Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tent kamperen in de VS
Re: Tent kamperen in de VS
Je mag lang niet overal vuur maken! Ook niet als er wel een firepit is. Dus sowieso wel nodig om je eigen brander te hebben als je wilt koken. En als je 's morgens even snel water wilt koken voor koffie of thee ook echt wel handiger dan eerst vuur maken.
Saskia
Saskia
Bij mij is het meestal een combinatie van beiden. De eerste keer in de Pacific Northwest was ik idd -mede omdat we door brandgevaar vaak geen open vuur mochten maken- wel heel erg blij met mijn Coleman om zelf te kunnen koken.Ragjee schreef: ↑31 jan 2025, 08:09Ik had hier eens terug gelezen in het topic en kwam inderdaad vaak zo een brandertje tegen! Op de site van Walmart kwam ik hem ook tegen.
Fijn om te weten dat je hem eventueel ook kunt huren bij de REI!
Oorspronkelijk dacht ik gewoon te koken op de fire ring, maar als zo'n brander een meerwaarde bied hou ik die optie ook zeker open
In Alaska afgelopen juni heb ik beide opties quasi even vaak gebruikt. Huren kan wel enkel volgens mij als je echt ophaalt en afzet bij dezelfde winkel. Als je gewoon een rondje doet is het zeker een goede optie.
Komende herfst weet ik nog niet goed wat ik ga doen. Huren gaat om praktische redenen niet lukken. Bovendien zitten we maar een aantal dagen in basic cabins waar ik zelf kan koken. Dus waarschijnlijk ga ik me dan gewoon behelpen met het ene pitje (lichtgewicht) en dan de firepit met een eigen klein grilletje om op het grote rooster te leggen.
Pannenset hebben we eveneens tot hiertoe gehuurd. Nu hebben we er voor kerst eentje cadeau gekregen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
De vorige keer heb ik me erin verdiept maar het huren van een brander was duurder dan zelf kopen. We hebben in de loop van de jaren 2 losse branders gekocht maar als ik het opnieuw moest doen zou ik zo'n brander kopen waarbij er 2 naast elkaar zitten en die een windscherm erop heeft. Die kun je op een picknicktafel zetten maar ook gewoon op de grond.
En als je de brander na afloop van de vakantie afgeeft bij de GoodWill dan is er vast weer iemand blij mee
Verder hadden we 1 koekepan en 1 pan mee en 1 salade schaal. Die hebben we ook weer mee naar huis genomen. Verder hebben we wat (heel oud) bestek meegenomen en dat hebben we daar gelaten. Dus we hebben een combinatie gedaan van nieuwe dingen daar kopen en combineren met dingen van thuis. Sommigen lieten we daar zoals oud beddegoed en andere dingen namen we weer mee naar huis. Het is ook onderdeel van de binnenpret om hierover na te denken
En als je de brander na afloop van de vakantie afgeeft bij de GoodWill dan is er vast weer iemand blij mee

Verder hadden we 1 koekepan en 1 pan mee en 1 salade schaal. Die hebben we ook weer mee naar huis genomen. Verder hebben we wat (heel oud) bestek meegenomen en dat hebben we daar gelaten. Dus we hebben een combinatie gedaan van nieuwe dingen daar kopen en combineren met dingen van thuis. Sommigen lieten we daar zoals oud beddegoed en andere dingen namen we weer mee naar huis. Het is ook onderdeel van de binnenpret om hierover na te denken

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Klopt - ikFamMandersGoesUSA schreef: ↑04 feb 2025, 21:38En als je de brander na afloop van de vakantie afgeeft bij de GoodWill dan is er vast weer iemand blij mee

Goodwill heeft eigenlijk altijd wel bestek. IKEA heeft ook veel spullen die heel geschikt zijn voor kamperen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Oh jaaaa zo heb ik er nog niet over nagedacht maar je kunt natuurlijk ook naar de GoodWIll gaan als je aankomt, voordat je naar de Walmart gaat!
Dan koop je eerst bij GoodWill en daarna pas naar de Walmart.
Leuk idee!
Dan koop je eerst bij GoodWill en daarna pas naar de Walmart.
Leuk idee!
Slim inderdaad, ook nooit aan gedacht! Maar omdat wij altijd meteen onze proviand voor 5 weken insloegen bij de Walmart, en we daar toch waren, was het ook wel zo handig de paar dingen die we nodig hadden aan kookspullen te kopen. Van huis namen we, zoals al eerder aangegeven, onze oeroude pannenset mee met keteltje (past daar precies in). Evenals een koekenpan, plastic wijnglaasjes en bekers. Koffiefilter dat op de bekers past, papieren filters ging ook mee vanuit huis evenals een goed snijmes. Niet in de handbagage natuurlijk
Een afwasborstel en theedoek kwamen ook altijd goed van pas. En een plastic kleedje voor over de picknicktafel, die zijn nogal eens vies of afgebladderd.
Hier onze boodschappenlijst voor de Walmart:
Als eerste de Coleman dubbele brander met windscherm.
Verder:
• Klauwhamer
• Rotspennen: 4 stuks (we namen ook een serie van huis mee)
• Alu v-rotspennen: 12 stuks
• Slaapzakken
• Fleece deken(s)
• Koelbox
• Kussens (firm, gewoon voor een paar dollar op de beddenafdeling)
• Zeil/tarp voor onder de tent, de stevige uitvoering (grijs/bruin)
• Broodrooster voor op de gaspit (namen we de laatste jaren mee heen en weer)
• Stoelen
• Gasflessen
• Deet - Grote spuitbus en een kleintje voor in de dagrugzak
• Zaklampje en een iets grotere lamp om neer te zetten op de picknickbank
• Borden - meestal een set van 4 voor $1 of $2, bij de picknickafdeling
• Plastic kommen voor soep, chili, ontbijt - laatste keer hadden we zulke fijne dat we ze mee teruggenomen hebben en nu in Europa gebruiken
• Afwasmiddel
• Aansteker – met lange tuut zodat je er ook het houtvuur mee aan kunt steken
• Grote handdoeken $3 à $4 per stuk. Ook die gingen mee naar huis en worden nog steeds gebruikt
• Kleine handdoekjes, handig als waslap en voor van-alles-en-nog-wat
• WC-papier
• Grote plastic kom – vonden wij handig voor sla en fruit bijvoorbeeld, maar niet perse noodzakelijk.
• Houten lepel(s) – goedkoopste setje; een schaar is ook handig
• Aanmakers voor het houtvuur
• Brandhout
• Batterijen voor lamp
• Duct-tape
• Kartonnen dozen (om de spullen in te doen in de auto)
Eventueel heb ik voor wie dat wil ook nog de lijst met proviand, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Niet iedereen heeft dezelfde smaak
Heerlijk om zo met de voorbereidingen bezig te kunnen zijn! Voor ons zit het er even niet niet helaas.
Saskia

Hier onze boodschappenlijst voor de Walmart:
Als eerste de Coleman dubbele brander met windscherm.
Verder:
• Klauwhamer
• Rotspennen: 4 stuks (we namen ook een serie van huis mee)
• Alu v-rotspennen: 12 stuks
• Slaapzakken
• Fleece deken(s)
• Koelbox
• Kussens (firm, gewoon voor een paar dollar op de beddenafdeling)
• Zeil/tarp voor onder de tent, de stevige uitvoering (grijs/bruin)
• Broodrooster voor op de gaspit (namen we de laatste jaren mee heen en weer)
• Stoelen
• Gasflessen
• Deet - Grote spuitbus en een kleintje voor in de dagrugzak
• Zaklampje en een iets grotere lamp om neer te zetten op de picknickbank
• Borden - meestal een set van 4 voor $1 of $2, bij de picknickafdeling
• Plastic kommen voor soep, chili, ontbijt - laatste keer hadden we zulke fijne dat we ze mee teruggenomen hebben en nu in Europa gebruiken
• Afwasmiddel
• Aansteker – met lange tuut zodat je er ook het houtvuur mee aan kunt steken
• Grote handdoeken $3 à $4 per stuk. Ook die gingen mee naar huis en worden nog steeds gebruikt
• Kleine handdoekjes, handig als waslap en voor van-alles-en-nog-wat
• WC-papier
• Grote plastic kom – vonden wij handig voor sla en fruit bijvoorbeeld, maar niet perse noodzakelijk.
• Houten lepel(s) – goedkoopste setje; een schaar is ook handig
• Aanmakers voor het houtvuur
• Brandhout
• Batterijen voor lamp
• Duct-tape
• Kartonnen dozen (om de spullen in te doen in de auto)
Eventueel heb ik voor wie dat wil ook nog de lijst met proviand, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Niet iedereen heeft dezelfde smaak

Heerlijk om zo met de voorbereidingen bezig te kunnen zijn! Voor ons zit het er even niet niet helaas.
Saskia
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wauw, bedankt voor het lijstje! Zeker handig
Stomme vraag maar je kan als outsider gewoon ook naar de Goodwill om wat te kopen? Ik ben er zelf nog niet geweest op onze trips. Tijdens de eerste trip veel mee huiswaarts genomen en enkele dingen weggegooid die echt niet meer konden dienen. Goed idee om daar eerst even te horen voor we een Walmart tripje maken.
De verhalen hier geven me stevig de "goesting' om écht te gaan kamperen. Onze dochter is dan 3 jaar, is graag buiten en eet erg graag en gemakkelijk dus dat scheelt ook weer.

Stomme vraag maar je kan als outsider gewoon ook naar de Goodwill om wat te kopen? Ik ben er zelf nog niet geweest op onze trips. Tijdens de eerste trip veel mee huiswaarts genomen en enkele dingen weggegooid die echt niet meer konden dienen. Goed idee om daar eerst even te horen voor we een Walmart tripje maken.
De verhalen hier geven me stevig de "goesting' om écht te gaan kamperen. Onze dochter is dan 3 jaar, is graag buiten en eet erg graag en gemakkelijk dus dat scheelt ook weer.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Ja hoor, je kunt er gewoon naar binnen lopen en uitzoeken wat je nodig hebt!
Saskia
Saskia
- Big Al
- Amerika-expert
Houdt er rekening mee dat Goodwill in elke staat/regio weer iets anders is. In het westen (bijv. Colorado) is het heel goed geregeld en zijn de prijzen schappelijk.Ragjee schreef: ↑09 feb 2025, 13:15Wauw, bedankt voor het lijstje! Zeker handig![]()
In Virginia liggen de prijzen nogal hoog. Ook is de kleding er op kleur gesorteerd en niet op maat...
Maryland is echter weer beter dan Virginia en de prijzen liggen lager, maar niet zo laag als in Colorado.
- Big Al
- Amerika-expert
In plaats van duct tape zou ik voor Gorilla tape kiezen. Duurder, maar 10x beter.
Weetje: duct tape mag onder het Bouwbesluit in de VS niet gebruikt worden voor ducts (luchtkanalen) omdat het na verloop van tijd verpulvert.
Weetje: duct tape mag onder het Bouwbesluit in de VS niet gebruikt worden voor ducts (luchtkanalen) omdat het na verloop van tijd verpulvert.
Helemaal mee eens! Wij kochten ook een paar rollen Gorilla-tape en gebruiken dat hier thuis nog steeds als iets echt goed geplakt moet worden.
Saskia
Saskia
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben een Nederlandse tent die 5 meter bij 2 is. Nu las ik in dit topic dat bij Yellowstone de max 12foot bij 12 foot is. Dus dat zou dan een probleem zijn? Maar hoe groot probleem is dat in de praktijk?
En zijn er veel campings bij NP's waar je zo'n relatief kleine spot krijgt?
edit: ik zie inmiddels dat bij Yellowstone ook 18' bij 18' worden aangeboden.
En zijn er veel campings bij NP's waar je zo'n relatief kleine spot krijgt?
edit: ik zie inmiddels dat bij Yellowstone ook 18' bij 18' worden aangeboden.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn inderdaad meestal wel grotere plaatsen. Ik denk dat het op de eerste campings wel lukt met een tent van 5 meter Aan de andere kant moet je je misschien wel afvragen of je zo'n grote tent mee wilt nemen. Lukt dat in je koffer? Je kunt ook voor een paar tientjes ter plekke een koepeltentje kopen. Een kleinere tent maakt het makkelijker om een plaats te vinden en om een vlak stuk te vinden voor je tent; de plaatsen op een campings zijn vaak niet zo netjes en vlak als we hier gewend zijn.
Maar goed, ook met een tent van 5 x 2 moet het lukken; forumlid Michelly heeft ervaring met een grotere tent, en voorover ik weet heeft dat nergens tot problemen geleid. Kijk anders eens in hun verslagen op www.michelly.nl.
Op de NPS-sites staat meestal wel een pagina met een overzicht van de campings in het park met een specificatie per camping. Zie bijvoorbeeld hier voor Yosemite.
Marianne
Maar goed, ook met een tent van 5 x 2 moet het lukken; forumlid Michelly heeft ervaring met een grotere tent, en voorover ik weet heeft dat nergens tot problemen geleid. Kijk anders eens in hun verslagen op www.michelly.nl.
Op de NPS-sites staat meestal wel een pagina met een overzicht van de campings in het park met een specificatie per camping. Zie bijvoorbeeld hier voor Yosemite.
Marianne
Onze laatste tent was iets groter dan een koepeltentje, maar zeker geen 5 meter. Toch moesten we het voorste deel wel vaak over de rand van de tentpad heen trekken. Wat overigens meestal wel makkelijk ging. Als je op gras kampeert heb je natuurlijk geen probleem. En met plekken van 18" x 18" ft kun je letterlijk goed uit de voeten 
Ik zag dat onze favoriete campground in Yellowstone, Norris, voorlopig gesloten is. Dat is wel ontzettend jammer! Je kon daar zo prachtig aan de rand staan, met uitzicht op de bizons die daar rondscharrelden.
Veel plezier met de voorbereiding!
Saskia
Ik zag dat onze favoriete campground in Yellowstone, Norris, voorlopig gesloten is. Dat is wel ontzettend jammer! Je kon daar zo prachtig aan de rand staan, met uitzicht op de bizons die daar rondscharrelden.
Veel plezier met de voorbereiding!
Saskia
Wij hebben een aardig grote tent, meestal is dat niet zo'n probleem, maar in Yellowstone was het best zoeken naar een plek die groot genoeg was, wij hebben daarom alleen op Bridge Bay gestaan.
Meestal kun je wel foto's zien van de plek, als er zo'n verhoogd plateau is moet het echt wel passen, maar bij een normale plek is het in de praktijk meestal wel wat ruimer dan aangegeven. Ligt ook wat aan de vorm van je tent, wij hebben aan 1 kant een vrij grote voortent, dat stuk kan ook wel op een onregelmatige ondergrond staan. Maar het stuk waar we slapen moet wel echt passen.
Meestal kun je wel foto's zien van de plek, als er zo'n verhoogd plateau is moet het echt wel passen, maar bij een normale plek is het in de praktijk meestal wel wat ruimer dan aangegeven. Ligt ook wat aan de vorm van je tent, wij hebben aan 1 kant een vrij grote voortent, dat stuk kan ook wel op een onregelmatige ondergrond staan. Maar het stuk waar we slapen moet wel echt passen.
Terug in Texas!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben in Yellowstone met onze grote tent ook alleen maar op Bridge Bay gestaan vanwege de afmetingen. Dat was destijds de enige camping voor grotere tenten. Nu reizen we met een kleinere dus heb ik niet meer opgelet of dit nog steeds zo is.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 581 Weergaves
-