Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis gezin met kind van 6.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
XetIVaX
Amerika-ontdekker

Reis gezin met kind van 6.

Bericht door XetIVaX »

Hallo forumleden,

Wij zouden graag van 18 juli tot en met 14 augustus een reis maken in het noorden van Amerika.

In principe was het eerst de bedoeling om naar Texas, Louisiana, Tennessee en Oklahoma City te gaan, maar kijken naar het weer is dat echt wel veel te warm voor ons denk ik! Gevoelstemperatuur van 40+…

Vliegen en landen Chicago, en dan is het nog even een raadsel.
Eigenlijk had ik een soort van rondje in gedachten:

Chicago, Indianapolis, Cincinnati, Columbus, Cleveland, Detroit en dan waarschijnlijk boven langs naar Milwaukee en dan terug naar Chicago.

Ik hoop een beetje op tips van jullie of dit haalbaar is, of er onderweg nog wat leuks te doen is of andere dingen.

Alvast bedankt.
mtl
Amerika-expert

Re: Reis gezin met kind van 6.

Bericht door mtl »

Op zich is het haalbaar. Maar ik zou wel rekening houden met hoge temperaturen. Waarom deze steden?
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Ook in het midwesten kan het behoorlijk warm en drukkend zijn in die periode. Waar houden jullie van, steden, natuur, luieren, of juist erg actief?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
XetIVaX
Amerika-ontdekker

Bericht door XetIVaX »

tanteto schreef:
29 okt 2025, 17:00
Ook in het midwesten kan het behoorlijk warm en drukkend zijn in die periode. Waar houden jullie van, steden, natuur, luieren, of juist erg actief?
Lekker door steden wandelen, of de hidden gems tussen de steden!
Natuur? Zeker! Alleen wel allemaal net wat lastiger om lange wandelingen te doen met een 6 jarige, maar zeker iets waar we open voor staan!
Luieren? Misschien een keer een dagje aan het zwembad!
XetIVaX
Amerika-ontdekker

Bericht door XetIVaX »

mtl schreef:
29 okt 2025, 16:29
Op zich is het haalbaar. Maar ik zou wel rekening houden met hoge temperaturen. Waarom deze steden?

Ben al veel geweest in Amerika en wilde wat nieuws! Chicago spreekt ons aan en de andere steden laat ik mij graag door verassen.
De temperaturen zijn als het goed is net iets beter dan wat ons eerste doen was(lees oa Texas enzo).

Moet zeggen dat Seatle - Chicago ook nog steeds een optie is. Daar had ik ook aan zitten denken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook na Cleveland via de Niagara Falls naar het oosten kunnen rijden. En eindigen in bijvoorbeeld Boston of New York. Of heb je dat allemaal al gedaan?

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

XetIVaX schreef:
30 okt 2025, 04:40
Moet zeggen dat Seatle - Chicago ook nog steeds een optie is. Daar had ik ook aan zitten denken.
Maak er Detroit - Seattle van en je hebt mijn route van afgelopen sep/okt. :wink: Zie mijn topic

Ik zou liever van oost naar west reizen dan omgekeerd. Ik heb beide gedaan maar als je van oost naar west reist 'win' je uren. Andersom 'verlies' je uren door de verschillende tijdzones.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer