Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FranssenWynans: rondreis Texas december '25/januari '26.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FranssenWynans
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis FranssenWynans: rondreis Texas december '25/januari '26.

Bericht door FranssenWynans »

Dag allemaal,

Na eerdere reizen met zijn tweeën naar het Zuidwesten, Florida en het Noordoosten, hebben we na de geboorte van ons dochtertje ook reizen gemaakt naar New England en Virginia, West-Virginia en North Carolina. Ook de reizen met onze dochter zijn enorm goed bevallen. We doen het wat rustiger aan en we zien dat zij er ook enorm van geniet. We hoeven niet de hele dag te vullen en spenderen ook veel tijd in speeltuintjes of doen andere leuke dingen met haar.

Daarom hebben we voor de komende kerstvakantie tickets geboekt naar Dallas/Fort Worth International Airport. We verblijven er van zondag 21 december tot en met zaterdag 3 januari.

Hebben jullie nog aanbevelingen voor deze reis in december/januari met een dochter van 2 jaar? We horen het graag. Tot nu toe ziet de reis er als volgt uit en hebben we de volgende highlights genoteerd:

- Zondag 21 december: reisdag en aankomst in Dallas/Fort Worth. Deze dag de auto ophalen en naar het hotel nabij het vliegveld.
- Maandag 22 december: de hele dag voor Fort Worth (Historical District, Stock Yards en Down Town Fort Worth).
- Dinsdag 23 december: de hele dag voor Dallas (Dealey Plaza en Historical District en wandelen door andere delen van de stad (Reunion Tower, Bishop Arts, Deep Ellum en eventueel het aquarium).
- Woensdag 24 december: reisdag van Fort Worth/Dallas naar Austin (onderweg eventueel stoppen bij Hico, Waxahachie, Italy, Temple en Lampasas. Leuke route via Highway 67 en U.S. 281).
- Donderdag en vrijdag 25 en 26 december: twee volle dagen om Austin en eventueel omgeving te bekijken: Sixth Street in Downtown, Texas State Capitol, South Congress Avanue en Avenue Bridge (vleermuizen zijn er vrijwel niet).
- Zaterdag 27 december: reisdag van Austin naar San Antonio (onderweg willen we stoppen bij Buc-ee’s in Luling en Gruene, vroege avond River Walk)
- Zondag 28 december: de hele dag voor San Antonio (River Walk, Missions National Historical Park, The Alamo, El Mercado en King William Historic Area
- Maandag 29 december: reisdag van San Antonio naar Fredericksburg (stadje Fredericksburg verkennen)
- Dinsdag 30 december: scenic drive door de Hill Country (o.a. The Twisted Sisters)
- Woensdag 31 december: omgeving verkennen en Bandera bezoeken
- Donderdag 1 januari: reisdag van Fredericksburg naar Graham, waar we verblijven in de Wildcatter Ranch.
- Vrijdag 2 januari: Omgeving van Graham verkennen.
- Zaterdag 3 januari: terug naar Dallas/Fort Worth International Airport en vervolgens zijn we op zondag 4 januari weer thuis.

Texas is groot, daarom bovenstaande keuzes. Big Bend en andere delen in het noorden en westen moeten we bewaren voor eventueel een andere reis die kant op. Ook Houston vonden wij minder interessant.
2011: New York (NJ - NY)
2017: Noordoosten (NJ - NY - CT - RI - MA - NH - VT - PA - MD - DE)
2018: Zuiden van Florida (FL)
2019: Westkust (CA - AZ - UT - NV)
2024: New England (MA - NH - ME)
2025: Virginia's (VA - WV - NC - MD - DE)
2025: Texas (TX)
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis FranssenWynans: rondreis Texas december '25/januari '26.

Bericht door hemmie »

Allereerst, wees voorbereid op het weer. Ik woon zelf in Houston, en wij lopen rond kerst wel eens in de korte broek, maar het kan ook bitter koud zijn. In de regio waar jullie heen gaan is de kans op kou nog groter. Het kan echt behoorlijk winters weer zijn als je pech hebt.

Ik zou tussen DFW en Austin Waco Mammoth NM overwegen. In de Hill Country zijn er volop mooie state parks, ik zou zeker Enchanted Rock (bij Fredericksburg) en Pedernales Falls (bij Austin) bezoeken. Maar misschien zijn jullie niet zo geinteresseerd in natuur? Ik mis dat nl. wat in jullie route, maar dat is uiteraard prima als dat bewust zo is.
Terug in Texas!
FranssenWynans
Amerika-newbie

Dag @hemmie,

Bedankt voor de feedback. We zijn ons ervan bewust dat het weer in de regio's kan zijn zoals jij beschrijft. We zullen wachten op de weersvoorspellingen kort voor onze vertrekdatum en onze bagage/reis daarop aanpassen.

Verder willen we de natuur vooral opzoeken tijdens de reisdag tussen Dallas en Austin, eventueel een dagdeel in Austin én in de omgeving rondom Fredericksburg. We nemen je suggestie voor Waco Mammoth NM mee. Onze huidige alternatieve (scenic) route van Dallas naar Austin gaat via de Highway 67 en U.S. 281 (https://www.texasfreeway.com/austin-to- ... s-to-stop/). Waco ligt niet direct op deze route, maar we gaan dit dus wel overwegen.

We hebben twee volle dagen voor Austin, hierin kunnen we dan een dag(deel) gebruiken voor Pedernales Falls en op de dagen rondom Fredericksburg passen we Enchanted Rock in. Ook willen we naar het Lyndon B. Johnson State Park & Historic Site, heb jij daar ervaringen mee?

Genoeg opties, we hebben er veel zin in!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het was enorm leuk om de Texas White House te bezoeken in Lyndon B Johnson SP, maar dat is al jaren dicht (niet veilig meer, eerst renovatie nodig). Zonder de rondleiding binnen in het huis is de tour met de ranger nog wel leuk, maar toch lang zo bijzonder niet meer. Zo te zien kun je op dit moment niet eens bij het huis in de buurt komen (al is het goed nieuws dat ze na jaren eindelijk aan de renovatie begonnen zijn, jarenlang was er geen geld). Ik zou dus niet te veel moeite doen om er heen te gaan.
Terug in Texas!
FranssenWynans
Amerika-newbie

Helder wat betreft je opmerking over Lyndon B. Johnson State Park & Historic Site. We hebben ook nog een volle dag te besteden rondom Graham, mocht iemand daar nog tips (stadjes, natuur, leuke dingen om te doen) hebben, dan zijn deze welkom.

Verder zijn suggesties voor leuke restaurants (ontbijt, lunch en avond) en leuke to do's welkom!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik moest Graham opzoeken. Geen tips, zover ik weet niet het meest boeiende deel van TX, en eerlijk gezegd zou ik nadenken of je dat wel wil doen (zeker hartje winter).
Terug in Texas!
FranssenWynans
Amerika-newbie

Als het té winters weer is in de regio Graham gaan we dit gedeelte van de reis heroverwegen. Na Fredericksburg willen we graag korter in de buurt van DFW zitten, zodat we niet de dag voor de terugreis een lange reisdag hebben. We zouden er dan ook voor kunnen kiezen om wederom in (de buurt) van Fort Worth/Dallas te overnachten, maar vinden het niet erg om in een 'minder boeiend' gedeelte te verblijven. Uit ervaring weten we inmiddels dat dit ook verrassend leuk kan zijn, zeker omdat we dan voor onze dochter naar leuke (speel)plekken opzoek gaan en die zijn overal te vinden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Er zitten een paar state parks net ten zuidwesten van DFW, o.a. Dinosaur Valley (al is een 2-jarige misschien nog net wat te jong om dat te waarderen). Als je dicht bij DFW wilt verblijven is dat misschien een leukere regio. Of ga dan naar Waco, je hebt daar okk het Dr Pepper museum, en het universiteitsmuseum heeft alle originele opgegraven fossielen uit Waco Mammoth NM.
Het is wel wat lastig, jullie hebben best wel wat tijd, maar de afstanden in TX zijn groot, en als je niet ver wil rijden ben je dus beperkt. En dan bedoel ik zeker niet helemaal naar Big Bend rijden, maar je zou bijvoorbeeld de kust mee kunnen pakken, of meer oost-TX (rond Nagogdoches). Of zelfs New Orleans.

Oh, bedacht me nog een tip voor Austin, er is daar een kleine dierentuin met allemaal rescues, die is verrassend leuk en mooi gelegen! Dierentuinen zijn vaak ook met kerst open, dus wellicht daar in te passen.
Terug in Texas!
FranssenWynans
Amerika-newbie

@hemmie, nogmaals dank voor het fijne meedenken. We nemen je tips en advies mee in ons roadbook! :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer