Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sandervk88: route 6 weken West-Amerika met 2 kids
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Sandervk88: route 6 weken West-Amerika met 2 kids
Wij willen tussen half aug en begin oktober een 6-weekse camperreis maken in West Amerika. Veel reiservaring, maar totaal nieuw met Amerika.
We zoeken de usual highlights doen, maar ook Yellowstone. Denken aan starten in SF omdat vliegen daarop goedkoopste is. Uiteindelijk via Bryce omhoog naar Yellowstone en dan terug via Moab, Page, LV, LA en dan omhoog naar SF terug.
Vind de volgorde van wat we zoeken moeilijk. Tips en structuur zijn welkom haha. We zijn 2 volwassene met 2 kids van op dat moment 4 en 2 jaar.
We zoeken de usual highlights doen, maar ook Yellowstone. Denken aan starten in SF omdat vliegen daarop goedkoopste is. Uiteindelijk via Bryce omhoog naar Yellowstone en dan terug via Moab, Page, LV, LA en dan omhoog naar SF terug.
Vind de volgorde van wat we zoeken moeilijk. Tips en structuur zijn welkom haha. We zijn 2 volwassene met 2 kids van op dat moment 4 en 2 jaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisroute 6 weken West amerika met 2 kids
Hallo, welkom op het forum!
Wat een heerlijke lange periode! Mogelijkheden genoeg inderdaad maar als ik het zo zie hebben jullie de route al in grote lijnen gereed. Werk dat eens verder uit. Je noemt Yosemite niet maar ik neem aan dat je dat ook meeneemt. En dan va Death Valley, Las Vegas en Zion naar Bryce. Dan Capitol Reef en door naar Grand Teton en Yellowstone. De Grand Canyon noem je ook niet, is dat bewust? Dat kun je meenemen na Page. En dan richting LA.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Wij hebben al meerdere keren Yellowstone bezocht in combinatie met het Zuidwesten.
Wacht niet te lang met knopen doorhakken: de camperhuur wordt alleen maar duurder. En voor Yellowstone kun je al campings vast gaan leggen.
Marianne
Wat een heerlijke lange periode! Mogelijkheden genoeg inderdaad maar als ik het zo zie hebben jullie de route al in grote lijnen gereed. Werk dat eens verder uit. Je noemt Yosemite niet maar ik neem aan dat je dat ook meeneemt. En dan va Death Valley, Las Vegas en Zion naar Bryce. Dan Capitol Reef en door naar Grand Teton en Yellowstone. De Grand Canyon noem je ook niet, is dat bewust? Dat kun je meenemen na Page. En dan richting LA.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Wij hebben al meerdere keren Yellowstone bezocht in combinatie met het Zuidwesten.
Wacht niet te lang met knopen doorhakken: de camperhuur wordt alleen maar duurder. En voor Yellowstone kun je al campings vast gaan leggen.
Marianne
Zet in dit topic je route neer, dan kunnen we gerichter helpen.Sandervk88 schreef: ↑12 dec 2025, 22:32Vind de volgorde van wat we zoeken moeilijk. Tips en structuur zijn welkom haha.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn dit jaar ook 6 weken geweest en de ‘ highlights’ die je noemt ook gedaan. Wij zijn heen gevlogen op SF en terug vanaf SLC. Scheelt een heleboel kilometers en maakt de reis veel relaxter. Zou ik zeker met kinderen echt aanraden. We hebben Polarsteps van de reis, zie handtekening.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien ook niet gek om het topic van @analogkid er eens bij te pakken. Zie daarvoor hier.
Jullie gaan wel in een andere periode; dus de Tioga Pass is voor jullie zeker een must. Let er op dat je in GoogleMaps die route nu niet te zien krijgt omdat de pas nu gesloten is. Met een start in SF ben je in een drukke maand in Yosemite, dat is wel jammer. Starten in Salt Lake City en eerst Yellowstone bezoeken zou niet zo gek zijn. Kijk eens op www.yellowstonenationalparklodges.com hoe het met de beschikbaarheid van campings is augustus en in september. Kijk naar meerdere campings; ik zou niet aanraden om 4 of 5 nachten op dezelfde plek te blijven. Zie ook www.nps.gov/yell voor meer informatie over campings en andere voorzieningen. In september gaan er al voorzieningen sluiten.
Je hebt het over half augustus tot begin oktober; dat is meer dan de 6 weken die je ook noemt. Ligt er al iets vast?
Geef ook eens aan waar jullie belangstelling naar uitgaat. Met jonge kinderen zal veel wandelen waarschijnlijk geen optie zijn. Wat zijn jullie plannen in de parken?
Als je in SF wilt beginnen en eindigen zou dit een aanzet kunnen zijn:
dag 1 naar San Francisco
dag 2 San Francisco - San Francisco
dag 3 San Francisco - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Lee Vining
dag 8 Lee Vining - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion - Bryce
dag 15 Bryce - Capitol Reef
dag 16 Capitol Reef
dag 17 Capitol Reef - Salt Lake City
dag 18 Salt Lake City
dag 19 Salt Lake City - Grand Teton
dag 20 Grand Teton - Yellowstone
dag 21 Yellowstone
dag 22 Yellowstone
dag 23 Yellowstone
dag 24 Yellowstone
dag 25 Yellowstone - Grand Teton
dag 26 Grand Teton - Vernal
dag 27 Vernal - Moab
dag 28 Moab
dag 29 Moab
dag 30 Moab
dag 31 Moab - Monument Valley
dag 32 Monument Valley - Page
dag 33 Page
dag 34 Page - Grand Canyon
dag 35 Grand Canyon - Williams
dag 36 Williams - Joshua Tree
dag 37 Joshua Tree - Los Angeles
dag 38 Los Angeles
dag 39 Los Angeles - Pismo Beach
dag 40 Pismo Beach - Monterey
dag 41 Monterey
dag 42 Monterey - San Francisco
Marianne
Jullie gaan wel in een andere periode; dus de Tioga Pass is voor jullie zeker een must. Let er op dat je in GoogleMaps die route nu niet te zien krijgt omdat de pas nu gesloten is. Met een start in SF ben je in een drukke maand in Yosemite, dat is wel jammer. Starten in Salt Lake City en eerst Yellowstone bezoeken zou niet zo gek zijn. Kijk eens op www.yellowstonenationalparklodges.com hoe het met de beschikbaarheid van campings is augustus en in september. Kijk naar meerdere campings; ik zou niet aanraden om 4 of 5 nachten op dezelfde plek te blijven. Zie ook www.nps.gov/yell voor meer informatie over campings en andere voorzieningen. In september gaan er al voorzieningen sluiten.
Je hebt het over half augustus tot begin oktober; dat is meer dan de 6 weken die je ook noemt. Ligt er al iets vast?
Geef ook eens aan waar jullie belangstelling naar uitgaat. Met jonge kinderen zal veel wandelen waarschijnlijk geen optie zijn. Wat zijn jullie plannen in de parken?
Als je in SF wilt beginnen en eindigen zou dit een aanzet kunnen zijn:
dag 1 naar San Francisco
dag 2 San Francisco - San Francisco
dag 3 San Francisco - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Lee Vining
dag 8 Lee Vining - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion - Bryce
dag 15 Bryce - Capitol Reef
dag 16 Capitol Reef
dag 17 Capitol Reef - Salt Lake City
dag 18 Salt Lake City
dag 19 Salt Lake City - Grand Teton
dag 20 Grand Teton - Yellowstone
dag 21 Yellowstone
dag 22 Yellowstone
dag 23 Yellowstone
dag 24 Yellowstone
dag 25 Yellowstone - Grand Teton
dag 26 Grand Teton - Vernal
dag 27 Vernal - Moab
dag 28 Moab
dag 29 Moab
dag 30 Moab
dag 31 Moab - Monument Valley
dag 32 Monument Valley - Page
dag 33 Page
dag 34 Page - Grand Canyon
dag 35 Grand Canyon - Williams
dag 36 Williams - Joshua Tree
dag 37 Joshua Tree - Los Angeles
dag 38 Los Angeles
dag 39 Los Angeles - Pismo Beach
dag 40 Pismo Beach - Monterey
dag 41 Monterey
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In vrijwel alle plaatsen die je noemt zijn wij ook geweest met een camper, maar meestal verdeeld over verschillende vakanties. Yellowstone bv. al 3x, ook in het najaar. Ik verwijs je daarom naar onze reisverslagen, beginnend in 1995
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
https://onzeverrereizen.blogspot.com/
https://onzeverrereizen.blogspot.com/
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
Een one way was ook onze eerste insteek, maar wordt te duur. Naar/van SF vliegen is by far het goedkoopste in die periode. Andere luchthavens scheelt zo 800-1000 euro voor 4p. En zo besparen we ook one way kosten. Alleen maak je inderdaad wat meer kilometers. Dat hoeft niet erg te zijn zolang je dan genoeg verschillende dingen kunt zien.analogkid schreef: ↑13 dec 2025, 12:22Wij zijn dit jaar ook 6 weken geweest en de ‘ highlights’ die je noemt ook gedaan. Wij zijn heen gevlogen op SF en terug vanaf SLC. Scheelt een heleboel kilometers en maakt de reis veel relaxter. Zou ik zeker met kinderen echt aanraden. We hebben Polarsteps van de reis, zie handtekening.
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
Ik heb inderdaad niet alles benoemd, maar dit zit er wel in. We willen de usual highlights van de 3-4 weekse reizen doen en dat aanvullen met Yellowstone.Martin & Marianne schreef: ↑12 dec 2025, 23:07Hallo, welkom op het forum!
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
Dit is inderdaad een aardige opzet en een beetje hoe we het nu voor ogen hebben. One way hebben we uitgesloten door hogere kosten met vlucht/camper.Martin & Marianne schreef: ↑13 dec 2025, 12:34Als je in SF wilt beginnen en eindigen zou dit een aanzet kunnen zijn:
dag 1 naar San Francisco
<< KNIP >>
Marianne
Laatst gewijzigd door markro op 17 dec 2025, 06:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de leesbaarheid van de berichten, de quotes ingekort.
Reden: Voor de leesbaarheid van de berichten, de quotes ingekort.
-
MarcoUSAUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Reis Sandervk88: route 6 weken West-Amerika met 2 kids
Dit jaar hebben we 4 weken (juli/aug) one way gedaan van las Vegas naar San Francisco.
Door slim vlucht data te kiezen midden in de week was dit goedkoper dan iedere retourvlucht (KLM) in die periode.
Roadbear RV one way toeslag way maar paar honderd euro. Toeslag verschilt soms erg per aanbieder.
3 jaar geleden 5 weken campertrip met retourvlucht op Salt Lake (KLM direct). Klein vliegveld en zo door douane heen, 100x beter dan bijv. vliegen op LA.
Als je naar Yellowstone wilt in aug sept zou ik dat aan gezien het weer aan het begin van de reis doen. Bijv. Salt lake, Grand Teton, Yellowstone, Devils Tower, Dakota Badlands, Black Hills, Rocky Mountains NP, Moab, Goblin Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Kanab, Page, Monument Valley, Grand Canyon, Sedona, Las Vegas, Salt Lake
Door slim vlucht data te kiezen midden in de week was dit goedkoper dan iedere retourvlucht (KLM) in die periode.
Roadbear RV one way toeslag way maar paar honderd euro. Toeslag verschilt soms erg per aanbieder.
3 jaar geleden 5 weken campertrip met retourvlucht op Salt Lake (KLM direct). Klein vliegveld en zo door douane heen, 100x beter dan bijv. vliegen op LA.
Als je naar Yellowstone wilt in aug sept zou ik dat aan gezien het weer aan het begin van de reis doen. Bijv. Salt lake, Grand Teton, Yellowstone, Devils Tower, Dakota Badlands, Black Hills, Rocky Mountains NP, Moab, Goblin Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Kanab, Page, Monument Valley, Grand Canyon, Sedona, Las Vegas, Salt Lake
Hoi @Sandervk88,
Welkom op het forum.
Wij hebben afgelopen april / juni een reis van 9 weken door Amerika gemaakt met ook twee kinderen van 2 en 4.
Wij hebben veel gezien wat ook bij jullie op het lijstje staat. Wij zijn uiteindelijk grofweg van Los Angeles via Yosemite en Yellowstone naar Denver gereisd.
Volgensmij ben je al een heel eind met het plannen van je route en staat een "rondje" vanwege de kosten al vast.
Enerzijds snap ik het idee, anderzijds maak je veel extra kilometers, heb je extra stops en in verhouding minder tijd per locatie. Dit is toch zonde als je zo lang naar Amerika gaat.
De beste tip die ik je kan geven. Plan met kleine kinderen echt voldoende tijd per plek. In alle nationale parken waren wij bijna twee keer zo lang dan je in een gemiddelde reis ziet. Vaak is een wandeling / activiteit per dag meer dan voldoende met de kinderen.
Lange reisdagen zou ik ook vermijden. Je gaat neem ik aan ook op vakantie voor jezelf en niet om alles af te kunnen vinken. Wil je toch het rondje doen dan kun je overwegen om eventueel een locatie over te slaan.
Onze kinderen vonden de Little Wild Horse Canyon (vlakbij Goblin Valley) en The Narrows in Zion echt geweldig!
Onze route was als volgt: Los Angeles - Highway 1 (aantal stops) - San Francisco - Yosemite - Sequoia - Lake Isabelle - Death Valley - Las Vegas - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Page - Zion - Bryce - Goblin Valley - Moab - Dinosaur NM - Salt Lake City - Idahoo Falls - Yellowstone - Grand Teton - Rocky Mountains - Denver.
Een gedeelte van mijn route kun je hier terugvinden ter inspiratie: https://www.reisjevrij.nl/rondreizen/ro ... -kinderen/
Mocht je interesse hebben kan ik je ook onze polarsteps delen
Groet, Esther
Welkom op het forum.
Wij hebben afgelopen april / juni een reis van 9 weken door Amerika gemaakt met ook twee kinderen van 2 en 4.
Wij hebben veel gezien wat ook bij jullie op het lijstje staat. Wij zijn uiteindelijk grofweg van Los Angeles via Yosemite en Yellowstone naar Denver gereisd.
Volgensmij ben je al een heel eind met het plannen van je route en staat een "rondje" vanwege de kosten al vast.
Enerzijds snap ik het idee, anderzijds maak je veel extra kilometers, heb je extra stops en in verhouding minder tijd per locatie. Dit is toch zonde als je zo lang naar Amerika gaat.
De beste tip die ik je kan geven. Plan met kleine kinderen echt voldoende tijd per plek. In alle nationale parken waren wij bijna twee keer zo lang dan je in een gemiddelde reis ziet. Vaak is een wandeling / activiteit per dag meer dan voldoende met de kinderen.
Lange reisdagen zou ik ook vermijden. Je gaat neem ik aan ook op vakantie voor jezelf en niet om alles af te kunnen vinken. Wil je toch het rondje doen dan kun je overwegen om eventueel een locatie over te slaan.
Onze kinderen vonden de Little Wild Horse Canyon (vlakbij Goblin Valley) en The Narrows in Zion echt geweldig!
Onze route was als volgt: Los Angeles - Highway 1 (aantal stops) - San Francisco - Yosemite - Sequoia - Lake Isabelle - Death Valley - Las Vegas - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Page - Zion - Bryce - Goblin Valley - Moab - Dinosaur NM - Salt Lake City - Idahoo Falls - Yellowstone - Grand Teton - Rocky Mountains - Denver.
Een gedeelte van mijn route kun je hier terugvinden ter inspiratie: https://www.reisjevrij.nl/rondreizen/ro ... -kinderen/
Mocht je interesse hebben kan ik je ook onze polarsteps delen
Groet, Esther
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
Omdat een retourvluchten SF zoveel goedkoper waren hebben we ervoor gekozen om een rondje vanuit SF te doen. We pikken 17 aug de camper op en leveren deze 28 sept weer in. Ik heb nu een schema gemaakt en ben benieuwd naar jullie feedback:
Ik twijfel over:
di-18-aug Yosemite
wo-19-aug Yosemite
do-20-aug Yosemite
vr-21-aug Yosemite > Lee Vining
za-22-aug Lee Vining > Las Vegas (door Death Valley kan op dat moment niet)
zo-23-aug Las Vegas
ma-24-aug Las Vegas > Zion
di-25-aug Zion
wo-26-aug Zion
do-27-aug Zion > Bryce
vr-28-aug Bryce
za-29-augBryce > Capitol Reef > Salt Lake City
zo-30-aug Salt Lake City > Bear Lake
ma-31-aug Bear Lake - Grand Teton
di-1-sep Grand Teton
wo-2-sep Grand Teton
do-3-sep Grand Teton > Yellowstone
vr-4-sep Yellowstone
za-5-sep Yellowstone
zo-6-sep Yellowstone
ma-7-sep Yellowstone > Cody
di-8-sep Cody > Rock Springs
wo-9-sep Rock Springs > Vernal
do-10-sep Vernal > Moab
vr-11-sep Moab
za-12-sep Moab
zo-13-sep Moab > Monument Valley
ma-14-sep Monument Valley > Page
di-15-sep Page
wo-16-sep Page > Grand Canyon
do-17-sep Grand Canyon
vr-18-sep Grand Canyon > Kingman (Route 66)
za-19-sep Kingman > Joshua Tree
zo-20-sep Joshua Tree > Los Angeles
ma-21-sep Los Angeles
di-22-sep Los Angeles
wo-23-sep Los Angeles
do-24-sep Los Angeles > Pismo Beach
vr-25-sep Pismo Beach > Big Sur
za-26-sep Big Sur
zo-27-sep Monterey
ma-28-sep Monterey > San Francisco
Ik twijfel over:
- Direct vanaf camper ophalen naar Yosemite. Ik hoop Upper of Lower pines campground. Lange rit en we weten nog niet hoelaat we de camper kunnen ophalen
- Na Yellowstone via Cody, Rock Springs, Vernal naar Moab OF toch via Grand Teton naar beneden (zelfde route, saai 2x?) naar Moab
- Sequioa General Sherman zit er nu niet in, aan te raden? Die bomen vind je toch ook bij Mariposa grove?
- Is het een te druk schema? We hebben kids van 2 en 4j. Met de oudste al keer wereldreis gemaakt, dus gewend om te reizen maar iets meer camping/zwembad/rust is ook wel fijn
di-18-aug Yosemite
wo-19-aug Yosemite
do-20-aug Yosemite
vr-21-aug Yosemite > Lee Vining
za-22-aug Lee Vining > Las Vegas (door Death Valley kan op dat moment niet)
zo-23-aug Las Vegas
ma-24-aug Las Vegas > Zion
di-25-aug Zion
wo-26-aug Zion
do-27-aug Zion > Bryce
vr-28-aug Bryce
za-29-augBryce > Capitol Reef > Salt Lake City
zo-30-aug Salt Lake City > Bear Lake
ma-31-aug Bear Lake - Grand Teton
di-1-sep Grand Teton
wo-2-sep Grand Teton
do-3-sep Grand Teton > Yellowstone
vr-4-sep Yellowstone
za-5-sep Yellowstone
zo-6-sep Yellowstone
ma-7-sep Yellowstone > Cody
di-8-sep Cody > Rock Springs
wo-9-sep Rock Springs > Vernal
do-10-sep Vernal > Moab
vr-11-sep Moab
za-12-sep Moab
zo-13-sep Moab > Monument Valley
ma-14-sep Monument Valley > Page
di-15-sep Page
wo-16-sep Page > Grand Canyon
do-17-sep Grand Canyon
vr-18-sep Grand Canyon > Kingman (Route 66)
za-19-sep Kingman > Joshua Tree
zo-20-sep Joshua Tree > Los Angeles
ma-21-sep Los Angeles
di-22-sep Los Angeles
wo-23-sep Los Angeles
do-24-sep Los Angeles > Pismo Beach
vr-25-sep Pismo Beach > Big Sur
za-26-sep Big Sur
zo-27-sep Monterey
ma-28-sep Monterey > San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit zo. Jammer van Death Valley. Waarom doe je de route niet andersom? Want je mist nu niet alleen Death Valley maar ook de mooie route langs de 395.
Het is lastig te zeggen of je één keer naar Yosemite kunt; je zou een early bird kunnen nemen, maar aan de andere kant is het met meerdere nachten in het park ook niet erg om de eerste nacht ergens buiten het park te staan. Als je het rondje omdraait kun je naar Monterey rijden; dat is goed te doen in 1 dag.
Ik zou de verdeling Grand Teton/Yellowstone iets naders doen; een nacht minder GT en een nacht Yellowstone meer. Heb je daar al naar campings gekeken? Hoe wil je dat indelen?
Er lopen twee noord/zuid-wegen door Grand Teton; je kunt beide nemen als je ook na Yellowstone weer door GT rijdt. Je doet dan niets dubbel. Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek aan beide parken.
Sequoia is meer dan alleen General Sherman. Die is zeker een bezoek waard, maar ik zou niet alleen voor die ene park naar Sequoia gaan. In de Mariposa Grove in Yosemite staan ook enorme bomen, dus prima om daar sequoia's te gaan bekijken. Bedenk wel dat het een flink eind rijden is vanuit de vallei; misschien voor de eerste nacht dan een camping in de buurt van de Mariposa Grove nemen? Kan Wawona zijn, of ergens buiten het park. Of ga naar de Merced Grove of Tuolumne Grove; die liggen in de buurt van Crane flat. Die kun je dan bezoeken op weg naar Lee VIning. Maar deze groves zijn minder goed te bereiken dan de Mariposa Grove en de bomen zijn wat kleiner.
Van Bryce via Capitol Reef naar SLC vind ik te veel in 1 dag. Je neemt wel de UT12 neem ik aan? Je zou een nacht Bryce kunnen vervangen door een nacht Capitol Reef. Of haal ergens anders een overnachting vandaan.
Wat zijn de plannen in Los Angeles?
Marianne
Het is lastig te zeggen of je één keer naar Yosemite kunt; je zou een early bird kunnen nemen, maar aan de andere kant is het met meerdere nachten in het park ook niet erg om de eerste nacht ergens buiten het park te staan. Als je het rondje omdraait kun je naar Monterey rijden; dat is goed te doen in 1 dag.
Ik zou de verdeling Grand Teton/Yellowstone iets naders doen; een nacht minder GT en een nacht Yellowstone meer. Heb je daar al naar campings gekeken? Hoe wil je dat indelen?
Er lopen twee noord/zuid-wegen door Grand Teton; je kunt beide nemen als je ook na Yellowstone weer door GT rijdt. Je doet dan niets dubbel. Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek aan beide parken.
Sequoia is meer dan alleen General Sherman. Die is zeker een bezoek waard, maar ik zou niet alleen voor die ene park naar Sequoia gaan. In de Mariposa Grove in Yosemite staan ook enorme bomen, dus prima om daar sequoia's te gaan bekijken. Bedenk wel dat het een flink eind rijden is vanuit de vallei; misschien voor de eerste nacht dan een camping in de buurt van de Mariposa Grove nemen? Kan Wawona zijn, of ergens buiten het park. Of ga naar de Merced Grove of Tuolumne Grove; die liggen in de buurt van Crane flat. Die kun je dan bezoeken op weg naar Lee VIning. Maar deze groves zijn minder goed te bereiken dan de Mariposa Grove en de bomen zijn wat kleiner.
Van Bryce via Capitol Reef naar SLC vind ik te veel in 1 dag. Je neemt wel de UT12 neem ik aan? Je zou een nacht Bryce kunnen vervangen door een nacht Capitol Reef. Of haal ergens anders een overnachting vandaan.
Wat zijn de plannen in Los Angeles?
Marianne
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
Op advies, mede vanuit deze post doen we Yellowstone, Tioga Pass/Yosemite eerst.
We hebben nog niet naar campings/verdeling Yellowstone gekeken. Heb je tips voor het aantal dagen en feit dat we 2 kids hebben?
Sequioa/General Sherman kreeg ik niet echt lekker in ons schema verwerkt, dus als je tips hebt graag. Moet wel logisch zijn qua km'ers. Ik dacht nog na LA als we weer naar SF rijden, maar dan willen we de kustroute rijden.
UT12 zeker van plan om te nemen. Goed idee om dag Capitol Reef te nemen ipv Bryce. Raad je aan om de Bryce Canyon Road op de dag te doen als we vanuit Zion komen? Of juist als we van Bryce naar Capitol Reef gaan?
LA willen we Hollywood sign even zien, de walk of fame misschien, Santa Monica Pier en dat is het wel zo'n beetje in de stad. Disney sowieso 1 dagje met de kids.
We hebben nog niet naar campings/verdeling Yellowstone gekeken. Heb je tips voor het aantal dagen en feit dat we 2 kids hebben?
Sequioa/General Sherman kreeg ik niet echt lekker in ons schema verwerkt, dus als je tips hebt graag. Moet wel logisch zijn qua km'ers. Ik dacht nog na LA als we weer naar SF rijden, maar dan willen we de kustroute rijden.
UT12 zeker van plan om te nemen. Goed idee om dag Capitol Reef te nemen ipv Bryce. Raad je aan om de Bryce Canyon Road op de dag te doen als we vanuit Zion komen? Of juist als we van Bryce naar Capitol Reef gaan?
LA willen we Hollywood sign even zien, de walk of fame misschien, Santa Monica Pier en dat is het wel zo'n beetje in de stad. Disney sowieso 1 dagje met de kids.
Laatst gewijzigd door markro op 11 jan 2026, 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Sequoia wilt zou je dat tussen SF en Yosemite kunnen doen. Trek er dan wel minimaal 2 nachten voor uit.
Ik zou toch ook eens kijken naar het rondje andersom. Dat kan het ook makkelijker maken om een camping in Yosemite te vinden.
Voor Yellowstone zou je twee nachten Madison kunnen doen en dan de rest Canyon, of Bridge Bay.
Marianne
Ik zou toch ook eens kijken naar het rondje andersom. Dat kan het ook makkelijker maken om een camping in Yosemite te vinden.
Voor Yellowstone zou je twee nachten Madison kunnen doen en dan de rest Canyon, of Bridge Bay.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Meteen de eerste dag na de camper ophalen naar Yosemite lijkt me een beetje ambitieus, tenzij je een early pickup hebt. Dan zou het wel kunnen. Anders kun je de camper meestal pas na 13 uur ophalen. Daar ben je gauw een uurtje bezig als het tegen zit en dan nog ruim 3 uur rijden. Dan heb je nog geen boodschap in huis. Voor de eerste keer boodschappen doen ben je ook algauw 1,5 tot 2 uur kwijt. Wij huren vaak een auto om bij aankomst op het vliegveld op te halen en daarmee de volgende ochtend boodschappen te doen. Dan de camper ophalen en de auto inleveren en doorrijden. Toch proberen we de eerste dag meestal niet heel ver te rijden.
@Sandervk88 Mooi schema. Ik denk prima verdeeld ook met kinderen.
Sequoia opnemen is misschien ambitieus. Ik zou er dan eerder voor kiezen om op Na SF naar Mariposa Grove te rijden. Een Early departure is dan eigenlijk wel een must als je ook nog je boodschappen wilt doen en de lange rit wilt rijden. Daarna heb je dan de dagen in Yosemite.
Bij Yellowstone zou je eventueel vanuit Salt Lake City nog via Idahoo Falls kunnen rijden, je hebt daar in de buurt Yellowstone Bear World. Dat is leuk voor de kinderen. Zegmaar de Beekse Bergen in mini variant met beren en mini kermis en kleine kinder boerderij. En dan Yellowstone in via West Yellowstone en overnachten op Madison Campground en Canyon Campground. Wat al eerder gezegd is zou ik Grand Teton 1 nacht inruilen voor Yellowstone.
Qua terugweg, breng je de camper weg op de dag dat je naar huis vliegt? Red je dit qua reistijd? Camper inleveren en op tijd op het vliegveld zijn? Wellicht daar interessant om 1 dagje extra in SF te hebben?
Wat betreft drukte van het schema met de kinderen. Zorg dat je zo nu en dan een camping met speeltuin of zwembad boekt. Dit deden wij vaak tijdens reisdagen, na aankomst konden we dan nog even lekker gaan zwemmen. De reisdagen gebruikten wij ook meteen om boodschappen te doen en te tanken. Het is slim om op reisdagen onderweg ook een speeltuin op te zoeken. En natuurlijk voldoende kindervermaak op de tablet
In de parken planden wij vaak 1 wandeling / activiteit per dag en zaten daarna lekker bij de camper zodat de kids hun eigen ding konden doen.
Wij kochten trouwens ook een klein opblaasbaar zwembadje wat we op andere campings konden vullen met een ini mini laagje water zodat de kids overal konden zwemmen. Dat was voor mij echt de beste tip die ik voor onze reis had gezien.
Succes met de voorbereidingen in ieder geval!
Sequoia opnemen is misschien ambitieus. Ik zou er dan eerder voor kiezen om op Na SF naar Mariposa Grove te rijden. Een Early departure is dan eigenlijk wel een must als je ook nog je boodschappen wilt doen en de lange rit wilt rijden. Daarna heb je dan de dagen in Yosemite.
Bij Yellowstone zou je eventueel vanuit Salt Lake City nog via Idahoo Falls kunnen rijden, je hebt daar in de buurt Yellowstone Bear World. Dat is leuk voor de kinderen. Zegmaar de Beekse Bergen in mini variant met beren en mini kermis en kleine kinder boerderij. En dan Yellowstone in via West Yellowstone en overnachten op Madison Campground en Canyon Campground. Wat al eerder gezegd is zou ik Grand Teton 1 nacht inruilen voor Yellowstone.
Qua terugweg, breng je de camper weg op de dag dat je naar huis vliegt? Red je dit qua reistijd? Camper inleveren en op tijd op het vliegveld zijn? Wellicht daar interessant om 1 dagje extra in SF te hebben?
Wat betreft drukte van het schema met de kinderen. Zorg dat je zo nu en dan een camping met speeltuin of zwembad boekt. Dit deden wij vaak tijdens reisdagen, na aankomst konden we dan nog even lekker gaan zwemmen. De reisdagen gebruikten wij ook meteen om boodschappen te doen en te tanken. Het is slim om op reisdagen onderweg ook een speeltuin op te zoeken. En natuurlijk voldoende kindervermaak op de tablet
In de parken planden wij vaak 1 wandeling / activiteit per dag en zaten daarna lekker bij de camper zodat de kids hun eigen ding konden doen.
Wij kochten trouwens ook een klein opblaasbaar zwembadje wat we op andere campings konden vullen met een ini mini laagje water zodat de kids overal konden zwemmen. Dat was voor mij echt de beste tip die ik voor onze reis had gezien.
Succes met de voorbereidingen in ieder geval!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat niet direct terug, dat advies. Voor Yellowstone maakt het nauwelijks iets uit of je het rondje links- of rechtsom maakt. En voor Yosemite ben je nog vroeg genoeg voor de Tioga Pass, ook als je het andersom doet.Sandervk88 schreef: ↑10 jan 2026, 20:26Op advies, mede vanuit deze post doen we Yellowstone, Tioga Pass/Yosemite eerst.
Ik zou twee nachten Capitol Reef niet gek vinden, maar doe er in elk geval één. Als je twee nachten Capitol Reef hebt zou je Bryce de dag dat je naar Capitol Reef gaat doen. Maar zowel een middag als ochtend is mooi. Vanuit de campings in het park ben je zo bij de uitzichtpunten. Als je besluit om bij Ruby's te staan kun je de shuttlebus nemen. De uitzichtpunten in het begin van het park zijn het mooiste, de hele route rijden lijkt me niet nodig, zeker niet met kleine kinderen.Sandervk88 schreef: ↑10 jan 2026, 20:26UT12 zeker van plan om te nemen. Goed idee om dag Capitol Reef te nemen ipv Bryce. Raad je aan om de Bryce Canyon Road op de dag te doen als we vanuit Zion komen? Of juist als we van Bryce naar Capitol Reef gaan?
Hou er rekening mee dat je vanaf dit jaar niet meer met de camper door de tunnel bij Zion mag rijden. Je moet dus een stuk omrijden als je van Zion naar Bryce rijdt. En jammer genoeg mis je dan ook nog een mooi stuk van Zion. Zie ook hier: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... hicles.htm
Marianne
-
Sandervk88
- Amerika-ontdekker
Zouden jullie het rondje echt andersom aanraden? Geen risico dat Tioga Pass eind september dan al dicht is? En heeft het rondje andersom doen nog invloed op de parken? In positieve zin of negatieve zin natuurlijk
Minder druk is natuurlijk altijd goed.
We hebben een camper via El Monte. Tm 30 sept is daarmee door Death Valley rijden verboden, dus volgens mij maakt het daarvoor weinig uit.
De 395 rijden we geloof ik wel een stukje. Vanaf Lee Vining naar Lone Pine
Minder kilometers was lekker geweest, maar retourtje SF was zoveel goedkoper en de camper op zelfde plek inleveren ook. Dus die keuze was snel gemaakt.
We hebben een camper via El Monte. Tm 30 sept is daarmee door Death Valley rijden verboden, dus volgens mij maakt het daarvoor weinig uit.
De 395 rijden we geloof ik wel een stukje. Vanaf Lee Vining naar Lone Pine
Minder kilometers was lekker geweest, maar retourtje SF was zoveel goedkoper en de camper op zelfde plek inleveren ook. Dus die keuze was snel gemaakt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de meeste verhuurders zou eind september geen probleem zijn voor Death Valley maar bij El Monte wel. Wat dat betreft maakt het niet uit welke richting je rijdt.
Als je niet door DV rijdt kom je niet in Lone Pine, ik neem aan dat je bovenl DV angs naar Las Vegas rijdt. Anders wordt het wel een erg lange rit.
De Tioga Pass sluit meestal ergens in november of december. Dat is echt geen risico eind september.
Met Yosemite op het laatst zal het daar minder druk zijn vergeleken met augustus. En het zal eenvoudiger zijn om een camping te boeken.
Kijk eens hoe het Labor Day weekend valt in de huidige route en als je de route omdraait.
Ik zou ook proberen om het weekend in Moab te vermijden.
Kijk ook nog eens naar Grand Teton: wat zijn jullie plannen daar? Ik denk dat een nacht minder ook niet gek is. Die nacht zou je nog aan Moab kunnen toevoegen. Of die een extra overnachting in Capitol Reef. Zoek iets uit met een leuke camping en kans op goed weer om wat meer tijd door te brengen.
Heb je al iets vastgelegd in Yellowstone?
Ik vind het wel bijzonder dat de ticketprijzen zoveel verschillen. Je hebt wel de multicity optie gebruikt?
Marianne
Als je niet door DV rijdt kom je niet in Lone Pine, ik neem aan dat je bovenl DV angs naar Las Vegas rijdt. Anders wordt het wel een erg lange rit.
De Tioga Pass sluit meestal ergens in november of december. Dat is echt geen risico eind september.
Met Yosemite op het laatst zal het daar minder druk zijn vergeleken met augustus. En het zal eenvoudiger zijn om een camping te boeken.
Kijk eens hoe het Labor Day weekend valt in de huidige route en als je de route omdraait.
Ik zou ook proberen om het weekend in Moab te vermijden.
Kijk ook nog eens naar Grand Teton: wat zijn jullie plannen daar? Ik denk dat een nacht minder ook niet gek is. Die nacht zou je nog aan Moab kunnen toevoegen. Of die een extra overnachting in Capitol Reef. Zoek iets uit met een leuke camping en kans op goed weer om wat meer tijd door te brengen.
Heb je al iets vastgelegd in Yellowstone?
Ik vind het wel bijzonder dat de ticketprijzen zoveel verschillen. Je hebt wel de multicity optie gebruikt?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 7008 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-