Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

12V coolbox kopen Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

12V coolbox kopen Las Vegas

Bericht door ericvdvlugt »

Weet iemand toevallig een adres in de buurt van Las Vegas waar ze met zekerheid 12v coolboxes verkopen?
De vorige keer ben ik bij Walmart Supercenter en Lowe's geweest, maar die hadden ze beide niet. Voor ik ga kijken of ik ze online kan bestellen en laten bezorgen bij een van die winkels, vroeg ik mij af of dit wellicht eenvoudiger zou kunnen.
Hopelijk kan iemand mij helpen aan een tip.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 12V coolbox kopen Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Bass pro shop.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb nog nooit bedacht om daar een elektrische koelbox te kopen. Is dat niet heel duur? Je wilt niet een gewone cooler/ice box?
Je zou nog kunnen overwegen om er een hier aan te schaffen en die mee te nemen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een goeie electrische cooler is heel duur, denk aan minimaal 300 euro.
Een goedkopere werkt niet lekker, die boxjes die je voor een paar tientjes koopt zijn vrij nutteloos.
Een goede “passieve” koelbox met ijs werkt beter dan die simpele goedkope 12 volt dingen.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Hou er ook rekening mee dat een 12v aansluiting alleen werkt als het contact van de auto aan is, dus als je parkeert werkt de koeling niet.
Ik zou een gewone koelbox met ijs nemen… die 12v dingen werken slecht of niet.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Idd; onze ervaring is dat niks zo koud blijft als een koelbox met flink wat ijs er in. Koop wel een 'echte', niet zo een van tempex.
Je kunt zo ongeveer overal ijs kopen, dus dat hoeft ook het probleem niet te zijn. En zoals gezegd: dan blijft alles in de koelbox ook koud wanneer de auto geparkeerd staat.
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties!
Ik heb voorheen inderdaad zo'n standaard koelbox gebruikt, maar ik kon niet overal (eenvoudig) aan ijsblokjes komen en een keer brak het handvat af waarna ik op zoek moest naar een nieuwe :( . Het voordeel van de elektrische is dat ze een 12v en 110v aansluiting hebben.
Op de site van oa. Walmart, staan er diverse voor zo'n 50-100 dollar, maar als je er dan komt, hebben ze er geen een, ook bij Lowe's niet. bijv:
image.png
image.png (99.37 KiB) 1570 keer bekeken
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

En geen ijs bij de hand? Dan leg je 2 flesjes water in de vriezer
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Corv »

ericvdvlugt schreef:
28 apr 2025, 13:39
maar als je er dan komt, hebben ze er geen een
Veel online electrische dingen worden door een andere partij verkocht via de Walmart site dacht ik. Op de site van Walmart kan je een postcode invullen voor een betreffende locatie en vervolgens 'in store only ' aanvinken.
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

IJsblokjes kun je werkelijk overal kopen, niet alleen bij supermarkten maar ook bij benzinestations. Als je een goede koelkast hebt op je kamer kun je inderdaad wat felsjes water in het vriesvak leggen, maar wij zitten blijkbaar altijd in de wat goedkopere motels, want bevriezen doen ze nauwelijks bij ons.

Wij doen het al jaren met een gewone koelbox en hebben nog nooit meegemaakt dat hij kapot ging of dat we geen ijs konden vinden. Ik denk dat jullie gewoon pech hebben gehad.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Thermo-electrische koelboxen zijn echt waardeloos, je hebt een absorptie box nodig als je echt dingen koud wilt krijgen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

ericvdvlugt schreef:
28 apr 2025, 13:39
Ik heb voorheen inderdaad zo'n standaard koelbox gebruikt, maar ik kon niet overal (eenvoudig) aan ijsblokjes komen en een keer brak het handvat af waarna ik op zoek moest naar een nieuwe :( .
Geen idee waar je hebt uitgehangen dan, want werkelijk overal verkopen ze ijs; supermarkten, benzinestations. En die vind je in elk klein gehucht.
Sommigen halen ook een zak ijsklontjes uit de machines in hotels, maar dat is meestal verboden.

Haal anders een paar koelelementen bij de Walmart en vries die in (als je een diepvriesvakje hebt op je hotelkamer) of gebruik een paar waterflesjes zoals iemand al eerder zei.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

Thanks houstonwehaveaproblem! Je tip voor koelelementen ga ik zeker opvolgen. :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar ijs heb je zeker nodig; je gaat niet overal een goed werkend vriesvak vinden denk ik. Maar als je dat wel hebt is een waterflesje er in leggen ook een optie.

Marianne
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Een vol flesje water in die vriezer leggen zorgt gegarandeerd voor problemen:je moet er eerst wel een slok uit nemen, omdat ijs nu eenmaal meer massa inneemt dan water. Anders knapt je flesje al open in de vriezer, dus niet doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor wat betref dat waterflesje in de vriezer:

Het is niet echt 'kracht' die wordt uitgeoefend, maar druk (kracht verdeeld over een oppervlak). Het volgende is een rudimentaire berekening. 8)
Eerst: bepaal de verhouding van het volume water ten opzichte van ijs.

ρ_ijs = 916,9 kg/m3 = m_ijs / V_ijs
ρ_water = 1000 kg/m3 = m_water / V_water
V_ijs/V_water = 1000 / 916,9 = 1,09063

De relatieve uitzetting van het water van de vloeibare in de vaste fase is dus 9,063%

En dan de druk die een flesje moet kunnen weerstaan om te zorgen dat hij niet kapot gaat. Voor een ijsblokje betekent dit dat het ten opzichte van zijn vloeibare vorm uitzet met een factor van (1,09063)1/3 = 1,02934 in alle dimensies. (Dus z_ijs = 1,02934 z_water.) We kunnen de Young's modulus van ijs opzoeken via internet (MIT-bron) en krijgen E_ijs = 781x109 N/m2. Met behulp van de definitie van de Young's modulus

E = P / (ΔL / L) vinden we: 781x109 N/m2 = P / (0,02934)
P = 22,9x109 N/m2

Dat is de druk die op de wand van het flesje wordt uitgeoefend. Houd er overigens rekening mee dat het gebruik van de Young's modulus alleen geldig is in het bereik van compressie waar de respons lineair is.

Oké, en nu de wat eenvoudiger praktische benaderingswijze. :D . Dus inderdaad, het flesje niet helemaal vol vullen Zeg maar voor 90%. Wij hebben er nooit problemen mee gehad.

Martin

p.s. "If you can't convince them, confuse them.
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 mei 2025, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Martin…. :lol:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik leg gewoon volle flesjes in het vriesvak. Nooit lekkage of andere problemen mee gehad.
Wel vaak dat ze niet bevriezen of juist dat de hele koelkast bevriest (ik zit blijkbaar in dezelfde goedkope hotels als Martin & Marianne :lol: ).
(en de eerste flesjes die ik gebruik, hervul ik met kraanwater om ze de rest van de reis als koelelement te gebruiken. Wel het label eraf halen om verwisseling te voorkomen). Oh, en nooit purified water maar echt spring water!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

BahamaOne schreef:
18 mei 2025, 05:09
Een vol flesje water in die vriezer leggen zorgt gegarandeerd voor problemen:je moet er eerst wel een slok uit nemen, omdat ijs nu eenmaal meer massa inneemt dan water. Anders knapt je flesje al open in de vriezer, dus niet doen.
In de 20 jaar dat ik hier woon en deze techniek gebruik echt nog nooit een probleem mee gehad. En als dat wel zou gebeuren; het is maar water :-)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer