Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden het iets later maar ik denk dat het wel mooi is om al voor zonsopkomst te beginnen. Zie voor onze wandeling hier.
Wij waren er in september dus de stand van de zon is dan wel anders.

Marianne
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
09 jan 2025, 16:56
Wij deden het iets later maar ik denk dat het wel mooi is om al voor zonsopkomst te beginnen.
Dank Marianne; mooie foto's!

Heb een andere vraag m.b.t. onze route. Wij gaan op een gegeven moment van Monument Valley naar Moab. Daarbij heb ik de volgende route in gedachten met de onderstaande stops:

*Mexican Hat (fotostop)
*Goosenecks state park (uitzicht)
*View of The Valley of the Gods (uitzicht)
*Moki Dugway (uitzicht)
*Muley Point (uitzicht)

*Natural Bridges National Monument (wandelen)

*Wilson Arch

Dead Horse Point SP (overnachten Kayenta)

Ik zit me nu verder te verdiepen in de route en zie een behoorlijk uitdagend stuk bij Moki Dugway. Is dat stuk weg een beetje te rijden met een 24ft camper? Is dit nog steeds een gravelweg of inmiddels geasfalteerd? Graag hoor ik jullie ervaringen wat betreft dit stukje weg?

Is het verder de moeite waard om heen en weer naar Muley Point te rijden?

Dank alvast weer voor jullie adviezen/tips/ideeën!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Moki Dugway is gravel idd. Verder een prima weg, ook met een RV, niets bijzonders.

Als je een mooie hike wilt doen, echt off the beaten path, kijk dan eens naar het gebied dat rechts van je ligt zodra je boven bent bij de Moki Dugway. Cedar Mesa, Bears ears, Road Canyon, etc. Trailheads wel alleen bereikbaar over onverharde wegen. Bij droog weer meestal wel prima, maar anders moet je het met een RV niet gaan proberen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hij is inderdaad niet verhard. En best wel bijzonder vind ik. Wel te doen met een camper maar ik zou liever niet een andere camper tegenkomen daar.
Zie hier voor onze ervaring. Wij waren ook nog even gestopt bij Gooseneck SP.
Voor dit gebied (en heel veel eromheen) is de Indian Country Map & Guide erg mooi. Die kun je als ANWB-lid gratis krijgen bij een AAA-kantoor (net als andere kaarten en gidsen). Maar je kunt hem ook online bestellen.

Zie ook hier en hier

Marianne
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

Is het verder de moeite waard om heen en weer naar Muley Point te rijden?
Zeker! Mooie uitzichten en de weg erheen is goed te doen, en kost je niet heel veel tijd.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

roelb schreef:
27 jan 2025, 16:45
Moki Dugway is gravel idd. Verder een prima weg, ook met een RV, niets bijzonders.
Top; goed om te weten, Roel. je moet alleen geen hoogtevrees hebben als je daar rijdt...

Dank voor je andere tips; heb beetje op Google zitten kijken. Ziet er ook mooi uit. Slaan we voor deze keer toch over; we gaan al voldoende mooie dingen zien :wink:
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
27 jan 2025, 17:18
Wel te doen met een camper maar ik zou liever niet een andere camper tegenkomen daar.
Dank voor je advies; heb de plaatjes gezien en inderdaad kom ik daar liever ook geen andere camper tegen...

Dank voor je tip wat betreft de reisgids; die ga ik onthouden en proberen in Amerika bij een AAA kantoor te verkrijgen. We zijn ANWB lid in NL.

Leuk om al je verhalen te lezen en foto's te zien; die had ik bij de voorbereiding op de trip ook al een keer gelezen/gezien. Prachtig zoveel jullie meegemaakt en gezien hebben. Erg waardevol voor ons om te lezen.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

thebruins schreef:
28 jan 2025, 09:29
Zeker! Mooie uitzichten en de weg erheen is goed te doen
Top; dank voor jullie mening. Toegevoegd aan ons roadboek.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Nog 5 weken en dan zijn wij inmiddels in Las Vegas aangekomen. Bezig met de laatste voorbereidingen. Ik las zojuist onderstaande:

"bij veel Walmarts kun je al thuis in Nederland een bestelling plaatsen. Je haalt 'm op een gekozen dag en tijdstip op. Inpakken en wegwezen."

Heb gelijk even gekeken en ja hoor. Ze doen dat zelfs gratis en voor niets. Je moet alleen een account hebben en dat lukt me niet om aan te maken, want ze hebben een Amerikaans telefoonnummer nodig ter verificatie.

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee en hoe kan dit eventueel opgelost worden? Lijkt me ideaal om de boodschappen voor de eerste dagen alvast besteld te hebben en die gewoon op te halen.

Dank alvast voor jullie hulp.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Probeer eens de zoekfunctie met het woord Walmart in de onderwerpregel. Je komt dan bv dit tegen:
viewtopic.php?t=80309
Maar er zijn nog meerdere topics over.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt handig, maar in de praktijk ga je toch nog de winkel in omdat je altijd iets vergeet, of gewoon voor het leuk. Tenzij je iets heel specifieks wilt bestellen zoals een tent, zou ik gewoon ter plekke door de winkel gaan voor mijn boodschappen. Uiteindelijk is dat meestal handiger en sneller.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Bezoek aan de Walmart (en/of daarna de Safeway o.i.d.) is voor ons de start van de vakantie/reis. Bovendien kun je dan dingen kopen die net in de aanbieding zijn. Wij hebben een boodschappenlijst voor eerste bezoek supermarkt met oa. campingstoelen, bbq, plastic tafelkleed voor picknicktafel, wat extra inventaris (kommen voor yoghhurt/muesli) enzo. En dan een lijst met flinke lijst met ''food'', zoals fruit, drank, eten etc. 1e keer Walmart kostte ons in de eerste jaren ruim 2 uur, nu zijn we er in minder dan een uurtje doorheen en hebben dan (bijna) alles. Volgende dag doen we dan de vergeten spullen (zal je altijd zien namelijk) en dan kunnen we daarna een paar dagen vooruit !
Kortom, maak van je eerste Walmart een ''uitje'' :-)
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Thanks, @Pete.Z en @paulr . Denk dat wij dat ook maar gaan doen; boodschappenlijst al gemaakt. Hele lange lijst inderdaad. :wink:
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Wij hebben ook meer tijd (en geld) gespendeerd in de supermarkten dan ooit zal lukken in NL :lol: Het is ook gewoon leuk om de andere producten te zien, en te kiezen. Inderdaad, maak er een uitje van!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer