG 17: Yosemite - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
DAG 18: Mammoth Lakes - Death Valley (Bodie, Mono Lake, Alabama Hills etc)
DAG 19: Death Valley - Las Vegas (Badwater Basin/Zabriskie Point, Artist Palette, ....)
Voor Sequoia hebben jullie op deze manier veel reistijd en niet veel tijd voor het park. Ik zou zeker dichterbij overnachten en als je daarna naar Santa Cruz gaat is het niet gek om voor de eerste nacht te kiezen voor Three Rivers en voor de twee nacht Grant Grove Village. Of kijk naar iets net buiten het park. Op die manier neem je ook nog Kings Canyon mee.
Wat is de bedoeling in Sequoia? Je kunt overwegen om Sequoia over te slaan ten gunste van de kustroute en dan in Yosemite een extra dag uit te trekken voor een bezoek aan de Mariposa Grove.
Ik vind de tijd voor San Francisco best wel ruim; in 2 dagen (dus 3 nachten) kun je daar ook al heel veel doen. Voor Alcatraz vonden wij de avondtour een aanrader. Zie hier voor onze ervaring.
In SF vinden wij de Motor Inns altijd prima. Goed gelegen en gratis parkeren.
Voor Yosemite overnachten wij altijd in het park. Zie daarvoor www.travelyosemite.com. Buiten het park ligt El Portal het beste. Voor de Mariposa Grove kun je ook naar Oakhurst kijken.
Kijk eens in ons reisverslagen voor onze reizen; vanaf 2002 t/m 2008 reisden we met onze dochters.
Marianne
DAG 17: Yosemite - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
DAG 18: Mammoth Lakes - Death Valley (Bodie, Mono Lake, Alabama Hills etc)
DAG 19: Death Valley - Las Vegas (Badwater Basin/Zabriskie Point, Artist Palette, ....)
Voor Sequoia hebben jullie op deze manier veel reistijd en niet veel tijd voor het park. Ik zou zeker dichterbij overnachten en als je daarna naar Santa Cruz gaat is het niet gek om voor de eerste nacht te kiezen voor Three Rivers en voor de twee nacht Grant Grove Village. Of kijk naar iets net buiten het park. Op die manier neem je ook nog Kings Canyon mee.
Wat is de bedoeling in Sequoia? Je kunt overwegen om Sequoia over te slaan ten gunste van de kustroute en dan in Yosemite een extra dag uit te trekken voor een bezoek aan de Mariposa Grove.
Ik vind de tijd voor San Francisco best wel ruim; in 2 dagen (dus 3 nachten) kun je daar ook al heel veel doen. Voor Alcatraz vonden wij de avondtour een aanrader. Zie hier voor onze ervaring.
In SF vinden wij de Motor Inns altijd prima. Goed gelegen en gratis parkeren.
Voor Yosemite overnachten wij altijd in het park. Zie daarvoor www.travelyosemite.com. Buiten het park ligt El Portal het beste. Voor de Mariposa Grove kun je ook naar Oakhurst kijken.
Kijk eens in ons reisverslagen voor onze reizen; vanaf 2002 t/m 2008 reisden we met onze dochters.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5013 Weergaves
-
Laatste bericht door Lianne1989
-