Ik heb inmiddels contact gehad met Budget betreffende bovenstaande.michelly schreef: ↑15 jun 2025, 15:06Ik heb een vraagje betreffende onze huur van afgelopen vakantie. Op de 2e dag zijn wij over een net boven de grond afgebroken paaltje gereden en hadden dus zowel voor als achter een lekke band. We hebben Budget gebeld en we mochten niet zelf de banden (laten) repareren of vervangen omdat het er 2 zijn. We moesten dus weggesleept worden terug naar Denver. Daar kregen we vervangend vervoer. Dat was overigens een prettige upgrade. Tot dusver dus helemaal goed. Nu kregen wij gisteren bij thuiskomst een onaangename verrassing: een factuur van bijna 400 dollar voor afsleepkosten. Wij hebben geen extra roadside assistance genomen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik dacht dat die kosten gedekt zouden zijn omdat we geen keuze hadden om het zelf op te lossen. Ik heb de overeenkomst er eens bijgepakt maar daar is het me allemaal niet zo duidelijk. Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Dit was hun reactie:
We hebben inderdaad die Extended Roadside Assistance niet gekocht maar LDW natuurlijk wel. Dat staat zowel op de voucher van Autoeurope als op de Rental Agreement.Vehicle was towed and removed from our fleet to be repaired.
When a customer rents from Budget Rent A Car, they have the option to purchase the Extended Roadside Assistance (RSN) coverage at the time of rental that will waive additional costs associated with any roadside service provided by our Roadside Service Team. Customers can also purchase a Loss Damage Waiver (LDW) that will waive their responsibility for vehicle damages incurred during an Emergency Roadside event.
Our records do not reflect that you purchased either the Extended Roadside Assistance (RSN) or the Loss Damage Waiver (LDW) that would have waived these costs. Since these waivers were not purchased, we have determined that you are responsible for the full cost of the services provided and/or any damage incurred to the vehicle.
Ik heb dit natuurlijk zo terug gemaild. Nu kreeg ik zojuist een reactie met de vraag of ik een schadeformulier ingevuld had (is dat nog nodig als je telefonisch gemeld hebt?) en dat Sedgwick Claims Management blijkbaar de claims behandeld en niet Budget Customer Service.
Nu maar weer een mailtje daarheen gestuurd.
Mijn vraag is eigenlijk of ik Visa in moet schakelen om dit bedrag eventueel te laten blokkeren op mijn credit card of maar weer af moet wachten wat Sedgwick voor reactie geeft.