In de meivakantie gaan we naar Amerika! We vliegen 18 april van Amsterdam naar Los Angeles en op 1 mei terug vanuit San Francisco.
We reizen met ons gezin (2 volwassenen en 3 kinderen van 12, 14 en 15 jaar). We houden van een ontspannen tempo, leuke dingen doen, wat shoppen en af en toe gewoon even niks, dus geen gehaaste “alle highlights in 10 dagen”-tour.
We zijn in 2019 al een keer in West-Amerika geweest (onder andere bij de Grand Canyon, Anteloppe Canyon, Disneyland, Los Angeles, Las Vegas, BullheadCity, Palm Springs, San Diego). Dit keer willen we graag naar Yosemite en Sequoia National Park.
Onze (globale) planning:
18 – 20 april: Los Angeles
We zijn al eens in Disneyland Anaheim geweest en vonden Disney World in Orlando eerlijk gezegd wat tegenvallen, behalve Animal Kingdom, dat was wel heel leuk.
Wat zouden jullie aanraden in dit geval: opnieuw Disney of toch Universal?
20 – 23 april: Route richting Sequoia National Park
23 – 26 april: Yosemite National Park
26 – 28 april: via de kust naar Monterey / Carmel
28 april – 1 mei: San Francisco
Waar ik benieuwd naar ben:
- Wat zijn jullie must-sees tussen LA en San Francisco?
- Leuke overnachtingsplekken of minder toeristische stops onderweg?
- Activiteiten met tieners (mooie hikes, gave stranden, toffe plekken om te eten of shoppen)?
- En jullie mening over Disney vs. Universal?
We vinden een afwisseling tussen hotels en Airbnb’s fijn. Vooral aan het einde van de reis lijkt een Airbnb ons prettig.
Twijfelpuntje: is dat praktisch, of is het juist leuker om die laatste dagen in San Francisco zelf te slapen?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Ik lees hier altijd met veel plezier mee en ik heb al heel veel gehad aan de tips en adviezen die hier gedeeld worden.
Groetjes,
Faye