Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@TradeMarkNL83 Vorig jaar een jeep wrangler meegenomen in Denver uit de PC rij. Dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar bewust weer een jeep wrangler willen rijden, ook omdat we het off road rijden ontzettend leuk vinden. In Las Vegas schijnt echter vaak weinig keus te zijn daarom nu een jeep wrangler gehuurd en als backup een c klasse (beide hertz). Met twee personen mee dan voldoende ruimte in de kofferbak, er zat een reservewiel op, het dak (hardtop) kon er af en in delen achter de voorstoelen tijdens het rijden. En er kan een zwarte flexibele 'hoedenplank' over de bagage. Het rijcomfort van de auto was prima, enige nadeel was dat het dak bij erg warm weer aan de binnenkant ook warmte afgeeft, maar daar heb je dan weer airco voor.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Na normaal altijd voor Avis te gaan heb ikw at moeite om een leuke prijs te vinden voor augustus (ja ik weet het, nog tijd genoeg :D).
oppik LAS, drop-off SFO.

Nu even bij hertz aan het shoppen en nu kom ik deze tegen wanneer ik kies voor de cayman Islands:
image.png
image.png (46 KiB) 896 keer bekeken
Zonder de AMEX is het maar 100 dollar duurder overigens.
Is er iets waar ik nog rekening mee moet houden (verzekeringen/eigen risico/etc.), zoals ik al zei, boek meestal AVIS maar dan vanuit de Europese sites (NL/BE/IS/DK/etc.)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@nwolf Liability Insurance Supplement/SLI mist hier
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@harryh , THnx.

Ook maar even ingelogd via mijn Hertz account en dan krijg je idd een iets andere prijs ;)
image.png
image.png (49.61 KiB) 882 keer bekeken
Maar nog steeds niet verkeerd totaal, moet alleen die AMEX even regelen voor we gaan :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Brownspider
Amerika-ontdekker

Bericht door Brownspider »

Brownspider schreef:
24 okt 2025, 13:58
Hoi,

We reizen naar Orlando van 7 augustus t.e.m. 28 augustus 2026 (2 volwassenen en 1 kind) en willen graag een wagen huren vanaf MCO Airport.

Via Hertz zie ik momenteel een kleine SUV aan ongeveer €1.000 voor die periode.
Aangezien we een Amex Platinum kaart hebben, vroeg ik me af of er nog betere opties of kortingen beschikbaar zijn volgens jullie?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Jeroen
image.png
Ik heb deze gevonden via de Kaaimand Eilanden, zit hier alles bij?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Elendan schreef:
28 okt 2025, 09:43
@TradeMarkNL83 Vorig jaar een jeep wrangler meegenomen in Denver uit de PC rij. Dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar bewust weer een jeep wrangler willen rijden, ook omdat we het off road rijden ontzettend leuk vinden.
Let wel op dat je ook met een Jeep volgens de huurvoorwaarden nog steeds niet "off-road" mag rijden. Als je dat dus wel doet, pech krijgt of een ongeluk, dan heb je wel een probleem.

Aanraden dat mensen met een Jeep ook off-road kunnen/mogen rijden is onverstandig. Het mag niet van de verhuurder.

Wat ik zo uit jullie reisverslagen begrijp @Elendan is dat jullie onverharde wegen rijden (die wel officieel een weg nummer hebben), dus dat is niet echt off-road. De onverharde weg (loop Road) in Monument Valley, de loop road door de Everglades in Florida, en bv ook de onverharde weg in Big Bend NP zijn wel officiele wegen en mag je dus met een jeep/SUV/Pickup/sedan rijden (wel geven ze voor sommige wegen aan dat het niet verstandig is mits je een hoge clearance hebt (auto staat dan hoger boven de weg) en soms wordft 4WD sterk aangeraden.

Off-road, zoals bijvoorbeeld de jeep tours bij MOAB (incl rock crawling) is met een normale huurauto echt niet toegestaan, zelfs niet als je een Jeep hebt met uitgebreidere 4X4.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Elendan schreef:
@TradeMarkNL83 Vorig jaar een jeep wrangler meegenomen in Denver uit de PC rij. Dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar bewust weer een jeep wrangler willen rijden, ook omdat we het off road rijden ontzettend leuk vinden. In Las Vegas schijnt echter vaak weinig keus te zijn daarom nu een jeep wrangler gehuurd en als backup een c klasse (beide hertz). Met twee personen mee dan voldoende ruimte in de kofferbak, er zat een reservewiel op, het dak (hardtop) kon er af en in delen achter de voorstoelen tijdens het rijden. En er kan een zwarte flexibele 'hoedenplank' over de bagage. Het rijcomfort van de auto was prima, enige nadeel was dat het dak bij erg warm weer aan de binnenkant ook warmte afgeeft, maar daar heb je dan weer airco voor.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik reis alleen dus de ruimte zal geen probleem zijn en de temperatuur ook niet in januari :) Gaan we het maar gewoon proberen. Ik ben dan al in Vegas maar zal met het oog op beschikbaarheid dan sowieso op de luchthaven een boeking plaatsen en idd ook een backup reservering maken.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Toch maar op safe mijn reservering via de VISA code laten lopen (1244810) en niet de Amex gezien ik die kaart niet heb ;)
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

De onverharde weg (loop Road) in Monument Valley, de loop road door de Everglades in Florida, en bv ook de onverharde weg in Big Bend NP zijn wel officiele wegen en mag je dus met een jeep/SUV/Pickup/sedan rijden
Staat er niet vaak in de voorwaardes 'unpaved road' ipv 'off road'? Volgens mij willen ze zoiezo niet dat je op onverharde wegen rijdt, ookal hebben ze een officieel nummer. Ik heb dat wel eens opgezocht in de voorwaardes van Enterprise en er stond duidelijk 'unpaved' maar het zal vast ook per verhuurder verschillen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Brownspider schreef:
28 okt 2025, 14:12
Ik heb deze gevonden via de Kaaimand Eilanden, zit hier alles bij?
Volgens mij zit daar alles bij. Vergelijk het eens met de specificatie in het bericht van @nwolf.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Lijkt idd volledig te zijn. Wel grappig dat ze de naam van de LIability insurance steeds anders noemen.
Meerdere Hertz landen geprobeerd en meerdere varianten tegen gekomen. Soms staat die bij de ? als gewoon LI, soms zoals bij mij als supplement en soms zoals bij @Brownspider Protect yourself from Liability. Lekker transparant :lol:

Mis bij Hertz wel in mijn geval een "One-Way-Fee" maar dan zal die er wel niet zijn!
Ook blijf ik het vervelend vinden dat ze heel ontransparant zijn over cancelation policies bij vooraf betalen vs at the counter.
Je kunt nerges goed uitgeschreven vinden wat nu precies wel/niet betaalt moet worden als je cancelt.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Brownspider ook bij jou is het optelsommetje lager als je het zelf maakt nl. $ 784,90 ipv het bedrag dat Hertz rekent. Het lijkt wel of dat komt door de Liability die jij net als ik apart toevoegen. Toch apart waar dat verschil dan in zit.

zelfde voor @nwolf het totaal bedrag is lager als je de kosten zelf optelt.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik zie het....
Maar nu moet ik wel toegeven dat ik een Tax van 4.82 ook niet helemaal geloof.
Vermoed dat er in die hoek iets niet goed op de bon staat.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Elendan schreef:
29 okt 2025, 13:48
zelfde voor @nwolf het totaal bedrag is lager als je de kosten zelf optelt.
Bij mij was het bij Hertz weer anders.

Als ik de bedragen op mijn reservering van mijn afgelopen reis optel kom ik op USD 1.306,16. Op de reservering zelf staat een bedrag van USD 1.299,02 wat ik bij het ophalen moet betalen. De uiteindelijke afrekening bij het inleveren was weer anders. Er werd USD 1.248,85 van de creditcard afgeschreven. :think:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

TradeMarkNL83 schreef:
28 okt 2025, 21:42
Elendan schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik reis alleen dus de ruimte zal geen probleem zijn en de temperatuur ook niet in januari :) Gaan we het maar gewoon proberen. Ik ben dan al in Vegas maar zal met het oog op beschikbaarheid dan sowieso op de luchthaven een boeking plaatsen en idd ook een backup reservering maken.

Je kunt bij Hertz in Vegas de categorie ‘Jeep Wrangler guaranteed” nemen, dan staat hij ook echt voor je klaar.
Ik heb nu zelf zo’n Wrangler bij me, inderdaad de hybride uitvoering, maar het rijdt op zich aardig, al zou ik zelf voor een lange roadtrip echt wat anders nemen, let ook goed op als je met meer personen bent dat je ook een 2-deurs kan krijgen, en dan ga je het met zijn vieren niet redden.
Off-road is het wel een echte Jeep, al zijn de banden wel een beperking, dat zijn meer straat dan terreinbanden, maar vanmiddag naar Cerro Gordo geweest, en dan is de 4x4 toch echt wel lekker. En het mag vast niet, ok.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JVDP78 »

Goede morgen, zojuist reservering gemaakt bij Hertz, eerste keer Hertz en en eerste keer Canada, zouden jullie kunnen meekijken of hier nou echt alles in zit?
Ik zie nergens specifiek LDW/CDW terwijl ik dit bij andere berichten en screenshots over Hertz wel zie staan.
Heet het in Canada gewoon anders of zit het er echt niet in?

BEDRAGEN EN TOESLAGEN
Premium locatie toeslag inclusief
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico inclusief
BTW inclusief
AIR COND RECOVERY FEE inclusief
Klant Faciliteiten vergoeding inclusief
One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Plaats even een screenshot van je bevestiging, dat is makkelijker om te zien of je volledig bent.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JVDP78 »

Zie bijgaand
Bijlagen
IMG_3197.png
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Als ik het zo lees heb je het er niet bij staan. Dit kun je vrij eenvoudig checken door je reservering aan te passen en bij de extra's te kijken of je de Liability insurance kunt aanvinken.
image.png
image.png (73.96 KiB) 338 keer bekeken
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

@nwolf

Het gaat in dit geval om Canada.
Daar zie ik LP niet zosnel bijstaan..

Wel dit:

Inclusief
Onbeperkte kilometers inclusief
Bedragen en Toeslagen

Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico inclusief
BTW inclusief
AIR COND RECOVERY FEE inclusief
Banden reparatie toeslag (TRF inclusief