Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY - aankomst Newark- hoe best naar hotel ?
-
Joanne0704
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
NY - aankomst Newark- hoe best naar hotel ?
Hallo,
Kleine vraag - wij gaan in september 2024 naar NY . Vliegen op Newark. Vliegtickets geboekt bij reisbureau.
Hoe geraken we snelst en efficiënt aan hotel ( buurt times square ) ?
Reisbureau kan transfer regelen - kost ons 180 euro ( wat mij veel lijkt )
Volgens Mappy duurt deze rit 30min ?
Is het makkelijk om aan deze luchthaven taxi te nemen ?
Wat zou ons dit ongeveer kosten ?
Bedankt voor advies
Kleine vraag - wij gaan in september 2024 naar NY . Vliegen op Newark. Vliegtickets geboekt bij reisbureau.
Bedankt voor advies
Re: NY - aankomst Newark- hoe best naar hotel ?
Kijk eens op de website van de luchthaven onder To and from EWR. Er zijn bussen en treinen tussen de luchthaven en Manhattan.
-
jeppiepruts
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het is best een behoorlijke reis met het OV.
Ik zou lekker een Uber pakken. Is mij goed bevallen. Er zijn er meer dan genoeg.
Prijs is natuurlijk afhankelijk van tijdstip en aantal personen (hoe meer, hoe kleiner de meerprijs per persoon t.o.v. OV), maar zal normaalgesproken onder de 100 dollar liggen.
Wij waren met 5, dus een Uber XL. In de middag van EWR naar Jersey City kostte 43 dollar. In de avondspits van Jersey City naar JFK kostte exact 100 dollar. Dat is inclusief de forse tolkosten van de tunnel(s). Jouw rit zal iets goedkoper zijn (korter en een toltunnel minder).
Ik zou lekker een Uber pakken. Is mij goed bevallen. Er zijn er meer dan genoeg.
Prijs is natuurlijk afhankelijk van tijdstip en aantal personen (hoe meer, hoe kleiner de meerprijs per persoon t.o.v. OV), maar zal normaalgesproken onder de 100 dollar liggen.
Wij waren met 5, dus een Uber XL. In de middag van EWR naar Jersey City kostte 43 dollar. In de avondspits van Jersey City naar JFK kostte exact 100 dollar. Dat is inclusief de forse tolkosten van de tunnel(s). Jouw rit zal iets goedkoper zijn (korter en een toltunnel minder).
-
KrekelJapie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Uber, die zijn binnen een paar minuten op locatie.Joanne0704 schreef: ↑28 jan 2024, 13:40Hallo,
Bedankt voor advies
check deze YT uitleg...enne ze heeft ook best meerdere leuke tips
Grote Amerika fan
Ik haal dit topic even omhoog omdat wij volgende zomer op Newark landen.jeppiepruts schreef: ↑28 jan 2024, 14:14Het is best een behoorlijke reis met het OV.
Als ik ons hotel (in Queens) vanaf Newark in de Uber app als test invoer komt het op ruim tachtig dollar. Ik weet dat dit zonder fooi is, maar hoe zit het met tol bij Uber/Lyft, is dat al inbegrepen of komt dat er ook nog apart bij?
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 jaar au pair in CT en trip NY - Florida- zuiden - LA
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2026 NY - Philadelphia - Atlanta -Florida
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben afgelopen januari 85 dollar betaalt voor een enkeltje met Uber maar eerlijk het was het waard!
Op de heenreis hebben we het OV genomen naar Brooklyn en we zijn bijna 1 1/2 uur onderweg geweest met de trein omdat we net de trein hadden gemist. Daarnaast met koffers in een overvolle trein, om daarna over te stappen naar de metro en nog een stuk te moeten lopen was zeker geen pretje. Uiteindelijk was dat wel stukken goedkoper (lees 40 dollar) maar die 45 extra was het voor ons waard om een goede start in je vakantie te maken of naar huis te gaan!
Op de heenreis hebben we het OV genomen naar Brooklyn en we zijn bijna 1 1/2 uur onderweg geweest met de trein omdat we net de trein hadden gemist. Daarnaast met koffers in een overvolle trein, om daarna over te stappen naar de metro en nog een stuk te moeten lopen was zeker geen pretje. Uiteindelijk was dat wel stukken goedkoper (lees 40 dollar) maar die 45 extra was het voor ons waard om een goede start in je vakantie te maken of naar huis te gaan!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Ik denk niet dat de bestuurder de tol gaat betalen, dus dat komt er nog bij. Staat misschien ook wel op de website van uber, etc.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
@tanteto;
Uiteraard verwacht ik niet dat Uber de tol betaald maar de vraag is of het bij de vooraf getoonde ritprijs al meegenomen is. Aangezien het (neem ik aan?) vaste bedragen zijn zou ik dat wel denken. Echter ik vindt op het net tegenstrijdige berichten. Ga er nog wel eens dieper in proberen te duiken.
@nwolf;
Was die 85 euro hetgeen de app meldde toen je de rit bestelde of kwam de tol er apart achteraf bovenop?
Uiteraard verwacht ik niet dat Uber de tol betaald maar de vraag is of het bij de vooraf getoonde ritprijs al meegenomen is. Aangezien het (neem ik aan?) vaste bedragen zijn zou ik dat wel denken. Echter ik vindt op het net tegenstrijdige berichten. Ga er nog wel eens dieper in proberen te duiken.
@nwolf;
Was die 85 euro hetgeen de app meldde toen je de rit bestelde of kwam de tol er apart achteraf bovenop?
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Bij het aanvragen van je uber rit wordt eventuele tol al berekend in de prijs.
27 States so far...
Wij hebben het wel eens met het ov gedaan, maar de hoofdreden was toen dat we dan geen autostoel voor jongste hoefden mee te nemen. Ging prima, trein naar Manhattan en dan overstap op metro naar Brooklyn. Maar, wij kwamen midden op de dag aan, in het spitsuur lijkt me dit niet zo haalbaar. Wij hadden ook niet zo veel bagage.
Terug in Texas!
Thnx, dat is het antwoord op de vraag
OV is ook nog wel iets wat ik nader wil bekijken. We komen net na de lunch aan op Newark dus het zou prima kunnen. Aangezien we met drie zijn zal het erop neerkomen of we het “gedoe” de meerprijs van een Uber waard vinden tov de kosten. Hoewel ik het niet inschat als gedoe en ik juist het OV gebruiken wel leuk vindt , is wellicht net na aankomst het gemak de extra dollars wel waard. En aangezien het OV alles bij elkaar ook nog best wat kost het het stukje extra dollars denk erg te overzien.
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
NYC is duur. De kosten voor een uber vallen daarbij in het niet.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 738 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 8 Reacties