Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B2 VISA afgewezen, wat nu?
-
FrietFabriek
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
B2 VISA afgewezen, wat nu?
Hoi,
In september heb ik een aanvraag ingediend bij het consulaat voor een B2 visa, omdat ik geen ESTA kan krijgen vanwege mijn strafblad wegens een veroordeling in 2016. Lang verhaal kort is mijn VISA afgewezen vanwege 'Crimes involving moral turpitude - INA 212(a)(2)(A)(i)(I). Aangezien ik mijn leven heb gebeterd snap ik niet zo goed hoe zij hun afweging hebben gemaakt. Maar mijn vraag is nu welke opties heb ik om een visa te krijgen. Ik las online iets over een waiver 212(d)(3) om het toch te krijgen, maar ik ben op het moment echt radeloos. Kan iemand helpen?
In september heb ik een aanvraag ingediend bij het consulaat voor een B2 visa, omdat ik geen ESTA kan krijgen vanwege mijn strafblad wegens een veroordeling in 2016. Lang verhaal kort is mijn VISA afgewezen vanwege 'Crimes involving moral turpitude - INA 212(a)(2)(A)(i)(I). Aangezien ik mijn leven heb gebeterd snap ik niet zo goed hoe zij hun afweging hebben gemaakt. Maar mijn vraag is nu welke opties heb ik om een visa te krijgen. Ik las online iets over een waiver 212(d)(3) om het toch te krijgen, maar ik ben op het moment echt radeloos. Kan iemand helpen?
Re: B2 VISA afgewezen, wat nu?
Volgens google aanvragen bij een US Port of Entry of een US Consulate.
@FrietFabriek het eerste dat me opvalt is dat jij erg gemakkelijk eroverheen stapt dat je de wet overtreden hebt. Jij hebt je leven gebeterd, dus waar zeurt de VS over, dat lijkt jouw houding. Ik meld dit om je wakker te schudden, de VS denkt er niet zo luchtig over, voor hen is dit zeer serieus. En afhankelijk van hetgeen je gedaan hebt kan je misschien wel nooit meer de VS in.
Mijns inziens is je beste optie een immigratieadvocaat inschakelen, via de American Immigrations Lawyers Association. Let wel, dit biedt geen garantie op succes.
Mijns inziens is je beste optie een immigratieadvocaat inschakelen, via de American Immigrations Lawyers Association. Let wel, dit biedt geen garantie op succes.
Wat jij er van denkt is onbelangrijk.FrietFabriek schreef: ↑02 dec 2025, 23:36Aangezien ik mijn leven heb gebeterd snap ik niet zo goed hoe zij hun afweging hebben gemaakt.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het krijgen van een visum voor Amerika is een gunst, geen recht. Ze gaan uit van 'nee, tenzij' . Criminal records, en zeker drugsovertredingen neemt Amerika heel serieus, vaak veel meer dan de landen waar je de veroordeling hebt gekregen. In bepaalde gevallen is het mogelijk een waiver te krijgen, soms wordt dat ook tijdens de afwijzing aan het eind van het interview aangegeven. De aanvraag voor een waiver gaat voor ons meestal via het consulaat.
Een vraag, valt je criminal record onder de volgende uitzonderingen?
Een vraag, valt je criminal record onder de volgende uitzonderingen?
Als geen van deze uitzonderingen op jou van toepassing is, is dit het moment om een immigration lawyer te raadplegen, al is het maar voor een consult. Je reden om naar de VS te reizen is daarbij belangrijk. Een vakantie is meestal onvoldoende om een waiver te rechtvaardigen. Familiebezoek of een medische behandeling die alleen daar kan plaatsvinden wegen zwaarder. Daarnaast moet je voor een waiver vaak aantonen dat je je leven hebt gebeterd: hoe lang geleden was je laatste veroordeling, heb je behandeling of re-integratieprogramma’s gevolgd, enzovoort. Houd er ook rekening mee dat hoe vaker je wordt afgewezen, hoe moeilijker het wordt om alsnog een visum te krijgen. Als je dus een waiver aanvraagt, wil je dat meteen goed en volledig doen.You are not inadmissible for having committed a CIMT, and do not need to file a waiver: if the crime was a purely political offense; if the crime was a CIMT but you committed only one CIMT, were under 18 years of age at the time you committed the crime and were released from any confinement to a prison or correctional institution imposed for the crime more than 5 years before application; or if the crime was a CIMT, but you committed only one CIMT, for which the maximum possible sentence is 1 year or less of imprisonment, and the actual sentence you received was 6 months or less.
Doel van de reis is vakantie las ik in een andere post.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
FrietFabriek
- Amerika-newbie
Nagini schreef: ↑03 dec 2025, 14:35Het krijgen van een visum voor Amerika is een gunst, geen recht. Ze gaan uit van 'nee, tenzij' . Criminal records, en zeker drugsovertredingen neemt Amerika heel serieus, vaak veel meer dan de landen waar je de veroordeling hebt gekregen. In bepaalde gevallen is het mogelijk een waiver te krijgen, soms wordt dat ook tijdens de afwijzing aan het eind van het interview aangegeven. De aanvraag voor een waiver gaat voor ons meestal via het consulaat.
Een vraag, valt je criminal record onder de volgende uitzonderingen?Als geen van deze uitzonderingen op jou van toepassing is, is dit het moment om een immigration lawyer te raadplegen, al is het maar voor een consult. Je reden om naar de VS te reizen is daarbij belangrijk. Een vakantie is meestal onvoldoende om een waiver te rechtvaardigen. Familiebezoek of een medische behandeling die alleen daar kan plaatsvinden wegen zwaarder. Daarnaast moet je voor een waiver vaak aantonen dat je je leven hebt gebeterd: hoe lang geleden was je laatste veroordeling, heb je behandeling of re-integratieprogramma’s gevolgd, enzovoort. Houd er ook rekening mee dat hoe vaker je wordt afgewezen, hoe moeilijker het wordt om alsnog een visum te krijgen. Als je dus een waiver aanvraagt, wil je dat meteen goed en volledig doen.You are not inadmissible for having committed a CIMT, and do not need to file a waiver: if the crime was a purely political offense; if the crime was a CIMT but you committed only one CIMT, were under 18 years of age at the time you committed the crime and were released from any confinement to a prison or correctional institution imposed for the crime more than 5 years before application; or if the crime was a CIMT, but you committed only one CIMT, for which the maximum possible sentence is 1 year or less of imprisonment, and the actual sentence you received was 6 months or less.
Dit is heel bruikbaar dank!
-
FrietFabriek
- Amerika-newbie
@Frietfabriek, het is niet toegestaan om volledige voorgaande berichten te quoten. Aangeven op wie je reageert is voldoende. Een dergelijke "administratieve" fout maken op dit forum is niet heel erg qua gevolgen, maar bij een visumaanvraag kan het fataal zijn. Dus inderdaad, schakel die immigratieadvocaat in, die ervoor kan zorgen dat je je visumkansen niet verkleint vanwege dergelijke fouten.
Ik weet niet wat je hebt uitgespookt om een strafblad te krijgen, maar ik denk dat de ICE op dit moment iets grondiger mensen in de gaten houdt.
Hieronder is een verhaal van één individu, (en het komt misschien 1 op de 10.000 keer voor)maar dit is toch wel iets om rekening mee te houden.
Je visum is geweigerd, dus je bent al geflagged in hun systemen.
https://www.ad.nl/buitenland/owen-wordt ... gle.com%2F
Hieronder is een verhaal van één individu, (en het komt misschien 1 op de 10.000 keer voor)maar dit is toch wel iets om rekening mee te houden.
Je visum is geweigerd, dus je bent al geflagged in hun systemen.
https://www.ad.nl/buitenland/owen-wordt ... gle.com%2F
Wel opvallend dat het ad artikel na eerste publicatie is veranderd, meneer is jaren later ook gearresteerd voor cocaine. En nogmaals in 2011 voor marijuana. Waarschijnlijk onder state law er mee weg gekomen, maar ICE is federal.
27 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht