Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikafan

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BahamaOne »

utolor schreef:
28 apr 2025, 23:55
Heb jij nog extra's moeten betalen ter plaatse? Want ik zie wel dat bij m'n eerdere boeking wat random fees included waren en bij m'n nieuwe boekingen niet:

- MISCELLANEOUS SDT FEE inclusief
- MISCELLANEOUS TUF FEE inclusief
Als LIS en LDW er bij zitten, dan ben je gedekt, de rest zijn lokale fees/taxes waar je je geen zorgen over hoeft te maken. :thumbup:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

utolor schreef:
28 apr 2025, 23:55
Bedankt voor de tip! Heb de prijs van onze huurwagen bijna kunnen halveren. Komt op 25 USD per dag uit voor een Full Size sedan of Midsize SUV.
Heb jij nog extra's moeten betalen ter plaatse? Want ik zie wel dat bij m'n eerdere boeking wat random fees included waren en bij m'n nieuwe boekingen niet:

- MISCELLANEOUS SDT FEE inclusief
- MISCELLANEOUS TUF FEE inclusief
Ik heb niets hoeven bijbetalen; minder zelfs. Mijn reservering was voor $308,96 en bij ophalen was het nog maar $302,96 (en met de inmiddels gekelderde dollar was het in Euro's nog weer een stuk minder als begroot).
Let er wel op dat "Loss Damage Waiver" en Liability Insurance Supplement" inclusief zijn. Dat elimineert het eigen risico. Vooral de LIS (OF SLI) wil nog wel eens niet inclusief zijn, afhankelijk van locatie en gebruikte landcode. In bovenstaand voorbeeld van dejong89 wordt de Liability verzekering nog eens voor $354,90 extra toegevoegd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Frasi Dat zei ik al, toch? :clap:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@BahamaOne Ik reageerde op utolor....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Ook nog even hier mijn ervaring met Hertz Philadelphia: Mijn naam stond daar netjes op het bord en ik kon uit de PC kiezen. Ik heb een Large Sedan (F) Chevrolet Malibu of gelijksoortig geboekt maar in de PC rij stonden naast diverse sedans (ook een luxe Mercedes maar daar pasten onze koffers nooit in) en pickups meerdere mooie suv's te wachten, waaronder een Nissan Roque, Jeep Renegade en Chevrolet Equinox. Uiteindelijk de laatste gekozen die waarschijnlijk net 1-2 huren er op had zitten met 408 miles op de teller. De Chevy rijdt als een trein en voorzien van online services zoals Google Maps ingebouwd. Ondertussen vanuit Philly naar NYC gereden voor onze cruise en daarna vanuit NY naar Washington gereden. De auto rijdt echt top en heeft een goede zit. Eigenlijk is het jammer dat hij in NL niet te koop is, met een vanafprijs van 28.000 dollar is het eigenlijk een koopje voor Europese begrippen. https://www.chevrolet.com/suvs/equinox
Bijlagen
IMG_2223.jpeg
IMG_2223.jpeg (523.54 KiB) 1324 keer bekeken
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Vandaag in Las Vegas de auto gaan ophalen. Ik had 5 reserveringen staan bij Hertz. Ook nog 6 bij andere, maar die heb ik gecancelled.
Bij Hertz stonden alledrie de rijen (PC, Five Star en Gold) behoorlijk vol, maar bijna geen enkele SUV. Ik had een reservering voor 3 weken voor een klasse D voor $604, maar deze dus niet gebruikt. Ik had ook een 7-persoons SUV (klasse Nissan Pathfinder) voor $729, maar daar stond een Volvo, maar deze was geen 7 persoons. Ik ben vervolgens naar de (reserved) rij met grote SUV's gelopen en daar een Ford Expedition max genomen en naar exitbooth gereden. Daar aangekomen werd ik naar de Gold-balie gestuurd , want mijn reservering stond aan die Volvo gekoppeld. Die hebben ze eraf gehaald en binnen 5 minuten reden we weg met een dikke Ford Expedition max voor $729 voor 3 weken :D :D
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door utolor »

BahamaOne schreef:
29 apr 2025, 11:33
Als LIS en LDW er bij zitten, dan ben je gedekt, de rest zijn lokale fees/taxes waar je je geen zorgen over hoeft te maken. :thumbup:
Frasi schreef:
29 apr 2025, 18:47
Ik heb niets hoeven bijbetalen; minder zelfs. Mijn reservering was voor $308,96 en bij ophalen was het nog maar $302,96 (en met de inmiddels gekelderde dollar was het in Euro's nog weer een stuk minder als begroot).
Let er wel op dat "Loss Damage Waiver" en Liability Insurance Supplement" inclusief zijn. Dat elimineert het eigen risico. Vooral de LIS (OF SLI) wil nog wel eens niet inclusief zijn, afhankelijk van locatie en gebruikte landcode. In bovenstaand voorbeeld van dejong89 wordt de Liability verzekering nog eens voor $354,90 extra toegevoegd.
Super, bedankt beiden. LIS lijkt me "Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering" te zijn en erbij te zitten:

Inclusief
Luchthaven toeslag inclusief
Toeslag Extra Bestuurder inclusief
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico inclusief
BTW inclusief
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering inclusief
Kentekenregistratie toeslag dekking inclusief
Klant Faciliteiten vergoeding inclusief
Onbeperkte mijl inclusief

Nu nog kijken of ze me terug op PC willen zetten, want ze hebben me gedegradeerd zie ik en vorige keer deden ze ook al moeilijk om me terug op PC te zetten.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Laredo schreef:
30 apr 2025, 02:37
Eigenlijk is het jammer dat hij in NL niet te koop is, met een vanafprijs van 28.000 dollar is het eigenlijk een koopje voor Europese begrippen. https://www.chevrolet.com/suvs/equinox
Dan zou de auto minstens het dubbele moeten kosten, en dat is dan niet meer zo aantrekkelijk. Er rijden hier regelmatig Ford Explorers in NL (nee niet dat lelijke electrische gedrocht met dezelfde naam, maar de stoere 6/7 zitter uit de US). Deze heeft in de US een vanaf prjs van een kleine $40k terwijl de versies hier allemaal minstens €80k kosten op NL kenteken...
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door utolor »

Ik ben terug PC, maar er staat het volgende in de email:
"For any upcoming reservations, please call 1-800-654-3131, and an agent can assist you with updating them to ensure you receive the President's Circle benefits."

Is dat echt nodig? Ik dacht dat je automatisch de voordelen van de status - die je op het moment van afhalen hebt - kan gebruiken?
Ik heb namelijk niet veel zin om naar een Amerikaans nummer te gaan bellen en me blauw te betalen.

Bij beide reservaties die ik heb staan, staat "Gold Canopy".
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Met Gold Canopy hoef je niets meer te doen, da's naar de PC aisle en uitzoeken
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@harryh hoe was je trip en hoe beviel de pickup truck?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@BahamaOne helemaal top deze trip, lekker weer in Florida, lage vochtigheid en 0 regen :)
De rode RAM2500 Big Horn beviel goed, we zaten op één plek. Rijdt een beetje als een dweil qua sturen en vering, maar wel riant en hoog. Deze had alle opties, inclusief full screen TomTom navigatie met werkende realtime verkeersdata enz. Hoog verbruik, 14mpg, maar benzine was $2.85/gallon en gunstige dollar. Voor een rondreis zou ik hem alleen voor 2 personen huren en niet voor grote roundtrips.
Kreeg enkele opmerkingen in de hoek van rode nek van vrienden daar ;)
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

harryh schreef:
02 mei 2025, 10:56
Kreeg enkele opmerkingen in de hoek van rode nek van vrienden daar
yeehaw!!! Cowboy Harry :sunny:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zijn er meer die problemen hebben met inloggen bij Hertz (zowel .com als .nl) via Chrome? Via Chrome krijg ik constant onderstaande melding, zie afbeelding. :think: En nee, ik vul geen verkeerd lidmaatschapsnummer en/of wachtwoord in. Heb browsergeschiedenis en cookies al opgeschoond, helpt ook niet.
image.png
image.png (2.68 KiB) 773 keer bekeken

Inloggen via Edge lukt dan weer wel. Daar ook een reservering gemaakt ivm mogelijk volgende reis. De bevestigingsmail is echter nooit aangekomen. Alle gegevens gelukkig wel opgeslagen en als ik mijn reservering online opzoek, staat die er ook gewoon (in zowel Edge als Chrome, daarvoor hoef je nl. niet in te loggen). Ook via de app (erg brakke app overigens) is de reservering terug te vinden.

Ben nog steeds PC lid zag ik :D en op de bevestiging staat keurig: Gold Canopy. Dus mooi uitzoeken uit de PC rij. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Coyote

Ik heb zowel via Edge als Chrome geprobeerd in te loggen.............geen probleem !

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hmm, dan ligt het dus waarschijnlijk bij mij. Gek, want kon in het verleden altijd gewoon via Chrome inloggen. Chrome gebruik ik meestal om reserveringen te maken. Edge voor dit forum en andere websites. Heb beide browsers meestal naast elkaar openstaan, erg handig op een grote curved monitor. :mrgreen:

Nou ja, reservering is in ieder geval gelukt. Bedankt voor het checken! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Regelmatig nog even de rate checken was het advies hier al jaren.

Vandaag ging mijn Cat C reservering voor Austin Texas van 16-30 Aug van 710 naar 529 USD. Happy days :clap:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Kijk, dat is mooi
Welke code en land?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dagmarvangeffen »

Hallo, ik heb bij Hertz status President's Circle, maar na reserveren auto (categorie D) zie ik op de bevestiging Standard Counter staan. Waar kan dat aan liggen? Ik heb nog niet eerder een auto bij Hertz gehuurd. Is dat een vereiste misschien?
image.png
image.png (164.03 KiB) 633 keer bekeken
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij hebben ook al jaren niet meer gehuurd bij Hertz, maar bij ons staat wel gold canopy
image.jpeg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer