Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autoverzekering via AMEX en schade gereden.
-
jacko1972
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Autoverzekering via AMEX en schade gereden.
Dit jaar hadden we voor het eerst een auto gehuurd bij National zonder aanvullende verzekeringen, omdat de benodigde dekking via onze AMEX Platinum-kaart geregeld was. We hebben nog nooit schade gehad met een huurauto, maar dit jaar liep het anders. Op een van de laatste dagen in Las Vegas werden we van achteren aangereden. Gelukkig bleef het bij blikschade en waren er geen gewonden. We hebben ter plekke de gegevens met de tegenpartij uitgewisseld en de beschadigde auto op Las Vegas Airport omgeruild voor een andere.
Bij het National-kantoortje moesten we een vreemd geel formuliertje invullen en de gegevens van de tegenpartij doorgeven. Er werd gezegd dat we binnen 5–7 werkdagen een e-mail zouden ontvangen met verdere informatie.
Dat duurde uiteindelijk wat langer: pas na één maand kregen we een verzoek van National om extra informatie aan te leveren. In diezelfde mail stond dat de andere partij waarschijnlijk schuldig was. Alles netjes aangeleverd.
Zo’n 14 dagen later kregen we via de post een dikke envelop van National met daarin de volledige schadeafrekening (ruim $11.000), inclusief een gedetailleerd overzicht van alle uitgevoerde reparaties en een duidelijk schaderapport. Het verzoek was om dit bedrag te betalen.
We hebben National gemaild met de vraag of dit allemaal wel klopte, zeker omdat de tegenpartij schuldig leek. Het antwoord was kort door de bocht: “U heeft de auto gehuurd en niet onbeschadigd teruggebracht, dus u bent verantwoordelijk. U kunt de schade zelf of via uw verzekering proberen te verhalen op de tegenpartij.”
Hierop hebben we een claim ingediend bij AMEX. Dat ging verrassend makkelijk. Binnen één dag kregen we bericht dat ze alleen nog het betalingsbewijs nodig hadden. Het blijkt namelijk dat AMEX vereist dat je de schade eerst zelf betaalt, en daarna het betaalbewijs indient.
We hebben het bedrag daarom via de creditcard aan National betaald en direct het bewijs naar AMEX gestuurd. Binnen vijf dagen stond de schade—minus de sleepkosten (de auto bleek door National van hun garage naar de reparateur te zijn gesleept)—weer op onze rekening.
Ik heb AMEX nog gevraagd of zij de kosten vervolgens zouden verhalen op de tegenpartij, maar het antwoord was duidelijk: “Nee, wij vergoeden alleen uw schade.”
Het voelt wat vreemd, maar uiteindelijk hebben wij onderaan de streep alleen de sleepkosten en de maandelijkse kosten van de AMEX-kaart betaald.
We hebben nog even doorgerekend of het goedkoper was geweest om geen AMEX te nemen en de auto wél volledig bij de verhuurder te verzekeren. In ons geval bleek de AMEX-optie toch iets goedkoper, mede omdat de kaart ook voordelen biedt zoals loungetoegang en drie keer per jaar een gratis diner. Voor ons was het dus een prima constructie.
Maar wil je écht geen gedoe of administratief werk? Dan is het waarschijnlijk makkelijker om gewoon de verzekeringen van de autoverhuurder af te sluiten
Bij het National-kantoortje moesten we een vreemd geel formuliertje invullen en de gegevens van de tegenpartij doorgeven. Er werd gezegd dat we binnen 5–7 werkdagen een e-mail zouden ontvangen met verdere informatie.
Dat duurde uiteindelijk wat langer: pas na één maand kregen we een verzoek van National om extra informatie aan te leveren. In diezelfde mail stond dat de andere partij waarschijnlijk schuldig was. Alles netjes aangeleverd.
Zo’n 14 dagen later kregen we via de post een dikke envelop van National met daarin de volledige schadeafrekening (ruim $11.000), inclusief een gedetailleerd overzicht van alle uitgevoerde reparaties en een duidelijk schaderapport. Het verzoek was om dit bedrag te betalen.
We hebben National gemaild met de vraag of dit allemaal wel klopte, zeker omdat de tegenpartij schuldig leek. Het antwoord was kort door de bocht: “U heeft de auto gehuurd en niet onbeschadigd teruggebracht, dus u bent verantwoordelijk. U kunt de schade zelf of via uw verzekering proberen te verhalen op de tegenpartij.”
Hierop hebben we een claim ingediend bij AMEX. Dat ging verrassend makkelijk. Binnen één dag kregen we bericht dat ze alleen nog het betalingsbewijs nodig hadden. Het blijkt namelijk dat AMEX vereist dat je de schade eerst zelf betaalt, en daarna het betaalbewijs indient.
We hebben het bedrag daarom via de creditcard aan National betaald en direct het bewijs naar AMEX gestuurd. Binnen vijf dagen stond de schade—minus de sleepkosten (de auto bleek door National van hun garage naar de reparateur te zijn gesleept)—weer op onze rekening.
Ik heb AMEX nog gevraagd of zij de kosten vervolgens zouden verhalen op de tegenpartij, maar het antwoord was duidelijk: “Nee, wij vergoeden alleen uw schade.”
Het voelt wat vreemd, maar uiteindelijk hebben wij onderaan de streep alleen de sleepkosten en de maandelijkse kosten van de AMEX-kaart betaald.
We hebben nog even doorgerekend of het goedkoper was geweest om geen AMEX te nemen en de auto wél volledig bij de verhuurder te verzekeren. In ons geval bleek de AMEX-optie toch iets goedkoper, mede omdat de kaart ook voordelen biedt zoals loungetoegang en drie keer per jaar een gratis diner. Voor ons was het dus een prima constructie.
Maar wil je écht geen gedoe of administratief werk? Dan is het waarschijnlijk makkelijker om gewoon de verzekeringen van de autoverhuurder af te sluiten
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Re: Autoverzekering via AMEX en schade gereden.
@jacko1972 bedankt voor delen. Fijn dat het is opgelost. Maar al het gedoe pfff.
Ik heb al eerder hier gedeeld dat ik zelf niet ga huren zonder verzekeringen van de verhuurder, ook omdat nu met de AI scanners ieder krasje wordt gedetecteerd en je ook voor een kleine schade dit hele proces door moet, de verhuurder zal dan alles willen gaan verhalen op jouw Amex verzekering.
Waarmee National al jaren niet meer meedoet want incl verzekeringen bieden ze geen competitieve prijzen meer helaas. Ik was voorheen trouw huurder daar.
Ik heb al eerder hier gedeeld dat ik zelf niet ga huren zonder verzekeringen van de verhuurder, ook omdat nu met de AI scanners ieder krasje wordt gedetecteerd en je ook voor een kleine schade dit hele proces door moet, de verhuurder zal dan alles willen gaan verhalen op jouw Amex verzekering.
Waarmee National al jaren niet meer meedoet want incl verzekeringen bieden ze geen competitieve prijzen meer helaas. Ik was voorheen trouw huurder daar.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Bedankt voor het delen!
Hoewel ik zelf geen AMEX heb en dus ook geen verzekering via Amex is het interessant om te lezen hoe zo'n verzekering werkt in de praktijk. Vooral het gedeelte dat je zelf eerst moest voorschieten. Dat had ik niet verwacht.
Roland
Hoewel ik zelf geen AMEX heb en dus ook geen verzekering via Amex is het interessant om te lezen hoe zo'n verzekering werkt in de praktijk. Vooral het gedeelte dat je zelf eerst moest voorschieten. Dat had ik niet verwacht.
Roland
Dat is zeker balen ook omdat veel tijd in gaat zitten.
Wel ok dat Amex goed en duidelijk is over de afhandeling.
Toch gek dat de sleepkosten niet in de verzekering zitten.
Ik denk dat voorheen het halve forum bij National een auto huurde en probeerde
de Emerald Elite status met trucjes probeerde te behouden
Maar inderdaad voor mij ook al jaren geen National meer, was altijd prima maar
de prijzen liggen te hoog.
Wel ok dat Amex goed en duidelijk is over de afhandeling.
Toch gek dat de sleepkosten niet in de verzekering zitten.
Ik denk dat voorheen het halve forum bij National een auto huurde en probeerde
de Emerald Elite status met trucjes probeerde te behouden
Maar inderdaad voor mij ook al jaren geen National meer, was altijd prima maar
de prijzen liggen te hoog.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zelf voorschieten staat in de voorwaarden van de card, en daar doet Amex niet al te moeilijk over als je het ook met hun card betaald, dat voorschot.
Verder valt het gedoe best mee, al is het natuurlijk handiger als je er helemaal niks mee te maken hebt.
Ik had afgelopen maand een gescheurde voorruit, dame bij de inname van Hertz heeft foto gemaakt, rapportje op tablet, even een krabbel en klaar, rapportje krijg je nig in de mail en verder hoef je niks te doen.
Verder valt het gedoe best mee, al is het natuurlijk handiger als je er helemaal niks mee te maken hebt.
Ik had afgelopen maand een gescheurde voorruit, dame bij de inname van Hertz heeft foto gemaakt, rapportje op tablet, even een krabbel en klaar, rapportje krijg je nig in de mail en verder hoef je niks te doen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mooi dat AMEX dit soort schades (extern?) heeft afgedekt en zo keurig heeft opgelost. Lijkt een beetje (of is) op de werkwijze van het veelgeprezen SunnyCars. In voorkomend geval (schade/pech) alle rompslomp zelf oplossen om deze kosten naderhand te claimen bij hun verzekeraar.
Worry-Free pakketten van Booking, Rentalcars en Easyterra werken ook zo, wel vaak voordeliger.
Worry-Free pakketten van Booking, Rentalcars en Easyterra werken ook zo, wel vaak voordeliger.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of het voordeliger is hangt vooral af van de frequentie van gebruik, als je een keer per jaar een auto huurt is een platinum card alleen daarvoor niet de moeite, vlieg je vaker en huur je vaker heb je de kosten er vlot uit.
Bijkomend voordeel van de AMEX is, dat je in principe geen limiet op je kaart hebt.
Als je je schade met een andere CC (met limiet) moet gaan voorschieten en je moet nog ff vakantie vieren, heb je (vrijwel) geen bestedingsruimte meer.
Als je je schade met een andere CC (met limiet) moet gaan voorschieten en je moet nog ff vakantie vieren, heb je (vrijwel) geen bestedingsruimte meer.
-
Ikverzinnogweliets
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zeker niet de ruim 11.000 MR punten kunnen scoren, als je met de kosten met je AMEX had betaald 
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 16331 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve