Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cindysimone: Texas in de zomer.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Reis Cindysimone: Texas in de zomer.

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Cindysimone schreef:
09 mei 2025, 19:49
Bedankt voor de input. Ik wandel altijd veel maar sla deze toch over vooral vanwege de temperatuur. We gaan de mc kittrickcanyon doen. Wel jammer dat je die pas vanaf 8 uur kunt doen. De andere wandelingen die we hebben gepland gaan we uiterlijk 630 aan beginnen.
Je zou ook Devil's Hall kunnen doen in de Pine Springs area. https://www.nps.gov/thingstodo/gumo_hik ... _trail.htm
Dit is ook een mooie hike en misschien iets meer beschut als je eenmaal in de wash bent. Hier is het wel zaak om goede schoenen te dragen, vooral als je zwakke enkels hebt, want je loopt voor een groot deel door (droge) rivierbedding met stenen. Er is ook wat klimwerk op 1 punt.
Volgens mij kun je deze wel eerder beginnen want Pine Springs heeft geen hek.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Cindysimone schreef:
27 apr 2025, 18:38
Ik twijfel nog over de dag in Forth Worth. ik wil om half vier de cattle drive zien en daarna nog even rondlopen.
Als we dan in de ochtend naar het sixth Floor museum gaan of het Perot museum of science halen we dit dan of is het verkeer erg druk.
Goed besluit denk ik om zo te ruilen dat je naar de McDonald Observatory kan met de Star Party. Ik vond het geweldig een paar weken geleden toen we er waren. Tip is om er 30 minuten van te voren te zijn. Je kan dan vooraf nog even in de shop kijken en buiten je ogen genoeg de tijd geven om alvast te wennen aan het donker zodat je ook comfortabel naar het amfitheater kan lopen (kort stuk maar toch). Neem ook iets van een dekentje of kussentje mee. Het zal allicht iets minder koud zijn in de zomer, maar het is op hoogte en je zit stil op een open plek waar de wind makkelijk bij kan dus het kan echt wel afkoelen.

Ik zag verder dat niemand je vraag nog beantwoord had over Dallas/Fort Worth en of dat te doen is.
Het korte antwoord is: het ligt eraan. Vooral aan je dagplanning, hoe lang je tijd wil besteden in de Stockyards en in het museum.

6th Floor Museum is $25 entree p.p. en parking in de buurt gaat je ook $12 kosten. Of je nou naast het museum parkeert of bij een garage in de buurt.

De weg tussen Dallas en Fort Worth is altijd wel druk, maar afhankelijk van het tijdstip kan het tussen 35-70 minuten duren om van A naar B te geraken. Ik zou rekenen op een uur of anderhalf, dan heb je ook de rust / tijd om nog een drankje te doen en jezelf niet te stressen in het verkeer.

Extra tips:
- parkeren in Fort Worth voor de Stockyards kan ook gratis ipv op de parkeerterreinen. Niles City Boulevard ligt op nog geen 3 minuten lopen van de Stockyards en je kan daar aan de weg parkeren tegenover gebouwen.
- wij vonden downtown Fort Worth ook de moeite. Genoeg leuke winkels en mooie gebouwen. Ook Magnolia Avenue en het Cultural District was tof. Eerlijk gezegd beviel FW ons sowieso heel veel meer dan Dallas (waarvan we de downtown area een beetje verlaten vonden en ons 's avonds niet veilig gevoeld zouden hebben).
- als je de skyline van Dallas mooi wil zien ga dan naar de parkeerplaats bij de Margaret Hunt Bridge, waar ook de Ronald Kirk Pedestrian Bridge ligt. Navigeer op Gulden Lane en je ziet het vanzelf.
- verder is het Bishop Arts district en Deep Ellum in Dallas nog wel de moeite.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 2026 GA SC FL AL MS LA | 27/50
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Tegenover Cooper's Pit BBQ is een grote parkeerplaats waar je door de week gratis kunt parkeren met genoeg ruimte voor een RV.
301 Stockyards Blvd, Fort Worth, TX 76164.
Paar honderd meter lopen naar de locatie waar het is, en de houten loopbrug vanwaar je een mooi uitzicht hebt als de longhorns terug komen na de optocht door de straat.
27 States so far...
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Cindysimone »

Helaas ging onze reis afgelopen zomer door een auto ongeluk niet door. Dochter werd geopereerd op de dag dat we zouden vliegen. We doen een nieuwe poging dit jaar weer in augustus.
Veel te warm dus alle wandelingen plannen we om zes uur in de ochtend al.
Voor Big bend doen we eerst de st Elena canyon. Nu het chisos gebied toch open is willen we daarna de lost mine trail doen. Iemand ervaring of dit wel te doen is op een later tijdstip?
We zijn nog wel een dag in Big Bend dus we zouden ook de volgende dag vroeg kunnen gaan maar idee was om dan richting Boquillas deel te gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben helaas de Lost Mine Trail niet kunnen doen omdat er nooit parkeergelegenheid was, geen idee hoe dat in augustus is. Er zullen minder mensen zijn dan maar het blijft vermoedelijk lastig om een plekje te vinden. Misschien later op de dag gaan? Ik lees dat het mooi is bij zonsondergang. En dat je in de middag al meer schaduw hebt op de trail. Waar overnachten jullie? Als je in Chisos Basin overnacht kun je ook in de ochtend eerst kijken of je kunt parkeren bij de Lost Mine Trail en dan die wandeling eerst gaan doen.

Marianne
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Cindysimone schreef:
05 apr 2026, 10:12
Voor Big bend doen we eerst de st Elena canyon. Nu het chisos gebied toch open is willen we daarna de lost mine trail doen. Iemand ervaring of dit wel te doen is op een later tijdstip?
We zijn nog wel een dag in Big Bend dus we zouden ook de volgende dag vroeg kunnen gaan maar idee was om dan richting Boquillas deel te gaan.
Zowel St Elena als Boquillas Canyon zijn canyons. Wat betekent dat er op het grootste deel van de dag wel wat schaduw is. Het Lost Mine trail is meer exposed op het hogere deel. Ik zou dat in augustus dus zo vroeg mogelijk willen doen. Sowieso is parkeerplaats erg beperkt, maar misschien is het in Augustus niet zo druk. Verwacht temperaturen van boven de 40C. Wat wij doen bij hikes in warmer weer (en ik woon hier dus ben de hitte meer gewend) is om een rugzakje met waterreservoir mee te nemen en daarnaast nog een navulbare fles met water en daarin een electrolyte tablet (bijv Nuun) opgelost. Je verliest ook veel zout en alleen water drinken is niet genoeg. En altijd iets op je hoofd dragen om zonnesteek te voorkomen.
Wij zijn redelijk snelle wandelaars en het duurde ons 1 uur en 15 minuten om boven te komen bij het Lost Mine Trail (bij 24C) en een uur om weer naar beneden te gaan. Dan heb je misschien een beetje een indicatie hoeveel tijd je kwijt bent daar. Het liefste wil je voor 10 am klaar zijn met je hike.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Moose91
Amerika-ontdekker

Bericht door Moose91 »

Ik ben ook voorstander van Lost Mine in de ochtend. Wij deden de trail vroeg in oktober en zijn rond zonsopgang gestart. Vrij rustig op de trail en parkeergelegenheid voldoende. Toen wij terugkwamen, stond het wel helemaal vol.
Er was voldoende schaduw te vinden tijdens de vroege start.

Mocht je buiten het park verblijven: vertrek op tijd en rijd rustig die kant op. Wij hadden een mule deer en even later een coyote die vlak voor ons de weg overstaken.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Op de 64 naar Grand Canyon jaren geleden een overstekende eland bijna op de motorkap gehad. En bij de laatste reis in the middle of nowhere in Wyoming ging ik een foto maken van een vervallen huis, en stond om de hoek oog in oog met een coyote op 5 meter afstand.
27 States so far...
Cindysimone
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindysimone »

Bedankt weer voor de tips. We slapen in Terlingua ghost town. Het is 45 minuten rijden. We gaan gewoon om 4.45 rijden kunnen we rond 530 beginnen en zijn dan voor 10 uur weer klaar.
Dan doen we de canyon de dag erna vroeg. We zijn al helemaal ingesteld op vroeg de dag beginnen. Ben benieuwd hoe dat gaat met mijn 21 jarige dochter.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in de ochtend, een uur of 9, maar wel in april, de Boquillas canyon gedaan. Erg mooi en toen heel stil. We waren zo goed als alleen met de wilde paarden. Het is een relatief smalle canyon, dus daar is ook overdag wel wat schaduw te vinden, maar dan moet je eerst al wel een stuk gelopen hebben. We vinden het wel een aanrader.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... inole.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Boquillas Canyon ook mooi; in augustus zal de eerste klim wel zwaar zijn, maar het is niet zo'n lange klim. Wij zijn toen ook naar Mexico geweest, dat is ook een bijzonder ervaring. Zie hier voor ons verslag van die dag.

Marianne
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Ondanks dat we in de Chisos Mountain Lodge hebben overnacht en dus redelijk vroeg op pad waren, was het parkeerterrein bij de trailhead van de Lost Mine Trail 's ochtends al vol, toen we daar kwamen. We hebben daarom eerst de Windows Trail gelopen. 's Middags is het ons dan alsnog gelukt een parkeerplekje te bemachtigen en hebben we de Lost Mine Trail dus toch nog kunnen doen. Dat was echter in november en dus heel anders van temperatuur dan in de zomer. Met 40 graden zou ik dit zeker niet aanbevelen, want je moet toch wel flink klimmen en boven op het plateau is er nauwelijks schaduw. In augustus zou ik zo vroeg mogelijk starten, liefst gelijk bij zonsopkomst. En hou een alternatief bij de hand, voor het geval dat het parkeerterrein al vol is.
De korte trails naar de Santa Elena en naar de Boquillas Canyon zijn ook wel mooi en er is daar vanwege de hoge canyonwanden ook meer schaduw. Beide canyons liggen echter een stuk lager dan de Chisos Basin en het is er daarom ook een stuk warmer dan in de Chisos Mountains. Houd daar dus rekening mee, als je daar gaat wandelen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En daar zijn de parkeerplaatsen ook niet echt groot.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer