Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Avis Preferred

Bericht door nwolf »

Nope, nog nooit naar gevraagd!

Kijk ook naar de verschillende Avis sites (.nl/.be/.IS/.DK/etc.) soms verschillen die prijzen ook enorm
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Mogelijk staat het ergens op het forum maar ik vind het even niet:

Hoe kan ik nagaan of mijn "AVIS-preferred-status" nog steeds op PresidentsClub staat? Ik kan het nergens vinden en mocht ik daaruit gezet zijn zou ik toch even weer een statusmatch willen regelen...
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Even inloggen bij Avis en je ziet links onder de rode auto en datumbalk je status staan. Om je lidmaatschapskaart te downloaden staat rechts bovenaan een verwijzing.
Die kaart downloaden lukt mij niet op avis.nl vanwege een error. Het lukt wel via avis.be.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Heel wat heen- en weer klikken maar uiteindelijk denk ik dat ik nu alleen nog maar "Avis Preferred" ben. Toch maar even matchen via Hertz dan.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Ik kwam er maandag ook achter dat ik 18 mei naar Preferred Plus terugezakt ben.
Inloggen via Avis.be; klik op mijn account bekijken en daar zie je je status staan. je kunt daar ook je lidmaatschapskaart in je wallet zetten
Heb eergister status match via Enterprise aangevraagd en tot nu nog geen bericht.
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

Het is alweer even geleden dat ik bij Avis heb geboekt. Is het hier al mogelijk om zelf je auto uit te zoeken of krijg je nog steeds een auto toegewezen?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Je krijgt een auto toegewezen in de app. Dan vragen ze of je die ok vind of dat je liever een andere wil hebben. Vorige maand op MCO gaf ik toen aan een andere te willen en kreeg toen de mededeling dat er geen andere auto's beschikbaar waren. Dan zou je dus nog naar het kantoortje in de garage kunnen gaan om te kijken of ze daar nog wat voor je kunnen betekenen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

We zijn net aangekomen in Denver en hebben bij hertz onze auto opgehaald, maar nu zie ik dat Avis ook het bedrag voor een gereserveerde huurauto in rekening heeft gebracht. Ik heb geprobeerd te annuleren vlak voor de pick up tijd maar dat lukte online niet meer en nu hebben ze een reservering op onze creditcard gezet voor een niet opgehaalde auto. Heeft iemand ditzelfde meegemaakt? Ik dacht dat een no show niet doorberekend werd.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Dat is niet grappig... Ik heb er geen ervaring mee maar kom onderstaande tegen op de Avis site:

If I don’t pick up my reservation, will I be charged?

Yes, you must pay a fee if you do not show up to collect your vehicle without first cancelling your reservation or making alternative arrangements with us. The fee for this varies depending on whether you have prepaid your booking or chosen to pay locally as well as the location and country of rental. Further information can be found in our Booking Terms and Conditions.

Voor annuleren zijn de volgende regels van toepassing:

Je kunt tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren.
Annuleer je binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast.
Annuleringen als gevolg door ‘no show’ resulteren in betaling van het gehele huurbedrag.
Als je vooruit hebt betaald en je annuleert uiterlijk tot 24 uur voor vertrek, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening.
Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd, ontvang je geen restitutie voor niet gebruikte huurdagen.

Ik zou toch proberen dwars te liggen.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

@Elendan Wij hadden vorige maand 2 boekingen staan, 1 bij Avis en 1 bij Hertz. Uiteindelijk bij Hertz de auto meegenomen. Annuleren in de app bij Avis lukte ook mij niet, zag nergens een mogelijkheid om te annuleren in de app en ook niet in de bevestigingmail.
De volgende dag was de hele reservering uit de Avis app verdwenen en er was ook niets in rekening gebracht.(ook geen reservering)
Bijzonder dat het bij jou wel gebeurt, of misschien hadden wij geluk.
Zou het kunnen dat de reservering ook weer verdwijnt bedenk ik net.
Laatst gewijzigd door asv60 op 30 mei 2025, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Elendan schreef:
30 mei 2025, 05:56
We zijn net aangekomen in Denver en hebben bij hertz onze auto opgehaald, maar nu zie ik dat Avis ook het bedrag voor een gereserveerde huurauto in rekening heeft gebracht.
Het gevolg van een dubbele boeking....
Ik had het in maart ook terwijl ik mijn huur ter plaatse had gecanceld.
(medewerker begraap dat niet , want dat was onnodig..,.

Wees gerust @Elendan ; er wordt niets in rekening gebracht.
Je ziet een reservering staan op je CC overzicht ; die verdwuijnt vanzelf.
Veel plezier in de States
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@asv60 en @bedeve goed te horen dat het bij jullie vanzelf gecorrigeerd is later. Ik wacht het even af. Het is hier nu 1.37 uur en ben al weer helemaal 'uitgeslapen ' , jetlag 🫣
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
kevin123
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin123 »

asv60 schreef:
29 mei 2025, 08:23
Je krijgt een auto toegewezen in de app. Dan vragen ze of je die ok vind of dat je liever een andere wil hebben. Vorige maand op MCO gaf ik toen aan een andere te willen en kreeg toen de mededeling dat er geen andere auto's beschikbaar waren. Dan zou je dus nog naar het kantoortje in de garage kunnen gaan om te kijken of ze daar nog wat voor je kunnen betekenen.
Bedankt voor je antwoord. Dan blijf ik denk ik toch bij mijn Alamo reservering.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Vanmiddag de mail van Avis ontvangen dat mijn hernieuwde statusmatch request van 26 mei met Enterprise Gold is goedgekeurd. Het zal nog 2-3 dagen duren eer het zichtbaar is in mijn account.
Hertz status ben ik helaas kwijt en kom niet meer in aanmerking omdat ik in de afgelopen 5 jaar al gematched ben
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Je zou Hertz nog kunnen proberen met een ander mailadres..
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Glorious schreef:
02 jun 2025, 19:09

Hertz status ben ik helaas kwijt en kom niet meer in aanmerking omdat ik in de afgelopen 5 jaar al gematched ben
Wat voor creditcard heb je in je profiel staan ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Glorious schreef:
02 jun 2025, 19:09
Vanmiddag de mail van Avis ontvangen dat mijn hernieuwde statusmatch request van 26 mei met Enterprise Gold is goedgekeurd. Het zal nog 2-3 dagen duren eer het zichtbaar is in mijn account.
ik heb recent nog gematched en was ook al eerder gematched
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@bedeve Een standaard Mastercard. NIks bijzonders.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

habbekuk schreef:
02 jun 2025, 20:38
Je zou Hertz nog kunnen proberen met een ander mailadres..
Dus een volledig nieuw profiel aanmaken bij Hertz met een ander emailadres?
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik kan het zo snel niet vinden dus maar even hier de vraag.
Ik lees wel iets dat je ieder jaar aan dezelfde voorwaarde moet voldoen (20 rentals of minimaal 2000,-) maar klopt dit?
Wat is de voorwaarde van Avis om PC te behouden, en als die vervalt hoe doen jullie dat om die weer verlengt te krijgen?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer