Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@Kate50 Kan krap worden. Maar is te doen als je geen vertraging oploopt. En anders wordt je op een andere vlucht gezet.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Kate50
Kan inderdaad krap worden, zeker als het jullie eerste reis naar de USA is en je nog niet gewend bent hoe één en ander "werkt".

Zorg in ieder geval dat je de Mobile Passport Control App op jouw telefoon hebt en al (gedeeltelijk) hebt ingevuld, dat scheelt zeker wat tijd.
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Kate50
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Kate50 »

Bedankt voor jullie antwoord MTL en Reny.

Hoeveel tijd moet je minimaal aanhouden voor een overstap?
Misschien een rare vraag, maar moet je bij een overstap door de douane, je koffers ophalen en opnieuw aanbieden of gaat dit automatisch?
En geldt dit ook voor de terugweg?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Kate50, er is geen exacte richtlijn. Ik ben afgelopen november via Detroit naar nashville gereisd en het geheel voordat ik weer op mijn volgende vlucht kon wachten duurde nog geen 15 minuten (Detroit Airport). Voor hetzelfde geld sta je bij een andere luchthaven drie uur in de rij.

Je gaat eerst door immigrations, bij de luchthaven waar je het land binnenkomt. Dan haal je je koffers op en ga je door de douane. Daarna geef je je koffers weer af en moet je door de beveiliging. Dit is omdat je het land binnenkomt. Als je het land uitgaat heb je dit allemaal niet en gaan je koffers automatisch door naar de volgende vlucht.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 71

Bericht door harryh »

@Kate50 op ATL zou ik op de heenreis zeker 2u aanhouden. Wij komen er regelmatig, de rij bij immigrations en security is er vaak lang. Ook is de vlucht vanuit NL niet altijd op tijd, zeker in de zomer vanwege het weer. Met de MPC app ben je sneller door immigrations. Neem aan dat je met Delta/KLM vliegt, er gaan veel vluchten daar vandaan, dus de aansluiting missen op de heenreis is oplosbaar.
Kate50
Amerika-newbie

Bericht door Kate50 »

Wederom bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik toch verder zoeken naar tickets met een langere overstaptijd. Ik zoek nu vooral vanaf Frankfurt. Delta/KLM en United vliegen veel die kant op. We wonen in de regio Heerlen en dan is Frankfurt voor ons even ver rijden als Amsterdam en vanaf Frankfurt is vliegen een stukje goedkoper. De prijzen van tickets veranderen per dag. Twee weken geleden waren er mooie tickets met United, maar de volgende dag toen ik ze wilde boeken waren ze ruim € 200,00 pp duurder. Aangezien ik 5 tickets nodig heb is dat een aanzienlijk bedrag.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp ik ga verder zoeken naar tickets met een goede overstap.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@Kate50
Mag ik vragen waarom je niet voor vluchten kijkt vanaf Zaventem? Is vanuit jou een uur korte rijden dan naam Schiphol of Frankfurt.
Heb geen ervaring met Frankfurt maar persoonlijk vind ik Zaventem een veel fijnere luchthaven dan Schiphol. En qua prijzen vind ik ze zeer competitief. Mijn ervaring vaak goedkoper dan Schiphol.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Kate50 huurauto's kan je vaak gratis annuleren, tot 48 voor het ophaalmoment, dus daar kan je een prijs kiezen en daarna die weer annuleren. Bij vliegtickets is dit helaas niet zo, eenmaal gekocht zit je eraan vast, of je moet fors extra bijbetalen om te kunnen annuleren (en zelfs dan let op de voorwaarden). Dus als je een goede prijs zit is het de moeite waard om te boeken.

Qua overstaptijd is mijn mening: meer is beter, zeker als je met een grote(re) groep bent en als het je eerste keer naar de VS is. Let wel, hier zal niet iedereen het mee eens zijn. Zelf ben ik wat meer risicomijdend, dus ik breng liever 3 uur op Detroit Airport door dan moeten hollen op Atlanta of JFK.

Ken je trouwens de website van https://www.skyscanner.nl/ al? Hier kan je goedkope vluchten zoeken en allerlei variabelen ingeven. Er zijn meer sites, maar deze is voor mij de meest nuttige gebleken.

En let bij de vliegprijzen er goed op of dit inclusief ruimbagage is.

Idem voor kiezen van zitplaatsen. Ik kwam hierachter tijdens mijn laatste vakantie. Net als jullie naar Nashville, drie overstaptopies (Detroit, Atlanta en JFK). Detroit was tijdtechnisch de meest gunstige en vervolgens kon ik boeken via de KLM site of de Delta website. Bij Delta hoefde ik niet te betalen om een stoel te kiezen, bij KLM wel. Ook dat kan fors aantikken als je met 5 mensen bent.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door goState »

Hallo,

Wij zijn bezig met onze reis naar Atlanta oktober 2026.
Wij zijn nu aan het kijken naar tickets vanuit Brussel (wonen in Heerlen). Je kan ook vanuit Dusseldorf maar dan zijn ze weer duurder. Het duurst zijn ze vanuit Amsterdam :?:
Verassend genoeg vinden wij tickets bij SAS via Kopenhagen voor 650 PP inclusief stoel en koffer.
Zag dat iemand bijna 1200 betaalde voor ticket LAX. Afbeelding

Ze vliegen niet dagelijks naar elke bestemming maar met wat speurwerk kom je mischien wel op een alternatief.
Bijlagen
image.png
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Ik vlieg altijd naar Amerika via de route. Sterker nog, ik vertrek over een paar dagen en heb daar 635 voor betaald. Inclusief checked bag. Had overigens nog goedkoper gekund maar wist toe nog niet zeker of de trip door zou gaan.

SAS is qua prijs/kwaliteit zeer goed te noemen, mijn mening.
Wat ik ook fijn vind is dat je kan bieden voor een upgrade. Het is mij nog altijd gelukt om een succesvolle bied uit te brengen voor een upgrade tegen een schappelijk prijs. Zowel business als premium.
Daarnaast heb je een overstap in binnen de EU en niet in Amerika zelf, iets wat ik persoonlijk als zeer fijn beschouw.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 71

Bericht door harryh »

Ikverzinnogweliets schreef:
12 dec 2025, 15:12
Daarnaast heb je een overstap in binnen de EU en niet in Amerika zelf, iets wat ik persoonlijk als zeer fijn beschouw.
Dat zou voor mij juist een reden zijn om het niet te doen. Als je op de heenreis die overstap mist dan zijn er weinig tot geen alternatieven om dezelfde dag nog met een andere vlucht naar de VS te kunnen. In de VS gaan er veel meer domestic vluchten naar je eindbestemming.
Kate50
Amerika-newbie

Bericht door Kate50 »

@ Ikverzinnogweliets, heb ik ook op gezocht maar de prijzen liggen beduidend hoger op dit moment dan Frankfurt. Maar ik neem Zaventem zeker mee in de zoektocht.

@hockey, bedankt voor de tips. Het verschil tussen Delta en KLM was me niet duidelijk. Dank daarvoor. Ik gebruik inderdaad Skyscanner en nog een aantal anderen. Wat betreft de auto , daar ben ik over aan het lezen op het forum hier. Zodra ik begrijp hoe dit precies in zijn werk gaat ga ik een auto boeken. Ik zie allerlei codes en trucjes voorbij komen om de prijs te drukken. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer met alle info omtrent huurauto's.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bedankt @goState voor het vermelden van deze verbinding !

Flying Blue leden : kijk er goed naar.
Reken je miles maar vooral XP' s uit op deze mooie SkyTeam route.
Al je Flying Blue voordelen heb je hier ook .
Meer beeld en info over de SAS lounge op CPH vind je hier :
viewtopic.php?f=10&t=78263&hilit=lounge+cph&start=80

Betaalde toegang is Eur. 30
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Kate50
We wonen in Maastricht en vliegen de laatste vakanties via Zaventem (Delta).
Voorheen via Düsseldorf maar de laatste paar vakanties zijn de vluchten daar duurder.

Ik kies bij Delta altijd voor Main Classic met optie incl. bagage, de vlucht is dan iets duurder dan Basic maar je kunt gratis bij (of ná) heb boeken je plaatsen in het vliegtuig reserveren. Bij KLM is dat pas als je 24 uur voor vertrek incheckt en dan ben je afhankelijk van de plekken die nog over zijn.

Ik kies altijd voor de eerste (en liefst énige) stop in de USA. Dan loop je geen (minder) risico op vertragingen die ervoor zorgen dat je niet meer dezelfde dag aankomt. Vanuit Amerikaans luchthavens gaan vaak meerdere vluchten per dag naar (onze) eindbestemming.

Volgend jaar vliegen we van Brussel, via Atlanta naar Las Vegas.
(Ik kreeg toevallig gisterenavond een vluchtwijziging waardoor onze overstap iets langer wordt, komt eigenlijk nog beter uit :) )

Fijne zondag
Gr.
Rey
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Chantalvs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Chantalvs »

Wij vliegen ook komende zomer vanaf Brussel.. 505 euro p.p incl een handbagagekoffer onbeperkte kilo's . (wel 1 extra 20kg koffer erbij geboekt voor de zekerheid :D)
1 overstap op Heathrow, beide vluchten british airways. Lijkt me een goede prijs.
Pinky&theBrain
Amerika-newbie

Bericht door Pinky&theBrain »

Volgend jaar juli vliegen wij met Jetblue naar New York vanaf Amsterdam, we hebben in oktober voor 640,- p.p. tickets geboekt voor ons drieën voor een rechtstreekse vlucht. Afgelopen weekend kregen wij de melding dat we een vlucht wijziging hebben en dat we nu moeten overstappen in Boston. Hartstikke balen, dus we hebben contact gehad met jetblue, maar we kunnen alleen annuleren wat betekent dat we bijna 500,- meer kwijt, dus we nemen het maar zoals het komt.
Vandaag lees ik dit artikel in het Parool
https://www.parool.nl/amsterdam/jetblue ... ~ba7ca23b/
Ik ben daar wel even van geschrokken, ik hoop toch echt dat we vanaf Schiphol kunnen vertrekken in juli. We hebben alle hotels al geboekt en veel plannen gemaakt. Hebben we nog ergens recht op als jetblue ook de concessie verliest naar Boston?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik lees nergens dat ze ook niet meer op Boston vliegen.
Pinky&theBrain
Amerika-newbie

mtl schreef:
16 dec 2025, 21:18
Ik lees nergens dat ze ook niet meer op Boston vliegen.
Ze vliegen voorlopig nog op Boston, ik ben benieuwd waar ik recht op heb als ze na New York ook de concessie op Boston verliezen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan zul je een refund krijgen en kan je op zoek naar nieuwe tickets.
Pinky&theBrain
Amerika-newbie

mtl schreef:
16 dec 2025, 21:51
Dan zul je een refund krijgen en kan je op zoek naar nieuwe tickets.
Ok, dank
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer