Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
We hebben nieuwe paspoorten, dus ik probeer ze opnieuw te scannen bij Delta. Die van mijn man gaat goed, maar bij mij is er een probleem.
Op de laptop gaat het scannen goed, totdat ik op versturen heb geklikt. Dan krijg ik de mededeling: dit type paspoort wordt niet geaccepteerd door de overheid van uw bestemming..... Vreemd toch? Toen in de Delta app geprobeerd. Daar komen mijn voornamen in een rood omcirkeld kader met daaronder: please enter valid given names... Die voornamen worden uit mijn paspoort gescand door Delta en dan krijg je dit! Ook vreemd toch?
Je kan ook niks aanpassen in die gescande gegevens. Heb het al een paar x opnieuw geprobeerd, maar blijft hetzelfde probleem.
Online inchecken zal dan ook wel niet lukken. Denk dat we naar de balie moeten op Schiphol, of hebben jullie andere ideeën?
Op de laptop gaat het scannen goed, totdat ik op versturen heb geklikt. Dan krijg ik de mededeling: dit type paspoort wordt niet geaccepteerd door de overheid van uw bestemming..... Vreemd toch? Toen in de Delta app geprobeerd. Daar komen mijn voornamen in een rood omcirkeld kader met daaronder: please enter valid given names... Die voornamen worden uit mijn paspoort gescand door Delta en dan krijg je dit! Ook vreemd toch?
Je kan ook niks aanpassen in die gescande gegevens. Heb het al een paar x opnieuw geprobeerd, maar blijft hetzelfde probleem.
Online inchecken zal dan ook wel niet lukken. Denk dat we naar de balie moeten op Schiphol, of hebben jullie andere ideeën?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Dat is inderdaad vreemd. Ik zou proberen contact te zoeken met Delta. En anders langs de balie op Schiphol.
Zit er toevallig een "vreemd" teken in de naam?
Zit er toevallig een "vreemd" teken in de naam?
-
jeppiepruts
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
een leesteken of diakriet 
Dat zeg ik, “vreemd” 
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Of een mismatch tussen je meerdere voornamen in je paspoort en alleen je eerste voornaam op je ticket? Want ja formeel juist om bij het kopen van je ticket alleen je eerste voornaam op te geven, maar goede kans dat dat ding op tilt slaat bij meerdere voornamen
Zou niet uit moeten maken maar ik kan mij voorstellen dat het systeem het ziet als een mismatch. Amerikanen kennen het begrip meerdere voornamen of doopnamen niet zo volgens mij...
Je man heeft toevallig maar 1 voornaam? Dat zou verklaren waarom het bij hem wel werkt.
Ik heb bij onze laatste 2 reizen hetzelfde aan de hand gehad bij United bij het uploaden van onze paspoorten. Dat ding bleef op pending staan en ik kon niet verder. Zowel bij mijn vrouw, als mijzelf. Mijn vrouw heeft maar liefst 4 voornamen, ik 1, maar bij beiden werkte het niet.
Tip: Probeer wel gewoon te gaan inchecken 24u van te voren. Bij United kwam ik er wonderwel gewoon doorheen en waren we online ingecheckt en lukte het uploaden dus opeens wel. Geen idee of dit bij Delta ook lukt, maar proberen kan altijd.
Je man heeft toevallig maar 1 voornaam? Dat zou verklaren waarom het bij hem wel werkt.
Ik heb bij onze laatste 2 reizen hetzelfde aan de hand gehad bij United bij het uploaden van onze paspoorten. Dat ding bleef op pending staan en ik kon niet verder. Zowel bij mijn vrouw, als mijzelf. Mijn vrouw heeft maar liefst 4 voornamen, ik 1, maar bij beiden werkte het niet.
Tip: Probeer wel gewoon te gaan inchecken 24u van te voren. Bij United kwam ik er wonderwel gewoon doorheen en waren we online ingecheckt en lukte het uploaden dus opeens wel. Geen idee of dit bij Delta ook lukt, maar proberen kan altijd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- asv60
- Amerika-expert
Ik heb geen "rare tekens" in mijn voornamen, maar het zijn er wel 4! En idd bij mijn man maar 1 voornaam.
Zie in de regels onderaan de fotopagina dat mijn 4e voornaam er maar voor de helft opstaat.
ff gecheckt in mijn oude paspoort was dat hetzelfde.
Zie in de regels onderaan de fotopagina dat mijn 4e voornaam er maar voor de helft opstaat.
ff gecheckt in mijn oude paspoort was dat hetzelfde.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@asv60 En heb je bij het boeken van jouw vliegticket alleen je eerste voornaam opgegeven? Goede kans dat het hem daar in zit. Of gewoon die 4 voornamen op zichzelf want in principe leest dat ding je paspoort uit en misschien geeft ie wel een error omdat het niet past. Je kunt in die invoervelden vaak een maximaal aantal letters kwijt.
En ja als jij dan bijvoorbeeld Petronella, Maria, Cornelia, Annamaria heet dan kan ik mij voorstellen dat dit niet past. In de ogen van de omgeving bij Delta dan
En ja als jij dan bijvoorbeeld Petronella, Maria, Cornelia, Annamaria heet dan kan ik mij voorstellen dat dit niet past. In de ogen van de omgeving bij Delta dan
- asv60
- Amerika-expert
Bij boeking first and middle name opgegeven. Met oude paspoort geen probleem gehad.
Denk idd dat het niet past in het veld want ik heb idd soortgelijke lange voornamen.
Denk idd dat het niet past in het veld want ik heb idd soortgelijke lange voornamen.
Laatst gewijzigd door asv60 op 15 okt 2025, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Dan zit het hem daar waarschijnlijk in. Wij kennen op onze beurt in Nederland/België het begrip middle name dan weer niet echt. Wij hebben gewoon meerdere voornamen, punt.
Bottom line, het komt wel goed
Wij klooien al 8 US reizen wat aan met de 4 voornamen van mijn aanstaande wederhelft, het mooie is nog dat er straks nog e.v. (echtgenote van) in haar paspoort komt. Dan is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen
Gelukkig hebben we een nieuw paspoort voor we trouwen...
Gewoon proberen in te checken en anders effe langs de balie...
Bottom line, het komt wel goed
- asv60
- Amerika-expert
Ja dat gaan we doen!
Eerste voornaam invullen en meisjesnaam als achternaam. Heb ik nog nooit een probleem mee gehad. (Ik heb 3 voornamen, die ook weer anders zijn dan m’n roepnaam.)d_vdploeg schreef: ↑15 okt 2025, 15:03Dan zit het hem daar waarschijnlijk in. Wij kennen op onze beurt in Nederland/België het begrip middle name dan weer niet echt. Wij hebben gewoon meerdere voornamen, punt.
Bottom line, het komt wel goedWij klooien al 8 US reizen wat aan met de 4 voornamen van mijn aanstaande wederhelft, het mooie is nog dat er straks nog e.v. (echtgenote van) in haar paspoort komt. Dan is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen
Gelukkig hebben we een nieuw paspoort voor we trouwen...
![]()
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Jedinja Dat je je eerste voornaam invult op je ticket dat klopt. Ook altijd je meisjenaam invullen en niet je getrouwde naam.
Het ging er hier meer om dat ik denk dat het systeem van delta toch op tilt slaat omdat je juist bij dat ticket je eerste voornaam invult. Als je vervolgens dat paspoort gaat scannen dan ziet dat ding denk ik meerdere voornamen en waarschijnlijk ziet ie dan toch een mismatch tussen ticket en paspoort. Klopt niet, maar paspoorten scannen of een foto uploaden is ook wel van de laatste jaren... Ergens blijft het gokken wat het is.
Ook omdat @asv60 haar tweede en derde voornaam in het veldje middle name heeft ingevuld.
Het ging er hier meer om dat ik denk dat het systeem van delta toch op tilt slaat omdat je juist bij dat ticket je eerste voornaam invult. Als je vervolgens dat paspoort gaat scannen dan ziet dat ding denk ik meerdere voornamen en waarschijnlijk ziet ie dan toch een mismatch tussen ticket en paspoort. Klopt niet, maar paspoorten scannen of een foto uploaden is ook wel van de laatste jaren... Ergens blijft het gokken wat het is.
Ook omdat @asv60 haar tweede en derde voornaam in het veldje middle name heeft ingevuld.
Hallo Iedereen,
Ik ga volgend jaar in Augustus naar Orlando en ik ben volop op zoek naar vluchten.
Ik reis met mijn 13 jarige zoon en heb op dit moment 2 opties die voor mij zouden kunnen met een prijsverschil van een 400€ ( stoelkeuze en bagage inbegrepen).Jetblue is in dit geval 400€ goedkoper.
Welke zouden jullie aanraden?
Jetblue:
Amsterdam-Boston-MCO overstap van 2 uur of 4.5 uur in Boston
MCO -Boston-Amsterdam overstap van 2uur37 minuten in Boston
Delta ( gedeeltelijk uitgevoerd door KLM)
Amsterdam-Minneapolis-MCO overstap van 3 uur in Minneapolis
MCO-Atlanta-Amsterdam overstap van 2uur17 minuten in Atlanta
Ik ga volgend jaar in Augustus naar Orlando en ik ben volop op zoek naar vluchten.
Ik reis met mijn 13 jarige zoon en heb op dit moment 2 opties die voor mij zouden kunnen met een prijsverschil van een 400€ ( stoelkeuze en bagage inbegrepen).Jetblue is in dit geval 400€ goedkoper.
Welke zouden jullie aanraden?
Jetblue:
Amsterdam-Boston-MCO overstap van 2 uur of 4.5 uur in Boston
MCO -Boston-Amsterdam overstap van 2uur37 minuten in Boston
Delta ( gedeeltelijk uitgevoerd door KLM)
Amsterdam-Minneapolis-MCO overstap van 3 uur in Minneapolis
MCO-Atlanta-Amsterdam overstap van 2uur17 minuten in Atlanta
Bij een prijsverschil van 400 euro hoef ik niet lang na te denken.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Ellen1989 Wat zijn je vluchttijden? 400 euro is een hoop geld, Jetblue is echter beperkt vanaf Schiphol. Ze vliegen alleen naar Boston en JFK. De vlucht naar Boston vertrekt einde ochtend, alternatief is dus JFK, die vertrekt even na 1 uur, maar dat vliegveld zou ik mijden. Mocht er dus wat zijn heb je wel weinig alternatieven. Dan heb je bij KLM/Delta meer alternatieven in ieder geval richting de VS.
Vaak zijn de overstaptijden lang. Getuige ook de 4,5 uur die je noemt. Die van 2 uur overstap zou net passen. Veel minder zou ik niet doen. En dan moet er ook niets misgaan. Ga je bijvoorbeeld een half uur later weg en heb je nog 1,5u overstap dan kan het krap worden.
Houdt er ook rekening mee dat Jetblue met een airbus A321 neo vliegt. Dat is een wat kleiner vliegtuig. Is maar net wat je belangrijk vindt, maar je zit wel wat krapper.
Met die 4,5 uur overstap zal je vermoedelijk een late aankomst op MCO hebben maar afhankelijk van wat je gaat doen moet je dan nog het vliegtuig uit, koffer halen en eventueel auto. Iets wat ik ook zou meewegen met kinderen.
Augustus duurt ook nog even.
Vaak zijn de overstaptijden lang. Getuige ook de 4,5 uur die je noemt. Die van 2 uur overstap zou net passen. Veel minder zou ik niet doen. En dan moet er ook niets misgaan. Ga je bijvoorbeeld een half uur later weg en heb je nog 1,5u overstap dan kan het krap worden.
Houdt er ook rekening mee dat Jetblue met een airbus A321 neo vliegt. Dat is een wat kleiner vliegtuig. Is maar net wat je belangrijk vindt, maar je zit wel wat krapper.
Met die 4,5 uur overstap zal je vermoedelijk een late aankomst op MCO hebben maar afhankelijk van wat je gaat doen moet je dan nog het vliegtuig uit, koffer halen en eventueel auto. Iets wat ik ook zou meewegen met kinderen.
Augustus duurt ook nog even.
@d_vdploeg
met de overstap van 4u50 kom ik om 21u30 savonds aan.
met delta zou dit om 20u00 zijn.
We huren geen auto maar gaan gebruik maken van Uber/lyft
Wat ik vooral wil weten is Jetblue een goede maatschappij om mee te vliegen want ik lees redelijk wat negatieve reacties rond grote vertragingen en slechte customerservivce.
Daarnaast is het voor mij ook belangrijk om voldoende overstap tijd te hebben, ik heb nog nooit een connecton gehad binnen de VS.
Mijn 2 vragen zijn dus eigenlijk
Delta vs Jetblue prijsverschil in het achterhoofd
overstaptijden voldoende
Bedankt!
met de overstap van 4u50 kom ik om 21u30 savonds aan.
met delta zou dit om 20u00 zijn.
We huren geen auto maar gaan gebruik maken van Uber/lyft
Wat ik vooral wil weten is Jetblue een goede maatschappij om mee te vliegen want ik lees redelijk wat negatieve reacties rond grote vertragingen en slechte customerservivce.
Daarnaast is het voor mij ook belangrijk om voldoende overstap tijd te hebben, ik heb nog nooit een connecton gehad binnen de VS.
Mijn 2 vragen zijn dus eigenlijk
Delta vs Jetblue prijsverschil in het achterhoofd
overstaptijden voldoende
Bedankt!
Ik zou Jetblue zeker wel kiezen boven Delta.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Er kan altijd wat gebeuren onderweg qua vluchtvertraging e.d. Ik heb zelf geen ervaring met JetBlue. Als je gaat googlen op negatieve ervaringen met Delta zal je ze ook tegenkomen. Daar zou ik het niet voor laten. Wat dat betreft vind ik Jetblue niet heel veel meer of minder dan Delta of United.
Voor 400 euro prijsverschil is het echt wel de moeite om er naar te kijken. Het is aan jou die afweging. Wij kijken er ook serieus naar hoor voor onze volgende VS reis. Met name omdat Schiphol zo duur wordt maar via Brussel of Düsseldorf ik ook niet echt aantrekkelijk vind nog, om meerdere redenen. maar ook daar gaan we steeds meer naar kijken, maar goed, terug naar Jetblue:
Wat ik belangrijk vind is, stel je vlucht Amsterdam Boston wordt gecanceld, dan gaat er nog 1 Jetblue vlucht die dag vanaf Amsterdam naar De VS, namelijk die naar JFK. Stel die is vol. Dan heb je dus grote kans dat je niet meer weg kunt die dag, want Jetblue heeft verder geen samenwerkingsverbanden waar je direct iets aan hebt vanaf Amsterdam.
Dat heeft bijvoorbeeld Delta wel met KLM en Air France. Die zitten in het skyteam en ook air france en KLM vliegen op de VS, dus is er een kans dat je diezelfde dag alsnog weg komt. Bij Jetblue is die kans kleiner omdat er minder vluchten zijn naar de VS. Iets ter overweging, maar voor 400 euro zou ik voor Jetblue kiezen en dat op de koop toenemen met het risico dat..
20.00u of 21.30u is allebei later op de avond. Dat is beide gevallen naar je hotel en naar bed. Maakt dus niet veel.
Qua connection is het als je je overstap in de VS hebt goed om te weten dat je dan bij je aankomst op de eerste luchthaven in de VS immigrations hebt. Trek daar voldoende tijd voor uit. Het kan druk zijn, al is met de MPC app tegenwoordig de rij een stuk korter. Als het je eerste VS reis wordt kun je meestal de MPC app niet gebruiken.
Verder moet je je koffers van de band halen, door customs, (Douane) en 100m verder je koffer op een band zetten voor je aansluitende vlucht. Verder moet je wellicht nog opnieuw door security als je een terminal wissel hebt. Allemaal zaken die tijd kosten dus neem een overstap van tenminste 2 uur.
Voor 400 euro prijsverschil is het echt wel de moeite om er naar te kijken. Het is aan jou die afweging. Wij kijken er ook serieus naar hoor voor onze volgende VS reis. Met name omdat Schiphol zo duur wordt maar via Brussel of Düsseldorf ik ook niet echt aantrekkelijk vind nog, om meerdere redenen. maar ook daar gaan we steeds meer naar kijken, maar goed, terug naar Jetblue:
Wat ik belangrijk vind is, stel je vlucht Amsterdam Boston wordt gecanceld, dan gaat er nog 1 Jetblue vlucht die dag vanaf Amsterdam naar De VS, namelijk die naar JFK. Stel die is vol. Dan heb je dus grote kans dat je niet meer weg kunt die dag, want Jetblue heeft verder geen samenwerkingsverbanden waar je direct iets aan hebt vanaf Amsterdam.
