Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marie_v_l: Marie's Roadtrip 2025 doorheen het noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis marie_v_l: Marie's Roadtrip 2025 doorheen het noordwesten

Bericht door nycave »

Van Yellowstone naar glacier kan je ook in Mammoth of net boven Yellowstone in Livingston of Bozeman verblijven. Dan heb je nog een dag extra in Yellowstone.

Van Spokane naar Rainier zou ik in een keer rijden. De route is verder saai en Rainier NP is prachtig. Die tijd zou ik daar door willen brengen.

Wij hebben dit jaar een rondje Denver gedaan, vorig jaar Seattle naar Salt lake City. Ook met een stel pubers. Die van ons vonden floaten in Grand teton ook leuk. En paddle boarden in Sylvan lake.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

@marie_v_l
Wij zijn naar boven gegaan in Crystal Mountain met de kabelbaan en vonden het geweldig. Het moment dat je het zicht op "The Mountain" krijgt is echt wow. We hadden wel een stralende dag en het pintje/biertje (voor de Nederlanders) with a view op het terras smaakte dus dubbel zo goed :D
marie_v_l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door marie_v_l »

IngridUSA schreef:
13 okt 2024, 16:00
Zeker de zandbuggy reserveren! Alles zat vol toen wij er waren. En niet zelf rijden of de grote (langzamere) nemen, maar de kleine snelle :thumbup:
Dag Ingrid, dat ga ik zeker doen!! :)
ik overweeg de nacht in Eugene te herboeken naar een nacht in de buurt van Florence. is maar een uurtje extra rijden, en dan zitten we s'ochtends al lekker dicht bij de actie!
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Martin & Marianne schreef:
13 okt 2024, 16:25
marie_v_l schreef:
13 okt 2024, 15:24
Wat is nog een leuk alternatief voor Paradise Inn, dat toch nog goed bereikbaar is, en misschien toch iétsje goedkoper? Niemand ervaring met omgeving Crystal Mountains?
Je kunt daarvoor de zoekfunctie gebruiken (zie rechts bovenin, bij het tandrad voor de uitgebreide zoekfunctie). Je vindt dan met de zoektermen crystal mountain deze topics.

Voor de rit tussen Yellowstone en Glacier zou je kunnen kijken naar St Mary. Maar het zal wel duur zijn. Of juist dichter bij Yellowstone blijven als je daar nog iets wilt doen. Hebben jullie de Beartooth Hwy ook op de planning staan?

Ik heb ons 1991-verslag erbij gepakt en ik zie dat wij in Choteau overnacht hebben. En dat er niets interessants was onderweg. Zie hier. We hebben er geen herinnering aan. :wink:

Marianne
Dag Marianne, de Beartooth Hway hopen we inderdaad te doen op onze eerste dag YS, als we van Cody komen. We denken inderdaad nog een nachtje in de buurt van YS te blijven en vb Nevada City & Virginia City te bezoeken. Klinkt leuker dan in een duf stadje te verblijven :-)
Intussen heb ik teruggevonden wie zo enthousiast deed over de Crystal Mountains, want ze heeft hier gereageerd! die zoekfunctie is echt iets verslavend voor me :)) voor ik het weet heb ik weer 14 andere interessante topics gevonden die ik "moet" lezen en weer 34 ideeën bij, zo gaan we niet landen natuurlijk, haha!
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Dag @paulr

goeie ideetjes heb je daar weer! We gaan inderdaad langer in YS blijven en dan Nevada City en Virginia City meenemen.

De reservatie in Many Glacier hotel kwam er trouwens ook door jouw enthousiasme :) het is duur, maar goed, ik ga ervan uit dat we deze reis maar 1 keertje doen, en heb het er wel voor over!

Voor Mt Rainier ga ik nog even afwachten of we leuke overnachting vinden in de buurt van Crystal Mountains (ik heb het gevoel dat ze daar nu te druk bezig zijn met de accomodaties van het winterseizoen en nog niet met volgende zomer bezig zijn..). ALs ik niets vind, overweeg ik om een tweede nacht Paradise Inn te boeken. Het geeft ook wel wat rust om eens langer dan een nacht ergens te blijven. Of denk je - naar afstanden en files toe, dat het toch beter is om niét twee nachten dezelfde locatie te nemen?
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Hi @nycave bedankt voor je reactie!

We gaan inderdaad die nacht Helena skippen en nog iets in (de buurt van) YS plannen. Misschien Nevada City of Virginia City, lijkt me ook wel combineerbaar met Livingston of Bozeman. Zijn dat leuke stadjes? We houden wel van wat gezellige stadjes tussen alle natuurpracht door..

Heb je adresjes voor het floaten in Grand Teton en het paddle boarden in Sylvan Lake? en had je dat op voorhand geboekt?
Als je nog (actieve) tips hebt die scoorden bij je tieners, je mag ze zeker laten weten! :)
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Dag @HildeV

Aha! gevonden!! :-) ik wist dat er iemand heel enthousiast had geschreven over de Cyrstal Mountains (en met de lift naar boven), het was me bijgebleven!

hebben jullie daar dan ook in de buurt gelogeerd? ik heb moeilijkheden om logies daar te vinden, maar denk dat ik gewoon nog wat te vroeg ben (ze zijn daar nog met de accomodaties van het skiseizoen bezig vermoed ik)

Groetjes
marie
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Wij waren met de tent dus met accomodatie daar kan ik je niet verder helpen jammer genoeg.
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Dag @Martin & Marianne
ik weet dat ik in één van jouw leuke verslagen iets heb gelezen over gold panning, ik dacht ergens in de buurt van Estes Park/RM. ik vind het jammer genoeg nergens meer terug... weet je uit het blote hoofd waar jullie dit deden? en was het de moeite? lijkt me iets leuks met de jongens... thanks!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het was in South Dakota, in 2004 (we waren die vakantie inderdaad ook in RMNP). Het was bij de Wade-brothers, maar volgens mij doen ze het niet meer. Als ze überhaupt nog leven. Maar ik vermoed dat het wel op meer plaatsen mogelijk is. Wij hebben hun toen gevonden via een foldertje.

Even opgezocht; hier het verslag.

Marianne
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

marie_v_l schreef:
15 okt 2024, 17:02
Dag @Martin & Marianne
ik weet dat ik in één van jouw leuke verslagen iets heb gelezen over gold panning, ik dacht ergens in de buurt van Estes Park/RM. ik vind het jammer genoeg nergens meer terug... weet je uit het blote hoofd waar jullie dit deden? en was het de moeite? lijkt me iets leuks met de jongens... thanks!!
Voor Gold Panning in the Black Hills, dichtbij Mt Rushmore, voor een klein bedrag en het goud mag je houden:
{073CCE5D-8B6C-4347-BF76-56DB109C544C}.png
{073CCE5D-8B6C-4347-BF76-56DB109C544C}.png (614.45 KiB) 1533 keer bekeken
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Dag iedereen!

We zijn intussen een aantal maanden verder en onze reis van deze zomer komt in zicht. Heb dus na een pauze terug de tijd gevonden/genomen om de planning verder uit te werken. Op basis van alle tips die ik hier kreeg en de duizenden (:-)) berichten en reisblogs die ik dankzij dit forum las, is dit nu de planning. aangezien we met twee actieve puberjongens (10 en 13) reizen, heb ik ook best wat (sportievere) activiteiten voorzien, deze heb ik in laatste kolom tussen haakjes gezet
Picture 1.png
Picture 1.png (126.57 KiB) 840 keer bekeken
ik zit nog met een aantal vragen:

1/ dag 22-24 vind ik wat rommelig (grote afstanden, Woodburn op zondag, Portland misschien toch niet ideaal om te overnachten, Painted Hills toch een aardig eind extra rijden en de huisgenoten hier staan er niet voor te springen (ikzelf wel, maar ze denken dat het nogal fel zal lijken op de desolate landschappen die we twee jaar geleden in Death Valley zagen.. hebben ze gelijk?)). ik overweeg het nu zo te doen:
22 Sunday 10-Aug van: Mount Rainier, WA naar: Oregon City overdag: Columbia River Gorge NSA + Mt Hood
23 Monday 11-Aug van: Oregon City naar: Bend, OR overdag: Woodburn + Silver Fall SP
Wat denken jullie. Goed idee? of misschien toch teveel watervallen en nog iets helemaal anders doen? en als we voor Mt Hood kiezen, wat is interessant en haalbaar?

2/ Ben ik correct dat in onze route enkel een timed entry permit nodig is voor Rocky Mountain en de waterval bij Columbia River Gorge? In YS logeren we telkens in het park, bij Mt Rainier logeren we 1 nacht in Crystal Mountains en 1 nacht in Paradise Inn, in Glacier logeren we 1 nacht in Glacier Park Lodge en 1 nacht in Many Glacier hotel (op dag 17 dachten we de shuttle bus te gebruiken voor GTTSR; op dag 18 rijden we die zelf met de auto af richting Lake Mc Donald, maar dan zouden we onderweg niet meer (teveel) stoppen)

3/ Iemand ervaring met Bighorn Canyon (dag 8, tussen Sheridan en Cody)? Ik had er ergens iets over gelezen en ben door te zoeken op een kayak verhuurbedrijf uitgekomen waar ik nu iemand te pakken probeer te krijgen om bootje te huren. Ik vind echter weinig info terug en ze zijn ook niet super snel in hun antwoorden, dus het doet me wat twijfelen... misschien kan iemand me er meer over vertellen of andere opties aanraden waar we iets "actiefs" kunnen doen op deze rij-dag?

4/ ergens op dit forum of in een blog artikel via dit forum (maar ik vind het niet meer terug..) had ik de tip gelezen om bij Bend te gaan riverfloaten aan "Besson Day Use Area". Het zou er minder druk zijn en aangezien de rivier daar een bocht maak, kan je zelf van start- naar beginpunt lopen en ben je dus niet afhankelijk van een shuttle busje. wat ik echter niet online vind: kan je daar ergens van die banden huren of ontlenen? of kochten jullie dat ergens? en wat is dan handig?

5/ op onze eerste dag in Yellowstone (dag 10) houd ik de optie graag open om te gaan raften in Gardiner. Wil het echter niet op voorhand boeken maar laten afhangen van het weer en de rit (Beartooth Hway en Mammoth Hotsprings staan die dag ook op het programma). Hoe realistisch is het om dit last-minute te beslissen? ben ik er aan voor de moeite als we dit niet op voorhand vastleggen? En - als alternatief, zijn er plekken in YS waar je even kan zwemmen of pootje-baden? onze jongens vinden dat echt super fijn, en als het 35°C is houd ik die optie wel graag open..

Al jullie andere suggesties of opmerkingen zijn zeker welkom!
Dank je wel en fijne avond!
marie
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Niet op alle vragen antwoord, maar wel een paar:

Columbia River Falls: vonden wij niet indrukwekkend (ook omdat het nogal ''aan de weg'' was zonder leuke wandeling(en). Vonden we eigenlijk zonde van onze omweg en zijn er maar 1 nacht ipv geplande 2 nachten gebleven.

Painted Hills vs Death Valley: iedereen is erg enthousiast over PH, maar wij zijn er eigenlijk maar een uurtje (wellicht 2) geweest. Was mooi, maar haalt het in onze ogen niet bij DV.

Ik zou dus Columbia River én Painted Hills overslaan en dan kiezen voor Silver Falls. Silver Falls hebben we later toegevoegd en dat vonden we verrassend leuk ! Leuke campground daar ook !

Raften in Gardiner: wij hebben dat vorig jaar tijdens de koffiestop in Gardiner pas bedacht. Het was erg heet en hadden in de hitte geen zin in nóg meer geisers. Om 13.00 uur geboekt, even geluncht en om 15.00 met de raft onderweg. Heerlijke middag. Was wel (ff opgezocht, op 24 juni), jullie zijn een maand later dus wellicht iets drukker (maar er zijn diverse raft companies) én mogelijk minder water in de rivier, dus iets minder spektakel.

Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

3) in 2004 hebben wij ene stop gemaakt bij Bighorn Canyon. We hebben alleen een korte wandeling gemaakt. Leuk om even de rit te onderbreken.

4) Voor zaken als de Besson Day use area kun je de zoekfunctie op het forum gebruiken. Ik vind het daar niet, dus je hebt het waarschijnlijk ergens anders gevonden.

5) Je kon in Yellowstone zwemmen/pootjebaden in de Boiling Rover, maar sinds de overstromingen van een paar jaar geleden kan dat niet meer.
Je heb ook de Firehole River. Daar hebben wij geen ervaring mee omdat het gesloten was toen wij er met de kinderen waren.
Je beste ingang voor dit soort vragen is natuurlijk de NPS-site. Zie https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/swimming.htm
Het kan natuurlijk warm zijn in Yellowstone, maar ook zonder zwemmen zal het wel te doen zijn. Bovendien is het park zo groot en zo bijzonder en veelzijdig dat je nauwelijks tijd zult hebben om te gaan zoeken naar een zwemgelegenheid.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik zou Columbia River Gorge er uit halen als je Silver Falls bezoekt. Geen toegevoegde waarde (wat mij betreft een overgewaardeerde Instagram spot aan het worden). Daarentegen is de Bonneville Dam wel zeer de moeite waard!
Je kunt ook nog de outlet meepakken bij Lincoln City aan de Oregon Coast. Ik zou alles van onze reis zo overnieuw doen behalve Woodburn :|
Painted Hills vond ik persoonlijk echt ontzettend mooi, maar ook Smith Rock State Park daar vlak bij was fantastisch. Zoek maar eens bij Google afbeeldingen.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Vorig jaar in Yellowstone hebben we met onze voeten in het water gezeten bij de Firehole Canyon Drive. Er waren meer kinderen aan het spelen in het water, maar echt zwemmen zit er niet in, daarvoor staat het water erg laag. wel lekker om even af te koelen. https://www.pindat.com/pindata/user/ell ... 2024-06-24
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Punten zoals ze hier benoemd zijn:
- Columbia Rover Gorge is prachtig. Maar je hoeft er niet persee overal voor te stoppen. Als ik met vrienden hier de eerste keer alleen al maar doorheen rij vinden ze het prachtig. Voor Multnomah Falls heb je in jullie periode een permit nodig. Kan je doen. En je kan het er net zo gek maken als je zelf wil. Je kijkt een half uurtje en je bent weer weg. Of je klimt helemaal naar boven en je bent een halve dag onderweg. Ik zou dan zoals hier al benoemd veel eerder stoppen bij de Bonneville Dam. Super interessant en en enthousiaste mensen die je hier rondleiden.
- Silver Falls is hier al een paar keer benoemd. Zeker in jullie periode een absolute aanrader. Voor je jongens zwembroek aan en zwemmen maar. Daarna absoluut een burger gaan eten bij A&W in Stayton. Beter worden ze echt niet!
- Ik las ook ergens dat je het over raften had. Dat kun je vlakbij Silver Falls ook op de Santiam River doen. Daar zitten van die heerlijke rustige stukjes tussen. Maar er zijn ook stukken bij waarvan je zegt, ik weet het zo net nog niet. Toen onze jongste nog niet studeerde was dit iets wat ze zeker een paar keer per zomer gingen doen. Halve dag raften, halve dag Silver Falls en zich daarna volproppen bij de A&W.
- Weet niet of je jongens van sneeuw houden. Maar hoe hoger je op Mt Hood komt hoe meer sneeuw je tegen gaat komen. En de mogelijkheid om in juli en augustus nog te snowboarden op de top.
- Ik zou met je jongens zeker Woodburn doen. Ik weet niet of ze sportief zijn aangelegd. Maar in Lincoln heb je alleen een Nike en Under Armour outlet. Die laatste is al niet echt een bekend sportmerk in Nederland. In Woodburn heb je die ook. Is de Nike Store echt krankzinnig groot. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de Adidas winkel. Maar zit er ook nog een Puma en een Converse.
- Painted Hills is als wij vrienden over hebben een must see. Prachtige plek. Waar bijna niemand komt. Mooie rit er naartoe. En de kleuren zijn prachtig. Zelfde geldt trouwens voor Smith Rock State Park. Genoeg activiteiten die je kunt ondernemen.

En nu kruip ik mn mandje in. Begint al weer aardig laat te worden hier...
:wink:
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

dag @paulr @Martin & Marianne @IngridUSA @Elendan @Almere vak V

dank voor jullie reacties alweer!

na wat wikken en wegen gaan we Columbia River Gorge en John Day Fossil Beds laten vallen ten voordele van Silver Falls State Park (en aansluitend A&W) en Woodburn (op maandag).
Enige waar we nog beetje over twijfelen is wel of niet Mount Hood meenemen in de planning. Ligt wat uit de richting (dus alweer extra rij-tijd) en misschien wat teveel "berg" nadat we net daarvoor al Mount Rainier bezoeken?

@Elendan zou het kunnen dat ik in jullie reisverslag heb gelezen over floaten in omgeving van Bend (Besson Day Use Area)? Indien zo, hebben jullie die banden daar gehuurd? of ergens gekocht?

@Almere vak V altijd zo fijn om jouw tips en feedback te lezen, jouw enthousiasme maakt het ons echter niet makkelijker om te kiezen! :-)

fijn weekend aan allen!
Marie
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Nee dat moet een ander reisverslag geweest zijn. We hebben bij Bend andere dingen gedaan/gezien. Dat was tijdens onze reis in 2019 als ik me niet vergis. Toen deden we een rondje vanuit SF naar Oregon. Misschien dat je uit dat reisverslag nog wat tips kunt halen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Antwoord op vraag 2: sinds een paar dagen bekend, voor Mount Rainier NP heeft men vanaf 11 juli een timed entry permit nodig voor de Sunrise Corridor.
Voor Paradise Corridor niet omdat door werkzaamheden te druk kan worden. Voor ons gelukkig niet van toepassing, we vertrekken 11 juli weer richting Nederland.

In 2025, a timed entry reservation is required only for the Sunrise Corridor in the northeast corner of the park from 7:00 am to 5:00 pm. Timed entry reservations are for good a single day, per vehicle, and are required in addition to an entrance fee or park pass. The Paradise Corridor timed entry pilot will be paused in 2025 due to major construction projects and closures that make implementation of a timed entry reservation system challenging from both a public access and operational perspective.
Timed Entry Reservation Release Dates

A portion of timed entry reservations are released 60 days or approximately two months in advance in blocks, with all advanced reservations released by June 6, 2025. Advance reservations are available on Recreation.gov.
Advance reservation schedule:
Friday, May 16 release at 8 am Pacific Time for July 11 - July 31, 2025
Friday, June 6 release at 8 am Pacific Time for August 1 - September 1, 2025
For weekends and holidays from September 2 to the end of the season (typically mid-October), reservations will be available starting 7 pm the day before ONLY. Note: Visitors will not be able to access Sunrise or White River State Route 123 or Stevens Canyon Road from September 2-30, 2025, due to SR123 construction closure: visit Park Construction page for details.
No reservations required weekdays, September 2-5, September 8-12, September 15-19, September 22-26, September 29-October 3, October 6-10.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer