@ Allemaal: Heel hartelijk dank voor jullie reacties! En @Felicitas: Dank voor je tip wat betreft tolwegen rond Denver!
Als antwoord op de vraag waarom ik eerst twee nachten in Denver zit, en dus niet meteen de huurauto ophaal: Ik ben componist en stukken van mij worden o.a. gespeeld door een pianist in Denver die ik ga ontmoeten. Hij speelt o.a. een Nocturne en dat doet hij fenomenaal goed. Staat op YouTube.
Ik heb ruim 58.000 km getreind met Amtrak, VIA Rail Canada en de Alaska Railroad. Ik heb 47 deelstaten met de trein bezocht of doorkruist, d.w.z. alle staten die je met een reizigerstrein kunt doen, en ik heb in 42 verschillende steden overnacht, van Fairbanks (Alaska) tot Miami en van San Diego tot Portland (Maine). Alleen Hawaii, South Dakota en Wyoming hebben geen treinverkeer. Hawaii heb ik in 2014 bezocht en nu dus met een huurauto de laatste twee deelstaten.
Nou, daar hebben we ons antwoord op ''waarom zo lang in Denver''
Ieder ander slaat dit over, maar jij hebt een hele goede reden. Wat leuk !
(en zo zie je maar weer hoe wij vanuit een bepaald perspectief allemaal advies geven en er wel eens naast zitten als we de context niet helemaal kennen).
Maak er een bijzondere en mooie reis van !
Paul
Aangezien ik zo goed ben geholpen hier op dit Forum wil ik toch even vertellen hoe 't gegaan is.
Op 4 september vloog ik naar Denver en op zaterdag 6 september heb ik mijn huurauto, een Chevrolet Equinox, opgehaald op de luchthaven van Denver. Dat ging allemaal zeer soepel; mijn hotel had een gratis pendelbusje van en naar de luchthaven en Hertz heeft een gratis pendelbus van en naar hun terrein. Toen begon mijn Road Trip van zes dagen door vier deelstaten: Colorado, Nebraska, South Dakota en Wyoming. Vóór deze reis was ik in 48 deelstaten geweest en nu na South Dakota en Wyoming heb ik alle 50 deelstaten gedaan! Dat zijn twee van totaal drie deelstaten die geen passagierstreinen hebben, dus die moest ik met de auto doen. Hawaii had ik al in 2014 bezocht. Eén van de mooiste hoogtepunten van deze reis was het bezoek aan Mount Rushmore. Maar ik heb ook Deadwood, Sturgis, Wall en Pierre in South Dakota en Cheyenne en Fort Laramie in Wyoming bezocht. In Cheyenne heb ik mijn 50e deelstaat gevierd met een lekkere Gin and Tonic.
Ik heb de hele rondreis schitterend weer gehad, zonnig en warm. Ik vloog dit keer met Lufthansa via Frankfurt. Ik heb totaal bijna 2.100 km gereden, 1.300 miles.
Ik vond het over 't algemeen meevallen als automobilist in Amerika. Vrachtwagens en auto’s met aanhangwagens hebben kennelijk geen snelheidsbeperkingen, zoals in Zweden. De wegen zijn over het algemeen goed, wel af en toe met richels op regelmatige afstanden. De Amerikanen zijn goede automobilisten, in elk geval op deze Road Trip. Ik heb me maar zeer zelden opgewonden. De Chevrolet heeft zich keurig gedragen. Ik zat comfortabel en hoog. Veel insecten op de voorruit. Ik heb ‘m een paar keer grondig moeten schoonmaken bij de pomp. Ben ik ook niet gewend in Zweden.
MPC (”Mobile Passport Control”, de app van CBP) is zeer goed. Ik was binnen vijf minuten door de douane met de gebruikelijke vragen van de douanier.
@mtl: Ik ben in zeer veel Amerikaanse steden geweest en mijn ervaring is dat er maar weinig gezellige of "bijzondere" binnensteden zijn. Boston, Savannah en Philadelphia vind ik uitzonderingen en ook het Gaslamp Quarter in San Diego. Maar ja, dat is mijn mening.
PS. Helaas was 'mijn' pianist in Denver verhinderd. @Felicitas: Bedankt voor je aardige woorden over mijn muziek!
Heeft het busje nog steeds 2 verschillende haltes: de eerste voor de 5 star / President's circle leden en een tweede voor de andere klanten?
Ja, nou je 't zegt, het busje stopte eerst bij een halte en daarna bij mijn halte en ik ben geen lid van die clubs die jij noemt. Dus ik neem aan dat het antwoord op jouw vraag JA is.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.