Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nycave: Canada 2026

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis nycave: Canada 2026

Bericht door nycave »

Ook wij overwegen om volgend jaar naar Canada te gaan met zijn vijfen met de camper. Drie, max drie en een halve week gaat ons lukken.
Jaren geleden hebben we dit ook gedaan. Toen een rondje vanaf Vancouver. Onze jongste kan zich dit niet goed herinneren en zou graag nog eens willen gaan.
Vancouver island vonden we geweldig. Dit zouden we er zeker in willen houden. Clearwater hoeft wat ons niet perse. Ik vond Wells gray niet het hoogtepunt van onze reis. Bij voorkeur zouden we ook wat mooie plekjes buiten de massatoerisme zoeken. Kleinschalige camping zonder faciliteiten is geen probleem daarin mits we elke 4-5 dagen maar volledig op kunnen laden.
Overweging die we nog hebben is om evt de inside passage te doen.

Ik heb de route van Ann in het draadje van Marin en Marianne als uitgangspunt gebruikt:
Dag 1 Calgary- Banff -
Dag 2 Banff- Field/Lake Louise
Dag 3 Field/Lake Louise
Dag 4 Field/Lake Louise
Dag 5 Jasper - Icefield Parkway
Dag 6 Jasper
Dag 7 Jasper
Dag 8 Jasper- Clearwater
Dag 9 Clearwater
Dag 10 Clearwater-Whistler
Dag 11 Whistler
Dag 12 Whistler- Parksville (Vancouver Island)
Dag 13 Tofino/Ucluelet - Parksville (Vancouver Island)
Dag 14 Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 15 Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 16 Victoria - Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 17 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 18 Victoria (Vancouver Island)
Dag 19 Victoria (Vancouver Island)-Vancouver
Dag 20 Vancouver
Dag 21 Vancouver
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis nycave: Canada 2026

Bericht door paulr »

Korte reactie...
Met de meeste one ways van YYC naar YVR kun je je geen buil vallen, stuk gemakkelijker dan in de VS :)
Maar als Clearwater geen must is zou je natuurlijk ook de zuidelijke route kunnen overwegen. Dan doe je Banff naar Jasper en dan via Lake Louise naar Field/Yoho. Je doet dan de Icefields Pkwy 2 keer, maar dat is prima, je kunt dan onderweg verschillende stopplaatsen op heen- en terugweg doen (andere campgrounds ook). Bovendien heb je 2 x kans op mooie weer :-). Na Yoho ga je op de 93 zuidelijk naar Golden, Cranbrook / Forst Steel. Dit is een prachtig dal waar je veel aktiviteiten *** doen zoals wandelen, fietsen en kayakken. In Fort Steel heb je een prachtig openluchtmuseum ! Vervolgens ga je via de 3 naar het wijn- en merengebied (leuke afwisseling met de vele bergen) in de regio Osoyoos. Daarna een nacht in Manning Provincial Park en dan naar VI en Vancouver.
Wij vonden vooral het heuvelachtige gebied tussen Osoyoos en Kelowna verrassend leuk. Even de bergen uit, en doorgaan warm en prachtig weer. Leuk voor de afwisseling tussen het berg-geweld...
Paul

PS: denk dat je dag 17 uit een eerdere route kwam ? :D
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De route ziet er op zich goed uit, dus ik zou het zo laten als je 21 dagen hebt en er niets meer kan bijplakken. Als je mogelijk nog wat extra dagen kan meepikken (je geeft aan maximum 3,5 week), dan zou ik de route als volgt doen. Zo heb je Whistler erbij, de Icefields Parkway 2 keer (wat zeker geen straf is) en zo kan je ook de zuiderlijke route rijden met Revelstoke en Kelowna erbij. In Kelowna kan je bij Myra Canyons fietsen huren en leuk fietsen. Met deze 21 dagen (of zelfs als je er een 25 hebt) zou ik de Inside Passage niet meepikken, ik denk dat dat wat teveel van het goede zal zijn...zeker als je zowel de Canadese Rockies als Vancouver Island in de route wil.

Hier is een voorbeeld route als je wat meer dagen hebt en mogelijk via Revelstoke en Kelowna naar Vancouver wil. Ik weet niet precies wat de plaatsen zijn die je absoluut niet wil missen, dus kijk daar zeker ook eens naar en maak daar een route omheen.

Dag 1 Calgary- Banff -
Dag 2 Banff
Dag 3 Banff - Icefields Parkway
Dag 4 Icefields Parkway - Jasper
Dag 5 Jasper
Dag 6 Jasper
Dag 7 Jasper - Field/Banff
Dag 8 Field/Banff
Dag 9 Field/Banff
Dag 10 Field/Banff - Revelstoke
Dag 11 Revelstoke
Dag 12 Revestoke - Kelowna
Dag 13 Kelowna
Dag 14 Kelowna - Cache Creek
Dag 15 Cache Creek - Whistler
Dag 16 Whistler
Dag 17 Whistler - Parksville
Dag 18 Parksville - Tofino/Ucluelet
Dag 19 Tofino/Ucluelet
Dag 20 Tofino/Ucluelet
Dag 21 Tofino/Ucluelet - Victoria
Dag 22 Victoria
Dag 23 Victoria - Vancouver
Dag 24 Vancouver
Dag 25 Vancouver

Voor afgelegen en minder toeristische campings, kijk eens op Recreation sites & Trails BC, daar heb je afgelegen campings (zonder voorzieningen) die meestal maar een $15 CAD per nacht kosten. Dit is de website: https://www.sitesandtrailsbc.ca/ Verder kan ik ook de Provincial Parks campings aanraden, die zijn altijd mooi in de natuur. En ik zou ook aanraden om de apps "iOverlander" en "Park4Night" te downloaden, daar kan je soms gratis plekken vinden langs de weg, of een stukje van de weg af of in de natuur. Gebruikers van deze apps geven info over die bepaalde plekken en of ze goed zijn of niet.

Succes nog met het puzzelen!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2019 een rondje Calgary gedaan incl. Vancouver Island. We zijn niet naar Tofino geweest, maar zijn aan de noordkant van het eiland met de ferry naar Bella Coola gegaan. Wells Gray hebben we ook gedaan. Niettemin heb je misschien toch iets aan ons verslag.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Bedankt allemaal, tickets zijn geboekt: 24 (hele) dagen van Calgary naar Vancouver. (dag 25 vroeg een vlucht terug)
Nu nog even verder puzzelen qua route. Druk bezig met het maken van de route en het doorlezen van jullie reisverslagen.

Campings kunnen nog niet geboekt worden, de launch datum staat nog op 2025. Ik schat dat dit begin januari zal zijn?
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Met 24 dagen ga je zeker een leuke trip kunnen maken van Calgary naar Vancouver met Vancouver Island inbegrepen. Voor Provincial Parks (in British Columbia toch) kan je 4 maanden voor je gewenste aankomst datum boeken via deze website: https://bcparks.ca/reservations/ en voor Parks Canada (Nationale Parken) worden de datums meestal bekend gemaakt ergens midden/eind januari en via deze website: https://reservation.pc.gc.ca/

Maak alvast een account aan op beide websites hiervoor. Je gaat die account ook nodig hebben voor Parks Canada als je soms de shuttle bussen wil boeken om Moraine Lake en Lake Louise te bezoeken. Ik wil ook alvast aangeven dat alle Nationale Parken (Banff/Yoho/Japser en Pacific Rim inbegrepen) dit jaar ook weer gratis zijn vanaf 19 juni tot en met 7 september 2026. Dus je moet geen parkpas aankopen als je in deze periode in deze parken aanwezig bent.

Alvast nog veel plezier met het puzzelen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer