Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis VincentK: Zuidwest US juni 2026

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
VincentK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis VincentK: Zuidwest US juni 2026

Bericht door VincentK »

Goedemiddag medereizigers,

Na onze (ik en vrouw) geplande reis in 2022 te hebben moeten annuleren, gaan we aankomend jaar eindelijk weer terug naar de US. Dit wordt volgens mij grotendeels een redelijk standaard Zuidwest reis, onder andere geinspireerd door de voorbeeldreis hier op AllesAmerika. Maar toch net even wat anders hier en daar.

Steden hebben niet de hoogste prioriteit, die hebben we overal wel. Alleen SF lijkt ons écht leuk. Ik ben benieuwd naar de haalbaarheid en uiteraard alle op- en aanmerkingen obv jullie eigen ervaringen.

Openstaande vragen waar ik sowieso over nadenk:

- Ik lees veel over hoe LV inmiddels érg duur is geworden, op het punt dat het niet meer leuk is als normale toerist. Een snel gokje wagen is leuk, en een beetje rondwandelen, maar extreem veel betalen voor eten, drinken en hotels vind ik zonde. Shows bezoeken we waarschijnlijk niet. Is het dan nog interessant daar een volledige dag voor in te plannen? Of zou die avond en de ochtend voldoende zijn? Evt. vroeg op weg naar Zion bezoeken we dan het Welcome Sign en Hoover Dam, bijvoorbeeld.
- Ik zou graag Sequoia NP bezoeken. Is dat zo een beetje te doen, en is daar een volledige extra dag voor nodig?
- Ik twijfel ook nog over de volle dag LA, maar moet nog inventariseren wat we daar wel (of niet) willen zien.
- Is de extra dag Grand Canyon de moeite waard?

Reisschema:
NP kunnen overnachtingen zijn in nabijgelegen dorpen, niet persé op het park

Dag 1 thuis - Amsterdam (AMS) - Parijs (CDG) - Las Vegas (LAS) (landen halverwege de middag lokale tijd)
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion NP
Dag 4 Zion NP
Dag 5 Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 6 Bryce Canyon NP - Page
Dag 7 Page - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Joshua Tree NP
Dag 11 Joshua Tree NP - Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles - Sequoia NP
Dag 14 Sequoia NP
Dag 15 Sequoia NP - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco - Yosemite NP
Dag 20 Yosemite NP
Dag 21 Yosemite NP - Death Valley NP
Dag 22 Death Valley NP - Las Vegas (LAS) (late avondvlucht, direct vanuit DV naar vliegveld)
Dag 23 Amsterdam (AMS) - thuis

Alvast bedankt voor jullie tijd en input!
mtl
Amerika-expert

Re: Reis vincentk: Zuidwest US juni 2026

Bericht door mtl »

Een dagje Las Vegas kan absoluut geen kwaad. Gewoon doen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Welkom,
Prima route, je kan her en der een nachtje langer/korter doen, maar kan best zo...
Op welke dag ben je in LV ?
Je kan, afhankelijk daar van overwegen om juist direct de 2e dag te gaan rijden en dan een nacht LV aan het einde te doen ? In het weekend zijn de hotels veel duurder, vandaar. Wij vinden het sowieso altijd fijner om direct op pad te gaan: je bent erg vroeg wakker de 2e dag, dus dan lekker bijtijds gaan rijden. Bovendien kan LV aan het begin nogal vermoeiend zijn (veel lopen en veel indrukken). Qua eten en drinken: er zijn nog voldoende plekken waar je best betaalbaar kan eten. Wellicht niet direct aan de Strip, maar wél in de shoppingmalls (en vaak verrassend goed en best gezellige plekken).
Met 1 overnachting kun je al veel zien bij de GC. Je bent waarschijnlijk al bijtijds bij Desert View vanuit Monument Valley (zonsopgang ?) dus hebt flink wat tijd de eerste dag. Maar je wilt echter na de GC direct naar JT. Dat is best een eind. Wellicht is het beter om dan 1 overnachting in GC te doen en de 2e nacht als een stukje op weg: Williams is een aardig stadje. Scheelt ook weer wat in de kosten (Williams veel goedkoper dan GC).
Bedenk goed wat je in LA wilt zien. Wij zijn er niet enthousiast over, maar anderen op dit forum wel meer. Reis- en rijtijden zijn fors en je weet nooit wanneer je in de file komt. Of eigenlijk wel: je komt er sowieso in :) , maar je weet niet hoelang het gaat duren ! Plan dus wat je wilt zien goed op volgorde en voorkom onnodig heen en weer rijden...
Ik denk dat je her en der dus wel een nachtje kunt ''sparen'' en het is niet gek om die dan in te zetten bij Sequoia. En eigenlijk verdient Yosemite óók wel een extra nacht !
Succes met plannen maken, Paul
VincentK
Amerika-ontdekker

Bericht door VincentK »

bedankt!

@paulr We komen op een maandag aan in LV. We vertrekken daar ook weer op een maandag. Dus dan in LV verblijven is goedkoper dan het weekend. Nadeel is dat we vr-zo, waarvan za de volledige dag, dan in Yosemite zijn richting het einde, druk in het weekend naar horen zeggen. Moet nog even kijken of we die volle dag LV dan niet om willen wisselen. Dan is weliswaar de overnachting duurder op het eind (zo-ma ipv di-wo), maar zijn we do-vr (volle dag)-za in Yosemite.
Bijlagen
Screenshot 2025-12-25 at 14.10.06.png
Screenshot 2025-12-25 at 14.10.06.png (115.64 KiB) 209 keer bekeken
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

zie nu trouwens dat je van Yosemite in één keer naar DV wilt. Dat is wél een ritje ! Zeker als je voldoende tijd voor de Tioga Road wilt uittrekken (en dat is een must). Beter is om dan al te stoppen bij Lee Vining. Wij reden eens door naar Bishop, maar toen (ivm weer) maar even op de pas gewandeld én bij Mono Lake. Helemaal naar bij Furnace Creek of Stovepipe wells is wel een eind.
Kortom: de laatste dagen lijken wel erg gehaast vanaf San Francisco... Je lost het wellicht wel op door inderdaad LV naar het eind te schuiven. Dan kan je daar laat aankomen en die dag nog volop dingen in DV bekijken. Met direct vliegen kan dat niet...
Wellicht LA (en Joshua Tree) laten vervallen ? (De Joshua Trees staan ook volop in Death Valley)
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis VincentK: Zuidwest US juni 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het allemaal net iets te veel voor de tijd die je hebt. De tickets zijn al geboekt? Je kunt 1 of 2 dagen winnen door geen rondje te maken.
Ik zou zeker een stop tussen Yosemite en Death Valley doen; als de Tioga Pass open is (is in juni weliswaar heel waarschijnlijk maar niet 100% zeker) is het mooi om daar voldoende tijd voor uit te trekken. Ook buiten het park is nog veel te zien (Bodie, Mono Lake etc). Als de pas gesloten is moet je omrijden en ook dat kost tijd. Een overnachting in Lee Vining is mooi. Zie daarvoor ons 2019-verslag.
Kijk ook eens waar je wilt overnachten in de parken, dat maakt ook nogal wat uit voor de reistijd. Zeker voor Sequoia is dat ook wel van belang; heb je daar al naar gekeken? Een volle dag daar is niet te veel; wij zijn er al meerdere keren meerdere nachten geweest. Kij eens in ons 2013-verslag; wij hadden toen 1 nacht in Cedar Grove en twee nachten in Grant Grove. Dat was ook in juni.
Als het je alleen gaat om wat sequoia's te zien kun je ook overwegen om niet naar Sequoia te gaan maar in Yosemite de Mariposa Grove te bezoeken. Doe dan een extra nacht Yosemite.
Het zou wel mooi zijn als je niet in het weekend in Yosemite zou zijn, zeker in juni is het dan extra druk omdat dan de watervallen op hun mooist zijn. Aan de andere kant zou het kunnen dat ze weer met een reserveringssysteem gaan werken. Hou dat in de gaten.

Het is verder wat lastig adviseren zonder te weten waar jullie voorkeur naar uitgaat. Willen jullie veel gaan wandelen of bijvoorbeeld rangerprogramma's gaan volgen? Dan is een volle dag GC bijvoorbeeld niet gek. Veel mensen vinden daar echter één overnachting voldoende; als je alleen wat uitzichtpunten gaat bekijken kan dat ook wel.
Ik zou voor de GC zeker proberen iets in het park te vinden. Kijk eens naar de Bright Angel Lodge, op www.grandcanyonlodges.com.

Je geeft aan dat de steden niet de hoogste prioriteit hebben maar je besteedt er toch wel aardig wat tijd aan in deze route.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 dec 2025, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat ze bij de Grand Canyon een aanbieding hebben, "Bright Days Sale". Kijk daar eens naar. Scheelt 20%.
image.png
Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben het met Marianne eens, het is erg veel in de tijd die je hebt.
Sowieso in één dag van Yosemite naar DV is een rit waar je veel mooie dingen gaat overslaan, je kan makkelijk twee dagen doorbrengen op de 395.
Bodie, Mono Lake, Alabama Hills bij Lone Pine, Mount Whitney portal road, het is allemaal meer dan de moeite. Ik zou zelf liever LA en Sequoia overslaan en veel meer tijd nemen tipussen Yosemite en Las Vegas. En de eerste dag zeker niet in Vegas blijven, je bent vroeg wakker, dan beter alvast gaan rijden.
VincentK
Amerika-ontdekker

Bericht door VincentK »

Bedankt voor jullie input weer, erg nuttig.

@Martin & Marianne Tickets zijn inderdaad al geboekt en reisdata staan vast. Dus het zal een rondje moeten worden. Een aantal mooie hikes maken staat inderdaad op het wensenlijstje, niet alleen in de auto en wat uitkijkpunten. Ranger Programma's heb ik niet eerder naar gekeken, ga ik eens doen. Maar als ik moet kiezen doe ik dat waarschijnlijk liever in bijv. Yosemite dan GC.

We gaan langzaam weer richting de voorbeeldroute, die is er toch niet voor niets blijkt maar weer.

- De rit van Yosemite naar DV is inderdaad te lang. Die splitsen we op met een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes. We willen absoluut Tioga Pass nemen en de tijd geven.
- Sequoia laten we dan toch maar vallen, en vervangen we door Mariposa Grove in Yosemite. Met daarbij een extra dag in Yosemite. Blijft er ook nog wat over voor een volgende trip.
- (Extra) overnachting Las Vegas schuiven we dan naar het eind. We beginnen dan de eerste ochtend gelijk met rijden. Dan schuift Yosemite ook naar de wo en do voor twee de volle dagen en vermijden we het weekend.
- LA naar Monterey in één rit is eigenlijk ook vrij lang, die splitsen we ook maar op per de voorbeeldroute. We offeren dan 1 volle dag San Francisco op.
- Door de opsplitsingen van dagen sneuvelt wel de volle dag Grand Canyon.

Nog even kijken wat we met Joshua Tree doen. Dat is ook een flinke rit vanuit Grand Canyon.

Afin, dan zitten we nu op:

Dag 1 Amsterdam (AMS) - Las Vegas (LAS)
Dag 2 Las Vegas - Zion NP
Dag 3 Zion NP
Dag 4 Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 5 Bryce Canyon NP - Page
Dag 6 Page - Monument Valley
Dag 7 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon - Joshua Tree NP
Dag 9 Joshua Tree NP - Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 12 Pismo Beach - Monterey
Dag 13 Monterey - Pismo Beach
Dag 14 Pismo Beach - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco - Yosemite NP
Dag 17 Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP - Lee Vining / Mammoth Lakes
Dag 20 Lee Vining / Mammoth Lakes - Death Valley NP
Dag 21 Death Valley NP - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas - Amsterdam (AMS) (avondvlucht, overdag LV)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer