Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chantal27: Salt Lake City naar Chicago mei 2026

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Chantal27: Salt Lake City naar Chicago mei 2026

Bericht door Chantal27 »

Goedemiddag,

In mei 2026 willen we naar de USA omdat onze dochter een jaar highschool doet in Minnesota. Dat is dus ons hoofddoel van onze reis maar we willen er natuurlijk wel weer een mooie reis van maken :-).
Ik heb de volgende route in gedachten en ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb nog geen tickets geboekt dus ik ben flexibel. We zijn al eerder in Grand Teton en Yellowstone geweest.

Route:
dag 1 AMS - Salt Lake City
dag 2 SLC
dag 3 SLC - Jackson
dag 4 Grand Teton
dag 5 Jackson - Yellowstone (overnachting in Snowlodge Old Faithfull)
dag 6 Yellowstone (overnachten in West Yellowstone)
dag 7 Yellowstone (overnachten in West Yellowstone)
dag 8 Yellowstone - Sheridan (via Cody)
dag 9 Sheridan - Custer
dag 10 Custer
dag 11 Custer - Wall
dag 12 Wall - Sioux Falls (onderbreking voor lange rit naar Minneapolis)
dag 13 Sioux Falls - Minneapolis
dag 14 Minneapolis
dag 15 Minneapolis - North Branch (slecht 1 uur rijden)
dag 16 North Branch
dag 17 North Branch
dag 18 North Branch
dag 19 North Branch - La Crosse
dag 20 La Crosse - Chicago
dag 21 Chicago
dag 22 Chicago
dag 23 Chicago - AMS

Chicago nemen we er in op omdat we het leuk vinden om dit aan onze dochter te laten zien.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback!
Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Chantal27: Salt Lake City naar Chicago mei 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan alleen over het eerste deel iets zeggen. Dat ziet er goed uit, maar wellicht is het wel vroeg voor Yellowstone. Is het een idee om dat op het laatste te doen? Wanneer in mei zouden jullie vertrekken? Heb je gekeken welke wegen en voorzieningen open zijn?
Ik zou ook voor Yellowstone naar andere accommodatie kijken. Old Faithful is mooi, maar met West Yellowstone zit je ook aan de westkant van het park. Kijk eens naar Lake of Canyon. Of de Roosevelt Lodge.

Marianne
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Chantal27 »

Hoi Marianne,

We vertrekken op 22 mei vanuit Amsterdam, dus wel laat in mei gelukkig.
Ik zag dat de weg in Grand Teton vanaf 1 mei open is, normaal gesproken.
We zijn dan echt laat in mei in Yellowstone.
De route andersom is wel een goede suggestie, maar wat lastiger uit te voeren omdat de graduation highschool van onze dochter op een specifieke datum is (richting het einde van onze reis) en we moeten op een specifieke datum weer terug naar NL voor onze zoon i.v.m. een eventueel herexamen :wink:
Mijn dochter is al in South Dakota geweest met andere uitwisselingsstudenten.

Ik had eerst 2 nachten West Yellowstone en 1 nacht Gardiner maar toen zag ik een beschikbare (betaalbare) kamer bij Old Faithfull dus vandaar dat het er nu zo uitziet. Ik ga eens kijken naar de andere accommodaties die je noemt voor een logischere indeling in het park.

Dank!
Groeten Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oké, dat scheelt nogal met begin mei. Je zit wel in het Memorial Weekend in Grand Teton in dat geval; leg daar zo snel mogelijk iets vast, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor Yellowstone in juni. We hebben daarin ook een planning voor Yellowstone staan (zie hier). Misschien heb je daar iets aan; het was toen voor ons ook niet de eerste keer in het park en daarom deden we ook wat andere dingen dan de gebruikelijke bezienswaardigheden. We hadden toen op meerdere plaatsen accommodaties (waaronder de Old Faithful Snowlodge, die is ons goed bevallen).

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je al eerder in Yellowstone geweest bent, zou je kunnen overwegen om meer tijd te besteden in South Dakota. Je geeft nu aan dat je naar Custer wilt en daarmee bedoel je waarschijnlijk het state park zelf en wellicht ook Mount Rushmore en Crazy Horse NM. Ga dan vooral ook over de Needles Hwy en de Iron Mountain Road. Wij vonden Badlands NP ook erg mooi en als je dan toch in de buurt bent... Maar misschien heb je dat ook op het programma staan, omdat Wall in de route staat en dan ben je er al bijna.
Aan de andere kant, Yellowstone is altijd de moeite waard, al is mei best vroeg in het seizoen.
In 2022 zijn we in deze hoek geweest en wellicht heb je wat aan ons verslag.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ik neem aan dat jullie het zuid westen al gezien hebben ? Zoals Marianne al aangeeft, je bent wel vroeg. Wij hebben Yellowstone en GT nu 3 x vanaf half juni gedaan en hebben er verschillend weer gehad. Maar er zat altijd wel een flinke regendag bij... en altijd wel een sneeuwnacht/ochtend. Maar wij reisden met een camper, dan heb je er wellicht iets meer last van ?
Want mijn gedachte zou in die periode eerder uitgaan naar rondje of one way in het zuidwesten (mooie tijd en temperatuur!), vanaf Las Vegas bijvoorbeeld en dan ergens eindigen vanwaar je een vlucht pakt naar MSP... Zeker omdat je YS en GT al eens bezocht hebt...
(best late graduation trouwens, onze dochter had die een paar jaar geleden al begin mei en zijn toen daarna 4 weken met de camper rondgetrokken)
Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer