Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@dejong89 dat is een goeie tip! Dank je wel!! Inderdaad erg verstopt…
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@dejong89
Ik wist niet dat er nog een klasse SUV was, dacht alleen Midsize, Standard en Fullsize.
Ik wist niet dat er nog een klasse SUV was, dacht alleen Midsize, Standard en Fullsize.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Update: inmiddels hebben wij een Chrysler Pacifica (of gelijkwaardig) geboekt via partners.rentalcar.com/ustravel-nl. Prijs circa 2000 eur van 25 juli t/m 19 aug. Voor 5 personen (waarvan 3 bijna-volwassenen met lange benen). Pay later. We blijven in de gaten houden of er nog een mooie aanbieding komt voor een (echt grote, qua ruimte met minivan vergelijkbare) SUV, meer omdat we die eigenlijk mooier vinden, maar die lijken tot nu toe zo’n 700 eur duurder voor de genoemde periode.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Nog even een dubbelcheck. Ik heb 2 reserveringen staan via alamo.fr voor een auto in SF. 1 bij Fishersmans Warf (SUV Grand model) en 1 (SUV Premium) bij het vliegveld.
1. Denk dat we naar vliegveld gaan vanwege ruimer aanbod (klopt toch?)
2. The premium is ruimer/groter dan de grand, toch?
3. Klopt het dat je reservering gewoon kunt laten verlopen door niet op te komen halen? (Auto's nog niet betaald)
1. Denk dat we naar vliegveld gaan vanwege ruimer aanbod (klopt toch?)
2. The premium is ruimer/groter dan de grand, toch?
3. Klopt het dat je reservering gewoon kunt laten verlopen door niet op te komen halen? (Auto's nog niet betaald)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Chrisf
Als jullie genoegen nemen met een Grand Cherokee L of gelijkwaardig, check dan even Avis.ES
Dan heb je er al een voor ongeveer 1500 euro.
Als jullie genoegen nemen met een Grand Cherokee L of gelijkwaardig, check dan even Avis.ES
Dan heb je er al een voor ongeveer 1500 euro.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Damn, thankssss !! Zo simpel ... Gelijk omgezet. Toch maar Midsize ipv Small gedaan. Voor het eerst in tijden geen Avis, maar vroeger veel Alamo gedaan. Helemaal prima

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dit zich verhoud tot de Pacifica. Googlen levert geen duidelijk beeld op van de grootte ten opzichte van elkaar.
Daar heb ik ook even over nagedacht maar toch niet gedaan.
Bij Avis staat deze auto voor Medium en ik wil toch wat groter.
Bij Avis staat deze auto voor Medium en ik wil toch wat groter.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ben op zoek naar een grote auto, voor een gezin van 6 voor Orlando volgend jaar (19 april tm 01 mei).
Nu bij Avis.IS een mooie deal weten te pakken voor een 7 zitter voor 610,- voor de hele reis maar vraag me af of de auto echt groot genoeg gaat zijn, ook voor de koffers. het is een Mid-size Jeep Grand Cherokee L or similar. Iemand een idee of ik ergens anders een betere deal te pakken kan krijgen?
Zoek eigenlijk nooit bij Hertz/Alamo/National en blijf meestal bij Avis boeken, vandaar de vraag even hier
Nu bij Avis.IS een mooie deal weten te pakken voor een 7 zitter voor 610,- voor de hele reis maar vraag me af of de auto echt groot genoeg gaat zijn, ook voor de koffers. het is een Mid-size Jeep Grand Cherokee L or similar. Iemand een idee of ik ergens anders een betere deal te pakken kan krijgen?
Zoek eigenlijk nooit bij Hertz/Alamo/National en blijf meestal bij Avis boeken, vandaar de vraag even hier

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Dit zijn volgens mij de verschillen:
De Grand Cherokee L
Lengte van 5.2 meter, breed 1.9 meter, de wielbasis 3,09 meter.
Surburban:
Lengte: 5.7 meter, breed 2.06 meter, de wielbasis 3.4 meter.
Zoals gezegd staat de Jeep bij Avis onder Medium catagorie.
De Grand Cherokee L
Lengte van 5.2 meter, breed 1.9 meter, de wielbasis 3,09 meter.
Surburban:
Lengte: 5.7 meter, breed 2.06 meter, de wielbasis 3.4 meter.
Zoals gezegd staat de Jeep bij Avis onder Medium catagorie.
Alleen gaat het bij ons om de vergelijking met de Chrysler Pacifica minivan qua ruimte (en niet met de suburban). Daar vind ik over;
Lengte 5,2 meter, breedte 2 meter, wielbasis 3,1 meter
Klinkt aardig gelijk aan de grand Cherokee L, maar toch krijg ik de indruk dat wij met vijf personen, en koffers en tassen meer ruimte hebben in de Pacifica, als ik het forum zo lees?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou met 5 praktisch volwassenen nooit voor een Grand Cherokee, of gelijkwaardig, gaan. Volgens mij is dat een Standard SUV. En als je pech hebt is er in die categorie niks anders beschikbaar dan een Ford Edfe bijvoorbeeld. Wat helemaal geen stomme auto is maar waar je echt niet met 5 praktisch volwassenen in rond wilt rijden.
Ik denk, maar wij hebben dus nog nooit een minivan gehad, dat je minimaal een Full Size SUV moet hebben om vergelijkbare ruimte te hebben met een minivan. En dan wel ern SUV met 2 achterbanken en niet met 2 pilot stoelen op de 2e rij. Vorig jaar, wij reisden met 4, hadden we een Expediton met 2 stoelen op de 2e rij. Was helemaal prima omdat dit juist voor onze medereizigers fijn was, en voldoende ruimte voor de bagage. Nu, as we speak zijn we met zn tweeen op pad, hebben we ook een Expediton maar dan met 2 banken. Het kan dus zomaar verschillen en je weet nooit vooraf wat beschikbaar is.
Voor mij zou het een nobrainer zijn: alleen als je een leukere aanbieding vindt voor echt een fullsize SUV zou ik het omboeken. Anders zou ik die Minivan laten staan. Er is niks zo erg als rondreizen in een auto waar alles eigenlijk net niet in past. Dat ding is 3 weken je 'thuis' dus moet wel comfortabel zijn.
Ik denk, maar wij hebben dus nog nooit een minivan gehad, dat je minimaal een Full Size SUV moet hebben om vergelijkbare ruimte te hebben met een minivan. En dan wel ern SUV met 2 achterbanken en niet met 2 pilot stoelen op de 2e rij. Vorig jaar, wij reisden met 4, hadden we een Expediton met 2 stoelen op de 2e rij. Was helemaal prima omdat dit juist voor onze medereizigers fijn was, en voldoende ruimte voor de bagage. Nu, as we speak zijn we met zn tweeen op pad, hebben we ook een Expediton maar dan met 2 banken. Het kan dus zomaar verschillen en je weet nooit vooraf wat beschikbaar is.
Voor mij zou het een nobrainer zijn: alleen als je een leukere aanbieding vindt voor echt een fullsize SUV zou ik het omboeken. Anders zou ik die Minivan laten staan. Er is niks zo erg als rondreizen in een auto waar alles eigenlijk net niet in past. Dat ding is 3 weken je 'thuis' dus moet wel comfortabel zijn.
@Tantelotje dat was ook onze gedachte inderdaad, daar sluit ik me bij aan. Fijn om van een ervaringsdeskundige te horen. Mocht er nog een mooie prijs voor een echte full-size suv voorbij komen, dan gaan we daar voor, anders blijft het de minivan. 
En natuurlijk een fijne vakantie!!!!

En natuurlijk een fijne vakantie!!!!
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zelfde hier. de Grand Cherokee was er voor een leuke prijs, alles erna was bijna 2x zo duur!
nu zou het fijn zijn om een iets grotere auto te hebben (helaas vervalt mijn PC status begin volgend jaar), wij gaan met 2 volwassenen, 2 pubers en 2 kleintjes (8 en 9). enige zorgpunt zijn de koffers.
Maar voor een prijsverschil van een paar honderd euro wil ik best dag 1 en 2 een keer op en neer rijden of een uber bestellen
nu zou het fijn zijn om een iets grotere auto te hebben (helaas vervalt mijn PC status begin volgend jaar), wij gaan met 2 volwassenen, 2 pubers en 2 kleintjes (8 en 9). enige zorgpunt zijn de koffers.
Maar voor een prijsverschil van een paar honderd euro wil ik best dag 1 en 2 een keer op en neer rijden of een uber bestellen

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Het hele status matchen ben ik al mee gestopt.
Het hele jaar check ik bijna dagelijks ff de prijzen en het forum en boek
altijd een Surburban.
In dat jaar annuleer ik misschien wel 8 x de reservering en zit uiteindelijk altijd wel
op de goede prijs.
Bij Avis is de Jeep continu goedkoper geweest en deze had ik ook ernaast geboekt
maar uiteindelijk geannuleerd omdat er bij mij ook 5 instappen met koffers.
Het hele jaar check ik bijna dagelijks ff de prijzen en het forum en boek
altijd een Surburban.
In dat jaar annuleer ik misschien wel 8 x de reservering en zit uiteindelijk altijd wel
op de goede prijs.
Bij Avis is de Jeep continu goedkoper geweest en deze had ik ook ernaast geboekt
maar uiteindelijk geannuleerd omdat er bij mij ook 5 instappen met koffers.
dat doe ik ook, prijzen dalen met 100en dollars richting de vertrekdatum. Blijven checken dus!
Nog 2 tips:
1. Wij hebben een aantal grote grote roadtrips gedaan met 5 volwassenen en flink wat bagage. In een minivan pasten de volwassenen prima in echter de bagageruimte bleek erg krap als de 3e rij in gebruik is, 5 koffers/roltassen en nog wat handbagage was niet mogelijk. Een full sive SUV (Surburban, Ford Expedition) is echt een harde aanrader. Je "leeft" er idd 3 weken in!
2. Er wordt hier regelmatig gesproken over een back-up reservering. Ik kan daar van harte https://www.happytoursusa.com/en voor aanraden, gebruik ik elk jaar voor een back-up reservering. Geen creditcard nodig, enkel betalen als je van de reservering gebruik maakt. Ik ben Hertz PC en gokte op een large SUV in de PC in Austin vorig jaar. Er stond helemaal niets en met de back-up boeking bij Happytours op zak ben ik naar Avis gelopen. Reservering was voor een minivan (SUV's waren erg duur) maar gelukkig: "we are sold out sir, please take any alternative you see in the garage". Dat werd dus 3 weken in een Escalade voor $40 per dag
Nog 2 tips:
1. Wij hebben een aantal grote grote roadtrips gedaan met 5 volwassenen en flink wat bagage. In een minivan pasten de volwassenen prima in echter de bagageruimte bleek erg krap als de 3e rij in gebruik is, 5 koffers/roltassen en nog wat handbagage was niet mogelijk. Een full sive SUV (Surburban, Ford Expedition) is echt een harde aanrader. Je "leeft" er idd 3 weken in!
2. Er wordt hier regelmatig gesproken over een back-up reservering. Ik kan daar van harte https://www.happytoursusa.com/en voor aanraden, gebruik ik elk jaar voor een back-up reservering. Geen creditcard nodig, enkel betalen als je van de reservering gebruik maakt. Ik ben Hertz PC en gokte op een large SUV in de PC in Austin vorig jaar. Er stond helemaal niets en met de back-up boeking bij Happytours op zak ben ik naar Avis gelopen. Reservering was voor een minivan (SUV's waren erg duur) maar gelukkig: "we are sold out sir, please take any alternative you see in the garage". Dat werd dus 3 weken in een Escalade voor $40 per dag

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb een vraagje betreffende onze huur van afgelopen vakantie. Op de 2e dag zijn wij over een net boven de grond afgebroken paaltje gereden en hadden dus zowel voor als achter een lekke band. We hebben Budget gebeld en we mochten niet zelf de banden (laten) repareren of vervangen omdat het er 2 zijn. We moesten dus weggesleept worden terug naar Denver. Daar kregen we vervangend vervoer. Dat was overigens een prettige upgrade. Tot dusver dus helemaal goed. Nu kregen wij gisteren bij thuiskomst een onaangename verrassing: een factuur van bijna 400 dollar voor afsleepkosten. Wij hebben geen extra roadside assistance genomen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik dacht dat die kosten gedekt zouden zijn omdat we geen keuze hadden om het zelf op te lossen. Ik heb de overeenkomst er eens bijgepakt maar daar is het me allemaal niet zo duidelijk. Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Geen ervaring mee maar… check eens je reisverzekering. Ik kan mij voorstellen, als je dit toch aan Budget moet betalen, dat dit wel door een reisverzekering gedekt zal zijn… ? Paul
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@Michelly,
Elly, wat een nare "verrassing", ik dacht dat e.a. gecoverd zou worden als je ANWB lid bent, maar heb even gezocht, lijkt toch niet zo duidelijk te zijn.
Hopelijk kan jouw reisverzekering hierin hulp bieden.
Toi toi toi.
Gr.
Reny
Elly, wat een nare "verrassing", ik dacht dat e.a. gecoverd zou worden als je ANWB lid bent, maar heb even gezocht, lijkt toch niet zo duidelijk te zijn.
Hopelijk kan jouw reisverzekering hierin hulp bieden.
Toi toi toi.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit lijkt me een beetje grijs gebied Elly, als je bv. een motor storing zou hebben wordt je altijd kosteloos geholpen, ook zonder roadside assistance, maar bij een lekke band niet. 2 lekke banden komt natuurlijk (bijna) nooit voor, wellicht kun j́e een beroep doen op coulance, gezien de buitengewone omstandigheden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12450 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties