Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Linda73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Linda73 »

Ik was vanavond bezig met vliegtickets te boeken bij KLM naar New York. Ik had de boeking nog niet afgerond en kreeg een foutmelding. Mijn boeking had ie wel onthouden en ik kon em voor een bepaalde tijd telefonisch afronden. Vóór dat tijdstip gebeld met KLM, boekingsnummer doorgegeven maar de dame in kwestie gaf gewoon doodleuk een andere prijs door. Toen ik daarop reageerde gaf ze aan dat dit gewoon nu de prijs was en dat ze daar niets aan kon doen??

Hebben jullie dit ooit eerder gehad?

Beetje tegenvaller van KLM!

En hoe zijn jullie ervaringen met Delta Airlines? Ik overweeg nu een vlucht met DA, aangezien die een stuk goedkoper is..
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Linda73 , wij zijn in 2023 + in 2025 met Delta naar Denver gevlogen, was prima.
Wij zijn heel tevreden over Delta.
Voor volgend jaar (Phoenix) ga ik weer eerst bij Delta kijken en zeer waarschijnlijk boeken.
Ik kies dan voor Main Classic (iets duurder dan Basic), kan dan zelf de stoelen (gratis) reserveren én 1 stuks bagage is dan gratis.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Linda73 Ik heb ooit ook al eens bij KLM meegemaakt dat ik een boeking niet kon afronden maar al wel een boekingsnummer had. Toen niet gebeld om de boeking af te maken. Wel bleek mijn stoel nog steeds bezet te zijn toen ik een nieuwe boeking wilde maken. Vervolgens 1 á 2 dagen gewacht en bleek mijn eerdere boeking, die ik niet kon afronden, verdwenen te zijn en de stoel weer vrij te zijn. Toen de boeking opnieuw gedaan en lukte het wel. Prijs was toen gelukkig gelijk gebleven. Inderdaad beetje raar dat de prijs telefonisch ineens anders (hoger neem ik aan?) was. Niet geboekt neem ik aan? Aangezien je nu vraagt naar Delta?

Met Delta heb ik alleen maar positieve ervaringen. Mijn volgende trip overweeg ik ook weer met Delta te doen. Vooral ook omdat ik dan wellicht niet direct op de eindbestemming kan vliegen maar dat met een tussenstop moet doen. Dan heeft Delta een ruime keus qua vliegroutes vind ik. Ben zelf zeer te spreken over Detroit als tussenstop bij Delta. Niet te groot en te druk vond ik bij mijn overstap in 2023. Afgelopen september was Detroit mijn eindbestemming op de heenweg. Vond ik perfect. Directe vlucht en ook nu niet superdruk. Beide keren heel vlot door immigrations.

Oh ja, en Delta heeft afgelopen september, op mijn verzoek, mijn heenvlucht 2 dagen vervroegd zonder extra kosten. Dit ivm mogelijke stakingen op Schiphol die ik wilde vermijden. Vond ik erg netjes van Delta om dat zonder kosten te doen. :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Linda73 schreef:
09 nov 2025, 22:54
Ik was vanavond bezig met vliegtickets te boeken bij KLM naar New York. Ik had de boeking nog niet afgerond en kreeg een foutmelding. Mijn boeking had ie wel onthouden en ik kon em voor een bepaalde tijd telefonisch afronden. Vóór dat tijdstip gebeld met KLM, boekingsnummer doorgegeven maar de dame in kwestie gaf gewoon doodleuk een andere prijs door. Toen ik daarop reageerde gaf ze aan dat dit gewoon nu de prijs was en dat ze daar niets aan kon doen??

Hebben jullie dit ooit eerder gehad?

Beetje tegenvaller van KLM!

En hoe zijn jullie ervaringen met Delta Airlines? Ik overweeg nu een vlucht met DA, aangezien die een stuk goedkoper is..

Ja dit heb ik twee keer gehad bij verschillende boekingen. Wilde online boeken, was een zeer goede prijs (KLM), maar kreeg ook een foutmelding. Via whatsapp contact gezocht en kreeg toen ook een hogere prijs door. Screenshot meegestuurd, maar zelfs dar hielp niet. Ze wilden de prijs niet aanpassen. Heel frustrerend.

Uiteindelijk een paar weken later een nieuwe boeking gemaakt en toe lukte het wel. Was wel de hogere prijs. Dus zelf denk ik dat de eerste keer een verkeerde prijs was en dat het daarom niet lukte.
Loves Vegas!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Check even Skyscanner.it/de/es/be/fr etc of je dezelfde prijs kan vinden
Vaak is het dan nog mogelijk om, via skyscanner, bij KLM zelf te boeken. Ik heb dit ook gehad en koos toen voor KLM.IT, scheelde 700 euro met de NL prijs.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door freek44 »

Ik heb 4 travel certificates beschikbaar van $150 voor United Airlines (geldig tot begin juni 2026) in verband met gedoe met United Airlines (zie daarvoor het ESTA-topic). Die kunnen ingewisseld worden bij het boeken van een vlucht. Ik ga ze voor die tijd niet gebruiken en ik vind het zonde om ze te laten vervallen (gaat toch om $600). Officieel mag ik ze niet verkopen maar mocht iemand interesse hebben kunnen we vast wel iets leuks verzinnen (stuur maar een PM). Pluspunten als je naar Walt Disney World gaat, kun je wellicht iets van souvenirs meenemen :D ;)
Linda73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Linda73 »

@Reny goed te horen dat je zo positief bent over Delta! Ik hoorde wat negatieve ervaringen over met name het personeel van Delta, dus dit tegengeluid is dan ook wel fijn om te horen!

@Coyote jij dus soortgelijke ervaring met KLM? Bij ons waren de stoelen ook nog steeds bezet toen ik een nieuwe boeking wilde maken. Inderdaad hogere prijs...heel frustrerend! Wel goed te horen dat jouw ervaringen met Delta ook positief zijn!

@marieke van oorschot jij ook al dezelfde ervaring met KLM?? Ik begin een patroon te ondtdekken :lol:

@dejong89 zo dat scheelde wel heel veel dan! we hadden wel DE en BE gecheckt en dat scheelde maar een paar euro.

En dan de update! :D
Ik was vanochtend vroeg op om naar werk te gaan, maar toch nieuwsgierig naar de vluchtprijzen....dus snel even gekeken bij KLM...
vluchtprijs 200 EUR goedkoper dan onze oorspronkelijke prijs van gisteren!! Direct geboekt uiteraard :thumbup:
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Linda73

Super, goed dat je gekeken hebt, top!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

freek44 schreef:
10 nov 2025, 14:27
Ik heb 4 travel certificates beschikbaar van $150 voor United Airlines (geldig tot begin juni 2026) in verband met gedoe met United Airlines (zie daarvoor het ESTA-topic). Die kunnen ingewisseld worden bij het boeken van een vlucht. Ik ga ze voor die tijd niet gebruiken en ik vind het zonde om ze te laten vervallen (gaat toch om $600). Officieel mag ik ze niet verkopen maar mocht iemand interesse hebben kunnen we vast wel iets leuks verzinnen (stuur maar een PM). Pluspunten als je naar Walt Disney World gaat, kun je wellicht iets van souvenirs meenemen :D ;)
Moeten ze voor juni 2026 gebruikt zijn als in "de vluchten zijn dan geweest"? Of boeken voor juni en gebruiken later ook mogelijk?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door eborn »

Inmiddels ben ik ook al weer wat weken bezig om een geschikte vlucht te vinden. Maar het wil deze keer niet echt lukken. Vanwege de langere meivakantie hebben we wat meer ruimte en wilde ik eigenlijk 2 dagen NYC voor onze vlucht naar Orlando plannen. Maar de enige aanbieder die via de vergelijkingssites een beetje betaalbare vlucht heeft is JetBlue. Alleen ben ik er al een paar maanden achter dat die prijzen gewoon niet bestaan. Doorklikken werkt nooit, ongeacht de site. Ik heb dit ooit bij ze nagevraagd maar kreeg uiteraard enkel de reactie dat de site leidend is.

Dus nu ben ik maar gaan kijken naar een open jaw, met een los ticket tussen NYC en MCO. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit lijkt me geen probleem als je dit kunt aantonen bij immigrations?
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

het belangrijkste is dat je een retourticket naar NL kunt tonen. Als ze daar überhaupt al om vragen...
Een tussenvlucht die je los boekt interesseert ze niet.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door eborn »

Dat vermoeden had ik al een beetje. Ik zit er namelijk sterk aan te denken om twee losse retourtje te nemen (AMS - JFK en JFK - MCO), aangezien alle multi city opties met bagage en stoelen richting de 3.5k gaan.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
freek44
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door freek44 »

Laredo schreef:
11 nov 2025, 21:10
Moeten ze voor juni 2026 gebruikt zijn als in "de vluchten zijn dan geweest"? Of boeken voor juni en gebruiken later ook mogelijk?
"If you have a travel certificate, it’s a "book by" date. This means you must book your flight before the expiration date."
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

Uiteindelijk toch uitgekomen op een United vlucht vanuit Brussel naar Orlando met een layover op Chicago O'Hare. Incl. stoel en bagage kwam ik nu op € 2.375 voor 2 volwassenen en een kind (19/04 t/m 03/05). Iets meer dan ik wilde uitgeven, en het had ook voor 2.100 euro gekund. Maar dan hadden we op de terugweg een stop van 6 uur op Washington ipv 3 uur en dat kreeg ik bij mijn lieftallige partner niet verkocht 8) :lol:
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Zo! Nu eerst een Bava....nee wacht :D Onze tickets voor de zomer 2026 zijn geboekt. USA here we come again! Uiteindelijk via Expedia toegehapt op een mooie combi deal van vliegtickets + hotel in Houston. Rechtstreeks met United vanaf Amsterdam inclusief stoelkeuze en koffers. De eerste 4 overnachtingen zitten erbij dus dat is relaxt starten na aankomst en geeft ons even de tijd om te wennen aan het tijdsverschil. Voor 2 volwassenen, 1 tiener en 1 kind was ik totaal 4100 euro kwijt (vertrek 8 juli - retour 2 augustus). Nu een leuke route gaan uitstippelen voor na de cruise. Dan zijn er nog 13 nachten in te vullen! Aftellen maar :thumbup:
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij zijn over Delta en United altijd erg tevreden.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

We vliegen deze keer met United Airlines en ik heb ontzettend veel moeite om onze paspoorten te uploaden. Zowel in de app als via de website.

De eerste poging stond er bij geslacht een * dus ik dacht daar gaat iets niet goed met scannen. (De overige gegevens kun je trouwens nauwelijks controleren, want er staan veel sterretjes i.p.v. de daadwwerkelijke gegevens, maar dat heeft iedereen.) Daarna krijg ik steeds dat de foto niet goed is, of de melding dat er gaten in mijn paspoort zitten.

Het is werkelijk om gek van te worden, hoe doen jullie dit? Er is geen handmatige optie meer of ik kijk er overheen dat kan ook.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Goedemorgen,

wie wil er met me meedenken?

We willen met Delta vliegen naar en van Las Vegas via Atlanta.
Voor de terugvlucht hebben we in Atlanta maar 1uur en 7 minuten. Dat vind ik nogal kort. Voor de rest is het een super vlucht.
We komen aan in Terminal S en vertrekken vanaf Terminal I.

Als ik voor een andere vlucht kies moeten we én veel vroeger vertrekken vanuit Las Vegas en hebben we een tussenstop van 3.39 uur (vind ik voor de terugvlucht erg lang).

Wie o wie wil met me meedenken?

Fijne dag
Gr.
Reny
image.png
Onze verslagen:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een overstap van ruim een uur op een Amerikaanse luchthaven op de terugweg durf ik wel aan. Maar als je er niet zo'n goed gevoel bij hebt dan moet je voor de ruimere overstap kiezen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Reny schreef:
20 nov 2025, 06:59
Goedemorgen,

Voor de terugvlucht hebben we in Atlanta maar 1uur en 7 minuten. Dat vind ik nogal kort.

Fijne dag
Gr.
Reny
Ik begrijp je wel...
Had ik ook toen ik de eerste keer ATL op de terugvlucht drie kwartier overstaptijd had.
Toen ben ik op de heenweg eerst gaan testen of ik die afstand tussen twee terminals wel zou halen ...
Prima te doen !

Fijne dag

Bedeve
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer