Ik vraag me af of ik het verifiëren van mijn paspoort ook in zo'n machine waar je ook je boardingpas kan printen op Schiphol kan doen. Of zou ik dit alleen bij de incheckbalie kunnen doen?asv60 schreef: ↑15 okt 2025, 10:49We hebben nieuwe paspoorten, dus ik probeer ze opnieuw te scannen bij Delta. Die van mijn man gaat goed, maar bij mij is er een probleem.
Op de laptop gaat het scannen goed, totdat ik op versturen heb geklikt. Dan krijg ik de mededeling: dit type paspoort wordt niet geaccepteerd door de overheid van uw bestemming..... Vreemd toch? Toen in de Delta app geprobeerd. Daar komen mijn voornamen in een rood omcirkeld kader met daaronder: please enter valid given names... Die voornamen worden uit mijn paspoort gescand door Delta en dan krijg je dit! Ook vreemd toch?
Je kan ook niks aanpassen in die gescande gegevens. Heb het al een paar x opnieuw geprobeerd, maar blijft hetzelfde probleem.
Online inchecken zal dan ook wel niet lukken. Denk dat we naar de balie moeten op Schiphol, of hebben jullie andere ideeën?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@asv60 ik zou echt even beginnen met proberen online in te checken. Lukt dat niet, dan verder kijken. Ik zou als het niet te druk is gewoon een balie pakken. Goede kans dat je daar alsnog naar toe moet. Kan je alsnog in de rij mocht het niet lukken. Kun je meteen de koffers afgeven. Per saldo denk ik niet heel veel langer denk dan incheckmachine en bag drop off.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Het duurt nog wel even voordat het augustus 2026 is. M.a.w. je hebt nog volop tijd om een ticket te boeken. Je geeft niet aan wat de ticketprijzen bij Delta en JetBlue zijn op dit moment voor augustus volgend jaar.
Heb je ook gekeken naar alternatieve aanvliegsteden? Tampa is bijv. ook een prima aanvliegstad waar je waarschijnlijk ook nog eens rechtstreeks op kunt vliegen. Zelfs Miami zou ik meenemen in mijn zoektocht naar tickets. Betekent wel enige reistijd als je hoofdzakelijk in Orlando verblijft maar daar zou je mooi de 2e dag voor kunnen gebruiken.
Ik heb nog nooit met JetBlue gevlogen maar weet ook niet of ik daarvoor zou kiezen. Het feit dat ze met een relatief klein vliegtuig de oceaan oversteken staat mij al tegen. Ooit gedaan met (toen nog Continental) van AMS - JFK maar vond het achteraf niets, zo'n klein vliegtuig voor zo'n lange vlucht. Voor een binnenlandse vlucht in Amerika maakt het mij overigens niet uit. Dan zit je ook nog met het feit dat je erg afhankelijk bent van die ene vlucht van JetBlue naar Boston (of New York). Als alles volgens schema gaat, prima natuurlijk maar als er wat is zijn er weinig tot geen alternatieven.
Wat zijn voor jou de opties om via België of Duitsland naar Orlando te vliegen? Zeker als je wat zuidelijker in Nederland woont kan dat een prima alternatief zijn.
Oh ja, Delta kan voor mij overigens al niet meer stuk aangezien zij mij voor mijn afgelopen reis gratis omgeboekt hebben (terwijl dat volgens de voorwaarden niet kon). Op mijn verzoek ben ik 2 dagen eerder vertrokken en dat hebben ze gratis geregeld voor mij. Een telefoontje naar Delta was voldoende.
Roland
@Coyote
Momenteel zijn de prijzen voor 2 personen bij Jetblue 2082€ en Delta 2450€ ( stoelen en bagage inbegrepen)
Ik heb de laatste 2 maanden de prijzen enkel zien stijgen dus weet niet of ik nog langer wil wachten om te boeken heb hier niet echt ervaring mee...
Normaal gaan we geen auto huren omdat het enkel ik en mijn zoon is en aangezien de autoprijzen ook niet laag zijn voor die periode weet ik dan niet of ik er echt voordeel mee doe?
Ik ben van Belgie regio Brussel
Momenteel zijn de prijzen voor 2 personen bij Jetblue 2082€ en Delta 2450€ ( stoelen en bagage inbegrepen)
Ik heb de laatste 2 maanden de prijzen enkel zien stijgen dus weet niet of ik nog langer wil wachten om te boeken heb hier niet echt ervaring mee...
Normaal gaan we geen auto huren omdat het enkel ik en mijn zoon is en aangezien de autoprijzen ook niet laag zijn voor die periode weet ik dan niet of ik er echt voordeel mee doe?
Ik ben van Belgie regio Brussel
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Ellen1989 Als je van België bent en ook nog eens regio Brussel dan zou ik zeker ook even kijken naar Zaventem. Ik hoor steeds meer Nederlanders en wij kijken zelf ook steeds meer naar opties via Düsseldorf, Brussel en in sommige gevallen zelfs Frankfurt omdat Amsterdam (Schiphol) veel duurder is vanwege o.a. de vliegbelastingen hier. En wij wonen in Zuid West Nederland (Regio Rotterdam/Den Haag) en Brussel is ruim 2u rijden en Düsseldorf zelfs verder..
Waarom kijk je naar Amsterdam als ik vragen mag terwijl je van België bent en notabene in de buurt van Brussel woont? Ook vanaf Zaventem vliegt o.a. Delta, maar ook United naar de VS. O.a. naar Atlanta, New York Newark en Washington Dulles.
Waarom kijk je naar Amsterdam als ik vragen mag terwijl je van België bent en notabene in de buurt van Brussel woont? Ook vanaf Zaventem vliegt o.a. Delta, maar ook United naar de VS. O.a. naar Atlanta, New York Newark en Washington Dulles.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 okt 2025, 09:02, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@Ellen1989
Ik zou ook zeker bij Brussel (BRU) kijken, wij wonen in Maastricht en vliegen altijd via Düsseldorf en deze maand via Brussel.
Voor ons is het altijd goedkoper maar vooral veel fijner (ik vlieg niet graag via Schiphol).
Met Delta vlieg je dan waarschijnlijk via Atlanta.
Gr.
Reny
Ik zou ook zeker bij Brussel (BRU) kijken, wij wonen in Maastricht en vliegen altijd via Düsseldorf en deze maand via Brussel.
Voor ons is het altijd goedkoper maar vooral veel fijner (ik vlieg niet graag via Schiphol).
Met Delta vlieg je dan waarschijnlijk via Atlanta.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Vergeet ook niet de route vanaf Antwerpen (ZWE) of Brussel-midi (ZYR). Te boeken via klm en vaak een stuk goedkoper dan vanaf Amsterdam. Je reist dan met de Eurostar naar Schiphol. Bij vertrek vanaf Antwerpen krijg je je boardingpas online en kan je de treinreis ongestraft overslaan. Vanaf Brussel-midi moet je je ticket ter plekke afhalen en moet je dus wel echt de treinreis nemen.
Ik heb hiermee al honderden euro's bespaard. (omdat je treinreis ZWE-AMS toch niet neemt maakt het niet uit als hier een extreem lange overstaptijd voor staat).
Ik heb hiermee al honderden euro's bespaard. (omdat je treinreis ZWE-AMS toch niet neemt maakt het niet uit als hier een extreem lange overstaptijd voor staat).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
Incuflex
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
De prijzen via Antwerpen zijn maar gekend tot mei zie ik (voor Calgary).
Vraag me af of het de moeite loont om te wachten tot de prijzen gekend zijn of al vroeger te boeken. De prijzen zijn nu +/- 900 € met bagage .
Vraag me af of het de moeite loont om te wachten tot de prijzen gekend zijn of al vroeger te boeken. De prijzen zijn nu +/- 900 € met bagage .
Ik had gekeken via brussel maar is even duur als amsterdam en de vluchturen zijn ook niet denderend voor mijn data vandaar dat ik nu via amsterdam kijk.d_vdploeg schreef: ↑22 okt 2025, 08:47@Ellen1989 Als je van België bent en ook nog eens regio Brussel dan zou ik zeker ook even kijken naar Zaventem. Ik hoor steeds meer Nederlanders en wij kijken zelf ook steeds meer naar opties via Düsseldorf, Brussel en in sommige gevallen zelfs Frankfurt omdat Amsterdam (Schiphol) veel duurder is vanwege o.a. de vliegbelastingen hier. En wij wonen in Zuid West Nederland (Regio Rotterdam/Den Haag) en Brussel is ruim 2u rijden en Düsseldorf zelfs verder..
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Frasi Ik geloof je direct als je zegt dat daar geen controle op is.. Maar KLM staat niet gek te kijken als je opeens heel veel eerder of later voor hun neus staat? Omdat je nu gewoon later of eerder op Schiphol bent omdat je die treinreis skipt?
Lees ze kunnen wel zien dat je een ticket hebt via ZWE? Wat doe je als je je boarding pass niet online krijgt? Komt wel een enkele keer voor..
Terugweg VS-AMS-ZWE kon je de treinreis sowieso skippen toch?
Lees ze kunnen wel zien dat je een ticket hebt via ZWE? Wat doe je als je je boarding pass niet online krijgt? Komt wel een enkele keer voor..
Terugweg VS-AMS-ZWE kon je de treinreis sowieso skippen toch?
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sinds KLM de boardingpass voor het traject Antwerpen-Schiphol ook digitaal verstrekt, heb ik nog nooit een probleem gehad met deze met online inchecken te krijgen. Maar ik check wel altijd zo vroeg mogelijk in zodat ik enige marge heb (en in het slechtste geval nog naar Antwerpen kan). Afgelopen week nog gebruikt voor een EU trip en volgende week weer 
Het is inderdaad niet aan te bevelen om 3 uur voor je vlucht je bagage af te geven als je Eurostar dan nog onderweg is. Dus neem een ruime marge in je "overstap". Vorige week had ik op zowel de heen als terugweg de treinreis een dag eerder/later. Geen enkel probleem; niemand die vraagt wat je doet met die 11u overstaptijd.
Tijdens het boeken zijn er doorgaans veel opties met de treinreis, allemaal met dezelfde prijs. Dus ik zoek een verbinding met >4h overstaptijd (evt. dus al de dag ervoor).
Een heel vroege treinreis heeft voor niet FB Elite leden het bijkomende voordeel dat je 24u voor vertrek van je treinreis ook al je vlucht kan inchecken en dus veel eerder dan anderen je stoelen vastleggen (FB statushouders hebben al eerder hun gratis stoelen kunnen reserveren).
Het is inderdaad niet aan te bevelen om 3 uur voor je vlucht je bagage af te geven als je Eurostar dan nog onderweg is. Dus neem een ruime marge in je "overstap". Vorige week had ik op zowel de heen als terugweg de treinreis een dag eerder/later. Geen enkel probleem; niemand die vraagt wat je doet met die 11u overstaptijd.
Tijdens het boeken zijn er doorgaans veel opties met de treinreis, allemaal met dezelfde prijs. Dus ik zoek een verbinding met >4h overstaptijd (evt. dus al de dag ervoor).
Een heel vroege treinreis heeft voor niet FB Elite leden het bijkomende voordeel dat je 24u voor vertrek van je treinreis ook al je vlucht kan inchecken en dus veel eerder dan anderen je stoelen vastleggen (FB statushouders hebben al eerder hun gratis stoelen kunnen reserveren).

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Frasi En wat zou je adviseren in onze situatie? Wij wonen in Zuid West Nederland, regio Den Haag/Rotterdam en normaliter ben ik met 40 minuten op Schiphol. Het is dus voor ons absoluut een must om die treinreis te skippen. Er 24u van te voren achter komen dat ik toch naar Antwerpen moet is niet heel praktisch.
Nou wil het geval dat we gaan trouwen en (hoe kan het ook anders
) de VS onze huwelijksreis wordt Nou hebben we familie in de buurt wonen van Antwerpen en is onze trouwdag toevallig ook nog daar in de buurt. Maar het liefst vertrek ik gewoon vanaf Amsterdam. We trouwen op zaterdag en dan kan ik namelijk zondag gewoon nog effe naar huis en kunnen we een hoop spullen thuis laten of juist weer thuis wegzetten. Bovendien is 06.28u de trein vanaf ZWE (in dat geval zou ik hem dus WEL nemen) ook wel vroeg...
Vertrek 27-4, terugkomst 15-5. Data zijn strak. Ons idee is een rondje Tennessee, Georgia en South Carolina te doen met in ieder geval Great smoky Mountains en Congaree. NP. Vliegen kan dus via verschillende vliegvelden, maar alvast begonnen met ATL omdat je hier rechtstreeks op kunt vliegen, maar man man man die prijzen.... Ook gekeken naar Brussel en Dusseldorf maar is ook wel een ding..
Zo iets (zie hieronder) zou dus geen optie zijn, omdat je dan pas om 07.30u op schiphol bent. Ik vind die overstap overigens vrij krap. Maar dan zouden ze dus gek staan te kijken als jij om 06.00u dus bij de incheck staat.. Normaliter zou ik daar rond 06.00u zijn, 3 uur van te voren. Dat doe je dan dus nu ook omdat je die treinreis skipt.
Nou wil het geval dat we gaan trouwen en (hoe kan het ook anders
Vertrek 27-4, terugkomst 15-5. Data zijn strak. Ons idee is een rondje Tennessee, Georgia en South Carolina te doen met in ieder geval Great smoky Mountains en Congaree. NP. Vliegen kan dus via verschillende vliegvelden, maar alvast begonnen met ATL omdat je hier rechtstreeks op kunt vliegen, maar man man man die prijzen.... Ook gekeken naar Brussel en Dusseldorf maar is ook wel een ding..
Zo iets (zie hieronder) zou dus geen optie zijn, omdat je dan pas om 07.30u op schiphol bent. Ik vind die overstap overigens vrij krap. Maar dan zouden ze dus gek staan te kijken als jij om 06.00u dus bij de incheck staat.. Normaliter zou ik daar rond 06.00u zijn, 3 uur van te voren. Dat doe je dan dus nu ook omdat je die treinreis skipt.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 okt 2025, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Tot voor 20125 heb ik steeds ruimte gehouden om eventueel nog even vanuit Schiphol naar ZWE te treinen om daar ook echt mijn vliegreis te beginnen...
Afgelopen jaar is voldoende in de thread over het reizen vanuit ZWE gecommuniceerd waarom er geen controle op ZWE en op Schiphol mogelijk is ...
het onderwerp is nu wel voldoende uitgekauwd ....
Tis ook heel simpel : je doetutojedoetutniet
Eerlijkiheid gebiedt me wel te zeggen dat ik afgelopen jaar wat Europeese vluchten als test heb gebruikt, want in het verleden was ZWE de plek waar je incheckte voor je vlucht.
viewtopic.php?f=30&t=21070&p=1352428&hi ... n#p1352428
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Bij het boeken ,,Frasi schreef: ↑22 okt 2025, 13:24
Ik mis in jouw schrijfsel nog wel een enthousiamerende opmerking over de extra XP ś die reizen via Antwerpen opleveren @Frasi
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad. Het levert ook weer 10 extra XP op! En bij reizen in BC zelfs 30XP per reis.
Dan komt ineens FB Platinum toch binnen handbereik.
Dan komt ineens FB Platinum toch binnen handbereik.

- bedeve
- Amerika-expert
Als je dat echt wil @Frasi .....Wat vluchtjes ZWE- BER op de zaterdag ....
Eigenlijk is dat "Gold " de beste status .....makkelijk haalbaar , de meest praktische voordelen.
Boarding zone , bagage , lounge , 72 uur voor vlucht kijken of er nog een leuke stoel over is ...
Platinum is bij mij haast per ongeluk gegaan ,
Verlengdatum is 31 mei , 8 november aanstaande heb ik mijn 300 XP ś
Mijn zomerbaantje leverde veel XP ś op.
De gratis stoelen zijn wel leuk , maar verder vind ik Platinum tov van Gold te weinig voordelen hebben.
Ik zie aan mijn resterende boekingen zover bekent dat ik 31 mei 2027 ook wel haal , maar ik ga er geen extra moeite voor doen...
Alhoewel als mijn zomerbaantje mij laat terugkomen vanaf een ver weg Scandinavisch vliegveld ik dat toch ook wel zie als "extra moeite "
Eigenlijk is dat "Gold " de beste status .....makkelijk haalbaar , de meest praktische voordelen.
Boarding zone , bagage , lounge , 72 uur voor vlucht kijken of er nog een leuke stoel over is ...
Platinum is bij mij haast per ongeluk gegaan ,
Verlengdatum is 31 mei , 8 november aanstaande heb ik mijn 300 XP ś
Mijn zomerbaantje leverde veel XP ś op.
De gratis stoelen zijn wel leuk , maar verder vind ik Platinum tov van Gold te weinig voordelen hebben.
Ik zie aan mijn resterende boekingen zover bekent dat ik 31 mei 2027 ook wel haal , maar ik ga er geen extra moeite voor doen...
Alhoewel als mijn zomerbaantje mij laat terugkomen vanaf een ver weg Scandinavisch vliegveld ik dat toch ook wel zie als "extra moeite "
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat blijkt in de praktijk voor mij tegen te vallen - alleen interessant als je alleen reist. Je kunt voor de andere personen in dezelfde boeking die specifieke stoelen niet kiezen helaas. En alleen bij KLM vluchten, niet bij Delta.
Maar gelukkig kun je wel met zilver of goud de "gewone" voorkeursstoelen (vooraan economy en de economy exit rows) bij Delta kiezen voor het hele gezelschap, al bij het boeken.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
"Delta Air Lines vliegt vanaf januari volgend jaar niet meer tussen Brussel en New York JFK. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij was sinds 1991 actief op de route, maar heeft besloten de route te staken. Daar staat tegenover dat er vaker naar Atlanta gevlogen wordt."
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-atlanta
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-atlanta
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Perfect voor ons, want we vliegen liever via Atlanta dan via JFK (naar het westen).
Jammer voor de mensen die rechtstreeks op JFK willen vliegen...........
Gr.
Reny
Jammer voor de mensen die rechtstreeks op JFK willen vliegen...........
Gr.
Reny
Onze verslagen:
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Voor de liefhebber
Het is momenteel mogelijk om je status van Flying Blue te matchen met Royal Jordanian Royal Club
'' Ja leuk, maar ik vlieg niet met Royal Jordanian''
Ik ook niet, maar laat ze nou lid zijn van de One World en hier vallen British Airways en American Airlines ook onder.
In het geval van Flying Blue Gold wordt je gematcht naar Gold Sparrow. Je betaald wel 149 usd voor 12 maanden. Klinkt veel maar daar zitten wel wat voordelen bij zoals extra bagage, lounge toegang en priority boarding. Het is het overwegen waard.
Zie
https://rj.statusmatch.com/
Het is momenteel mogelijk om je status van Flying Blue te matchen met Royal Jordanian Royal Club
'' Ja leuk, maar ik vlieg niet met Royal Jordanian''
Ik ook niet, maar laat ze nou lid zijn van de One World en hier vallen British Airways en American Airlines ook onder.
In het geval van Flying Blue Gold wordt je gematcht naar Gold Sparrow. Je betaald wel 149 usd voor 12 maanden. Klinkt veel maar daar zitten wel wat voordelen bij zoals extra bagage, lounge toegang en priority boarding. Het is het overwegen waard.
Zie
https://rj.statusmatch.com/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 23816 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties