Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ElsB: advies route Noordwest USA en Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ElsB
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ElsB: advies route Noordwest USA en Canada.

Bericht door ElsB »

Vorige zomer hebben we een fantastische reis in noordwest Amerika gemaakt (Rondje Denver: Black Canyon of the Gunnison- Colorado NM- Arches en Canyonlands- Dinasour NM- Grand Teton- YS- Cody- Devils Tower- Spearfish- Badlands- Black Hills en Rocky Mountains).
We vonden het zo geweldig dat we meer willen zien!
De vorige reis had verschillende lange rijdagen maar we vonden dat super goed meevallen omdat we graag veel van omgeving zien en rijden niet erg vinden. Die reis was wel met de auto. Nu zouden we met de camper willen

Ik heb nu een route samengesteld die we willen doen binnen een paar jaar, ik vraag me af of het haalbaar is. De aantal kilometers zijn minder dan vorige keer maar dus volgende keer met camper:

2N Vancouver – Clearwater
2N Clearwater– Jasper
3N Jasper –Lake Louise
1N Lake Louise– Banff
2N Banff– Waterton Park
2N Waterton Park-Glacier NP
4N Glacier NP– Coeur d'Alene
1N Coeur d'Alene– Mount Rainier
2N Mount Rainier– Olympic NP
3N Olympic NP –Vancouver
1N Vancouver

De indeling in de Rockies kan misschien beter, ik wil zeker ook Yoho Park zien. Misschien beter 1 nacht Banff en 1 op Icefields Parkway?
Of 1 minder bij Jasper en 1 regio Yoho?

Whistler heb ik er bewust uitgelaten omdat het best wat kilometers scheelt en zo is er meer tijd elders.
Vooral de Canadese Rockies en Glacier Park zijn een must (Olympic stiekem ook wel :wink: ) dus zo kwam ik bij deze route uit.
Ik zou de route eind juni beginnen voor de eventuele sneeuw in Mount Rainier en Glacier vooral.

Wat zijn jullie bedenkingen bij deze route? Is de camper veel trager dan de auto of is het verschil niet zo groot?
Alvast bedankt!

Groetjes Els
Bijlagen
image.png
image.png (32.28 KiB) 1228 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies route Noordwest USA en Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Els,

Schrijf de route het liefst per dag uit, in een van-naar-schema. Nu is het immers niet duidelijk wanneer de verplaatsingen zijn; je doet er bijvoorbeeld geen twee nachten over om van Vancouver naar Clearwater te gaan.
Ik denk dat je het zo bedoelt:
Dag 1 naar - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Clearwater
Dag 4 Clearwater
Dag 5 Clearwater - Jasper
Dag 6 Jasper
Dag 7 Jasper
Dag 8 Jasper - Lake Louise
Dag 9 Lake Louise - Banff
Dag 10 Banff
Dag 11 Banff - Waterton
Dag 12 Waterton
Dag 13 Waterton - Glacier NP
Dag 14 Glacier NP
Dag 15 Glacier NP
Dag 16 Glacier NP
Dag 17 Glacier NP - Couer d'Alene
Dag 18 Couer d'Alene - Mt Rainier
Dag 19 Mt Rainier
Dag 20 Mt Rainier - Oympic NP
Dag 21 Oympic NP
Dag 22 Oympic NP
Dag 23 Oympic NP - Vancouver

Het lijkt mij een mooie route. het is inderdaad verstandig om Olympic en Mt Rainier niet te vroeg in de zomer te doen; wij hebben daar eens medio juli nog veel sneeuw gehad. Maar je wilt ook niet al te vroeg in de Canadese parken zijn.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis ElsB: advies route Noordwest USA en Canada.

Bericht door paulr »

Welkom !
Oef...ik vind het een hele forse rit, met de auto al, maar zéker met de camper. Vergis je niet in de snelheid die je gaat rijden, de stops onderweg, het tanken, boodschappen doen etc etc. Ik reken altijd de tijd van google maps + 15 tot 20%. Je gaat veel in de bergen rijden, op zich kun je dezelfde maximum snelheid halen met een camper, maar toch zullen de bochten, het optrekken etc langer duren. En je tankt vaker en langer, bent meer tijd kwijt met parkeerplaatsen zoeken, het parkeren zelf en noem zomaar op.
Je start nu in Vancouver en hebt geen tijd voor de stad. Vancouver is best leuk voor een dagje. Dan ga je in 3-4 dagen razendsnel naar Jasper en ziet eigenlijk alleen maar Wells Gray. Het kan, maar er is onderweg nog veel meer moois te zien.
Heb je ook overwogen een one way te doen ? Dan start je in Calgary en bezoekt eerst Banff, Lake Louise en Jasper. 2 x de Icefield Pkwy rijden is geen straf, je ziet tóch weer andere dingen. Daarna je geplande route (zoals in voorstel van Marianne), maar onderweg pak je overal ff wat meer tijd voor wandelen en andere aktiviteiten. Waterton kan een nachtje korter, maar bij Mount Rainier vind ik dat je een extra nacht zou moeten plannen...
Ja, je gaat dan Clearwater en Wells Gray missen, maar ook heel veel kilometers minder rijden...
Als je zoiets ziet zitten wil ik wel een dagplanning voor je in elkaar zetten (met een voorstel voor camping etc...)
Paul
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik vind het altijd moeilijk om een reis te beoordelen als een route aangegeven wordt met nachten per plaats, want feitelijk zijn 2 nachten op 1 plaats maar 1 dag ter plaatse. Op het eerste zicht ziet de route er vrij gehaast uit. Dus ik stel voor zoals "Martin en Marianne" aangeven om de route uit te schrijven met een van-naar schema. Hoeveel dagen heb je in totaal ter plaatse? Dat is ook wat gemakkelijker om een route op te stellen. Misschien ook een idee om naar een one way te kijken? Hou er ook rekening mee dat je met een camper een stuk trager aan het rijden bent dan met een auto, er zijn veel snelwegen die maar een enkele baan hebben per richting en snelheid is meestal maar een 80-90km/u.

Als ik het schema zie wat hierboven uitgeschreven staat dan stel ik voor 1 volle dag Vancouver. Vanuit Vancouver kan je in 1 dag naar Clearwater als je niet via Whistler gaat rijden. Het is een dikke 5 uren rijden vanuit Vancouver en ik zou dan ook minstens 1 volle dag in Clearwater blijven om daar Wells Gray Provincial Park te bezoeken. Voor Jasper NP minstens 2 volle dagen. Van Jasper naar Banff kan in 1 dag, maar omdat er zoveel te zien en doen is kan je dat misschien opsplitsen en onderweg ergens een nacht verblijven (bij het Columbia Icefield centrum is een parking waar je met camper kan verblijven voor de nacht wat je $15 kost). Voor de omgeving Banff tel minstens 3 volle dagen en gebruik daar 1 dag voor om Yoho NP te bezoeken, dus 2 dagen Banff NP en 1 dag Yoho NP. Voor deze omgeving is 1 uitvalsbasis goed te doen, zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor Canmore/Banff of Yoho NP om te verblijven en dan Banff en Yoho van daaruit te bezoeken. Heb je nog wat extra tijd, dan kan je daar nog een extra dagje bij doen voor Yoho NP.

Met Waterton NP en Glacier NP ben ik zelf niet bekend, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Mount Rainier verdient ook wel 2 volle dagen en Olympic NP minstens 2 volle dagen en liefst 3 volle dagen.

Hopelijk heb je daar wat aan! Nog veel plezier met het puzzelen.
ElsB
Amerika-newbie

Bericht door ElsB »

paulr schreef:
20 okt 2025, 18:32
Welkom !
Oef...ik vind het een hele forse rit, met de auto al, maar zéker met de camper. Vergis je niet in de snelheid die je gaat rijden, de stops onderweg, het tanken, boodschappen doen etc etc. Ik reken altijd de tijd van google maps + 15 tot 20%. Je gaat veel in de bergen rijden, op zich kun je dezelfde maximum snelheid halen met een camper, maar toch zullen de bochten, het optrekken etc langer duren. En je tankt vaker en langer, bent meer tijd kwijt met parkeerplaatsen zoeken, het parkeren zelf en noem zomaar op.
Je start nu in Vancouver en hebt geen tijd voor de stad. Vancouver is best leuk voor een dagje. Dan ga je in 3-4 dagen razendsnel naar Jasper en ziet eigenlijk alleen maar Wells Gray. Het kan, maar er is onderweg nog veel meer moois te zien.
Heb je ook overwogen een one way te doen ? Dan start je in Calgary en bezoekt eerst Banff, Lake Louise en Jasper. 2 x de Icefield Pkwy rijden is geen straf, je ziet tóch weer andere dingen. Daarna je geplande route (zoals in voorstel van Marianne), maar onderweg pak je overal ff wat meer tijd voor wandelen en andere aktiviteiten. Waterton kan een nachtje korter, maar bij Mount Rainier vind ik dat je een extra nacht zou moeten plannen...
Ja, je gaat dan Clearwater en Wells Gray missen, maar ook heel veel kilometers minder rijden...
Als je zoiets ziet zitten wil ik wel een dagplanning voor je in elkaar zetten (met een voorstel voor camping etc...)
Paul
Ik dacht met 2 nachten in Vancouver te starten zodat we dan ong 1,5 dag zouden hebben om de stad te verkennen. Normaal kan je de camper pas in de namiddag ophalen, niet?
Ik heb veel overwogen, maar de one way die jij voorsteld was nog niet in mij opgekomen :D
Die vind ik een goed idee! OK, spijtig van Wells Gray maar zoals ik al aangaf heb ik wat schrik dat het allemaal te veel is en er staan andere parken hoger op mijn lijstje dan Wells Gray.
Dus ik ben zeker wel geïnteresseerd voor een dagplanning :D
ElsB
Amerika-newbie

Bericht door ElsB »

AnnInBC schreef:
20 okt 2025, 18:37
Ik vind het altijd moeilijk om een reis te beoordelen als een route aangegeven wordt met nachten per plaats, want feitelijk zijn 2 nachten op 1 plaats maar 1 dag ter plaatse. Op het eerste zicht ziet de route er vrij gehaast uit. Dus ik stel voor zoals "Martin en Marianne" aangeven om de route uit te schrijven met een van-naar schema. Hoeveel dagen heb je in totaal ter plaatse? Dat is ook wat gemakkelijker om een route op te stellen. Misschien ook een idee om naar een one way te kijken? Hou er ook rekening mee dat je met een camper een stuk trager aan het rijden bent dan met een auto, er zijn veel snelwegen die maar een enkele baan hebben per richting en snelheid is meestal maar een 80-90km/u.

Als ik het schema zie wat hierboven uitgeschreven staat dan stel ik voor 1 volle dag Vancouver. Vanuit Vancouver kan je in 1 dag naar Clearwater als je niet via Whistler gaat rijden. Het is een dikke 5 uren rijden vanuit Vancouver en ik zou dan ook minstens 1 volle dag in Clearwater blijven om daar Wells Gray Provincial Park te bezoeken. Voor Jasper NP minstens 2 volle dagen. Van Jasper naar Banff kan in 1 dag, maar omdat er zoveel te zien en doen is kan je dat misschien opsplitsen en onderweg ergens een nacht verblijven (bij het Columbia Icefield centrum is een parking waar je met camper kan verblijven voor de nacht wat je $15 kost). Voor de omgeving Banff tel minstens 3 volle dagen en gebruik daar 1 dag voor om Yoho NP te bezoeken, dus 2 dagen Banff NP en 1 dag Yoho NP. Voor deze omgeving is 1 uitvalsbasis goed te doen, zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor Canmore/Banff of Yoho NP om te verblijven en dan Banff en Yoho van daaruit te bezoeken. Heb je nog wat extra tijd, dan kan je daar nog een extra dagje bij doen voor Yoho NP.

Met Waterton NP en Glacier NP ben ik zelf niet bekend, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Mount Rainier verdient ook wel 2 volle dagen en Olympic NP minstens 2 volle dagen en liefst 3 volle dagen.

Hopelijk heb je daar wat aan! Nog veel plezier met het puzzelen.
Bedankt voor de tips!
Ik had het inderdaad zo in mijn hoofd en ging ervan uit dat het duidelijk genoeg was, sorry
Zoals je beschrijft ben ik inderdaad van plan :wink:
ElsB
Amerika-newbie

Bericht door ElsB »

ElsB schreef:
21 okt 2025, 08:03
paulr schreef:
20 okt 2025, 18:32
Welkom !
Paul
Ik dacht met 2 nachten in Vancouver te starten zodat we dan ong 1,5 dag zouden hebben om de stad te verkennen. Normaal kan je de camper pas in de namiddag ophalen, niet?
Ik heb veel overwogen, maar de one way die jij voorstelt was nog niet in mij opgekomen :D
Die vind ik een goed idee! OK, spijtig van Wells Gray maar zoals ik al aangaf heb ik wat schrik dat het allemaal te veel is en er staan andere parken hoger op mijn lijstje dan Wells Gray.
Dus ik ben zeker wel geïnteresseerd voor een dagplanning :D
Moest ik eind juni in Calgary starten dan is er misschien wel risico dat GTTSR misschien nog niet open is en ook Mt Rainier en andere plaatsen nog te veel sneeuw? Of valt dat mee die periode?
Of is het interessanter eind augustus/begin september te starten? Ik las ook minder kans op beren in september tegenover juni/juli?
Ik denk dat deze 2 periodes eender uitvallen voor drukte en prijzen vluchten ed?
Kan ik dan ook niet beter in Vancouver starten , je moet toch een dag wachten voor de camper en kunnen we daar 2 a3 nachten verblijven. Dan kunnen we Calgary overslaan en "win" ik 1 nacht, niet? Ook minder dagen voor de camper te huren.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Eerst even een reactie mbt juni vs september. Voordeel juni: lange dagen ! en meer sneeuw op de bergen, dat geeft een mooi contrast met het groen van de bossen/weiden en het blauw van de meren. Nadeel: ja, GTTSR kán dicht zijn, maar verwacht ik niet. En er zullen inderdaad wat wandelpaden dicht zijn ivm sneeuw. Neem crampons mee, dan kun je stukjes/stukken sneeuw eenvoudig oversteken als je ze tegenkomt op paden die wel gewoon open zijn. Voordeel september: álles zal open zij, maar dus wel eerder donker en mogelijk dus al kouder als je 's avonds buiten wilt zitten. Voor juni vertrek en een one way: start in Vancouver lijkt handig, dan heb je de Rockies later (maar dus wel Mount Rainier vroeg). Voor september juist in Calgary starten, zodat je nog het beste weer en licht aan het begin hebt.
Wat bedoel je met ''minder beren in september'' ? Wil je ze juist wél of niet zien :) . Wij reizen altijd in juni en komen geregeld beren tegen in die regio, juist leuk en mooi !
ElsB
Amerika-newbie

Bericht door ElsB »

Ja ik wil de beren heel graag wel zien, op veilige afstand uiteraard. Wildlife spotten staat met stip op nr 1 :D
En met de camper is het inderdaad wel het leukst om nog mooie avonden te hebben dus eind juni heeft mijn voorkeur, al ben ik dus wel wat bezorgd over de sneeuw.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Voorstel route one way;

1. Naar Calgary (Days Inn Balzac)
2. Calgary-Banff (Two Jacks Lake of Tunnel Mountain Campgound (geen trailerpark!)
3. Banff
4. Banff - Icefield Pkwy (Wilcox Campground, halverwege Banff-Jasper)
5. Icefiel Pkwy - Jasper (Whistlers Campground)
6. Jasper
7. Jasper - Lake Louise/Yoho (Lake Louise Campgound of Kicking Horse Campground)
8. Lake Louise/Yoho
9. Lake Louise/Yoho - Cranbrook/Fort Steel (diverse campings)
10. Cranbrook/Fort Steele - Waterton (Townsite Campground)
11. Waterton - Glacier East (camping kijken wat je te pakken kan krijgen: St Mary of May Glacier).
12. Glacier
13. Glacier
14. Glacier - Couer d'Alene/Spokane (geen voorstel)
15. Couer d'Alene/Spokane - Mount Rainier (Cougar Rock Campground)
16. Mount Rainier
17. Mount Rainier
18. Mount Rainier - Olympic (Hoh Rain Forest campground)
19. Olympic Hoh Rain - Olympic Port Angeles (geen camping advies: wij stonden op de KOA, maar die is dicht zie ik)
20. Olympic Port Angeles
21. Olympic Port Angeles
22. Olympic Port Angeles - Vancouver
23. Vancouver
24. Vancouver - naar huis

Tips:
- Campings boeken: check datum dat campings geboekt kunnen worden en zit stipt op die tijd klaar. De campings (vooral bij Banff en Glacier zijn zo vol!)
- Bij Banff en LL dien je vaak een shuttle te pakken. Bezoek aan hoogtepunten kost dus relatief veel tijd
- Huur je bij Canadream, slaap dan 1e nacht in Days Inn, je kunt dan na aankomst even naar het prachtige grote winkelcentrum wandelen en de volgende ochtend lopend naar de camper verhuurder :-)
- In Fort Steele is een prachtig openluchtmuseum
- Wellicht bij Glacier nu al een commerciele camping boeken en die later annuleren als het je lukt op st Mary of Many Glacier een plek te boeken
- Rit Glacier - Mount Rainier: geen camping boeken, maar kijken waar je uitkomt. Maak een lijstje met campings rondom Coeur d' Alene/Spokane.
- Mount Rainier: wij stonden op één camping, maar een nacht op Ohanapecosh Campground kan ook. Wij hebben die geannuleerd ivm slecht weer). Let op: tussen Paradise en de oostkant (Ohanapecosh & Sunrise) zit een laat tunneltje waardoor je mogelijk moet omrijden !)
- Aankomst Olympic Hoh Rain: probeer daar rond 17.00 uur pas naar boven te rijden. Dan zijn de files bij de entree weg. Je kunt dan nog de korte wandeling doen en de volgende ochtend de wat langere.
- 2 nachten Port Angeles voorzien: 1 dag Huricane Ridge, 1 dag Whale watching (maar dat kan ook vanuit Vancouver)

Indien je de route in Vancouver start zou het als volgt kunnen:
1. Naar Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Bay View bij Anacortes (Bay View State Park Campground)
4. Anacortes - Port Angeles (vroege whale watchtour in Anacortes !)
5. Port Angeles
6. Port Angeles - Hoh Rain
7. Hoh Rain - Mount Rainier
8. Mount Rainier
9. Mount Rainier
10. Mount Rainier - Couer d'Alene/Spokane
11. Couer d'Alene/Spokane - Glacier
12. Glacier
13. Glacier
14. Glacier - Waterton
15. Waterton - Cranbrook/Fort Steele
16. Cranbrook/Fort Steele
17. Cranbrook/Fort Steele - Lake Louise/Yoho
18. Lake Louise/Yoho
19. Jasper
20. Jasper - Icefield Pkwy
21. Icefield Pkwy - Banff
22. Banff
22. Banff - Calaway (Calaway Park camping, goed geschikt voor laatste nacht, je bent dan snel de volgende ochtend op inleverplek)
23. Inleveren, shoppen en naar de airport

Op het laatst kun je natuurlijk ook nog een nacht in een hotel in Calgary nemen. Wij doen dat nooit, maar leveren in de ochtend de camper in, dan nog even naar de shoppingmall en dan naar het vliegveld...

Nou, heel verhaal geworden. Uiteraard zijn er nog wat variaties mogelijk en zullen anderen met nog meer mogelijkheden komen. Ik hoop dat je er wat uithaalt dat voor jullie interessant is !

succes en plezier met puzzelen!
Paul
ElsB
Amerika-newbie

Bericht door ElsB »

Bedankt om de indeling te maken, hier ben ik veel mee!
Ik ga ermee aan de slag :thumbup:
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

nog even over de sneeuw:
wij reizen dus altijd in juni, maar wél de 2e helft. Dus vaak 2 weken juni en nog een week in juli)
De afgelopen jaren:
Regio Banff/Jasper (eind juni): nauwelijks nog sneeuw op de trails (zelfs tot aan voet Plain of Six glaciers kunnen komen). Ook Wilcox trail (overzijde van Columbia Glacier met prachtig uitzicht) was bijna sneeuwvrij
Glacier (eind juni): Iceberg Lake Trail prima kunnen wandelen, her en der een sneeuwveldje
Mount Rainier (begin juli): veel sneeuw ! Lager gelegen trails prima te doen. Voor de Skyline Trail bij Paradise zou het beter geweest zijn als we crampons mee gehad zouden hebben, nu was het af en toe flink glibberen.
Dit jaar Alaska in juni/juli gedaan: op veel plekken met crampons gewandeld. dat gaat prima !
Ook hebben we RMNP Rockie Mountain NP in juni gedaan, ook hier was alles goed te doen op de hoogte. Ook in de Grand Teton en Yellostone doorgaans alles open gehad.
Helaas is het natuurlijk zo dat tegenwoordig de sneeuwhoogtes minder zijn én, zodra het een beetje opwarmt in mei en juni, de sneeuw sneller smelt dan vroeger :(

en de beren: als je ze niet in de weg loopt gaat het (in ons geval tenminste) altijd goed. In Glacier is bearspray wel een must om bij je te hebben.. !
tobo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tobo »

Ik kan beamen dat er eind juni / begin juli nog enorm veel sneeuw kan liggen op bergtoppen in Washington.
Totaal onvoorbereid hebben we (met veel vallen en opstaan) op onze sneakers Mount Ellinor beklommen.
Halverwege de trail lag er een beetje sneeuw. Hogerop waren dat echter dikke ijspakken van 2m hoog.

De helft van de andere hikers die we onderweg tegenkwamen, had crampons aan, degelijke wandelschoenen en hiking poles.
De andere helft bestond uit dutsen zoals wij die 's ochtends gewoon thuis vertrokken zijn, zonder de weersomstandigheden op de trail te checken.
Wij hebben eigenlijk enkel maar de top bereikt, omdat er een kerel de berg kwam afgerold die moed gaf door te zeggen dat het ergste bijna achter de rug was. :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tobo op 21 okt 2025, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Incuflex
Amerika-ontdekker

Bericht door Incuflex »

Eigenlijk is het niet normaal dat je hier dan nog eens mee lacht. Door onvoorbereid de bergen in te trekken breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook de reddingswerkers die mogelijk ingeschakeld moeten worden.
tobo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tobo »

Klopt helemaal. Op het punt waar ik die foto getrokken heb, stonden we stil om te overleggen als we nog verder zouden gaan of niet.
Indien de andere hiker niet gezegd had dat het ergste achter de rug was, dan hadden we waarschijnlijk rechtsomkeer gemaakt.
Maar dit was dus echt wel op het randje en iets wat je een paar weken eerder in begin juni zeker niet moet aan beginnen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Tja... mijn enige reactie: je hebt mensen die de bergen respecteren en dus voorbereid op pad gaan. Dat hoeft niet altijd met álles erop en eraan maar zeker wel: in ieder geval bergschoenen, rugzak met voldoende kleding (lange broek, fleeces, regenkleding), voldoende water en met enige voorbereiding qua terrein en weersvoorspelling. En je hebt toeristen die we vaak op sneakers, zonder water, in korte broek en t-shirt de bergen in zien gaan.....
Helemaal eens met reactie van Incuflex: nooit (meer) doen !
ElsB
Amerika-newbie

Bericht door ElsB »

Op sneakers gaan we zeker niet in de bergen wandelen :wink:
In de sneeuw hiken heb ik weinig ervaring dus ik ben graag voorbereid.
Misschien is de eerste keer op crampons wel een euke ervaring!
Bedankt voor de info iedereen!
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Crampons en wandelstokken.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden september een fijne tijd om te reizen. Meestal nog prima weer en het is rustig. Inderdaad wat kortere dagen dan in juni, maar 's avonds doen we toch niks meer, dus voor ons is dat geen probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer