Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@bedeve eens, en de tarieven vanaf ZWE waren de laatste maand een stuk hoger dan daarvoor. Kreeg gisteren een alert dat ze gezakt waren, gelukkig kon ik direct boeken. Maar dat kan niet iedereen natuurlijk.
Ik zie nu dat ik via Antwerpen best aardige prijzen krijg voor onze data in mei.
Ik heb, net voor we vertrokken naar Florida, een tweede wijziging gekregen van British Airways waardoor we weer de aansluiting missen op Heathrow.
Eerste wijziging eind november moesten we al switchen naar een dag eerder vertrekken om dezelfde reden en nu hebben ze tijden weer aangepast.
Ik heb via chat contact gehad en BA geeft aan dat ik geen recht heb op gratis annuleren en mijn geld terug! Ze verwijzen me naar de standaard reisvoorwaarden, die in dit geval helemaal niet van toepassing zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil graag nú gebruik maken van de mogelijkheid om te switchen naar KLM via Antwerpen, maar dat doe ik natuurlijk niet als ik mijn geld van BA niet terugkrijg
.
Ik ben er wel een beetje pissig over dat ik hiermee bezig moet zijn tijdens onze vakantie in Florida.
Ik heb, net voor we vertrokken naar Florida, een tweede wijziging gekregen van British Airways waardoor we weer de aansluiting missen op Heathrow.
Eerste wijziging eind november moesten we al switchen naar een dag eerder vertrekken om dezelfde reden en nu hebben ze tijden weer aangepast.
Ik heb via chat contact gehad en BA geeft aan dat ik geen recht heb op gratis annuleren en mijn geld terug! Ze verwijzen me naar de standaard reisvoorwaarden, die in dit geval helemaal niet van toepassing zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil graag nú gebruik maken van de mogelijkheid om te switchen naar KLM via Antwerpen, maar dat doe ik natuurlijk niet als ik mijn geld van BA niet terugkrijg
Ik ben er wel een beetje pissig over dat ik hiermee bezig moet zijn tijdens onze vakantie in Florida.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Zou graag jullie advies hebben wat jullie voorkeur heeft wat betreft het tijdstip van de terugreis. Ik zie tickets in de ochtend (11.00 uur) vertrek naar Europa maar ook tickets die in de avond (19.30 uur) vertrekken naar Europa. Wat heeft jullie voorkeur?
Erg laat aankomen heeft absoluut niet mijn voorkeur dus ik zou zelf die vlucht van 11.00 nemen.
.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
@Kate50 Ik denk dat dat voor een ieder heel persoonlijk is.
Ik vind het nl. heel prettig om pas laat op de dag weer naar huis te vliegen. Ik vertrek daarom pas rond 17:00 u vanaf LAX tijdens mijn komende reis. Ik had verschillende keuzes qua tijdstippen om terug te vliegen. Had ik voor AA gekozen dan was het 's ochtends al geweest omdat je dan de tussenstop in Amerika hebt. Met BA vlieg je later terug en heb je de tussenstop op LHR. Ik had nog wel later terug kunnen vliegen maar zou dan pas rond 21:00 u op Schiphol zijn. Dat vond ik toch wat te laat aangezien ik de volgende dag alweer aan het werk moet.
Bij een vroeg vlucht terug moet je ook vroeg op het vliegveld zijn wat bij mij zelf vaak resulteert in een slechte nachtrust voor vertrek weet ik uit ervaring. Nu ik later vertrek kan ik het op de laatste ochtend ook rustig aan doen en hoef niet persé vroeg op te staan (dat doe ik de rest van de vakantie altijd al, die laatste ochtend probeer ik vaak wat langer te slapen omdat ik in het vliegtuig niet kan slapen).
Ik kom nu even na 15:00 u aan op Schiphol wat ik een prima tijd vind. Bij een vroege vlucht vanuit Amerika kom je natuurlijk ook vroeg aan op Schiphol. Dat is natuurlijk ook fijn maar eigenlijk zou je dan wel hele dag wakker moeten blijven om gelijk weer in het ritme te komen. Nu kan ik vrij vlot na thuiskomst naar bed en sta de volgende dag weer vroeg op voor werk.
Roland
Ik vind het nl. heel prettig om pas laat op de dag weer naar huis te vliegen. Ik vertrek daarom pas rond 17:00 u vanaf LAX tijdens mijn komende reis. Ik had verschillende keuzes qua tijdstippen om terug te vliegen. Had ik voor AA gekozen dan was het 's ochtends al geweest omdat je dan de tussenstop in Amerika hebt. Met BA vlieg je later terug en heb je de tussenstop op LHR. Ik had nog wel later terug kunnen vliegen maar zou dan pas rond 21:00 u op Schiphol zijn. Dat vond ik toch wat te laat aangezien ik de volgende dag alweer aan het werk moet.
Bij een vroeg vlucht terug moet je ook vroeg op het vliegveld zijn wat bij mij zelf vaak resulteert in een slechte nachtrust voor vertrek weet ik uit ervaring. Nu ik later vertrek kan ik het op de laatste ochtend ook rustig aan doen en hoef niet persé vroeg op te staan (dat doe ik de rest van de vakantie altijd al, die laatste ochtend probeer ik vaak wat langer te slapen omdat ik in het vliegtuig niet kan slapen).
Ik kom nu even na 15:00 u aan op Schiphol wat ik een prima tijd vind. Bij een vroege vlucht vanuit Amerika kom je natuurlijk ook vroeg aan op Schiphol. Dat is natuurlijk ook fijn maar eigenlijk zou je dan wel hele dag wakker moeten blijven om gelijk weer in het ritme te komen. Nu kan ik vrij vlot na thuiskomst naar bed en sta de volgende dag weer vroeg op voor werk.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 24 dec 2025, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@Kate50
We vliegen graag aan het einde van de ochtend, dan kunnen we gelijk na het ontbijt richting luchthaven.
De (late) middagvlucht vinden wij minder prettig, dan moeten we ons nog de hele dag "bezig houden" én de koffers zijn dan al (te) vol om nog veel te kopen.
We zouden volgend jaar om 11 uur vanuit Las Vegas terugvliegen; vorige week ontving ik een vluchtwijziging............nu vliegen we al rond 7.30 uur........beetje vroeg dus die vlucht zou ik niet gekozen hebben als ik dat had geweten.
Tsja......het is wat het is.
Merry Christmas !
Reny
We vliegen graag aan het einde van de ochtend, dan kunnen we gelijk na het ontbijt richting luchthaven.
De (late) middagvlucht vinden wij minder prettig, dan moeten we ons nog de hele dag "bezig houden" én de koffers zijn dan al (te) vol om nog veel te kopen.
We zouden volgend jaar om 11 uur vanuit Las Vegas terugvliegen; vorige week ontving ik een vluchtwijziging............nu vliegen we al rond 7.30 uur........beetje vroeg dus die vlucht zou ik niet gekozen hebben als ik dat had geweten.
Tsja......het is wat het is.
Merry Christmas !
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Wij nemen bij voorkeur een intercontinentale avond vlucht terug. Dat vinden we het prettigst qua jetlag, dan ga je nog slapen op een Amerikaanse tijd en kom je wat later in NL aan de volgende dag. Ikzelf slaap slecht in een vliegtuig en dan is de dag in NL korter om wakker te blijven. Meestal is de jetlag de dag erna voorbij.
Bedankt voor jullie reactie! Dacht zelf wanneer we de vlucht van 19.30 uur nemen, zitten we in het dag- en nachtritme van de USA en is slapen onderweg misschien wat makkelijker. Komen we misschien wat meer uitgerust aan in Frankfurt dan wanneer we de vlucht van 11.00 uur zouden nemen. Weer iets om over na te denken.
Ook wij nemen altijd de meest late vlucht die mogelijk is. Rustig opstaan, wellicht nog een shopping mall en dan na het eten in het vliegtuig wat slapen. Waar moet je nog heen als je geland bent in FRA ? Afgelopen zomer landden wij daar om 13.00 uur en we vonden daarna terugrijden wel wat tegenvallen….. was voor ons net teveel voor het leuke.
Paul
Paul
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dit scenario staat of valt met of je wel/niet kunt slapen in een vliegtuig. Ik slaap vanaf de westkust naar Madrid (voorheen Frankfurt) met gemak een uurtje of 8, 9 in het vliegtuig. Mijn vrouw absoluut niet!
Wij springen dus in Madrid in de auto en dan is het dik 4 uur voordat we thuis zijn. Mijn vrouw slaapt vaak al voordat we de parkeergagare uit zijn.
Dus het is een beetje in welke categorie je valt.
- bedeve
- Amerika-expert
Terugkomen vanaf LAX is de KL604 om 16:45 doe ik weer eens op 14 mei.
Groot voordeel : je kunt nog een mooi aantal uren aan het strand zijn.
Van strand via tankstation naar autoverhuurder is minder dan 30 minuten....
Dankzij het zonnige strand ben ik kort na opstijgen in diepe slaap....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoewel ik in 2026 voor de zesde keer naar de VS vlieg, heb ik dat nog nooit met een overstap op de heenreis in de VS gedaan. Daarom ben ik op zoek naar advies over het volgende.
Eind april vliegen we met United via Chicago naar Orlando. Nu hebben we door een wijziging in de vluchttijden de mogelijkheid om onze heenreis gratis te wijzigen. Daardoor hebben we nu ineens de keuze uit meerdere opties. Al deze vluchten landen begin van de middag in de VS.:
Via Washington (1.50 uur overstap)
Via Newark (1.44 of 2.29 uur overstap)
Via Chicago (2.15 uur overstap)
Welke zou jullie voorkeur hebben als overstapstation? We zijn een gezin van vier met twee jonge meiden, dus zou fijn zijn als we niet te ver hoeven te lopen.
Eind april vliegen we met United via Chicago naar Orlando. Nu hebben we door een wijziging in de vluchttijden de mogelijkheid om onze heenreis gratis te wijzigen. Daardoor hebben we nu ineens de keuze uit meerdere opties. Al deze vluchten landen begin van de middag in de VS.:
Via Washington (1.50 uur overstap)
Via Newark (1.44 of 2.29 uur overstap)
Via Chicago (2.15 uur overstap)
Welke zou jullie voorkeur hebben als overstapstation? We zijn een gezin van vier met twee jonge meiden, dus zou fijn zijn als we niet te ver hoeven te lopen.
-
MartijnL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Persoonlijk zou ik Washington nemen. Bij ons ging het daar snel en vlot het overstappen (customs, bagage ophalen en weer doorgeven). Vanaf DC is de vlucht korter dan vanuit Newark of Chicago, waardoor je mogelijk ook eerder in Orlando bent.
Behalve als je van IAD naar Ronald Reagan moet, let hier wel op.
Behalve als je van IAD naar Ronald Reagan moet, let hier wel op.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@Belenos
Ik zou Washington kiezen
Gr.
Reny
Ik zou Washington kiezen
Gr.
Reny
Onze verslagen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
@Belenos Ook weer heel persoonlijk maar een overstap op ORD zou ik uit deze 3 kiezen. Afgelopen april vlogen we met z'n vieren (waaronder 2 jonge kinderen) via LHR én ORD naar Florida. Twee overstappen op de heenweg dus. Niet ideaal maar achteraf kan ik zeggen dat ik nog nooit zo'n relaxte heenreis heb gehad. Wij hadden ruime overstaptijden genomen. En juist als je dat ruim inplant zul je zien dat alles vlot en soepel verloopt.
Zo ook op ORD waar we dankzij MPC heel vlot door immigrations heen waren. Koffers opgehaald en weer opnieuw afgeven was in enkele minuten klaar. Daarna hadden we ruim de tijd op ORD (ik ben zelfs nog even naar buiten geweest) en hebben nog wat kunnen eten voordat we op het vliegtuig stapten naar Tampa.
Een overstap op IAD lijkt aantrekkelijk maar enkele jaren geleden was dat mijn eindbestemming. Ik heb toen meer als een uur bij immigrations in de rij gestaan, zo druk was het. Nog nooit zo lang moeten wachten. MPC was er toen nog niet. Althans, ik maakte er nog geen gebruik van. Ik was toen blij dat het mijn eindbestemming was want anders had ik 'm vast geknepen voor de vervolgvlucht.
Welk vliegveld je ook kiest voor de tussenstop, kijk of je MPC kunt gebruiken. Dát kan je echt veel wachttijd besparen en maakt een overstap veel relaxter.
Roland
Een overstap op IAD lijkt aantrekkelijk maar enkele jaren geleden was dat mijn eindbestemming. Ik heb toen meer als een uur bij immigrations in de rij gestaan, zo druk was het. Nog nooit zo lang moeten wachten. MPC was er toen nog niet. Althans, ik maakte er nog geen gebruik van. Ik was toen blij dat het mijn eindbestemming was want anders had ik 'm vast geknepen voor de vervolgvlucht.
Welk vliegveld je ook kiest voor de tussenstop, kijk of je MPC kunt gebruiken. Dát kan je echt veel wachttijd besparen en maakt een overstap veel relaxter.
Roland
Dit jaar op IAD eind juli met MPC hebben we ca. 1.15 uur in de rij gestaan.
De koffers waren al van de band gehaald.
De GE rij was helemaal leeg mijn vrouw en ik hebben deze maar de kids niet.
Wel gevraagd of wij gebruik mochten maken met ons allen maar dat mocht niet.
De koffers waren al van de band gehaald.
De GE rij was helemaal leeg mijn vrouw en ik hebben deze maar de kids niet.
Wel gevraagd of wij gebruik mochten maken met ons allen maar dat mocht niet.
Vorige week via IAD naar Orlando gevlogen en we hadden vanwege MPC geen rij of mensen voor ons. In plaats van wachten bij immigratie was het wachten op de koffers om ze 25 meter verderop weer af te geven. Prima geregeld daar.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dank allemaal voor jullie tips tot zover! MPC gaan we zeker gebruiken.
Newark valt voor mij in ieder geval af. Naast het feit dat die door jullie niet als voorkeursoptie wordt aangehaald is het vliegtuig nu al zo ver vol dat er geen 'gratis' stoelkeuze meer over is in standaard economy. Rustigere vluchten zijn altijd prettig.
All things being equal,lijkt Dulles de betere keus vanwege de makkelijkere procedure, al is het goed om te weten dat ook ORD te doen is. Heb ook nog even de gemiddelde wachttijden bij immigratie bekeken en ook die zijn wat korter bij Dulles dan bij O'hare. O'hare heeft dan weer het voordeel van 25 minuten extra overstaptijd, een iets eerdere aankomsttijd in Orlando (18.10 om 18.42) en betere opties mochten we de vlucht alsnog missen. Bovendien vertrekt die als eerste uit Brussel, dus mocht er met die vlucht iets foutlopen kom je dezelfde dag nog makkelijker in de VS.
Ik twijfel nog even tussen deze twee. Hoe dan ook bieden zowel IAD als ORD nog twee United-vluchten naar Orlando op dezelfde dag, dus het komt hoogstwaarschijnlijk sowieso goed:)
Newark valt voor mij in ieder geval af. Naast het feit dat die door jullie niet als voorkeursoptie wordt aangehaald is het vliegtuig nu al zo ver vol dat er geen 'gratis' stoelkeuze meer over is in standaard economy. Rustigere vluchten zijn altijd prettig.
All things being equal,lijkt Dulles de betere keus vanwege de makkelijkere procedure, al is het goed om te weten dat ook ORD te doen is. Heb ook nog even de gemiddelde wachttijden bij immigratie bekeken en ook die zijn wat korter bij Dulles dan bij O'hare. O'hare heeft dan weer het voordeel van 25 minuten extra overstaptijd, een iets eerdere aankomsttijd in Orlando (18.10 om 18.42) en betere opties mochten we de vlucht alsnog missen. Bovendien vertrekt die als eerste uit Brussel, dus mocht er met die vlucht iets foutlopen kom je dezelfde dag nog makkelijker in de VS.
Ik twijfel nog even tussen deze twee. Hoe dan ook bieden zowel IAD als ORD nog twee United-vluchten naar Orlando op dezelfde dag, dus het komt hoogstwaarschijnlijk sowieso goed:)
Vraagje over een binnenlandse vlucht. Wij willen graag starten in New York, dan vlucht van New York naar Nashville om vervolgens vanaf Miami weer naar huis te vliegen. Wanneer ik deze 3 vluchten in 1 boeking maak kom ik op een veel hogere prijs uit dan wanneer ik de vlucht van New York naar Nashville apart boek. Zie ik hier iets over het hoofd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 38090 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties