Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
FamdeVries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.

Bericht door FamdeVries »

Het is me niet duidelijk waarom je het nog over deel 1 en deel 2 hebt. :wink:
Ha, je hebt helemaal gelijk, zal ik niet meer doen! :P

Ah bedankt voor de goede tips. Goed om te weten dat het ook vanaf Old Faithful gewoon goed te doen is! En ik ga Colter Bay en Torrey bekijken.
Pak ik toch weer even je reisverslagen erbij! :thumbup:
maaikebs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door maaikebs »

Ik zou zeker een dag LA minder doen en een extra overnachting pakken bij Capitol Reef, zodat je daar ook tijd hebt om wat te bekijken.
Die scenic byway 12 vonden wij echt prachtig, dus zeker de moeite waard. Maar die dag heb je wel heel veel kilometers als je onderweg ook nog wat wilt zien. Ik zou die route in 2en hakken. Je zou ook via Goblin Valley kunnen rijden dan ergens bij Capitol Reef overnachten en de dag daarna de rest van de route kunnen doen.

Een extra dag rondom Page zou ook geen overbodige luxe zijn, want Antelope Canyon wil je toch eigenlijk ook niet missen en Monument Valley valt dan misschien ook nog mee te nemen op de route richting de Grand Canyon.

Zion is een heel druk en vol park. Je kunt er prachtig wandelen maar dit moet je wel echt van tevoren goed plannen. Parkeerplaatsen zijn daar altijd vol dus je moet met een shuttlebus en ook die parkeerplaats is altijd al vroeg vol. Dus zou even bedenken wat je in dit park wilt doen of wellicht deze dagen op een andere manier besteden.

Je mist nu ook Moab en omgeving, persoonlijk vond ik Arches een van de mooiste parken in die omgeving.

Conclusie is wel: keuzes maken en misschien niet 3 vakanties in 1 :wink:
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@maaikebs Dank je wel voor je reactie! Weer wat stof tot nadenken. :thumbup:

Een nacht minder LA zouden we kunnen overwegen, zeker. Zoals we het nu hadden bedacht: aankomst LA. 1e volle dag lekker ontspannen naar het strand, 's avonds Griffith Observatory. 2e volle dag naar Universal. 3e volle dag wat rondrijden, bezoeken, bekijken, Beverly Hills etc. nog lekker naar het zwembad of strand... 4e dag, inpakken en naar het vliegveld. De 3e volle dag zou er dus wel afkunnen, daar gaan we over nadenken.

We hopen bij Page in de ochtend na de overnachting daar de tour bij Antelope Canyon te kunnen doen. Op de dag van aankomst willen we naar Horseshoe Bend. Een extra overnachting lijkt ons daar niet echt nodig (omdat we die nachten ergens anders wilden inzetten). Maar het idee Monument Valley op weg naar Grand Canyon zou mooi zijn - die hadden we eerder geschrapt omdat we keuzes moesten maken.

We zijn wel erg benieuwd naar Zion, het lijkt ons zó mooi! We zouden graag de Narrows willen doen en we lazen hier op het forum om met de bus helemaal naar het eind te gaan, daar fietsen te huren en zo weer terug. Dat lijkt ons ook heel erg leuk! Maar jullie brengen ons wel erg aan het twijfelen in geval van de drukte. Zoals de planning nu is, zouden we op zaterdag 18/7, zondag 19/7 en maandag 20/7 in Zion zijn. Een beetje druk hier en daar kunnen we hebben, maar wandelen in colonne lijkt ons niet echt fantastisch. Als dat het geval is... moeten we daar nog een keer goed over nadenken. Hoe is jullie ervaring met de drukte in juli? We denken ook nog steeds na over Capitol Reef, maar daar hebben we dan extra nachten voor nodig. Dus misschien is het wel óf Zion óf Capitol Reef. We horen daar graag jullie ideeën over!

Wij zullen vast niet de enige zijn die schrapt, weer heel veel toevoegt, om vervolgens nog meer te moeten schrappen hahaha. :D
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Hoi,
tja... dan zal ik toch ook maar wat advies geven...
Je wil in 3 weken tijd eerst een Citytrip Stockholm doen, om vervolgens een reisdag (loze dag) te hebben door naar Berlijn te vliegen en dan wil je in 2 weken tijd naar Malaga rijden (ca 3000km !). Én tussendoor nog wat zien, wat doen en ook nog een paar dagen relaxen en uitrusten ? Zou je zo'n vakantie ook zo in Europa plannen ?

Kortom: maak keuzes en vaak (altijd!) is een combi van New York en het Zuid Westen een verkeerde keuze. Bovendien probeer je nu óók nog Yellowstone in te plannen.... Een reis met zowel LA als Yellowstone is al ongebruikelijk (teveel autorijden) en een hele klus.
Mijn tip daarom: overnieuw beginnen en kies voor welke regio je wilt gaan. Als per se NY in de reis moet, stop dan in Las Vegas en vergeet LA. Als Yellowstone en LA er in moet, vergeet dan NY en maak een one way vanuit Salt Lake, dan Yellowstone en zak af naar het zuiden via de parken naar LA.
Als je echt vast gaat houden aan deze plannen, vergeet dan Page en de Grand Canyon en rij vanuit Zion naar Las Vegas. Het is een race tegen de klok én de kilometers nu....

Oja, Zion is áltijd druk. Zorg dat je in Springdale overnacht en pak zo vroeg mogelijk een shuttle. Ja, je wandelt niet alleen, maar ik zou om die reden Zion niet overslaan.

sorry... Paul
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Volledig eens met @paulr.

Wij zijn ook echt niet vies van een stuk rijden, maar dit is veel te gehaast. Ik denk dat zijn voorbeeld over Europa het goed weergeeft. Dat zet in perspectief over welke afstanden je het eigenlijk hebt.

En wat je ook doet, haal Zion er zeker niet uit!
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Tantelotje en @paulr dank jullie wel voor jullie reacties.

Het is voor ons een speciale reis, dat wij New York eraan vastplakken is een keuze net als een aantal andere plekken. Daarom denken we niet dat we opnieuw gaan beginnen, maar eerder gaan schaven.

Wij willen geen welles/nietes discussie starten, we respecteren jullie advies en pakken eruit wat we gebruiken. :thumbup:
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Prima uiteraard! Het zal hoe dan ook een mooie en onvergetelijke reis worden. Ik geef / wij geven aan dat het echter zoveel mooier en beter kan dan hetgeen je nu voor ogen hebt !
Sowieso veel plezier gewenst !
Paul
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@paulr Wij denken ook dat het heel bijzonder gaat worden, mede door de plekken die we gaan bezoeken. Evengoed bedankt voor het meedenken hoor. Door dit forum ook al toffe dingen gevonden (waaronder de Scenic Byway 12!).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even over Zion (en pak ook de NPS site er eens bij voor bijvoorbeeld de kaart van het park en andere info): parkeren is geen probleem als je in Springdale overnacht. Bij je hotel kun je de gratis shuttle naar het park pakken en daar stap je over op de parkshuttle. Fietsen huren doe je in Springdale of bij het begin van het park, niet aan het eind. Je moet met de fietsen op de bus, en dat kan veel tijd kosten want er kunnen maar 3 fietsen per bus mee, of je rijdt met de fiets het park in. Je hebt dan wel een e-bike nodig want het is een lange klim. Op die manier vermijd je wel eventuele wachttijden bij de shuttlebus. Je kunt ook in het park overnachten. Dan kun je met je eigen auto tot aan de lodge rijden.

Als je de ut12 wilt rijden zou ik echt een stop in Torrey overwegen. En loop dan in Capitol Reef een stukje door de Sulphur Creek. Met een iets andere indeling tussen Grand Teton en Bryce moet dat lukken. Maar een dag minder LA is beter.

Nog wat opties: doe een nacht minder Las Vegas en vertrek pas aan het einde van de middag naar Death Valley.
Of vergeet de Grand Canyon en rij van Bryce naar Page en dan naar Zion.

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne bedankt voor de goede tips!
We kijken ook naar een hotel in Springdale. Goed dat je aangeeft over de fietsen, ik dacht dat ik het zoals ik hierboven had neergezet, had gelezen. Verkeerd dus! Wat betreft de invulling van alle parken hebben we duidelijk dus wel een globaal idee, maar in detail nog niet uitgewerkt. Daar gaan we binnenkort maar eens mee beginnen.
Torrey staat inderdaad op de lijst om te bekijken en uit te zoeken naar aanleiding van je vorige tips. Dit overwegen we ook nog steeds! Begrijp ik dan goed dat jij dan de tussenstop in Park City zou overslaan? Of wat bedoel je precies met een andere indeling tussen Grand Teton en Bryce? We overwegen inmiddels inderdaad een nacht minder LA. Een nachtje minder Las Vegas kan ook inderdaad, daar gaan we ook even naar kijken.
Weer ontzettend bedankt hoor! :)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Iedereen is vrij de reis te maken die ze zelf wollen, dus doe vooral wat voor jullie goed voelt :thumbup:

Ik (wij) kunnen slechts adviezen en ideeën meegeven die gebaseerd zijn op onze ervaringen. Je gaat sowieso een mooie reis maken en veel nieuwe dingen zien. Zo ervaarden wij teminste onze eerste rondreis, en eigenlijk alle reizen daarna nog steeds.
Voor ons komt daar ook die ervaring vandaan; onze eerste reis in 2012 was er een van het reisbureau... veel te veel in 22 dagen, maar voor ons pakte het goed uit want wij wisten nu waar we nog eens (En nog eens en nog eens :D ) naar terug wilden.
Maar zeker hebben we ook van die eerste reis genoten, net zoals jullie dat ongetwijfeld gaan doen!

Ik ben Marianne niet, maar ik zou een overnachting doen in GT of Jackson (duur maar wel echt een leuk plekje, ook ter afwisseling) en vanuit daar verder rijden dan Park City. Liever een 'echte rijdag' tussendoor zodat je de volgende dag/dagen meer tijd op bestemming hebt.

Als je dan vervolgens een tussenstop in Capitol Reef kunt doen, geeft je dat veel meer tijd voor de UT 12. Als het heel warm is, is een stukje lopen langs/door de Escalante river misschien een leuke tip. Klein parkeerplaatsje aan de UT 12, net voor het Coffee house. Je kunt zover lopen als je wilt, na 2 mijl kom je bij een mooie arch.

Let trouwens op, wij hebben gisteren nog ondervonden dat het Kiva Coffee house op maandag en dinsdag gesloten is :sadcry:
Afhankelijk van hoe je naar Capitol Reef/Torrey rijdt: als je door Hanksville komt: bij de plaatselijke benzinepomp krijg je de lekkerste milkshakes. Neem wel een kleine, de grote is gigantisch!

Succes met voorbereiden!
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Tantelotje dank je wel, precies zo voelen wij het ook! Zoals we er nu in staan is dat ook het idee. Dank je wel! En geniet lekker van je vakantie!!!

Oh wat een leuke tips! De wandeling in de rivier met arch klinkt goed, leuk! Zoals de planning nu later in de week de UT12 doen. Dus dat komt goed uit! De kids hebben ook al een 'echte' Amerikaanse milkshake op hun lijstje staan, dus als we via Hanksville komen doen we die aan, thanks. Staan beide op het lijstje.

We zijn onwijs blij met al julie tips! We hebben weer even gepuzzeld en komen op het volgende. Dan hebben we de tips van @Martin & Marianne en @paulr om de Grand Canyon laten vallen opgenomen evenals een overnachting in Torrey + de tip van @Tantelotje om 1 fikse rijdag van Jackson naar Torrey te nemen. En dan hebben we nog geen nachten uit Los Angeles en Las Vegas gehaald en ook Page staat er nog in. Zeker voor Los Angeles staan we ervoor open om een nacht te laten vallen, maar waar zouden we die dan het beste kunnen inzetten, Torrey? We zijn liever niet in het weekend in Las Vegas. (maar kunnen ook nog schuiven met dagen van vertrek er staat nog immers niets vast, als we maar voor het begin van een nieuwe week weer thuis zijn ivm werk)

wo. - 1 - Amsterdam - New York
do. - 2 - New York
vr. - 3 - New York
za. - 4 - New York
zo. - 5 - New York - Yellowstone
ma. - 6 - Yellowstone
di. - 7 - Yellowstone
wo. - 8 - Yellowstone
do. - 9 - Yellowstone - Jackson (via Grand Teton) - 157 km.
vr. - 10 - Jackson - Torrey - 770 km.
za. - 11 - Torrey - Bryce (Scenic Byway 12) - 180 km.
zo. - 12 - Bryce - Page - 243 km.
ma. - 13 - Page - Zion - 167 km.
di. - 14 - Zion
wo. - 15 - Zion - Las Vegas - 255 km.
do. - 16 - Las Vegas
vr. - 17 - Las Vegas - Death Valley - 226 km.
za. - 18 - Death Valley - Los Angeles - 435 km.
zo. - 19 - Los Angeles
ma. - 20 - Los Angeles
di. - 21 - Los Angeles
wo. - 22 - Los Angeles - Amsterdam
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Geen Grand Canyon?
Laat dan een dag LA vallen, of twee dagen, en neem de GC mee.
Onvergetelijk mooi en onvergelijkbaar met iets anders.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Helemaal eens met Pete Z m.b.t. de Grand Canyon. Doe in ieder geval de scenic drive langs de uitzichtspunten. Het Zuid Westen zonder Grand Canyon kan toch eigenlijk niet :lol: Eerlijk is eerlijk. Yellowstone, Zion, Bryce, Death Valley, Monument Valley en Capitol Reef staan hoger op mijn lijstje maar als je zo dichtbij bent.......
Je zou het volgende kunnen doen:
Bryce naar Zion
Zion naar Page
Van Page ga je liefst vroeg via Cameron de Oost ingang in. De eerste uitzichtpunten zijn dan nog betrekkelijk rustig omdat je tegen de grote stroom inrijdt die via de South entrance binnen komt. Je zou kunnen overnachten in b.v. Williams wat een aardig stadje is. En kunt de volgende dag doorrijden en eventueel nog een stukje van route 66 meenemen via Seligman. Dat is één overnachting extra en die zou je bij LA weg kunnen halen.
En als het mijn reis zou zijn met de kennis die ik nu heb, zou ik trouwens vanaf Page ook nog een nachtje gaan doorbrengen in het de View hotel in Monument Valley. 's Middags een tour bij Monument Valley doen en na het eten op je balkon gaan zitten en de ondergaande zon bewonderen. Een onvergetelijk hoogtepunt.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Eigenlijk is er maar 1 oplossing voor alle tips, overwegingen, waarschuwingen zoals hier vermeld: plak er een week aan vast !!! :D :D
FamdeVries
Amerika-ontdekker

paulr schreef:
19 jun 2025, 13:37
Eigenlijk is er maar 1 oplossing voor alle tips, overwegingen, waarschuwingen zoals hier vermeld: plak er een week aan vast !!! :D :D

We zijn al met personeelszaken aan het mailen :thumbup: - laten we hopen dat we er nog een aantal dagen bij kunnen plakken.
Pete.Z schreef:
19 jun 2025, 11:04
Geen Grand Canyon?
Op advies van voorgaande opmerkingen de route eens zo gemaakt zonder GC. Maar voelt inderdaad gek... Maar ja keuzes... Daarom is @Trom zijn idee ook niet gek.

Mochten de extra dagen niet lukken, hierbij weer een opzetje met GC er wel in.

Amsterdam - New York
New York
New York
New York
New York - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Jackson (via GT)
Jackson - Torrey
Torrey - Bryce (via UT12)
Bryce - Zion
Zion
Zion - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas (via Route 66)
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Of toch?
Page-Monument Valley (the View hotel)
Monument Valley-Williams (via GC)
Williams-Las Vegas

Indien zonder uitbreiding ten koste van dag LA?
Of toch New York bewaren voor een leuke citytrip met Kerst?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Persoonlijk vind ik Monument Valley leuk als je er toch langs rijdt, maar verder niet de moeite om echt langer heen te gaan. Vooral veel stof en dure souveniertjes….
Ik zou dat echt veel liever missen dan de GC, maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Maar omrijden voor MV zou ik niet doen.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Pete.Z
Daar zit nu net het misverstand. Over de commercie kun je van alles zeggen maar boeit me niet zo erg. Wij hadden bij toeval een grotendeels privé rondleiding door een jonge Navajo gids die schitterende verhalen aan ons tweeën vertelde en zelfs Navajo liederen zong. Erg bijzonder.
En Monument Valley is, wat mij betreft, overdag al bijzonder maar de ervaring vanaf je hotelbalkon om de ondergaande zon en de sterren te zien, is betoverend. En de volgende ochtend zagen we boven de Valley dreigend onweer en twee regenbogen tegelijk. Magisch.
Die ervaringen maakte het voor ons zo bijzonder.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Oh, maar dat geloof ik gelijk!
Nogmaals, het is persoonlijk, ik zou nooit de GC inruilen voor MV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer