Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DireStraits: rondje zuidwest in april 2026

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis DireStraits: rondje zuidwest in april 2026

Bericht door DireStraits »

Volgend jaar voor de derde keer naar USA maar de eerste keer met onze kinderen van dan 6 en 8. Ik heb nu onderstaande concept route gemaakt. Tickets naar LA zijn al geboekt. Ben benieuwd naar tips en suggesties! Wat zouden jullie eventueel aanpassen?

18 april Los Angeles
19 april Los Angeles
20 april Kingman
21 april Tusayan (Grand Canyon)
22 april Page
23 april Moab
24 april Moab
25 april Torrey
26 april Bryce Canyon
27 april Zion
28 april Zion
29 april Las Vegas
30 april Las Vegas
1 mei Indio (Palm Springs)
2 mei Indio (Palm Springs)
3 mei Los Angeles
4 mei Los Angeles
5 mei Los Angeles
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis DireStraits: rondje zuidwest in april 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie al accommodaties geboekt of ligt de route nog helemaal open? Misschien kun je bepaalde keuzes toelichten en aangeven waar jullie van houden?
Ik vind de tijd voor de parken bij Moab niet ruim, ook omdat de dagen ervoor en erna best druk zijn met overal maar één overnachting. Ik mis ook parken die in die periode de moeite waard zijn zoals Valley of Fire en Death Valley.
Ik zou het niet gek vinden om Palm Springs in het begin te doen en dan tussen Las Vegas en LA via Death Valley te rijden
Jammer dat de tickets al geboekt zijn, met een rondje Las Vegas of een one way LA- Las Vegas had je meer rust gehad in de route.
Wat zijn de plannen in LA? Waarom heb je daar zowel in het begin als op het eind meerdere nachten?

We raden altijd aan om de route te noteren in de van/naar vorm. Dan zie je wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.

Voor onder andere de Grand Canyon en Zion en Valley of Fire en Death valley in april zou je eens ons 2024-verslag kunnen bekijken.

Marianne
DireStraits
Amerika-ontdekker

Dank voor je reactie Marianne!
De accommodaties heb ik grotendeels geboekt maar allemaal te annuleren. Een toelichting op keuzes:

18 april Los Angeles. We komen in de avond aan dus daarom twee dagen LA.
19 april Los Angeles. Dagje bijkomen en wellicht LA Angels wedstijd bezoeken. Twijfel nog om toch vroeg te vertrekken vanwege jetlag.
20 april Kingman. Logische stop richting Tusayan. Had eerst Palm Springs idd aan het begin maar dit is het weekend van Coachella. Alles is vol, druk en duur.
21 april Tusayan (Grand Canyon). Middag en ochtend GC.
22 april Page. Lake Powell
23 april Moab. Naar Moab via Monument valley.
24 april Moab. Arches
25 april Torrey. Capitol Reef middag.
26 april Bryce Canyon. Capitol reef ochtend, Bryce eind middag.
27 april Zion. Bryce ochtend, middag Zion.
28 april Zion. Zion NP.
29 april Las Vegas. Via VOF naar Vegas.
30 april Las Vegas. Vegas dagje.
1 mei Indio (Palm Springs) Geen must, wellicht inderdaad via Death valley naar LA.
2 mei Indio (Palm Springs) Relaxen, kabelbaan .
3 mei Los Angeles. Reizen/relaxen.
4 mei Los Angeles. Universal studios.
5 mei Los Angeles. Vlucht naar huis.

Stop in DV ipv Palm Springs geeft denk ik wat meer rust en levert een extra nacht elders op dus dat gaat 'm denk ik worden.
We houden vooral van natuur met af en toe iets stedelijks voor de afwisseling. Vegas is ook een must. Daarnaast moet er een sportwedstrijd in het programma en voor de meiden is Universal een must. Daarom vliegen we ook op LA. Ik heb gekeken voor een one-way maar die kon ik voor onze data niet aantrekkelijk vinden.

Dank voor het meedenken, alle suggesties welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij Moab heb je ook nog Canyonlands. En de wandeling naar Corona Arch vonden wij ook erg de moeite waard. Een extra dag Moab is daarom echt niet gek. Of doe nog een nacht tussen Moab en Capitol Reef (bijvoorbeeld een yurt bij Goblin valley?). In beide gevallen heb je dan meer tijd voor Moab en om onderweg Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon te bezoeken.
Tussen Capitol Reef en Bryce is de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall een mogelijkheid.
Kijk in Arches eens of de Fiery Furnace Hike iets is; er geldt wel een minimumleeftijd. Onze dochters vonden het erg leuk, er moet aardig wat geklauterd worden. Check op tijd of er een toegangsreservering nodig is.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zonde om in Tusayan te overnachten, overnachten in het park zelf is zoveel mooier en leuker.
DireStraits
Amerika-ontdekker

Dank Marianne! Dat zijn mooie tips waar ik direct naar ga kijken!

Dank Pete! Ben het zeker met je eens. Ik vind 450 dollar echter wel prijzig en dat is het goedkoopste wat ik voor mijn data kan vinden met 4 personen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou nog naar de Yavapai Lodge kunnen kijken op www.visitgrandcanyon.com. Of blijf regelmatig checken of er iets vrij komt in de Bright Angel Lodge. Je hebt dan wel twee kamers nodig maar zeker als een van die kamers zonder eigen badkamer is ben je goedkoper uit dan die 450.

Kijk voor alles rond Capitol Reef en Moab eens in ons 2019-verslag.

Marianne
DireStraits
Amerika-ontdekker

Dank Marianne! Yavapai Lodge heeft nog beschikbaarheid. Reviews zijn wat wisselend. Is dit veel leuker/beter/mooier dan in Tusayan overnachten?
Heb je wellicht ook nog een leuke tip voor overnachten in omgeving Moab? Heb nu een prima hotel maar niks bijzonders. Dank!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Even buiten Moab (UT) ligt aan de Colorado-rivier de Red Cliffs Lodge. Destijds erg prijzig, maar heel bijzonder.
Website: https://www.redcliffslodge.com/
Tripadvisor: https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... _Utah.html

Wij zijn diverse keren in de Red Cliffs Lodge alleen op bezoek geweest, voor de omgeving en voor het gratis te bezoeken filmmuseum.
Verslag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-10-03

Wij zaten de laatste keer dat wij daar waren in de Moab Rustic Inn, in het centrum van Moab. Ook een prima verblijf gehad.
Website: https://moabrusticinn.com/

Maar ook in de plaats zelf zijn prima accommodaties te vinden.
Hier is een lijstje met beoordelingen van forumleden. Het is al wel gedateerd;
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... &sort=naam
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met Tusayan, wel met de Yavapai Lodge. Dat is echt prima, met ruime kamers. Zie ook ons 2013-verslag daarvoor. Het ligt niet zo goed ten opzichte van de rim als de andere lodges in het park. En vanuit Tusayan kun je ook met de bus naar het park dus ik weet niet of de extra kosten voor jullie opwegen tegen de ligging in het park.

In Moab hebben wij goede ervaringen met de Bowen motel.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Voor Moab is het denk ik belangrijk om een hotel in het centrum te nemen ! Dit is een van de weinige plaatsjes waar je dan lekker de auto eens kan laten staan en wandelend naar winkeltjes en restaurants. Ook wel eens lekker, want op andere plekken moet je voor alles de auto pakken ! Ik zou dus locatie boven luxe stellen...

En neem wat tijd voor Canyonlands inderdaad (Island in the Sky gedeelte). Wij vinden Canyonlands elke keer weer indrukwekkender dan de Grand Canyon !

Voor de GC: ook hier is locatie belangrijk(er). Het is heel fijn om even terug naar de kamer/hotel te kunnen gaan tussen de verschillende wandelingen door. Zo kun je ''even kijken aan de rim'' ook gemakkelijker van het weer en tijdstip laten afhangen.

Paul
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Tusayan is 3x niks, sorry. Tuurlijk kun je er overnachten, eten en boodschappen doen, maar dan heb je het ook wel gehad. Enige reden om daar te slapen is omdat de helicopter tours er (vroeg) starten. En wanneer er aan de South Rim echt niks meer beschikbaar is 😊
DireStraits
Amerika-ontdekker

Dank mensen! Allemaal waardevolle input!
Weinig Tusayan fans merk ik :D Vooral geboekt vanwege praktische overwegingen: dicht bij de ingang van het park dus makkelijk om eind middag nog even de GC te bezichtigen. De volgende ochtend nog een bezoekje en door richting Page. En in verhouding redelijk betaalbaar. Ga eens heroverwegen, gelukkig alles annuleerbaar geboekt.
DireStraits
Amerika-ontdekker

Nog even uit nieuwsgierigheid. Wij komen rond 19u aan in LA. Auto haal ik direct op. Zouden jullie direct de volgende ochtend gaan rijden na aankomst in LA of een overnachting extra pakken om te acclimatiseren? Ik twijfel waar ik goed aan doe. Enerzijds relaxed met de kids, anderzijds wil je je reis beginnen en ben je toch vroeg wakker vanwege de jetlag.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door moniquevdh »

Hi,

Wij hebben vorig jaar in de meivakantie een soortgelijk rondje gedaan.
Aankomst-Las vegas
Las vegas
Las vegas
Las vegas-Lone Pine
Lone Pine-La
La
La-Twentynine Palms (bezoek Joshua Tree)
29p-Tusayan
Tusayan-Page
Page-Moab
Moab
Moab
Moab-Capitol Reef
Capitol Reef-Bryce
Bryce-Zion
Zion
Zion-Las Vegas
Las Vegas-naar huis

Wij hebben bewust Tusayan gekozen vanwege de prijs. Ik heb 200 dollar betaald voor die overnachting. We waren rond 14:00 uur daar en hebben daar eerst boven de Grand Canyon gevlogen. Daarna naar de rim gereden met de auto waar we gebleven zijn tot zonsondergang. Die is in april natuurlijk vrij vroeg. We hebben met de shuttlebus de verschillende uitzichten bezocht. Parkeren was geen enkel probleem. Daarna ik het donker terug gereden wat geen enkel probleem. Ik zou het weer zo doen als ik het nogmaals moest doen. Wellicht dat als je er in de zomer bent en het lang licht is dat het dan anders is. Ook als je nog naar beneden gaat de canyon in. Dat hebben wij niet gedaaan. De ochtend erna zijn we naar Mather point gereden en daar nog wat rondgelopen en vervolgens richting Page vertrokken met de uitzichtpunten aan de oostkant. Op een gegeven moment geloof je het ook wel want het lijkt allemaal op elkaar. In de middag hebben we Canyon X bezocht en in de avond Horseshoe Bend. Dat was allemaal prima te doen.

Joshua Tree vond ik echt de moeite waard (alleen 29p stelt niks voor, maar daar ben je toch alleen maar in de avond. Death Valley zou ik ook zeker meenemen. Vond ik geweldig.

Toen wij van Page naar Moab reisden zijn we gewoon langs Monument Valley gereden (ik denk dat het rondje rijden te veel tijd kost) en dan via Valley of the Gods en daarna Moki Dugway. Dat was echt fantastisch. Je rijd daar zo goed als alleen en de wegen zijn prima. Moab moet je echt drie overnachtingen pakken want met alleen Arches doe je geen recht aan de mooie omgeving. Canyonlands is echt geweldig. Misschien nog wel mooier dan Arches.

Wij pakken wel altijd een dagje aan het begin van de reis ondanks dat het hier afgeraden wordt. Het is wel prettig om niet meteen vanalles te moeten en even rustig te acclimatiseren. Zo vonden we het ook lekker om in de middag even aan het zwembad te liggen. Iedereen is anders en kijk gewoon wat voor jullie het beste aanvoelt. Er kan zomaar een vlucht geannuleerd worden en als die dag geen vluchten meer gaan kom je de dag erna pas aan waardoor je in een keer meteen door moet naar het volgende adres. Ja ik ben een beetje een controlfreak maar vorig jaar zijn we 50 uur onderweg geweest naar huis maar dat had ook zomaar op de heenweg kunnen gebeuren (nooit meer vliegen wij op Dallas) 🙂

Succes met plannen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Direct op pad !
Aankomst 19.00 uur, dus dat is voor jullie al ver de nacht in. Pak een hotel dichtbij de autoverhuur zodat je maximaal een half uurtje hoeft te rijden. Met paspoortcontrole, bagage oppikken en auto ophalen zal het inmiddels zo een uurtje of 21.00 zijn en zul je omvallen. Je ligt echter ook weer om 05.00 uur klaarwakker waarschijnlijk... Dan is een eerste dag lekker rijden met de kids op de achterbank veel fijner dan ''acclimatiseren'' en wat aktiefs gaat doen...
Ik zou voor de eerste nacht onderweg nog geen hotel boeken. Je kan dan gaan rijden en kijken waar je uit gaat komen. Kingman is ''maar'' 5-6 uur rijden en daar ben je dus al bijtijds als je vroeg op pad gaat... Je reist in het laagseizoen en er zijn op je route (keten)hotels te over. Ik vind zelf Kingman echt helemaal niks, Williams is veel leuker om eind van de dag (of volgende ochtend) nog even rond te struinen. En het geeft je wat meer tijd voor GC.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

moniquevdh schreef:
11 dec 2025, 10:55
Canyonlands is echt geweldig. Misschien nog wel mooier dan Arches.
Helemaal mee eens. Vooral de uitzichten in de diepte was helemaal geweldig in Canyonlands.
27 States so far...
DireStraits
Amerika-ontdekker

Wederom dank allemaal! Ik ben de route daadwerkelijk aan het wijzigen. Ik gooi Palm Springs er aan het einde uit. Death Valley komt er voor in de plaats en een dagje extra LA aan het einde is ook wel lekker. Ik moet nu eenmaal naar Universal Studio's dus die dag ben ik al kwijt.
Williams ipv Kingman is een goede suggestie en ga ik ook overnemen. Extra dagje LA aan het begin is fijn vanwege het bezoeken van een een LA Angels game. Een dagje in Moab winnen valt nog niet zo mee maar komt tijd, komt raad.

De route tot nu toe:
image.png
image.png (17.93 KiB) 1846 keer bekeken
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ja, Marianne zal het ongetwijfeld met me oneens zijn ( :D ), maar dan zou ik Capitol Reef/Torrey eruit laten en een extra nacht Moab doen. Canyonlands vind ik vele malen indrukwekkender dan Capitol Reef (en je hebt nu eenmaal maar beperkt tijd). Je zou dan een extra nacht Moab kunnen doen óf aan het einde van je bezoek van Arches/Canyonlands alvast een stukje de goede kant op kunnen rijden. Met de camper doen wij vaak Green River, maar er zijn ook een paar hotels. De volgende dag kun je dan via Goblin Valley (leuk voor een uurtje de benen strekken) en de prachtige UT12 (via Escalante) naar Bryce.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Moab is een extra dag echt wel fijn. Maar als je de overnachting in Torrey overslaat win je niet heel veel tijd, je hebt alleen langere rijdagen op die manier. Kijk eens wat je plannen in Arches en Canyonland zijn. Gaan jullie veel wandelen? Ik vind Canyonlands heel indrukwekkend, maar voor de kinderen is het misschien niet zo spannend. Met de wandeling naar Mesa Arch en de trail bij Grand View Point heb je dan al veel moois gezien. Kijk ook eens wat je in Arches wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Voor de Fiery Furnace Hike moet je een halve dag rekenen maar als je dat niet doet zou je op dezelfde dag wellicht nog iets anders kunnen doen. Zie voor meer informatie over de Fiery Furnace https://nps.gov/arch/planyourvisit/fier ... e-hike.htm. Reserveren moet op tijd. Hou ook in de gaten of er weer een timed entry komt; voor 2025 kon je vanaf 2 januari reserveren.

Als je naar Torrey rijdt heb je in de ochtend op zich wel tijd voor Canyonlands, maar het hangt er ook vanaf of je naar Goblin Valley wilt, en naar Little wild Horse Canoyn. Overnachten daar in de buurt zou ook een mogelijkheid zijn zoals ik al eerder aangaf.

Wat betreft die tweede nacht LA; het is wel fijn om meteen op weg te kunnen gaan, maar even een beetje bijkomen is ook niet gek, dat is heel persoonlijk. Maar als je een volle dag LA doet dan heb je aan het eind toch niet nog twee volle dagen nodig? Je vliegt op 5 mei terug? Het lijkt nu in je schema of je nog een volle dag hebt dan.
Je zou ook die tweede nacht open kunnen laten zoals Paul al aangaf en al een stukje richting de GC kunnen rijden. Of nog een optie; ga eerst naar Death Valley. Naar Stovepipe Wells is het 4,5 uur rijden. Je bent de volgende dag ook nog vroeg wakker, en dan kun je lekker vroeg een wandeling in de Sand Dunes maken en ook nog op tijd bij bezienswaardigheden als Zabriskie Point zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer