Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nwolf: West USA (California/Utah/Nevada) Augustus 2026 (tips gevraagd!)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis nwolf: West USA (California/Utah/Nevada) Augustus 2026 (tips gevraagd!)

Bericht door nwolf »

Hahahaha @paulr , begrijp me niet verkeerd je adviezen worden zeker niet in de wind geslagen en als gewaardeerd lid neem ik je ook echt serieus, no worries!
Maar soms heb ik (ook al ruim de 40 gepasseerd) even iets meer tijd nodig om dat (soms dus niet realistische plan) uit mijn hoofd te krijgen.

Alles wat ik van jullie meekrijg neem ik mee in mijn overweging en ben ik ook blij mee, alleen slaat een stemming soms om in een topic als het voelt alof je belachelijk wordt gemaakt (ok.ok... misschien met de 1e post ook wel op me af geroepen :lol:).

Mijn vriendin leest ook mee en we zijn al bezig bij hotels.com of er echt niks mogelijk gaat zijn om dat stuk te skippen. We willen echt de tijd nemen voor Zion, Bryce, Antilope en die hoek, maar niet midden zomer dus daar komen we dan voor terug. en een rondje rijden en zo 10 (minimaal) uur verliezen is het ook niet waard idd!

We gaan wat herplannen maar dan focus op de andere kant op. Ondertussen blijft ieder advies welkom.
Is San Diego dan wel of niet de moeite om toe te voegen? (ook omdat we niet langer dan dit in Vegas willen blijven!)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis nwolf: West USA (California/Utah/Nevada) Augustus 2026 (tips gevraagd!)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel handig om Zion per fiets te verkennen, want dat scheelt wachttijden bij de shuttlebus, maar het ophalen van de fiets en het fietsen zelf kost natuurlijk ook de nodige tijd. Als je in Springdale parkeert moet je wellicht met de shuttlebus naar de verhuurder, maar misschien kun je ook daar in de buurt parkeren. Kijk goed wat je wilt doen; je fietst over de weg - dezelfde route als van de shuttlebus, maar als je verder iets wilt zien moet je gaan wandelen. Ik denk dat je toch wel snel 5 uur moet uittrekken voor een bezoek. En dan nog door naar Page. Het kan wel, maar het blijft een erg korte kennismaking.

De route naar Mammoth Lakes is voor een deel heel mooi, maar het eerste stuk is bijzonder oninteressant. Ik vind wel het oostelijk deel van Yosemite erg mooi, en zeker rustiger en minder warm dan de vallei, dus ik zou zeker kijken of je de Tioga pass kunt nemen.

Ik zie in je route geen twee nachten Santa Cruz, volgens mij gaat er iets verkeerd in je schema. Ik zou ook met zo weinig tijd overal geen twee nachten Santa Cruz doen.

Voor Disney zou ik juist de eerste nacht kiezen voor Anaheim zodat je vroeg in het park bent. Het kan in het spitsuur uren duren voordat je vanuit LA in Anaheim bent.

In de laatste route die ik gaf zou je een nacht minder LA kunnen doen, en geen Monterey of een nacht minder SF, zodat je San Diego kunt toevoegen. Maar wel jammer dat je dan geen Tioga Pass hebt.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Weer wat stappen verder in het uitzoeken (gelukkig hebben we nog even :D)

We hebben contact gehad met het hotel maar helaas geen coulance, ook niet een kleine tegemoetkoming.
Uiteindelijk met hotels.com gekeken naar wat wel mogelijk is en ze geven aan dat we de kamer wel van naam kunnen veranderen en ook van emailadres dus dat we eventueel de kamer kunnen verkopen.

Gezien de afstand en wat we proberen te halen echt een beetje too much is (mede door advies hier :)), zien we er vanaf en proberen we de
dinsdag 4-aug en 5-aug te verkopen (mocht er nog iemand tips hebben waar hoor ik het graag!!!!).

Zouden jullie adviseren om:
- LAS --> Valley of Fire --> Springdale :
Springdale --> Las Vegas

wel te doen? Idee zou dan zijn om vanuit Las Vegas in de avond in te checken bij Springdale en vanuit daar dus in de ochtend ZION in te trekken (hoop e-bike dan) en dan einde dag (dus hebben we een volle dag Zion) de 2 1/2 uur terug te rijden. Mocht je dan geen parkeerplaats hebben kunnen we uiteraard die avond ook nog in Springdale blijven en vroeg naar LV, daarmee wordt Page dus eigenlijk Springdale (scheelt 5 uur op de vakantie en iets meer rust) Of adviseren jullie het geheel helemaal te skippen en te focussen op de rest van de rit?

We zijn er nog niet uit, willen wel de natuur meepikken uiteraard, maar niet weer over the top te gaan met afstanden reizen. Het Mammoth lake of meer Fresno kant zijn we ook nog aan het bekijken wat we doen.

@Martin & Marianne , de Anaheim nacht staat nu zo omdat we vanaf 08:00 de auto bij het hotel mogen zetten voor die overnachting, dus dat scheelt dan weer en vanuit huntington beach --> Ananheim hotel is meestal 30 en max 45 min.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nwolf schreef:
06 dec 2025, 23:11
Zouden jullie adviseren om:
- LAS --> Valley of Fire --> Springdale :
Springdale --> Las Vegas

Je hebt het over in de avond aankomen in Springdale. Je rijdt dan meten door na aankomst in Las Vegas? Of wil je zoveel tijd uittrekken voor VoF? Als je geen moeite hebt met wakker blijven na een lange vlucht kan dat, maar zelf zou ik dar niet voor kiezen. Je zou eventueel kunnen overwegen om door te rijden naar Vof, naar de North Shore Inn.
Met het zwaartepunt op het westelijke deel is het de vraag of je dit bliksembezoek nog mee moet nemen. Schrijf eens een route uit, hoe zou de rest er uitzien?

Wat betreft het hotel in Page: je kunt het natuurlijk hier op het forum proberen. De Days Inn is een prima hotel, en met een korting is het wel aantrekkelijk.

Ik dacht dat jullie vanuit LA kwamen maar ik zie dat je in Huntington Beach zit. Dat is dan voor LA weer niet zo'n goed uitgangspunt, maar goed, de aftsanden daar zijn sowieso groot.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

De avond dat we aankomen (3e) (rond 20:00) willen we die avond in LV in downtown doorbrengen (Fremont street) en dan echt niet te laat maken idd.
Eerste idee was idd om in de vroege ochtend te vertrekken op de 4e, maar dan zouden we er nu voor kiezen om rustig aan te doen (nog Fremont Street, Wallmart, etc.) en dan rustig naar Valley of Fire te rijden en dan door naar Springdale zodat we daar einde middag aankomen.
Dan de 5e naar Zion als we de auto bij het hotel laten staan, en dan nadat we bij Zion zijn geweest weer terug naar Las Vegas.

We twijfelen nog een beetje omdat het wel 5 uur minder is dan de laatste planning, maar nog steeds 5 uur extra is op de vakantie!

Huntington beach ligt idd wat verder weg, we willen 2 dagen lekker aan het strand zitten en hadden eerst bij Venice gekeken, die prijzen waren niet normaal en dit was voor ons nog acceptabel, ligt goed bij Annaheim.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet alleen de 5 uur reistijd, maar natuurlijk ook het bezoek aan Zion wat het je extra kost aan tijd. En de rit door VoF kost ook de nodige tijd. Ik zou wel al de eerste dag ook naar Zion gaan, zeker als je in Springdale overnacht. Je zou bijvoorbeeld dan de Pa'rus Trail kunnen lopen, dan hoef je niet de shuttlebus in het park te nemen. Maar als het niet druk is bij de shuttlebus kun je nog het park in gaan. Misschien eten bij de Lodge en dan de zonsondergang bij de Canyon Junction bekijken. Of overnacht in de Lodge.

In 2015 reden wij van Las Vegas naar Zion; we hebben toen nog gewandeld in VoF en boodschappen gedaan. We hadden toen geen tijd meer om het park in te gaan maar zonder die wandeling in VoF had dat wel gekund qua tijd (zie hier). Met zo weinig tijd voor het park zou ik zeker proberen zoveel mogelijk tijd voor het park uit te trekken.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Nou, de kamer voor 4/5 aug staat te koop : viewtopic.php?f=39&t=82211

Toch wel bedankt iedereen hier om ons van het te overvolle plan af te helpen! Wij rijden veel (even naar parijs/berlijn, etc.) maar er zijn ook grenzen natuurlijk :).
We zijn de planning druk aan het herzien maar de rit van LA naar Yosemite en dan naar SF blijft ook een lange, weinig inspirerende rit dus proberen nu dat in 2 te knippen. Meer daarover later :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou eens met behulp van dit topic kunnen kijken of er mensen zijn die in die periode in Page zitten.
En actief in dit forum meelezen.
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken; zoeken op Page, en dan alleen in dit subforum. Ik vind dan onder andere dit topic (ook qua route aardig om te lezen), misschien even contact opnemen met @carlovdberg ?

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Thnx Marianne!

zat al met hun mee te lezen idd, merk dat met name die 5 dagen extra wel veel ruimte geeft die we nu niet hebben.
Gezien de rit Yosemite nogal een flinke detour gaat worden gaan we even alles weer op tafel gooien qua planning.
Het blijven grote afstanden , vorige keer leek het minder maar toen kwam ik ook uit San Francisco en ging ik naar Las Vegas (dus door het park).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Overweeg ook eens om Sequoia en Kings Canyon te bezoeken in plaats van Yosemite. Dat ligt wat logischer op de route dan Yosemite. Je rijdt dan via Three Rivers het park binnen en bij Kings Canyon er weer uit. Overnacht dan bij voorkeur in het park de afstanden zijn er erg groot. Wij vinden Cedar Grove erg mooi, ook om te overnachten. Zie bijvoorbeeld hier en de volgende dagen voor onze ervaring daar.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

We hebben weer een bijgestelde planning en wederom dank voor het meedenken :).
Beetje bij beetje komen we er wel!

Met pijn in ons hart maar toch ook wel om het aantal uren auto echt te voorkomen slaan we de rechterkant van Vegas helemaal over.
we hebben het er over gehad en Zion, Bryce, Sedona, Moab, etc. verdienen toch echt meer tijd die we nu niet hebben dus slaan we over voor een andere keer.
We gaan die een keer doen als we Phoenix/LV --> Salt Lake/Denver in een voorjaarsvakantie of herfstvakantie!

Omdat we dus die kant niet opgaan is de planning nu het volgende geworden:
maandag 3 augustus 2026 DUSD--> LAS We beginnen de 1e nacht op de strip zodat we de ochtend erop er niet uit hoeven.
dinsdag 4 augustus 2026 LAS Nog een dagje Strip.
woensdag 5 augustus 2026 LAS We vertrekken naar Downtown LV voor 1 nacht
donderdag 6 augustus 2026 LAS -->Huntington B Strand relaxen/etc.
vrijdag 7 augustus 2026 Huntington B Strand relaxen/etc.
zaterdag 8 augustus 2026 Huntington B --> LA Ergens een hotel richting Venice B/Hollywood
zondag 9 augustus 2026 LA Ergens een hotel richting Venice B/Hollywood
maandag 10 augustus 2026 LA --> Annaheim Later op de dag richting Annaheim overnachten
dinsdag 11 augustus 2026 Annaheim Hele dag Disney
woensdag 12 augustus 2026 Annaheim--> Fresno Hier willen we vroeg vertrekken richting Sequoia (07:00) en dan de dag park, daarna slapen in Fresno (of in de buurt)
donderdag 13 augustus 2026 Fresno--> Mariposa Deze dag gebruiken we om door Yosemite park te rijden en te verkennen.
vrijdag 14 augustus 2026 Mariposa-->San Francisco Deze dag ook even Yosemite in en dan door naar SF richting einde dag.
zaterdag 15 augustus 2026 San Francisco Stad verkennen (alcatraz, pier, etc.)
zondag 16 augustus 2026 San Francisco Stad verkennen (alcatraz, pier, etc.)
maandag 17 augustus 2026 San Francisco rond de middag (14:00) richting Vliegveld.

Overwegen nu nog ipv Huntington Beach 2 dagen naar San Diego te gaan (kunnen we die ook afvinken). Niet de zoo want dat kost een hele dag.
Maar twijfelen een beetje of dat de stad eer aan doet als we daar een volle dag voor uittrekken.
De route voor annaheim is misschien niet helemaal logisch maar we proberen Disney in het weekend te voorkomen en dus op een dinsdag mee te pikken.

Met dit alles is het nog steeds een slordige 16 uur reizen maar sommige stukken ontkomen we niet aan gezien we LA toch willen meenemen in deze trip.
Maar nogmaals blij met alle adviezen, de 1e versie was verre van realistich :lol:
We hebben nog niks geboekt verder dus tips zijn welkom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt nu inderdaad veel minder kilometers, maar eerlijk gezegd vind ik het niet een echt aantrekkelijke route zo. Even wat beknopter opgeschreven:

3-aug naar Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas
6-aug Las Vegas - Huntington Beach
7-aug Huntington Beach
8-aug Huntington Beach - Los Angeles
9-aug Los Angeles
10-aug Los Angeles - Anaheim (met één n)
11-aug Anaheim
12-aug Anaheim - Fresno
13-aug Fresno - Mariposa
14-aug Mariposa - San Francisco
15-aug San Francisco
16-aug San Francisco
17-aug San Francisco

Ik zie nu vooral stad. En absoluut geen tijd voor Sequoia en Yosemite op deze manier. Je mist de mooiste routes zoals die door Death Valley en langs de kust. Op 12 augustus ben je alleen al aan reistijd 8 uur kwijt. Wat wil je doen die dag in Sequoia? Heb je wel naar de reistijd gekeken?
Voor Yosemite heb je iets meer tijd, maar je bent die dag ook al 3,5 uur kwijt aan reistijd, dus er blijft heel weinig tijd over voor een groot park als Yosemite. Sequoia en Kings Canyon zijn zeer de moeite waard, maar niet op deze manier. Kies voor Seki óf voor Yosemite, beide in twee dagen is gekkenwerk.

Ik val in herhalingen zie ik, eerder schreef ik al dit:
Martin & Marianne schreef:
25 nov 2025, 20:03
Van Santa Barbara via Sequoia NP naar Fresno is ruim 7 uur rijden. Ook hier veel te weinig tijd voor het park. Voor de General Sherman Tree moet je eerst parkeren en dan een stuk lopen. Kost best veel tijd. En je ziet dan alleen de Sherman Tree terwijl het juist aantrekkelijk is om ook bijvoorbeeld de prachtige en veel rustigere Congress Trail mee te nemen.
Voor Yosemite geldt hetzelfde; dat is geen park om even te bezoeken op weg van Fresno naar SF. Qua reistijd is dat alleen al 6,5 uur (gebruik in Googlemap Yosemite Village). Wat wil je dan zien?
Ik zou er sowieso voor kiezen om dichterbij Yosemite te overnachten en bij voorkeur in het park zelf. Hou in de gaten of er het komende jaar weer een toegangsreservering komt.
Het enige wat nu beter is, is Mariposa in plaats van SF, maar echt veel beter is het niet. En de tijd voor Sequoia is nu minder.

In een andere post gaf ik onderstaande suggestie. Is dat niet iets?
3-8-2026 naar Las Vegas
4-8-2026 Las Vegas
5-8-2026 Las Vegas
6-8-2026 Las Vegas - Anaheim (of nog een overnachting in Death Valley)
7-8-2026 Anaheim
8-8-2026 Anaheim - Los Angeles
9-8-2026 Los Angeles
10-8-2026 Los Angeles
11-8-2026 Los Angeles - Yosemite
12-8-2026 Yosemite
13-8-2026 Yosemite - Monterey
14-8-2026 Monterey - San Francisco
15-8-2026 San Francisco
16-8-2026 San Francisco
17-8-2026 San Francisco

Maar ik zou zeker de Tioga Pass meenemen. Dus bijvoorbeeld zo:
3-aug naar Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Death Valley
6-aug Death Valley - Lee Vining
7-aug Lee Vining - Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite - Anaheim
10-aug Anaheim
11-aug Anaheim - Los Angeles
12-aug Los Angeles
13-aug Los Angeles - Pismo Beach
14-aug Pismo Beach - Monterey
15-aug Monterey - San Francisco
16-aug San Francisco
17-aug San Francisco

Heb je al een AtB pas aangeschaft?

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Edit,
27 States so far...
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Thnx,

We hadden naar de reistijd gekeken idd vandaar ook dat we van plan zijn heel vroeg te vertrekken (8:00)

Optie 1 is zeker de moeite waard! mee eens, optie 2 niet echt voor ons.
Zou deze "variant" op jouw 1e suggestie niet een goed idee kunnen zijn?

3-8-2026 naar Las Vegas
4-8-2026 Las Vegas
5-8-2026 Las Vegas
6-8-2026 Las Vegas - Los Angeles
7-8-2026 Los Angeles
8-8-2026 Los Angeles
9-8-2026 Los Angeles - Anaheim
10-8-2026 Anaheim Disney (vrijdagen zijn niet ideaal maar daar dealen we wel mee, beter dan zaterdag).
11-8-2026 Anaheim - Wuksachi Lodge ( vroeg vertrekken, bij aankomst park verkennen
12-8-2026 Wuksachi Lodge - Yosemite (tot de middag daar blijven, en dan door richting Yosemite Redbud Lodge)
13-8-2026 Yosemite
14-8-2026 Yosemite - Monterey
15-8-2026 Monterey - San Francisco
16-8-2026 San Francisco
17-8-2026 San Francisco

Het is even weer een "idee", maar belangrijkste wat ik er even weer uit meeneem Marianne is dat we in ieder geval een volle dag Sequoia en minstens 1 1/2 dag (voorkeur 2 dagen) Yosemite moeten uittrekken, klopt? dan offeren we graag een dagje SF op.

Yosemite is voor ons wel een must deze keer en ja we hebben de pas al aangeschaft.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Veel beter zo! Ik vind de tijd voor de parken nog niet ruim maar het kan zo wel. Je wilt niet Death Valley en de Tioga Pass meenemen?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide parken. Wij hadden toen in totaal 6 nachten daarvoor.

Waarom niet eerst naar Anaheim en dan naar LA?

De Wuksachi Lodge ligt mooi maar is prijzig. Je kunt ook naar Grant Grove kijken.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

we komen er wel :lol:

Anaheim en LA kan ik misschien nog omdraaien, maar wil het liefst een pretpark in de weekenden vermijden en tijdens vakantieperiode's al helemaal.
Death Valley staat niet op onze bucketlist, maar met de Tioga Pass twijfelen we nog een beetje, kan zijn dat we dan 1 nacht Yosemite slapen in Lee vining of mammoth lake zodat we die route in ieder geval 2x pakken (is toch geen straf ;)).

Maar daar gaan we nog even over rekenen of we dat de extra tijd waard is, is in google maps nu lastig omdat veel wegen afgesloten zijn en we daarom wat handmatig moeten rekenen hoeveel tijd dit gaat kosten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, ik zie het nu. Je hebt bij 10 aug staan dat vrijdagen niet ideaal zijn, daarom dacht ik dat dat een vrijdag was, en leek het mij logisch om eerder naar Anaheim te gaan.

Heen en weer rijden naar Lee Vining (Mammoth Lakes is dan te ver vind ik) is zeker geen straf. Maar zeker als je de Tioga Pass wilt doen is het wel zo efficiënt en zeker zo mooi om vanuit Las Vegas en Death Valley daar langs te rijden. Ook al staat DV niet op je bucketlist, je hebt wel een mooiere route op die manier. Je hoeft ook niet in DV te overnachten als je dat niet wilt (hoewel dat wel een aanrader is). En met een overnachting in Lee Vining blijft er geen tijd over voor de vallei en Glacier Point.

Normaal gesproken zou je voor de tijden via de Tioga Pass in GoogleMaps de datum kunnen aanpassen naar een dag in de zomer, maar GoogleMaps geeft nu ook in dat geval geen Tioga Pass aan. Op de NPS-site vind je wat reistijden vanuit de vallei: https://nps.gov/yose/planyourvisit/driving.htm

Mapquest.com geeft wel de route via de Tioga Pass aan als je de vertrekdatum wijzigt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer