Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pascal »

https://www.budget.com/en/help/usa-faqs ... ate-travel
Bij Budget Las Vegas lijken dezelfde voorwaarden aanwezig te zijn.

https://www.alamo.fr/en/customer-suppor ... areas.html
De Franse site van Alamo laat je wel overal rijden. Geen kleine lettertjes maar staat toch op hun site.

Raar verhaal. Iets met de verzekering of inschrijving mss?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Voorwaarden van hertz ook maar eens bekeken en daar wordt niks genoemd over geen CDW in bepaalde staten. Wel is het maximum ook bij Hertz 300.000 USD.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

Allereerst: iedereen bedankt voor het meedenken! :thumbup:

Het lijkt echt iets te zijn van de branch in Las Vegas. Ik heb een simulatie gemaakt van jullie boekingen bij Alamo en UStravel. Je ziet bij UStravel namelijk ook realtime informatie bij details Damage Waiver (ik vermoed dat dit via een API opgehaald wordt).

Las Vegas -> San Francisco geeft de melding dat je alleen in de vijf aangrenzende staten mag rijden.
Salt Lake City -> Salt Lake City geeft geen restrictie

@Pascal die URL van Alamo.fr staat ook op Alamo.de en .com. Echter zodra je een reservering maakt met ophaallocatie Las Vegas, zie je in de boeking zelf dat je alleen naar de aangrenzende staten mag. Zie ook de bijlage bij dit bericht. Vrij verwarrend en onduidelijk!

We hebben vandaag ook contact gehad met UStravel. Ondanks dat hier onze reservering initieel niet gemaakt is, zijn ze er wel in gedoken. En daar ben ik ze zeker dankbaar voor! Ik denk ook dat dit komt omdat ik dit in hun eigen reserveermodule ook tegen ben gekomen en ze dit zelf ook nog niet hadden gezien. Ze hebben navraag gedaan bij hun accountmanager bij Alamo.
Hun antwoord: 'Ik heb inmiddels antwoord terug van Alamo aangaande een reservering via onze link op de website. Hiervoor gelden de regels zoals voor al onze autohuur bij Alamo, je mag overal in de USA en Canada rijden en de Damage waiver geldt gewoon. De reservering die rechtstreeks bij Alamo gemaakt is, lijkt onder de binnenlandse condities te gelden.'
Ik heb nogmaals een reactie teruggestuurd, omdat ze in hun reserveermodule nog steeds de exclusie tonen: 'We mogen dus met een reservering via UStravel.nl rijden in alle staten ondanks dat het niet zo staat in de Damage Waiver Exclusions/Voids in jullie reserveermodule? Kun je misschien de bevestiging van jullie Alamo contactpersoon delen? Dan zijn we helemaal gerustgesteld.'

Hier is het dus nog even op wachten. Resultaat is alleen wel dat de gewenste auto bij UStravel € 300 duurder is, maar we moeten wel goed onderweg zijn. Een ander alternatief is Avis. Daar zie ik een Medium SUV, categorie S (Jeep Grand Cherokee L of vergelijkbaar) voor €1300 pay-later (26 dagen huur), een fullsize SUV is daar onbetaalbaar. Bij Avis kom ik geen lokale restricties tegen in hun voorwaarden (zie link en dan zoek dan even op 'Geographic', maar als het iets van lokale wetgeving is dan kunnen we daar aan de balie er nog wel achterkomen...? Nu een lastige vraag: wat zouden jullie doen in onze schoenen?

Wat een gedoe . :roll:
Bijlagen
Scherm­afbeelding 2025-05-14 om 19.56.41.png
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@JWTS Zelf zou ik in de VS altijd een SUV kiezen en geen fullsize. Het wat hoger zitten is fijn en geeft een mooi uitzicht. Ik zou dan tenminste voor een midsize kiezen maar liever voor een Standard. En dan bv een Ford Explorer proberen te scoren.
Ook zou ik kiezen voor de zekerheid van UStravel.
Als je dat doet wel ff nakijken of je kostenloos kunt annuleren op dit tijdstip of dat je gewoon een no show kunt doen voor je boeking bij alamo.de
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

of je pakt een amex platinum kaart voor een aantal maanden dan ben je ook verzekerd als je daarmee betaald
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dat gaat JWTS niet lukken met een vertrek op zaterdag 17 mei a.s.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik blijf het een apart verhaal vinden.. En ik had het totaal niet van Alamo verwacht.. Budget en Sixt daar was het van bekend, Alamo niet. Althans niet bij mij en ik denk bij velen hier op het forum niet. Scherp van @JWTS en het bewijst maar weer dat je goed voorwaarden moet lezen en ook blijven lezen op veranderingen. Ook als je al jaren naar de VS reist en het gesneden koek lijkt.

Fijn dat JWTS een bevestiging heeft van US travel maar ik vind die toch wel tricky... Je hebt in feite niks van doen met US travel maar maakt een boeking bij Alamo. Dus goed dat er om een bevestiging vanuit Alamo wordt gevraagd.
Gex
Amerika-ontdekker

Bericht door Gex »

Goed om dit verhaal te lezen, ik had zelf ook via Alamo een Standard SUV geboekt voor Las Vegas in Juli.
Nu zit ik er aan te denken om via Sunnycars te boeken aangezien zij altijd aangeven volledige dekking e.d. te geven en ik nog een 10% kortingscode heb en het dan niet heel veel duurder is.

Nu valt het me op dat ik bij Alamo de volgende auto had gehuurd:

Standard SUV, Chevrolet Equinox of vergelijkbaar, hierbij wordt aangegeven dat er ruimte is voor 5 grote koffers.
Als ik via Sunnycars kijk voor een Standard SUV, staat er overal 2 koffers bij, nu zijn we met zijn vieren en wil ik zeker weten dat we voldoende ruimte hebben, nu zie ik bij sunny wel een fullsize suv met een 3e rij: Chevrolet Tahoe SUV of soortgelijk (Fullsize - SUV)

Hopelijk kunnen jullie me een goed advies geven, al vind ik het raar dat ik bij Alamo voldoende zou hebben aan een Standard SUV (Had ik vorig jaar ook via Alamo en toen was die wel groot genoeg).
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Bij Sunny staat inderdaad óveral 2 koffers, van de kleinste Kia tot aan een Ford Explorer of zelfs Ford Transit voor 15 personen :D .
Daar zou ik dus geen waarde aan hechten...
Wij huren als we met 4 personen zijn bij Alamo minimaal een Chevy Tahoe of Ford Explorer (FFAR bij Sunny), zodat voldoende koffers maar ook nog een koelbox die we daar kopen mee kan....
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik heb mijn rental agreement bij Hertz die ik ontving na het ophalen van mijn auto in april er nog even op nagekeken. Daar staat dit mbt rentals die beginnen in Nevada, geen algemene beperking, enkel deze uitsluiting mbt LDW dekking, alleen dekking in de hele US en Canada.
FOR RENTALS COMMENCING IN NEVADA, IF YOU HAVE PURCHASED LDW, THEN YOUR LDW WILL BE VOID AND YOU WILL BE RESPONSIBLE FOR LOSS OR DAMAGE TO THE CAR ONLY IN THE FOLLOWING CIRCUMSTANCES:
(i) DAMAGE OR LOSS RESULTING FROM (A) THE INTENTIONAL, WILLFUL, WANTON OR RECKLESS CONDUCT OF YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR, (B) OPERATION OF THE CAR BY YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR WHILE UNDER THE INFLUENCE OF DRUGS OR ALCOHOL IN VIOLATION OF THE LAWS OF THE STATE IN WHICH THE LOSS OR DAMAGE OCCURS (IN NEVADA, THE APPLICABLE LAW IS SECTION 484.379 OF THE NEVADA REVISED STATUTES), (C) YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR USING THE CAR TO TOW OR PUSH ANYTHING, OR (D) OPERATION OF THE CAR BY YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR ON AN UNPAVED ROAD IF THE DAMAGE OR LOSS IS A DIRECT RESULT OF THE ROAD OR DRIVING CONDITIONS; (ii) DAMAGE OR LOSS OCCURRING WHEN THE CAR IS (A) USED FOR HIRE, (B) USED IN CONNECTION WITH CONDUCT THAT CONSTITUTES A FELONY, (C) INVOLVED IN A SPEED TEST OR CONTEST OR IN DRIVER TRAINING ACTIVITY, (D) OPERATED BY A PERSON OTHER THAN YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR, OR (E) OPERATED OUTSIDE OF THE UNITED STATES OR CANADA, UNLESS YOU HAVE FIRST OBTAINED SPECIFIC WRITTEN PERMISSION TO DO SO FROM HERTZ, WHICH PERMISSION MAY BE WITHHELD IN HERTZ’ SOLE DISCRETION; OR (iii) IF THE CAR WAS RENTED AS A RESULT OF FRAUDULENT INFORMATION PROVIDED TO HERTZ BY YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR, OR AS A RESULT OF FALSE INFORMATION PROVIDED TO HERTZ BY YOU OR AN AUTHORIZED OPERATOR IF HERTZ WOULD NOT HAVE RENTED THE CAR IF IT HAD RECEIVED TRUE INFORMATION.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@harryh Gewoon de standaard uitsluitingen dus, die ook wel logisch zijn.. Zoals het voorheen altijd was.

Om het verhaal helemaal af te maken:

Zojuist even een proefboeking gemaakt op Reno airport. Om uit te sluiten dat het alleen om las Vegas gaat. Ook bij deze boeking worden de uitsluitingen van staten genoemd. Het is dus een Nevada dingetje en geen Las Vegas dingetje alleen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 15 mei 2025, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Voor alle forumleden die hebben meegedacht een update over ons huurauto-avontuur: we hebben zojuist een reservering gemaakt bij AVIS. Categorie S (Jeep Grand Cherokee L of vergelijkbaar). Helaas geen fullsize SUV die we eerst hadden gekozen bij Alamo, maar deze was onbetaalbaar bij AVIS.

Vandaag geen reactie meer gekregen op mijn vraag bij UStravel of we de bevestiging van Alamo doorgestuurd konden krijgen. Jammer, want had ze wel de reservering gegund na alle hulp. Maar dit was voor ons wel het moment om de knoop door te hakken. We willen gewoon geen onduidelijkheid vooraf hebben en ook de reserveermodule van UStravel geeft nog steeds dezelfde exclusie. Onder die voorwaarden boeken we gewoon niet en de staten waar je wél in mag rijden zijn zo duidelijk opgesomd dat er ook geen twijfel of interpretatie mogelijk is. Het zal je maar gebeuren dat je achteraf problemen krijgt indien er onderweg iets gebeurd.

AVIS stond al op het lijstje als optie B. Vandaag telefonisch contact gehad met de Nederlandse servicedesk én de Amerikaanse servicedesk om hun locatiespecifieke voorwaarden te valideren. De voorwaarden online zijn juist, we kunnen zonder problemen vanaf Las Vegas airport met onze auto door alle gewenste staten rijden. Snel een AVIS Preferred account aangemaakt en via AVIS/Flyingblue een reservering gemaakt voor nog een leuke prijs (€1167 voor 26 dagen) in toch ook wel een mooie huurauto categorie.

Mijn vriendin en ik hebben er ontzettend veel zin in en hopelijk staat er komende zaterdag een leuke Amerikaan voor ons klaar bij AVIS. 8)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@JWTS Goed dat je het zo hebt opgelost. Nu kun je onbezorgd je vakantie beginnen. Geniet er maar van. Ik zag toen ik even nakeek welke reis je gaat maken dat je ook Schotland fan bent. Daar zitten wij nu met het mooiste weer dat maar te bedenken is. Dus groeten uit Schotland maar volgend jaar toch ook weer een USA trip voor ons. Veel plezier!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

JWTS schreef:
15 mei 2025, 18:50
Maar dit was voor ons wel het moment om de knoop door te hakken. We willen gewoon geen onduidelijkheid vooraf hebben en ook de reserveermodule van UStravel geeft nog steeds dezelfde exclusie. Onder die voorwaarden boeken we gewoon niet en de staten waar je wél in mag rijden zijn zo duidelijk opgesomd dat er ook geen twijfel of interpretatie mogelijk is.
Goede beslissing genomen, ik zou ook voor zekerheid gaan.

Goede reis en heel veel plezier,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@JWTS fijne reis :thumbup:
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Bedankt allen!

@Trom een klein beetje jaloers hier - Schotland heeft een speciaal plekje in mijn hart veroverd! Mocht je nog tips zoeken, ik ben vorig jaar een blog gestart over Schotland en whisky. Hier staan misschien nog artikelen op waar je iets aan hebt. Geniet van je vakantie!
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

@JWTS
JWTS schreef:
15 mei 2025, 18:50
we hebben zojuist een reservering gemaakt bij AVIS. Categorie S (Jeep Grand Cherokee L of vergelijkbaar). Helaas geen fullsize SUV die we eerst hadden gekozen bij Alamo, maar deze was onbetaalbaar bij AVIS.
Ik ben dan toch wel benieuwd welke auto je mee pakt.
Jeep Grand Cherokee L is echt een grote bak volgens mij fullsize
maar bij Avis staat deze in de medium sectie...

Mijn boeking staat nu bij Alamo.de (fullsize) Avis is goedkoper met de Jeep Grand L
maar het medium sectie doet mij twijfelen.

Goede reis en veel plezier :D
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Kan ik met mijn world card van Visa deze code gebruiken bij Avis? W819200
Of is dat een andere code?
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Wordt niet naar gevraagd dus Ja : geen probleem
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@JWTS Wij zijn ook bevangen met het Schotland virus en komen er al vele jaren. Aan je top 10 hoogtepunten die je noemt in je blog zou ik nog Orkney toevoegen. Het was onderdeel van onze NC 500.
Het zal me benieuwen hoe je de VS gaat ervaren. Ik vond het van een andere dimensie. Er is geen rondreis geweest waar ik zoveel het woord 'ongelooflijk' heb gebruikt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer