Hoi, maar 19 dagen, wat een armoe...
Als je al zoveel van ZW gezien hebt kun je natuurlijk ook overwegen om alléén maar Colorado (met een beetje extra) te doen. Dan kun je gewoon een rondje DEN doen, dat scheelt mogelijk veel in camperhuur en mogelijk wat kilometers ? En hou je meer tijd over voor wandelen en sightseeing. In neem aan dat je juni/juli gaat ? Dan zou ik (ivm met hoogte RMNP) eerst zuidelijk gaan en dan bijvoorbeeld tot aan Moab en weer terug ? Dan pak je alle hoogtepunten van Colorado mee !
Voorbeeld: Denver-Great Sand Dunes-Crested Butte-Durango-Mesa Verde-Moab-Leadville-Grand Lake-RMNP-Denver..
Paul
Haha, ja ik zie nu dat het wel heel raar kan overkomen die 'maar 19 dagen'
Heb inmiddels gezien dat er in Durango elke woensdagavond een rodeo is; we willen heel graag (net als paar jaar terug in Cody naar een rodeo) en hadden Cheyenne Frontier Days op het oog. Maar Durango kan ook en dat scheelt een ritje naar het noorden vanuit Denver want dan zouden we Rocky Mountain NP ook skippen (al geweest en geeft dan ruimte voor iets anders)
Dus ga nu puzzelen op een route met meer Colorado en dan ga ik kijken of we het bij Colorado houden (denk het niet, zijn van de afwisseling, maar heb me nog niet voldoende verdiept om uberhaupt te zeggen of Colorado afwisselend genoeg is voor ons)
Eindigen in San Fransisco is ook nog een optie, dan kunnen we voor de 3e keer naar onze all time favourite: Yosemite.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Ik had voor de afwisseling daarom ook Mesa Verde meegenomen (écht iets anders dan de andere parken) en natuurlijk de rode rotsen bij Moab. En dan weer terug naar het groen van Colorado. Ik probeer altijd mensen te behoeden voor teveel kilometers in relatief korte tijd, maar jullie hebben inmiddels voldoende ervaring om dat goed in te schatten lijkt mij !
Ja klopt! Elke reis minder kilometers Denk dat ik vanavond eens ga puzzelen op rondje Denver met Moab en voor de rest veel Colorado. Inderdaad Mesa Verde ook. Las bij reacties van @Martin & Marianne dat er in Colorado ook veel dorpen zijn met liften de bergen in. Dat duidt op veel wandelmogelijkheden en dat is wel echt wat we zoeken. Zelfs de zonen; zij vonden de Panorama Trail in Yosemite afgelopen zomer het hoogtepunt van de vakantie en willen meer van dit soort routes lopen (vooral routes waar je uit de drukte loopt)
Leuke plannen. We hebben veel gewandeld in Colorado in de zomer. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (2014, 2016, 2019 en 2025). Als je de eerste helft van juli in Colorado bent is een bezoek aan Crested Butte echt een aanrader. Nog meer dan elders in de bergen van Colorado is het daar dan een bloemenzee. En het is ook nog eens een heel gezellig plaatsje. Wij hebben eigenlijk nooit gebruik gemaakt van kabelbanen. Ook niet veel gezien, maar misschien ook nooit goed opgelet. Druk op de trails was het nooit, behalve de kortere trails in en rond Rocky Mountain National Park. Wat een punt van aandacht is is de bereikbaarheid van trailheads. Ze liggen soms aan dirt roads die met een gewone huurauto al lastig te bereiken zijn.
Wij hebben ook nog nooit een kabelbaan gezien . Maar ik weet dat er in Crested Buttes liften zijn Ook in Telluride zijn er liften.
Maar echt nodig heb je ze niet denk ik niet.
Even gepuzzeld en denk dat dit een aardige en relaxte route is. Toch eindigend in Las Vegas, vooral wens van mijn man en zonen die daar willen schieten. Liefst voeg ik Monument Valley nog toe (vorige keer Wildcat Trail niet gelopen en willen dat nu wel graag doen). Capitol Reef slaan we dit keer over; in Bryce 2x geweest maar willen daar nog een keer de Navajaloop trail lopen, nu in combi met Queens Garden).
1) Vlucht naar Denver
2) Denver- Camper halen - Rocky Mountain NP
3) Rocky Mountain NP
4) Rocky Mountain NP
5) Rocky Mountain NP - Leadville
6) Leadville - Crested Butte
7) Crested Butte - Black Canyon of the Gunnison National Park
8) Black Canyon of the Gunnison National Park- Ouray
9) Ouray - Silverton - Durango
10) Durango
11) Durango - Mesa Verde National Park
12) Mesa Verde - Moab
13) Moab
14) Moab
15) Moab - Bryce Canyon National Park
16) Bryce - Valley of Fire State Park
17) Valley of Fire - Las Vegas
18) Las Vegas
19)Terugvlucht
20)Thuiskomst
Logische volgorde in Colorado zo?
Ben op zich redelijk tevreden over de route ; kan nog 1 dag toevoegen (uiterste thuiskomst is zondag 2 augustus, vroegste vertrekdag is zaterdag 11 juli)
Liefst vertrek ik dus zaterdag de 11e, maar in Denver is de camperverhuur op zondagen niet open en een volle dag Denver trekt ons niet en schieten we dus niks mee op. Vroegste optie om camper te halen is dus maandag 13 juli; de rodeo in Durango is op woensdagavonden. Dat maakt dat we over het eerste stuk (tot en met Durango) veel langer kunnen doen dan over het stuk daarna. Dat voelt toch niet helemaal in balans. Er staan nu oo k3 nahcten RMNP terwijl 2 voor ons ook genoeg is (willen 1 dag wandelen, trail ridge road al gedaan)
Willen wel echt heel graag een rodeo bezoeken (die in Cody vonden we geweldig); de Cheyenne Frontier Days hadden we eerst op het oog maar die starten pas op zaterdag 18 juli en zou betekenen dat we dan minder dan 2 weken vanaf daar hebben voor de route naar Vegas. Daarom de rodeo van Durango als alternatief bedacht; maar die valt dus niet helemaal lekker omdat die op woensdagavond valt.
Rodeo in Bryce is ook op de voor ons verkeerde avonden (woensdag tot en met zaterdag, maar wij willen woensdag en anders donderdag in Las Vegas zijn)
Lastig! Of ik moet de route omdraaien door in Las Vegas te beginnen maar liefst eindigen we daar (fijne afsluiting van reis met hotel/zwembad)
Nogmaals de route maar dan met de dagen er bij:
1) Vlucht naar Denver (ma)
2) Denver- Camper halen - Rocky Mountain NP (di)
3) Rocky Mountain NP (wo)
4) Rocky Mountain NP (do)
5) Rocky Mountain NP - Leadville (vr)
6) Leadville - Crested Butte (za)
7) Crested Butte - Black Canyon of the Gunnison National Park (zo)
8) Black Canyon of the Gunnison National Park- Ouray (ma)
9) Ouray - Silverton - Durango (di)
10) Durango (wo)
11) Durango - Mesa Verde National Park (do)
12) Mesa Verde - Moab (vr)
13) Moab (za)
14) Moab (zo)
15) Moab - Bryce Canyon National Park (ma)
16) Bryce - Valley of Fire State Park (di)
17) Valley of Fire - Las Vegas (wo)
18) Las Vegas (do)
19)Terugvlucht
20)Thuiskomst
Mijn idee was in eerste instantie dat je te veel tijd nam voor het stuk tussen Crested Butte en Durango, maar ik begrijp de overweging nu.
Je zou nog naar Aspen kunnen gaan (Maroon Bells). Of maak nog de lus naar Great Sand Dunes. Kijk vooral eens in de verslagen van Felicitas.
Je zou ook na de Black Canyon de route via Telluride kunnen nemen; wij vonden dat een mooie route (zie hier voor ons verslag).
Je kunt ook eerst naar Mesa Verde, dan Durango, en dan via Grand Junction naar Moab.
Dank je Marianne! Ik ga de verslagen van Felicitas nog eens goed bekijken en ook kijken naar je idee om Great Sand Dunes toe te voegen of via Grand Junction naar Moab te gaan.
We willen snel knopen doorhakken, maar hebben wel wat concessies moeten doen: vanwege studie kinderen en eventuele hertentamens kunnen we maar 19 dagen weg. Dat is toch flink minder dan de 25 dagen van afgelopen zomer.
Je schrijft dat je 'maar' 19 dagen kunt gaan volgend jaar. Maar als ik naar je laatste schema kijk zie ik dat je er nog wel dagen bij zou kunnen sprokkelen.
1) Vlucht naar Denver (ma)
2) Denver- Camper halen - Rocky Mountain NP (di)
<knip><knip>
18) Las Vegas (do)
19)Terugvlucht
20)Thuiskomst
Je vertrekt nu op een maandag terwijl dat ook op zaterdag zou kunnen, toch? Moet je weliswaar tot maandag wachten voordat je de camper op z'n vroegst kunt ophalen maar je bent wel 2 dagen eerder in Amerika. Je zou dan bij aankomst een auto kunnen huren t/m maandag zodat je wellicht alvast wat inkopen ook kunt doen voor de camper.
Zelfde geldt voor terugreis. Die is nu op vrijdag maar zou ook nog een dag later kunnen zodat je op zondag weer in Nederland bent.
@Coyote : eerder gaan heeft geen zin omdat we de camper dan niet op kunnen halen (zondag) en wij geen stadsmensen zijn; een dag in Denver voordat we de camper ophalen voegt voor ons niks toe Maar zaterdag terug in plaats van vrijdag wel waardoor we inderdaad op 20 dagen zitten; dat is ook zo in mijn laatste, nog niet gedeelde, schema.
Boodschappen doen we altijd zodra de we de camper hebben; wij slaan een bulk in voor 10 dagen en dat past echt niet in de auto.
Ik ga nog even puzzelen; op zich tijd genoeg die 19 a 20 dagen maar de dagen vallen soms wat onhandig vanwege de wens van een rodeo die alleen op woensdag is (of in 1 specifieke week, de Cheyenne Frontier Days)
Maar komt goed
Ik zou zeker een rodeo bezoeken. En in de buurt van Black Canyon op een kwartiertje rijden is in het plaatsje Montrose nog een van de weinige drive inn bioscopen. Star Drive-In Theatre. Kwam er een paar weken geleden langs.
@Coyote : eerder gaan heeft geen zin omdat we de camper dan niet op kunnen halen (zondag) en wij geen stadsmensen zijn; een dag in Denver voordat we de camper ophalen voegt voor ons niks toe
Ieder z'n meug natuurlijk. Ik zou persoonlijk zo'n dag ook niet gebruiken om de stad zelf te bezoeken. Wel om te acclimatiseren en/of alvast wat aankopen te doen. Outlet Mall bezoeken bijv? Of wat dacht je van het Red Rocks Park and Amphitheatre of Lookout Mountain Park? Of Garden of the Gods (even ten zuiden van Denver, ten westen van Colorado Springs). Zijn zomaar wat voorbeelden waarmee je je al gauw 1 of 2 dagen kunt vermaken. Weliswaar heb je voor die dag(en) een gewone huurauto nodig maar dat is ook eenvoudig te regelen.
Er wordt hier op het forum vaak afgegeven op Denver dat er niks te beleven valt maar rondom Denver zijn genoeg leuke bezienswaardigheden als je je er even in verdiept.
Je geeft aan dat eerder geen zin heeft maar je wilt nu toch op maandag vliegen naar Amerika? Waarom niet op zondag? Dan kun je immers op maandag al de camper ophalen ipv dinsdag? Is toch weer een dag extra in Amerika.
Die maandag vertrekken heeft te maken met de rodeo; we doen al erg lang over dat eerste stuk, nog een dag langer voelt wat overbodig. Maar ik ga er nog eens naar kijken; misschien is er ergens anders nog een rodeo die op een voor ons betere dag valt.
Er is meer dan genoeg te doen in Colorado om die dagen te vullen. Ik zou zeker die extra dag pakken.
Kijk ook eens in de verslagen van Michelly, zij zijn in bijvoorbeeld 2011 ook met de kinderen in Colorado geweest.
Je hebt nooit dagen genoeg in Colorado .
Dus vertrekken wanneer je kan, en dan inderdaad al iets doen met de auto! Er is voldoende te doen als je even een uurtje richting het westen rijdt via de I-70 (Georgetouwn is leuk, maar onderweg zijn en links en rechts al wandelmogelijkheden). Vanuit Boulder kun je ook zo de bergen in. Voordeel is ook dat je alvast een paar dagen op hoogte bent voordat je naar RMNP gaat. Je hoeft natuurlijk niet de stad in...
Waar huur je de camper ? Cruise America ? Die vestiging ligt best ver van Denver. Je zou dan met de auto naar de verhuurlocatie kunnen gaan en de auto inleveren in Boulder ? Ben je al een eind op weg naar RMNP...
Als je een dag eerder gaat hoef je niet een auto te huren. Je zou dan in je laatste route een dag extra voor Crested Butte kunnen nemen. Of zoals ik al aangaf; eerst naar Mesa Verde en dan naar Durango. De rit van Mesa Verde naar Moab is niet interessant als je een rechtstreekse route neemt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.