Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Flories: rondreis 21 dagen LA met kleuters.
Reis Flories: rondreis 21 dagen LA met kleuters.
Wij zijn een gezin van 4 (twee kinderen van 4 en 6) en willen van 13 december tot 2 januari een rondreis maken. Het enige wat vastligt is een bruiloft op 19 december in Santa Monica.
We zoeken informatie voor een leuke reis, met voornamelijk natuur maar ook met af en toe een stad. Wat is een leuke plek voor kerst en oud en nieuw? En is het mogelijk om met de camper op stap te gaan of is dit te koud? Alles ligt nog open, hopelijk vinden we hier wat leuke opties.
We zoeken informatie voor een leuke reis, met voornamelijk natuur maar ook met af en toe een stad. Wat is een leuke plek voor kerst en oud en nieuw? En is het mogelijk om met de camper op stap te gaan of is dit te koud? Alles ligt nog open, hopelijk vinden we hier wat leuke opties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis 21 dagen LA met kleuters.
Hallo, welkom op het forum!
In die tijd van het jaar is het wel prettig om wat zuidelijk te blijven denk ik. Maar als je het niet erg vindt als het wat koud is zijn de mogelijkheden wat groter. Heb je al een idee welke parken je zou willen bezoeken? In de winter zijn parken als Death Valley en Joshua Tree heel aangenaam. En Valley of Fire. Maar met jonge kinderen zijn dat misschien niet de meest aantrekkelijke parken. Je kunt ook richting Phoenix en Tucson als mooi weer belangrijk is.
Met een vertrek op 13 december en een bruiloft op 19 december is het misschien een idee om in Las Vegas te starten. Dan kun je via Death Valley naar LA rijden. Vliegen op LA zou betekenen dat je daar 5 dagen moet doorbrengen in afwachting van de bruiloft. Of je kunt eerst naar San Diego gaan.
Willen jullie LA uitgebreid bezoeken? En misschien naar een pretpark?
Lees je eens in wat betreft de parken en overige bezienswaardigheden, bijvoorbeeld op www.ontdek-amerika.nl.
In 2011 waren wij een paar dagen in de omgeving van LA. We bezochten toen onder andere Santa Monica, Joshua Tree en San Diego. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Voor de Grand Canyon, Zion, Valley of Fire en Death Valley in april kun je ons 2024-verslag eens bekijken.
Forumlid Michelly is in 2020 in februari in het zuidwesten geweest. Kijk eens in hun verslag op www.michelly.nl.
Ik weet niet of een camper in die periode een goed idee is. Met jonge kinderen is het op zich wel fijn, maar je moet er rekening mee houden dat het erg vroeg donker is, en dat het waarschijnlijk op veel plaatsen te koud zal zijn om buiten te zitten.
Geen idee wat leuk is met Kerst en Oud en Nieuw. Wij waren in 2011 met Kerst in Riverside omdat onze dochter daar toen studeerde. We hebben daar heerlijk gegeten en genoten van de versiering daar, maar ik denk dat je zoiets wel op meer plaatsen kunt vinden.
Marianne
In die tijd van het jaar is het wel prettig om wat zuidelijk te blijven denk ik. Maar als je het niet erg vindt als het wat koud is zijn de mogelijkheden wat groter. Heb je al een idee welke parken je zou willen bezoeken? In de winter zijn parken als Death Valley en Joshua Tree heel aangenaam. En Valley of Fire. Maar met jonge kinderen zijn dat misschien niet de meest aantrekkelijke parken. Je kunt ook richting Phoenix en Tucson als mooi weer belangrijk is.
Met een vertrek op 13 december en een bruiloft op 19 december is het misschien een idee om in Las Vegas te starten. Dan kun je via Death Valley naar LA rijden. Vliegen op LA zou betekenen dat je daar 5 dagen moet doorbrengen in afwachting van de bruiloft. Of je kunt eerst naar San Diego gaan.
Willen jullie LA uitgebreid bezoeken? En misschien naar een pretpark?
Lees je eens in wat betreft de parken en overige bezienswaardigheden, bijvoorbeeld op www.ontdek-amerika.nl.
In 2011 waren wij een paar dagen in de omgeving van LA. We bezochten toen onder andere Santa Monica, Joshua Tree en San Diego. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Voor de Grand Canyon, Zion, Valley of Fire en Death Valley in april kun je ons 2024-verslag eens bekijken.
Forumlid Michelly is in 2020 in februari in het zuidwesten geweest. Kijk eens in hun verslag op www.michelly.nl.
Ik weet niet of een camper in die periode een goed idee is. Met jonge kinderen is het op zich wel fijn, maar je moet er rekening mee houden dat het erg vroeg donker is, en dat het waarschijnlijk op veel plaatsen te koud zal zijn om buiten te zitten.
Geen idee wat leuk is met Kerst en Oud en Nieuw. Wij waren in 2011 met Kerst in Riverside omdat onze dochter daar toen studeerde. We hebben daar heerlijk gegeten en genoten van de versiering daar, maar ik denk dat je zoiets wel op meer plaatsen kunt vinden.
Marianne
LA-Las Vegas-grand Canyon met RV in winter
We zouden graag in december een reis willen maken van LA-Las Vegas-grand Canyon naar Phoenix. Is dit te doen met een camper? Of zal het te koud zijn? Weten jullie of er überhaupt campings open zijn in deze tijd van het jaar? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben erg benieuwd!
Ik ben erg benieuwd!
Opmerking moderator
Samengevoegd met het reeds bestaande routetopic. Zo blijven vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: LA-Las Vegas-grand Canyon met RV in winter
Flories, je kunt het beste al je vragen over je reis in hetzelfde topic houden. In je andere topic had je ook al een vraag gesteld over het reizen met een camper. Om je beter te kunnen adviseren is het goed om daar te reageren.
Ik zal een moderator vragen om beide topics samen te voegen.
Je hebt dus al een idee over de route?
Kijk eens op de NPS-sites en op www.recreation.gov voor campings in de parken. De camping in de Grand Canyon bijvoorbeeld is het hele jaar open, zie
https://nps.gov/grca/planyourvisit/camping.htm
Ik had je al verwezen naar het verslag van Michelly. Had je daar al naar gekeken? Zij hebben ook gekampeerd in de winter. Wel iets later in het jaar, dus ze hadden al wat langere dagen.
Marianne
Ik zal een moderator vragen om beide topics samen te voegen.
Je hebt dus al een idee over de route?
Kijk eens op de NPS-sites en op www.recreation.gov voor campings in de parken. De camping in de Grand Canyon bijvoorbeeld is het hele jaar open, zie
https://nps.gov/grca/planyourvisit/camping.htm
Ik had je al verwezen naar het verslag van Michelly. Had je daar al naar gekeken? Zij hebben ook gekampeerd in de winter. Wel iets later in het jaar, dus ze hadden al wat langere dagen.
Marianne
Re: LA-Las Vegas-grand Canyon met RV in winter
Wij waren afgelopen December in Phoenix en het was daar erg aangenaam, met temperaturen tussen de 20 en de 25 graden (met uitschieters naar boven). Echter, als je de bergen in trekt is het gelijk een stuk kouder en ligt er sneeuw. In de nachten daalt de temperatuur overigens fors tot bij het vriespunt, dus ik weet niet of een camper wel zo'n goed idee is in December.
Re: Reis Flories: rondreis 21 dagen LA met kleuters.
Wij hebben jaren geleden van LA naar Tucson gereisd in januari (met kinderen). Wij sliepen bewust in hotels, en sloegen de grand canyon over omdat we niet het risico wilden lopen daar alsnog niet heen te kunnen ivm sneeuw. Uiteindelijk hadden we vrij uitzonderlijk weer, bij Palm Springs veel regen en een snow blizzard boven op Mt San Jacinto. Vervolgens behoorlijk fris in DV, met midden op de dag nog onder het vriespunt bij Dante's View. Ook LV was niet warm, en toen we van Kingman richting Phoenix reden hadden we het eerste stuk 's ochtends vorst. Wij hebben wat meer tijd doorgebracht in Phoenix en Tucson, daar was het aangenaam (maar ook niet echt warm).
Je kunt het uiteraard een stuk warmer treffen, maar ik was persoonlijk blij dat we niet voor een camper hadden gekozen. Ik moet er wel bij zeggen dat voor ons de kou sowieso een uitdaging was, we deden deze reis nadat we net een paar jaar in Rio de Janeiro hadden gewoond, waar het bij vertrek dus zomer was, en we hadden daardoor ook weinig passende winterkleding voor de kinderen (en voor onszelf eigenlijk ook niet, dat zat in de zeecontainer en was nog onderweg).
Je kunt het uiteraard een stuk warmer treffen, maar ik was persoonlijk blij dat we niet voor een camper hadden gekozen. Ik moet er wel bij zeggen dat voor ons de kou sowieso een uitdaging was, we deden deze reis nadat we net een paar jaar in Rio de Janeiro hadden gewoond, waar het bij vertrek dus zomer was, en we hadden daardoor ook weinig passende winterkleding voor de kinderen (en voor onszelf eigenlijk ook niet, dat zat in de zeecontainer en was nog onderweg).
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou de keuze voor een camper ook af kunnen laten hangen van de route die je gaat doen en het aantal parken dat je wilt bezoeken.
In je eerst bericht gaf je aan dat je de 13e vertrekt en de 19e de bruiloft hebt. Nu geef je aan dat je van LA via Las Vegas en de Grand Canyon naar Phoenix gaat. Betekent dat dan dat je eerst een week in LA blijft? En de 20e vertrekt richting Las Vegas? Wil je nog meer parken bezoeken of alleen de Grand Canyon?
Marianne
In je eerst bericht gaf je aan dat je de 13e vertrekt en de 19e de bruiloft hebt. Nu geef je aan dat je van LA via Las Vegas en de Grand Canyon naar Phoenix gaat. Betekent dat dan dat je eerst een week in LA blijft? En de 20e vertrekt richting Las Vegas? Wil je nog meer parken bezoeken of alleen de Grand Canyon?
Marianne
Bedankt voor jullie reacties! Heel helpend om te horen hoe mensen dit hebben ervaren in die tijd van het jaar.
We willen de 13e aankomen in San Francisco. En dan met een huur auto naar LA.
Vanaf daar zijn we zoekende. Nu dus de twijfel, willen de de high lights zien ( Las Vegas, Grand Canyon en andere parken) of willen we met de camper op stap en dan dus zuidelijk Californië blijven. Maar misschien zijn er nog andere opties...we zitten echt nog in de oriëntatie fase. Dus alle tips zijn welkom.
We willen de 13e aankomen in San Francisco. En dan met een huur auto naar LA.
Vanaf daar zijn we zoekende. Nu dus de twijfel, willen de de high lights zien ( Las Vegas, Grand Canyon en andere parken) of willen we met de camper op stap en dan dus zuidelijk Californië blijven. Maar misschien zijn er nog andere opties...we zitten echt nog in de oriëntatie fase. Dus alle tips zijn welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zegt: "highlights zien, of met een camper op stap." Maar dat kan toch allebei?
Ook als je in SF begint kun je daar een camper huren. Maar het is ook niet gek om het eerste deel met de auto te doen want in LA is dat handiger.
Ik vind het wat lastig adviseren, niet alleen vanwege de periode, maar ok vanwege de leeftijd van de kinderen. Wat vinden zijn leuk? Denk je dat wat (korte) wandelingen een optie zijn? Wat had je gedacht om in de parken te doen? Als het goed weer is, zou je in de GC kunnen fietsen. Wij deden dat vorig jaar in april (zie hier). Toen was het koud, maar je kunt ook goed weer treffen.
Ik heb wat mogelijkheden uitgeschreven. Een route die wat lijkt op het standaardrondje zuidwesten, en een die wat zuidelijker gaat. Je kunt ook meer tijd in LA doorbrengen en naar San Diego gaan. In dat geval zou ik geen camper gaan huren.
13-dec naar San Francisco
14-dec San Francisco
15-dec San Francisco - Monterey
16-dec Monterey - Pismo Beach
17-dec Pismo Beach - Santa Monica
18-dec Santa Monica
19-dec Santa Monica
20-dec Santa Monica - Joshua Tree
21-dec Joshua Tree - Lone Pine (Alabama Hills)
22-dec Lone Pine - Death Valley
23-dec Death Valley - Las Vegas
24-dec Las Vegas
25-dec Las Vegas - Valley of Fire
26-dec Valley of Fire - Zion
27-dec Zion
28-dec Zion - Page
29-dec Page - Grand Canyon
30-dec Grand Canyon
31-dec Grand Canyon - Phoenix
1-jan Phoenix
2-jan Phoenix
Misschien nog naar Sedona. Terugvliegen kan ook vanuit Las Vegas in deze route; dan neem je ook nog een stuk route 66 mee. En voor de kinderen is Bearizona wel leuk.
Tucson is ook een optie. Dan zou je zoiets kunnen doen:
14-dec San Francisco
18-dec Santa Monica
19-dec Santa Monica
21-dec Joshua Tree - Death Valley
22-dec Death Valley - Valley of Fire
23-dec Valley of Fire - Las Vegas
24-dec Las Vegas
25-dec Las Vegas - Grand Canyon
26-dec Grand Canyon
27-dec Grand Canyon - Tucson
28-dec Tucson
29-dec Tucson
30-dec Tucson
31-dec Tucson
1-jan Tucson - Phoenix
2-jan Phoenix
Vraag alvast eens een vrijblijvende offerte aan voor een camper. En informeer eens wat er mogelijk is qua inleverlocaties. Vergelijk de kosten dan ook eens met die van autohuur + hotels.
Marianne
Ook als je in SF begint kun je daar een camper huren. Maar het is ook niet gek om het eerste deel met de auto te doen want in LA is dat handiger.
Ik vind het wat lastig adviseren, niet alleen vanwege de periode, maar ok vanwege de leeftijd van de kinderen. Wat vinden zijn leuk? Denk je dat wat (korte) wandelingen een optie zijn? Wat had je gedacht om in de parken te doen? Als het goed weer is, zou je in de GC kunnen fietsen. Wij deden dat vorig jaar in april (zie hier). Toen was het koud, maar je kunt ook goed weer treffen.
Ik heb wat mogelijkheden uitgeschreven. Een route die wat lijkt op het standaardrondje zuidwesten, en een die wat zuidelijker gaat. Je kunt ook meer tijd in LA doorbrengen en naar San Diego gaan. In dat geval zou ik geen camper gaan huren.
14-dec San Francisco
18-dec Santa Monica
19-dec Santa Monica
21-dec Joshua Tree - Lone Pine (Alabama Hills)
22-dec Lone Pine - Death Valley
23-dec Death Valley - Las Vegas
24-dec Las Vegas
25-dec Las Vegas - Valley of Fire
26-dec Valley of Fire - Zion
27-dec Zion
28-dec Zion - Page
29-dec Page - Grand Canyon
30-dec Grand Canyon
31-dec Grand Canyon - Phoenix
1-jan Phoenix
2-jan Phoenix
Misschien nog naar Sedona. Terugvliegen kan ook vanuit Las Vegas in deze route; dan neem je ook nog een stuk route 66 mee. En voor de kinderen is Bearizona wel leuk.
Tucson is ook een optie. Dan zou je zoiets kunnen doen:
14-dec San Francisco
18-dec Santa Monica
19-dec Santa Monica
21-dec Joshua Tree - Death Valley
22-dec Death Valley - Valley of Fire
23-dec Valley of Fire - Las Vegas
24-dec Las Vegas
25-dec Las Vegas - Grand Canyon
26-dec Grand Canyon
27-dec Grand Canyon - Tucson
28-dec Tucson
29-dec Tucson
30-dec Tucson
31-dec Tucson
1-jan Tucson - Phoenix
2-jan Phoenix
Vraag alvast eens een vrijblijvende offerte aan voor een camper. En informeer eens wat er mogelijk is qua inleverlocaties. Vergelijk de kosten dan ook eens met die van autohuur + hotels.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In de stad is een camper onhandig, maar als je in een stad begint en/of eindigt, dan kun je de camper later halen of eerder inleveren en op die manier de stad bekijken. Ook is het mogelijk om voor een of meer dagen een auto te huren en daarmee de stad in te gaan en de camper op de camping te laten staan die dag(en). Dat doen wij ook wel, net als op plekken waar je met een camper niet kunt komen, zoals bv. in Glacier NP op de Needles Hwy of de Iron Mountain Road.
Verder vinden wij een camper echt het einde en is het voor ons een must op een Amerikavakantie. Je ziet misschien andere highlights, misschien minder stad, maar de ervaring als je in een park overnacht en je de herten tussen de tenten en de campers ziet lopen is toch echt anders dan 's avonds bij de tv op je hotelkamer.
We hebben geen ervaring met camperen in december, wel in het voorjaar en toen hebben we ook wel in de sneeuw gestaan. Een camper heeft over het algemeen een goede verwarming en je krijgt dekens mee van de verhuurder. Evt. koop je er bij de Walmart nog wat bij. Ik zou niet al te hoog de bergen in gaan in de winter, want je moet ook veilig kunnen rijden.
Op internet kun je zien of de campings open zijn of niet. Als ze in de winter dicht zijn, gaan ze pas vaak weer half april of in mei, afhankelijk van de ligging, weer open, maar er zijn er ook die het hele jaar open zijn.
Verder vinden wij een camper echt het einde en is het voor ons een must op een Amerikavakantie. Je ziet misschien andere highlights, misschien minder stad, maar de ervaring als je in een park overnacht en je de herten tussen de tenten en de campers ziet lopen is toch echt anders dan 's avonds bij de tv op je hotelkamer.
We hebben geen ervaring met camperen in december, wel in het voorjaar en toen hebben we ook wel in de sneeuw gestaan. Een camper heeft over het algemeen een goede verwarming en je krijgt dekens mee van de verhuurder. Evt. koop je er bij de Walmart nog wat bij. Ik zou niet al te hoog de bergen in gaan in de winter, want je moet ook veilig kunnen rijden.
Op internet kun je zien of de campings open zijn of niet. Als ze in de winter dicht zijn, gaan ze pas vaak weer half april of in mei, afhankelijk van de ligging, weer open, maar er zijn er ook die het hele jaar open zijn.
Geen ervaring met de winter, maar wij reizen nu in Californië met onze zonen van 10 en van 5. Wat wij zien is dat de jongste het reizen best pittig vindt. Ik zou dus niet teveel willen in de periode die je hebt, vooral met 2 kids in die leeftijd. De afstanden zijn snel fors en hoewel ze van ons op een scherm mogen kijken in de auto, gaat daar veel tijd in zitten. Wij hebben 17 dagen en blijven in Californië en dat vind ik al een pittig reistempo.
Het voordeel van hotels/ airbnb is dat je iets kunt boeken met een zwembad. Dat vindt mijn jongste eigenlijk het leukste van de vakantie. Een camper is voor kinderen natuurlijk ook wel heel leuk, maar dit kan ook een overweging zijn. Overigens vonden wij het na 4 nachten hotels een verademing om een huis te hebben met keuken/ woonkamer etc.
Wat onze jongste verder erg leuk vindt:
- Muir woods ivm wandeling (maar ik verwacht dat daar straks Yosemite bij komt daar gaan we nog naartoe)
- de zee, de zeehonden/ zeeleeuwen en de rotsen om op te spelen
- Universal (groot Mario fan)
- Joshua Tree NP (over de rotsen klimmen)
Ons schema is:
- San Francisco (4 nachten)
- Monterey
- Pismo Beach
- Burbank (2 nachten) bezoek aan universal
- Dana Point (2 nachten)
- Joshua Tree (2 nachten)
- Bakerfield
- Oakhurst (2 nachten)
- Curry Village
- Tracy
Het voordeel van hotels/ airbnb is dat je iets kunt boeken met een zwembad. Dat vindt mijn jongste eigenlijk het leukste van de vakantie. Een camper is voor kinderen natuurlijk ook wel heel leuk, maar dit kan ook een overweging zijn. Overigens vonden wij het na 4 nachten hotels een verademing om een huis te hebben met keuken/ woonkamer etc.
Wat onze jongste verder erg leuk vindt:
- Muir woods ivm wandeling (maar ik verwacht dat daar straks Yosemite bij komt daar gaan we nog naartoe)
- de zee, de zeehonden/ zeeleeuwen en de rotsen om op te spelen
- Universal (groot Mario fan)
- Joshua Tree NP (over de rotsen klimmen)
Ons schema is:
- San Francisco (4 nachten)
- Monterey
- Pismo Beach
- Burbank (2 nachten) bezoek aan universal
- Dana Point (2 nachten)
- Joshua Tree (2 nachten)
- Bakerfield
- Oakhurst (2 nachten)
- Curry Village
- Tracy
-