Dat heeft bijvoorbeeld Delta wel met KLM en Air France. Die zitten in het skyteam en ook air france en KLM vliegen op de VS, dus is er een kans dat je diezelfde dag alsnog weg komt. Bij Jetblue is die kans kleiner omdat er minder vluchten zijn naar de VS. Iets ter overweging, maar voor 400 euro zou ik voor Jetblue kiezen en dat op de koop toenemen met het risico dat..
20.00u of 21.30u is allebei later op de avond. Dat is beide gevallen naar je hotel en naar bed. Maakt dus niet veel.
Qua connection is het als je je overstap in de VS hebt goed om te weten dat je dan bij je aankomst op de eerste luchthaven in de VS immigrations hebt. Trek daar voldoende tijd voor uit. Het kan druk zijn, al is met de MPC app tegenwoordig de rij een stuk korter. Als het je eerste VS reis wordt kun je meestal de MPC app niet gebruiken.
Verder moet je je koffers van de band halen, door customs, (Douane) en 100m verder je koffer op een band zetten voor je aansluitende vlucht. Verder moet je wellicht nog opnieuw door security als je een terminal wissel hebt. Allemaal zaken die tijd kosten dus neem een overstap van tenminste 2 uur.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 okt 2025, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij Jetblue zit.
We zijn pas terug van onze reis en hebben beide vluchten met Delta gevlogen.
Wat ik bij Delta fijn vind is dat we én onze koffers "gratis" kunnen meenemen én dat ik zelf de plekken in het vliegtuig kan uitzoeken/vastleggen.
Uiteraard betaal je daar iets extra voor maar ik vind het fijner om een all-in prijs te betalen, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Wij kiezen er bewust voor om de eerste overstap niet in Europa maar in de USA te hebben. (we vliegen altijd van Brussel of Düsseldorf!).
Zo lopen we niet het risico dat onze vlucht vanuit Europa niet meer door kan gaan.
Als de eerste overstap in de USA is, gaan er vaak meerdere vluchten per dag naar onze eindbestemming, de mogelijkheden zijn dan groter.
De keuze lijkt me lastig omdat 400 euro natuurlijk wel veel is!
Gr.
Reny
We zijn pas terug van onze reis en hebben beide vluchten met Delta gevlogen.
Wat ik bij Delta fijn vind is dat we én onze koffers "gratis" kunnen meenemen én dat ik zelf de plekken in het vliegtuig kan uitzoeken/vastleggen.
Uiteraard betaal je daar iets extra voor maar ik vind het fijner om een all-in prijs te betalen, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Wij kiezen er bewust voor om de eerste overstap niet in Europa maar in de USA te hebben. (we vliegen altijd van Brussel of Düsseldorf!).
Zo lopen we niet het risico dat onze vlucht vanuit Europa niet meer door kan gaan.
Als de eerste overstap in de USA is, gaan er vaak meerdere vluchten per dag naar onze eindbestemming, de mogelijkheden zijn dan groter.
De keuze lijkt me lastig omdat 400 euro natuurlijk wel veel is!
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Reny Als je bij jetblue het ''blue'' tarief kiest zit er ook een standaardstoel en 1 koffer p.p bij voor vluchten vanaf en naar Europa van/naar de VS.
Dat is eigenlijk bij alle arilines wel als je main cabin boekt. Al moet je tegenwoordig wel opletten dat je niet altijd vooraf je stoel kunt vastleggen, soms kan dat alleen gratis bij het online inchecken. Inderdaad wel fijn om vooraf vast te kunnen leggen zodat je bij elkaar kunt zitten.
Dat is eigenlijk bij alle arilines wel als je main cabin boekt. Al moet je tegenwoordig wel opletten dat je niet altijd vooraf je stoel kunt vastleggen, soms kan dat alleen gratis bij het online inchecken. Inderdaad wel fijn om vooraf vast te kunnen leggen zodat je bij elkaar kunt zitten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 23823 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties