Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobile Passport Control
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Mobile Passport Control
In juni vorig jaar op SeaTac stond er best een aardige rij, met MPC waren wij de eerste in de rij. Denk 15-20 minuten voordeel.
In juni dit jaar in LAX was de 'Efteling-rij' erg vol. Wij hadden wederom niemand voor ons bij MPC. Minstens 45 minuten voordeel.
Jammer genoeg in LV in maart dit jaar niet, daar stonden we een uur in de reguliere rij.
In alle gevallen kwam de bagage heel snel, in de 5 minuten die we daar moesten wachten de MPC app geactiveerd.
Dus in mijn ervaring scheelt het wel degelijk behoorlijk.
In juni dit jaar in LAX was de 'Efteling-rij' erg vol. Wij hadden wederom niemand voor ons bij MPC. Minstens 45 minuten voordeel.
Jammer genoeg in LV in maart dit jaar niet, daar stonden we een uur in de reguliere rij.
In alle gevallen kwam de bagage heel snel, in de 5 minuten die we daar moesten wachten de MPC app geactiveerd.
Dus in mijn ervaring scheelt het wel degelijk behoorlijk.
Afgelopen vrijdag 12-9 binnen gekomen via ATL, Atlanta. De MPC rij genomen en 1 stel voor ons. Een van ons moet nog opnieuw de vingerafdrukken laten nemen, ik ga ervan uit dat dit was omdat deze persoon een nieuw paspoort had en nog niet met dit paspoort naar USA is gereisd. Maar ging heel vlug allemaal. De normale rij was iets langer zag ik. Als ik het moet inschatten zo'n 20-30 min. winst.
Koffers waren al binnen toen wij er door waren, dat was wel heel snel.
Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met MPC, op MIA, MCO en ATL.
Koffers waren al binnen toen wij er door waren, dat was wel heel snel.
Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met MPC, op MIA, MCO en ATL.
Afgelopen maandag San Francisco met MPC zonder iemand voor ons meteen aan de beurt. Helaas was United vergeten onze koffers in te laden op Schiphol, dus drie kwartier in de rij bij luggage
27 States so far...
-
Timothy555
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Gisteren het land binnen gekomen in JFK T4, met de Delta vlucht van Brussel naar JFK. We hadden een overstap van 3u30 alvorens onze vlucht naar Las Vegas vertrok, maar de vlucht uit Brussel was maar liefst 50 minuten te vroeg.
Hier een datapunt: schermen ESTA gaven aan 50 minuten. MPC was ik 6de in de lijn. Vanuit deze lijn filterden ze links en rechts mensen tussen de andere lijnen, maar soms moest je een minuutje wachten. Na exact 11 minuten was het aan ons.
Meest vriendelijke CBP-officier die we ooit gehad hebben. Jonge kerel, onder de 30 sowieso. Deed echt een vriendelijk praatje en gaf me ze zelfs enkele tips over enkele potentiële uitstappen toen hij hoorde (en allicht zag) dat ik er (Vegas) heel veel ga.
Ik dacht, met deze zeer behulpzame man waag ik het even en ik stel wat vragen terug over MPC.
Hij wist me te vertellen dat hij zodra hij een foto van mij neemt hij ziet dat er een MPC-file is. Hij ziet dan meteen alle andere foto’s van de reizigers en zei dat het bij een familie van bijvoorbeeld 5 of 6 een echte tijdsbesparing is omdat hij zelf niet meer alle foto’s moet nemen.
Verder zei hij letterlijk “our training isn’t consistent throughout the country but for example, over here we are asked to see if there is a difficulty in understanding English”.
Dat is dan weer omdat mensen die niet zo goed Engels spreken vaker de vragen fout interpreteren en fout antwoorden (bijvoorbeeld de vragen over eten importeren). Bij een oprechte vergissing kunnen ze het nog steeds aanpassen aan hun kant en wordt hen gevraagd er verder niet zwaar over te tillen.
Ik heb ervan geprofiteerd om ook de adres van verblijf vraag nog eens te stellen op een ESTA (voor de mensen die een tweede keer inreizen op dezelfde ESTA en het adres niet aanpassen): kijken ze niet naar maar indien je het echt zou willen kunnen ook zij het aanpassen.
Had deze jongeman nu gevraagd om een biertje te gaan drinken ik had ja gezegd. Eerste keer op 14 reizen naar de VS dat het zo amicaal verloopt.
Hier een datapunt: schermen ESTA gaven aan 50 minuten. MPC was ik 6de in de lijn. Vanuit deze lijn filterden ze links en rechts mensen tussen de andere lijnen, maar soms moest je een minuutje wachten. Na exact 11 minuten was het aan ons.
Meest vriendelijke CBP-officier die we ooit gehad hebben. Jonge kerel, onder de 30 sowieso. Deed echt een vriendelijk praatje en gaf me ze zelfs enkele tips over enkele potentiële uitstappen toen hij hoorde (en allicht zag) dat ik er (Vegas) heel veel ga.
Ik dacht, met deze zeer behulpzame man waag ik het even en ik stel wat vragen terug over MPC.
Hij wist me te vertellen dat hij zodra hij een foto van mij neemt hij ziet dat er een MPC-file is. Hij ziet dan meteen alle andere foto’s van de reizigers en zei dat het bij een familie van bijvoorbeeld 5 of 6 een echte tijdsbesparing is omdat hij zelf niet meer alle foto’s moet nemen.
Verder zei hij letterlijk “our training isn’t consistent throughout the country but for example, over here we are asked to see if there is a difficulty in understanding English”.
Dat is dan weer omdat mensen die niet zo goed Engels spreken vaker de vragen fout interpreteren en fout antwoorden (bijvoorbeeld de vragen over eten importeren). Bij een oprechte vergissing kunnen ze het nog steeds aanpassen aan hun kant en wordt hen gevraagd er verder niet zwaar over te tillen.
Ik heb ervan geprofiteerd om ook de adres van verblijf vraag nog eens te stellen op een ESTA (voor de mensen die een tweede keer inreizen op dezelfde ESTA en het adres niet aanpassen): kijken ze niet naar maar indien je het echt zou willen kunnen ook zij het aanpassen.
Had deze jongeman nu gevraagd om een biertje te gaan drinken ik had ja gezegd. Eerste keer op 14 reizen naar de VS dat het zo amicaal verloopt.
-
nico.q
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik lees hier dat Las Vegas ook MPC heeft: https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control
Iemand die kan bevestigen dat dit ook daadwerkelijk zo is? We hebben er dit jaar in mei bij aankomst in Tampa gebruik van kunnen maken, zou wel heel fijn zijn als het volgend jaar in Vegas ook kan. Scheelde ons toen zeker meer dan 45 minuten wachten
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@nico.q Helaas heeft LV dit niet. Staat al sinds invoering van MPC op de website, maar is er gewoonweg niet. Ik heb hierover al eens gemaild naar de vluchthaven, maar geen duidelijk antwoord op gekregen. 6 weken geleden stond er zelfs overal aangegeven op geprinte A4-tjes dat er GEEN MPC is.
We hebben na de 25 dagen rv roadtrip eindelijk onze koffers gekregen. Vanochtend, toen we incheckten voor de terugreis vanaf Denver naar huis......
27 States so far...
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Corv 25 dagen???
Wat een wanprestatie van United… Zal kostenpostje geweest zijn qua kleding e.d. Moeten ze je wel voor compenseren vind ik
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
@d_vdploeg
Voor mij maakte het niet veel uit, kocht wel wat bij Walmart, maar voor mijn 78 jarige moeder die haar spulletjes moest missen was het minder. Maar ondanks, wat een geweldige roadtrip hebben we gehad!
Voor mij maakte het niet veel uit, kocht wel wat bij Walmart, maar voor mijn 78 jarige moeder die haar spulletjes moest missen was het minder. Maar ondanks, wat een geweldige roadtrip hebben we gehad!
27 States so far...
-
nico.q
- Amerika-ontdekker
@HennyCox ah wat jammer. Nja, we gaan het volgend jaar dan wel zien of het dan wel veranderd is.
Was leuk geweest, maar ook zonder zullen we het wel overleven
Was leuk geweest, maar ook zonder zullen we het wel overleven
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Volgens mij is Las Vegas ook niet zo’n overstap luchthaven, voor de meesten zal het de eindbestemming zijn of de start van een roadtrip. Dan is in de rij ook wat minder erg, als dat je een aansluitende vlucht moet halen
2018: Rondreis Zuid West
-
nico.q
- Amerika-ontdekker
Klopt, helemaal mee eens hoor!
Maar aan de andere kant; vond het dit jaar bij aankomst op Tampa wel heel plezierig met 2 kleine kinderen om meteen aan de beurt te zijn
Maar aan de andere kant; vond het dit jaar bij aankomst op Tampa wel heel plezierig met 2 kleine kinderen om meteen aan de beurt te zijn