Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis TKLTB: rondje San Francisco 2026.
Reis TKLTB: rondje San Francisco 2026.
Hallo allemaal,
Twee jaar geleden zijn wij voor het eerst naar Amerika geweest en toen het standaard rondje zuidwesten gedaan.
Nu is ons plan om volgend jaar weer te gaan met een iets andere route om een aantal nieuwe parken te bezoeken en over te slaan waar we genoeg van hebben gezien.
Ik kwam op de volgende (niet zo logische route) uit:
27 juli – Huis - San Francisco
28 juli – San Francisco
29 juli – San Francisco – Pismo Beach
30 juli – Pismo Beach – Los Angeles
31 juli – Los Angeles – Palm Springs
1 augustus – Palm Springs - Kingman
2 augustus – Kingman – Monument Valley
3 augustus – Monument Valley - Moab
4 augustus – Moab
5 augustus – Moab
6 agustus – Moab – Capitol Reef
7 augustus – Capitol Reef
8 augustus – Capitol Reef – Bryce Canyon
9 augustus - Bryce Canyon
10 Augustus – Bryce Canyon - Zion
11 augustus - Zion
12 augustus - Zion
13 Augustus – Zion – Las Vegas
14 augustus – Las Vegas
15 agustus – Las Vegas – Stovepipe Wells
16 augustus - Stovepipe Wells – Sequoia
17 augustus – Sequoia
18 augustus – Sequoia - Yosemite
19 augustus – Yosemite
20 augustus – Yosemite
21 augustus – Yosemite – San Francisco
22 augustus – San Francisco - Huis
Het gaat vooral om de volgende steden/parken die we willen bezoeken:
San Francisco
Highway 1
Monument Valley
Moab
Capitol Reef
Bryce Canyon
Zion
Las Vegas
Sequioa
Yosemite
Deze plekken hoeven wij niet per se opnieuw te bekijken (tenzij het makkelijker is voor een route):
Grand Canyon
Page
Mammoth Lakes
Death Valley
Zou er iemand kunnen helpen bij een meer logische route die wellicht minder dagen in beslag neemt maar wel parken en steden afwisselt?
Groetjes,
Thijs
Twee jaar geleden zijn wij voor het eerst naar Amerika geweest en toen het standaard rondje zuidwesten gedaan.
Nu is ons plan om volgend jaar weer te gaan met een iets andere route om een aantal nieuwe parken te bezoeken en over te slaan waar we genoeg van hebben gezien.
Ik kwam op de volgende (niet zo logische route) uit:
27 juli – Huis - San Francisco
28 juli – San Francisco
29 juli – San Francisco – Pismo Beach
30 juli – Pismo Beach – Los Angeles
31 juli – Los Angeles – Palm Springs
1 augustus – Palm Springs - Kingman
2 augustus – Kingman – Monument Valley
3 augustus – Monument Valley - Moab
4 augustus – Moab
5 augustus – Moab
6 agustus – Moab – Capitol Reef
7 augustus – Capitol Reef
8 augustus – Capitol Reef – Bryce Canyon
9 augustus - Bryce Canyon
10 Augustus – Bryce Canyon - Zion
11 augustus - Zion
12 augustus - Zion
13 Augustus – Zion – Las Vegas
14 augustus – Las Vegas
15 agustus – Las Vegas – Stovepipe Wells
16 augustus - Stovepipe Wells – Sequoia
17 augustus – Sequoia
18 augustus – Sequoia - Yosemite
19 augustus – Yosemite
20 augustus – Yosemite
21 augustus – Yosemite – San Francisco
22 augustus – San Francisco - Huis
Het gaat vooral om de volgende steden/parken die we willen bezoeken:
San Francisco
Highway 1
Monument Valley
Moab
Capitol Reef
Bryce Canyon
Zion
Las Vegas
Sequioa
Yosemite
Deze plekken hoeven wij niet per se opnieuw te bekijken (tenzij het makkelijker is voor een route):
Grand Canyon
Page
Mammoth Lakes
Death Valley
Zou er iemand kunnen helpen bij een meer logische route die wellicht minder dagen in beslag neemt maar wel parken en steden afwisselt?
Groetjes,
Thijs
Re: Rondje San Francisco 2026
Welkom !
Paar vragen:
- is starten in San Francisco een must ?
- je heb het rondje al gedaan dus, maar zijn genoemde parken en steden allemaal een must (bijv LA?)?
- wat zijn de afstanden die je maximaal wilt rijden op één dag (soms is een lange rijdag prettiger dan elke dag een stukje, als je daardoor op een minder lege plek komt)
- je schrijft, Death Valley niet opnieuw, maar wel een stop in Stovepipe Wells?
- heb je ook gedacht aan een one way ?
Paul
Paar vragen:
- is starten in San Francisco een must ?
- je heb het rondje al gedaan dus, maar zijn genoemde parken en steden allemaal een must (bijv LA?)?
- wat zijn de afstanden die je maximaal wilt rijden op één dag (soms is een lange rijdag prettiger dan elke dag een stukje, als je daardoor op een minder lege plek komt)
- je schrijft, Death Valley niet opnieuw, maar wel een stop in Stovepipe Wells?
- heb je ook gedacht aan een one way ?
Paul
- starten in San Francisco is geen must, dit leek mij handiger om highway 1 en sequoia te kunnen zien
- LA is geen must, dit was meer als tussenstop voor palm springs
- Een langere afstand is geen probleem als we onderweg niet van alles hoeven te bekijken
- De stop in Stovepipe Wells hoeft niet per se, die had ik meer als tussenstop bedacht
- Een one way heb ik over gedacht maar kwam er niet helemaal uit. Eerst hadden wij ook yellowstone in de planning maar dat werd helemaal een puzzel
Ik bedenk me net dat starten in SF en eindigen in Denver ook een mogelijkheid is, alleen wil ik graag een full size SUV huren en bij starten en eindigen in SF scheelt dat de helft.
- LA is geen must, dit was meer als tussenstop voor palm springs
- Een langere afstand is geen probleem als we onderweg niet van alles hoeven te bekijken
- De stop in Stovepipe Wells hoeft niet per se, die had ik meer als tussenstop bedacht
- Een one way heb ik over gedacht maar kwam er niet helemaal uit. Eerst hadden wij ook yellowstone in de planning maar dat werd helemaal een puzzel
Ik bedenk me net dat starten in SF en eindigen in Denver ook een mogelijkheid is, alleen wil ik graag een full size SUV huren en bij starten en eindigen in SF scheelt dat de helft.
Die DEN -SFO had ik ook in gedachten. Of andersom. Scheelt wat kilometers en saaie ritten, is ook wat waard ! Wellicht nog beter: Den-LAX ? Ik zal morgen eens een route maken voor je. (DEN-LAX hebben we jaren gelden eens met de camper gedaan, met alle parken (behalve Capitol Reef) die jij genoemd hebt…)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je maakt nu aardig wat saaie kilometers, ik zou echt overwegen om er een one way van te maken. Beginnen in Denver kan, maar Salt Lake City is ook een mogelijkheid.
Dan zou je zoiets kunnen doen:
27-jul naar Denver
28-jul Denver - Grand Junction
29-jul Grand Junction - Moab
30-jul Moab
31-jul Moab
1-aug Moab - Monument Valley
2-aug Monument Valley - Capitol Reef
3-aug Capitol Reef
4-aug Capitol Reef - Bryce
5-aug Bryce
6-aug Bryce - Zion
7-aug Zion
8-aug Zion
9-aug Zion - Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas - Death Valley
12-aug Death Valley - Lee Vining
13-aug Lee Vining - Yosemite
14-aug Yosemite
15-aug Yosemite
16-aug Yosemite - Sequoia
17-aug Sequoia
18-aug Sequoia - San Francisco
19-aug San Francisco
20-aug San Francisco - Pismo Beach
21-aug Pismo Beach - Los Angeles
22-aug Los Angeles
Als je al het klassieke rondje hebt gedaan heb je parken als Zion, Bryce en Yosemite al bezocht neem ik aan. Daar zou je dan eventueel wat minder tijd voor uit kunnen trekken zodat je wat nieuwe dingen (Rcoky Mountain NP?) kunt toevoegen. Meer tijd voor Sequoia/Kings Canyon zou ook niet gek zijn. wat is bijvoorbeeld de bedoeling van twee nachten Bryce? Je kunt daar in een middag en avond al heel veel doen.
Voor een route van Denver naar LA zou je eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken. Wij bezochten toen ook Moab en Yosemite en Sequoia. Of kijk eens naar ons 2019-verslag, toen deden we ook een one way met Denver.
In je huidige route zou ik zeker overwegen om Sequoia en Yosemite om te draaien zodat je de Tioga Pass mee kunt nemen. Kijk ook eens waar je zou willen overnachten, zeker voor Sequoia is overnachten in het park niet gek omdat de afstanden groot zijn.
Beginnen in LA kan ook, en dan eindigen in Las Vegas; dat scheelt wellicht in de kosten vn autohuur. En je hebt dan wat minder dagen nodig:
27-jul naar Los Angeles
28-jul Los Angeles - Pismo Beach
29-jul Pismo Beach - San Francisco
30-jul San Francisco
31-jul San Francisco - Sequoia
1-aug Sequoia
2-aug Sequoia - Yosemite
3-aug Yosemite
4-aug Yosemite
5-aug Yosemite - Lee Vining
6-aug Lee Vining - Death Valley
7-aug Death Valley - Zion
8-aug Zion
9-aug Zion
10-aug Zion - Bryce
11-aug Bryce - Capitol Reef
12-aug Capitol Reef
13-aug Capitol Reef - Moab
14-aug Moab
15-aug Moab
16-aug Moab - Monument Valley
17-aug Monument Valley - Las Vegas
18-aug Las Vegas
19-aug Las Vegas
Je schrijft dat je Mammoth Lakes niet weer hoeft te zien. Bedoel je dan specifiek die plaats, of bedoel je de route langs de oostelijke sierra? Wat heb je daar al gedaan? Er is op dat stuk erg veel te zien, dus twee overnachtingen op dat stuk vind ik wel een aanrader. Zie daarvoor de verslagen waar ik naar verwees.
Marianne
Dan zou je zoiets kunnen doen:
27-jul naar Denver
28-jul Denver - Grand Junction
29-jul Grand Junction - Moab
30-jul Moab
31-jul Moab
1-aug Moab - Monument Valley
2-aug Monument Valley - Capitol Reef
3-aug Capitol Reef
4-aug Capitol Reef - Bryce
5-aug Bryce
6-aug Bryce - Zion
7-aug Zion
8-aug Zion
9-aug Zion - Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas - Death Valley
12-aug Death Valley - Lee Vining
13-aug Lee Vining - Yosemite
14-aug Yosemite
15-aug Yosemite
16-aug Yosemite - Sequoia
17-aug Sequoia
18-aug Sequoia - San Francisco
19-aug San Francisco
20-aug San Francisco - Pismo Beach
21-aug Pismo Beach - Los Angeles
22-aug Los Angeles
Als je al het klassieke rondje hebt gedaan heb je parken als Zion, Bryce en Yosemite al bezocht neem ik aan. Daar zou je dan eventueel wat minder tijd voor uit kunnen trekken zodat je wat nieuwe dingen (Rcoky Mountain NP?) kunt toevoegen. Meer tijd voor Sequoia/Kings Canyon zou ook niet gek zijn. wat is bijvoorbeeld de bedoeling van twee nachten Bryce? Je kunt daar in een middag en avond al heel veel doen.
Voor een route van Denver naar LA zou je eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken. Wij bezochten toen ook Moab en Yosemite en Sequoia. Of kijk eens naar ons 2019-verslag, toen deden we ook een one way met Denver.
In je huidige route zou ik zeker overwegen om Sequoia en Yosemite om te draaien zodat je de Tioga Pass mee kunt nemen. Kijk ook eens waar je zou willen overnachten, zeker voor Sequoia is overnachten in het park niet gek omdat de afstanden groot zijn.
Beginnen in LA kan ook, en dan eindigen in Las Vegas; dat scheelt wellicht in de kosten vn autohuur. En je hebt dan wat minder dagen nodig:
27-jul naar Los Angeles
28-jul Los Angeles - Pismo Beach
29-jul Pismo Beach - San Francisco
30-jul San Francisco
31-jul San Francisco - Sequoia
1-aug Sequoia
2-aug Sequoia - Yosemite
3-aug Yosemite
4-aug Yosemite
5-aug Yosemite - Lee Vining
6-aug Lee Vining - Death Valley
7-aug Death Valley - Zion
8-aug Zion
9-aug Zion
10-aug Zion - Bryce
11-aug Bryce - Capitol Reef
12-aug Capitol Reef
13-aug Capitol Reef - Moab
14-aug Moab
15-aug Moab
16-aug Moab - Monument Valley
17-aug Monument Valley - Las Vegas
18-aug Las Vegas
19-aug Las Vegas
Je schrijft dat je Mammoth Lakes niet weer hoeft te zien. Bedoel je dan specifiek die plaats, of bedoel je de route langs de oostelijke sierra? Wat heb je daar al gedaan? Er is op dat stuk erg veel te zien, dus twee overnachtingen op dat stuk vind ik wel een aanrader. Zie daarvoor de verslagen waar ik naar verwees.
Marianne
Nou Thijs, daar zijn al 2 voorbeelden van 2 mooie one ways ! Marianne typt nog later dan ik zulke mooie reisjes in elkaar
.
Eigenlijk niks meer aan toe te voegen, behalve dat je natuurlijk zelf nog even kan kijken of het dagschema jouw past. Maar geloof me….als het het anders doet kom je ergens weer in de knel.
Paul
Eigenlijk niks meer aan toe te voegen, behalve dat je natuurlijk zelf nog even kan kijken of het dagschema jouw past. Maar geloof me….als het het anders doet kom je ergens weer in de knel.
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 7212 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-