Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Corv
Amerikakenner

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

bedeve schreef:
20 nov 2025, 11:37

Toen ben ik op de heenweg eerst gaan testen of ik die afstand tussen twee terminals wel zou halen ...
Prima te doen !
Meten is weten :thumbup:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb de vlucht geboekt mét de korte overstap in Atlanta !

Nu kan ik verder gaan met parkeerplek in Brussel, auto en de hotels.
Heerlijk !

Fijne dag
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

BA heeft mijn vluchttijden gewijzigd. Ik zit nu een uur langer op Heathrow voor mijn vlucht naar LA. Een uur valt wel mee maar een overstap van 4 ipv 3 uur vind ik met kleine kinderen echt niet fijn. Heb ik recht om mijn vlucht te annuleren en mijn geld terug te krijgen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat zou je moeten navragen bij de instantie waar de tickets aangeschaft zijn.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

DireStraits schreef:
26 nov 2025, 09:42
BA heeft mijn vluchttijden gewijzigd. Ik zit nu een uur langer op Heathrow voor mijn vlucht naar LA. Een uur valt wel mee maar een overstap van 4 ipv 3 uur vind ik met kleine kinderen echt niet fijn. Heb ik recht om mijn vlucht te annuleren en mijn geld terug te krijgen?
Je kan annuleren en thuis blijven. Of voor waarschijnlijk meer geld nieuwe tickets kopen.
Je kan ook je ticketverkoper benaderen en vragen naar betere opties (tip: zoek zelf vooraf met bijv. skyscanner betere opties binnen de alliantie uit die je zou willen).
Heathrow is geen luchthaven voor een makkelijke en snelle overstap; wisselen tussen terminals kost vaak veel tijd. En met een beetje vertraging van je eerste vlucht blijft er wellicht al minder tijd over. Én afhankelijk van wanneer je vlucht is kunnen er in de maanden vooraf nog wel meer wijzigingen komen. Wat is wijsheid...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

British Airways heeft vanmorgen ook mijn vlucht ( 1 mei) gewijzigd, wat neerkomt op een annulering daar ik 20 minuten voor mijn tweede vlucht vertrek pas aankom op Heathrow. Maar gezocht naar een alternatief voor ik in de telefoon klom. Ik had twee opties: meer dan 6 uur wachten op Heathrow voor mijn tweede vlucht of een dag eerder of later vertrekken. Later weg gaan betekent korter in Amerika dus wat mij betreft geen optie, we vertrekken dus een dag eerder.

Dat heeft consequenties voor mijn hotel, huurauto en parkeerplaats bij de luchthaven. Een extra nacht is snel geboekt, de parking een dag eerder kost maar € 1 meer, dus :thumbup: . Maar nu de huurauto, we willen per se een jeep 4x4. De bestaande reservering aanpassen kost $ 221 meer! Dat is veel voor één dag, een losse dag extra kost $ 78. Heeft iemand ervaring met het koppelen van de twee boekingen als ik die ga maken, zodat ik niet na de eerste dag de ene jeep moet inleveren voor de tweede?

Of weet iemand of BA de kosten voor het aanpassen van alles op zich neemt. De BA man aan de telefoon zei van wel, maar dat is snel gezegd. Achteraf je geld halen is waarschijnlijk een stuk lastiger. Mijn reisverzekering zei al dat zij die kosten niet dekken, omdat ik langer ga i.p.v. korter.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Elendan ik zou dan een extra nacht bij de airport blijven en een taxi/uber of shuttle nemen van/naar hotel.

Lekker relaxed eerste dagje en dan volgende ochtend auto ophalen op je bestaande reservering. Over die paar uur extra zullen ze niet moeilijk doen (wel even kijken naar je inlever dag en tijdstip, dat dat er wel voor blijft liggen, anders kost het je een dag extra).

Als je echt niet uitkomt met de tijdstippen, even een mailtje naar Veerle om te vragen ivm je situatie de tijdstippen kan wijzigen. Dit zal ze zonder problemen doen, omdat het om uren en niet om dagen gaat. Succes!
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@BahamaOne dank je daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar het gaat om een boeking 24 uur eerder ophalen. Om dan tot de volgende dag 20 uur 's avonds zonder auto te zitten is niet echt handig. Inleveren is pas om 19 uur op de dag van vertrek.
Ik ga proberen of Veerle de boekingen kan koppelen op voorhand. Doet ze dat, dan mooi meegenomen, en anders boek ik een klasse C voor een dag. Ubertjes kosten meer dan een C klasse. Ik laat het weten als het koppelen van de boekingen lukt.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Elendan misschien probleem alsnog ff voorleggen bij Veerle, wellicht kan zij iets regelen met een extra dag tegen een schappelijk tarief. Vriendelijk vragen kost niks (en volgens mij leest ze gewoon mee op dit forum :lol: )
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Elendan schreef:
27 nov 2025, 16:58
Maar nu de huurauto, we willen per se een jeep 4x4. De bestaande reservering aanpassen kost $ 221 meer! Dat is veel voor één dag, een losse dag extra kost $ 78
Een nieuwe boeking maken en de huidige annuleren, is dat geen optie? Of kun je dan niet hetzelfde type huurauto voor dezelfde prijs krijgen?

Afgelopen september vloog ik 2 dagen eerder dan in eerste instantie gepland en heb toen een hele nieuwe boeking gemaakt bij Hertz en de bestaande laten vervallen. Nou was in mijn geval de prijs gelijk (al betaalde ik in totaal natuurlijk meer omdat ik de auto 2 dagen langer had).

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@coyote misschien beschreef ik het niet duidelijk in mijn eerste post, maar een nieuwe reservering maken kost $221 meer dan mijn bestaande reservering. Stevige meerprijs voor die ene dag ;).

Ik heb gisteren nog een jeep gehuurd voor alleen 30 april ($78 via hertz Australië) en Veerle daarna gemaild met de vraag die aan mijn andere reservering te koppelen. Als dat niet lukt, dan huur ik een C klasse voor $53 en wacht tot de prijzen eventueel nog dalen om een nieuwe boeking te maken van 30 april t/m 23 mei. Mijn huidige boeking is $969 en dat is best al een goede prijs, denk ik, voor een jeep 4x4.

NB: ik had een tweede reservering staan C klasse als back up ook bij Hertz, maar toen ik die gisteren op zocht bleek die geannuleerd te zijn door Hertz zonder opgaaf. Het lijkt erop dat je dus geen dubbele reserveringen meer bij hen kunt maken, verleden jaar kreeg ik een mailtje en kon dan kiezen om de beide reserveringen te behouden.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Ik ben aan het kijken naar tickets van Nederland/Duitsland/Belgie naar Los Angeles en vanaf Las vegas weer terug. Ik ga met mijn zoon dus 2 kleine koffers en 1 grote koffer is voor ons eigenlijk wel genoeg. Economy light zou in dit voorbeeld dus wel kunnen en dat ik later 1 koffer incheck ipv 2. Ik kan alleen niet zo goed vinden of ik dan goedkoper uit ben of dat ik beter naar basic kan boeken?

(sowieso lastig vinden van goedkope tickets)
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer