Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
BahamaOne
Amerikafan

Re: Veilig om dit jaar naar de VS te reizen?

Bericht door BahamaOne »

Pfff wat een zinloos verhaal hang je op @Jules40 .

Draai het eens om. Leg eens uit aan een Amerikaan als hij vraagt naar de politieke situatie in Europa. Kijk naar NL: de rechtse PVV is de grootse partij met een dictatoriaal leider die openlijk sympathiseert met (ultra)rechtse politici in Italie, Hongarije, Duitsland, Frankrijk en...jawel...de VS. Kijk eens naar de issues die wij hebben met de aanpak van migratie, vluchtelingen en de diverse problemen in ons land mbt sociaal klimaat, woningen, energievoorziening, stikstofbeleid en ga zo maar door. In meedere of mindere mate geldt deze politiek ook voor BE (waaar de politiek er een nog groter zooitje van maakt imho).

Misschien verscherpt de US daarom wel het toezicht op toeristen uit NL en BE, weet jij veel. Het is in NL de laatste jaren ook enorm veranderd in het politieke klimaat. Waarom zou de US daar geen nieuw risico in zien? Draai het eens om.....zo braaf zijn wij ook niet meer in dat opzicht. (persoonlijk denk ik dat het de VS geen snars interesseert wat er in een klein landje als NL of BE gebeurt, laat staan dat de gemiddelde Amerikaan weet waar het ligt, dus alles zal wel meevallen qua hoeveelheid toeristen die binnen komen in de US, maar dat terzijde).

Mogen wij dan aub even onze grote mond houden over wat er nu in de US gebeurt? @kastelke heeft dan misschien een aantal valide punten, maar zij woont in Canada en niet in NL of in BE, dus wat mij betreft niet vergelijkbaar qua inreizen, politiek. Wij zijn immers geen buurland wat nu bovendien waarschijnlijk extra "gepest/gestraft" wordt omdat het geen 51e staat wil worden....zie je het licht nu eindelijk ipv te denken dat de situatie vergelijkbaar zou zijn? Het past in je straatje, maar de bewering (geen verklaring) kan ik hiermee toch redelijk eenvoudig weerleggen...of het waar is of niet...het kan een verklaring zijn.

Nogmaals herhaald uit mijn eerdere post (en aangevuld):

Er zijn enige zorgen binnen de LGBTQ+ en transgender gemeenschap (inclusief de mensen met een X als gender in hun NL of BE paspoort), maar er is nog niet aangetoond dat dit daadwerkelijk tot problemen heeft geleid mbt toegang tot de US.

Voor alle andere groepen mensen zijn er niet meer of minder zorgen over toelating tot de US dan voorheen.

Kunnen we het hier aub bij laten en een slotje op dit onzin topic gooien?
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

@BahamaOne
Kun je aangeven wat er precies onzin is aan het verhaal?

Ik meende dat dit topic ging over reizen naar VS, dus je voorbeelden - hoe interessant en waardevol een discussie daaromtrent kunnen zijn - doen hier niet ter zake.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Oh wacht. Jij haalde er niet alle onderbuik gevoelens en gedachtenkronkels van jezelf bij? Lees anders even je posts terug en de discussies die je voerde met een aantal forumleden om je eigen waarheid als feit te presenteren?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Almere vak V schreef:
01 apr 2025, 18:51
Amerika is een land waar op elke kruising zo ongeveer nog 4 (volle) kerken staan. Waar in het zuiden nog steeds gediscrimineerd wordt. Waar een vrouw achter het fornuis hoort.
&
Almere vak V schreef:
Waar mensen tegen abortus zijn. Waar ze de doodstraf hanteren. Waar ze het niet normaal vinden dat een kerel in een badpak wedstrijden zwemt tussen andere vrouwen. Waar zij vinden vinden dat je maar in twee uitvoeringen ter wereld kunt komen.
===>
Almere vak V schreef:
Al die mensen kunnen zich veilig voelen in Amerika.
Almere vak V schreef:
Prima, dan is dat jouw probleem als dat om wat voor reden ergens niet goed gaat.
:shock: :lol:
Ik vraag me af hoe veilig sommige Amerikanen zich nu voelen in hun eigen land...
Zo lang je maar denkt wat ik denk, ben je veilig. Voor de anderen is er wel een plaats (niet in de kerk, niet in het zuiden, niet als vrouw op de werkvloer, niet als je abortus wilt, niet als je transgender bent, niet als je gay bent, niet als...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@kastelke volgens mij kun je dezelfde vraag voor nagenoeg elk land stellen, ook voor Canada. Elk land heeft zijn voor/nadelen. Wat voor de een een nadeel is (met name buitenstaanders) kan voor een ander (met name eigen bevolking) een voordeel zijn. Het is maar net wat je zelf vindt, en gelukkig is dat voor iedereen verschillend.

Geloof me, er zijn ergere landen op de wereld dan de VS om te wonen/werken of om als toerist op vakantie te gaan. Veel erger....
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@BahamaOne
Ik had een iets inhoudelijker reactie verwacht. Je spreekt tegen dat er onrust heerst onder transgenders die naar de VS reizen, je ontkent de reisadviezen her en der uitgevaardigd door EU-landen?

Dat er landen zijn waar het véél erger is, zonder enige twijfel. Maar ook in dit geval: naast de kwestie.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Jules40 jij kletst alleen maar om de kwestie heen. Er is geen negatief reisadvies voor toeristen uit BE en NL. PUNT.
Jij kiest ervoor om vanalles er bij te halen om je punt te maken (andere EU landen, mensen die er wonen etc. etc.).

Als er een iemand naast de kwestie post ben jij het.

Hierbij de veiligheids risico's nogmaals uitgespeld voor je (bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reis ... an-amerika)
image.png
image.png (14.6 KiB) 257 keer bekeken
Waar is je punt wat je probeert te drammen?
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@BahamaOne
Ik geef enkel antwoord op de vragen die mij inmiddels zijn gesteld. Hetgeen jij post betwist niemand, maar nogmaals: over die groep toeristen gaat het niet in mijn voorbeeld.

Begrijpend lezen, zucht …
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Dus toch bangmakerij van jouw kant....zucht....
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

Jij noemt het reisadvies voor die specifieke groep bangmakerij?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Wat is daarin dan veranderd sinds de new administration? Dit is altijd al een punt van aandacht (al jaren, niet alleen in NL of BE), wellicht is het gevoel versterkt door de executive orders voor de US voor hun eigen citizens.

Daarom voor de derde keer (echt een slechte lezer ben je):

Er zijn enige zorgen binnen de LGBTQ+ en transgender gemeenschap (inclusief de mensen met een X als gender in hun NL of BE paspoort), maar er is nog niet aangetoond dat dit daadwerkelijk tot problemen heeft geleid mbt toegang tot de US.

Voor alle andere groepen mensen zijn er niet meer of minder zorgen over toelating tot de US dan voorheen.

Kan je nu aub stoppen?
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@BahamaOne
Ik zal het desbetreffende deel speciaal voor jou nog even plakken, let op de datum!

De Amerikaanse autoriteiten accepteren als geslachtsvermelding alleen een M of V (male of female). Dit heeft de Amerikaanse overheid op 20 januari 2025 bepaald.

Ik zal je helpen:

Er zijn enige zorgen binnen de LGBTQ+ en transgender gemeenschap (inclusief de mensen met een X als gender in hun NL of BE paspoort) die gedeeld worden door bepaalde EU-landen middels een reisadvies (…)

Je mag het oneens met me zijn, geen probleem, maar feiten zijn feiten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jules40 schreef:
02 apr 2025, 15:15
De Amerikaanse autoriteiten accepteren als geslachtsvermelding alleen een M of V (male of female). Dit heeft de Amerikaanse overheid op 20 januari 2025 bepaald.
Op een Amerikaans paspoort!!!!!!!!
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Jules40 schreef:
02 apr 2025, 12:54
@Boonens Ik heb overigens Nazi-Duitsland niet in de mond genomen.
Fair enough, maar je zal met...
Jules40 schreef:
01 apr 2025, 19:32
De geschiedenis van de 20ste eeuw heeft aangetoond dat ‘hun’ probleem als snel ‘jouw’ probleem kan worden.
...vast niet op de oliecrisis hebben gedoeld :wink:
Jules40 schreef: Je blijft ook halsstarrig vasthouden dat er 0 voorbeelden zijn van non-binairen of transgenders die zijn teruggestuurd, dat zal wel maar dat is het punt niet. Mijn punt is dat de angst daarvoor niet ondenkbeeldig is.
Ik probeer je punt te begrijpen, maar kan dit alleen maar lezen als: "Je hebt dan misschien wel gelijk dat het probleem in de praktijk niet bestaat, maar er zijn nu eenmaal mensen met een ongegronde angst voor dit niet bestaande probleem en daarom zijn zij alsnog slachtoffer." Want als je het over een hellend vlak hebt, dan is dit er wel één...
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@hockey Nee!!!!

Het reisadvies is nu effectief aangepast. Mensen die naar de VS willen worden nu attent gemaakt op het feit dat bij een ESTA- of visumaanvragen het geslacht 'mannelijk' of 'vrouwelijk' moet opgegeven worden, zoals geregistreerd bij geboorte.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Dat er zorgen zijn snap ik, maar dat is niet anders dan anders, imho is dat altijd al zo geweest, zelfs in NL en BE is de tolerantie al een tijdje zoek.

Er zijn nog geen feiten bekend van mensen die geweigerd zijn bij entry in de US om deze reden.

Daar gaat het over en zowel ik als @Hockey als @Almere vak V proberen je dat al pagina's lang duidelijk te maken.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Jules40 schreef:
02 apr 2025, 15:32
Het reisadvies is nu effectief aangepast. Mensen die naar de VS willen worden nu attent gemaakt op het feit dat bij een ESTA- of visumaanvragen het geslacht 'mannelijk' of 'vrouwelijk' moet opgegeven worden, zoals geregistreerd bij geboorte.
Dat is geen advies, dat is een instructie. Of je je daar wel of niet in kunt vinden is aan diegene zelf. Het zijn de regels van een land, die kunnen wijzigen. Dat maakt nog niet dat die groep de toegang wordt geweigerd, dat is nergens nog gebleken. Ik moet sinds een aantal jaren ook andere vragen invullen en meer informatie geven, bv over SoMe profielen en online activiteiten, maakt het dat minder veilig? Nee, maar je moet dus wel oppassen wat je online allemaal roept (dat zouden overigens meer mensen moeten doen.....).

Nogmaals, dit blijft een persoonlijke kwestie, of je jezelf identificeert binnen die groep, en ik welke mate dit voor jou van toepassing is.

Is het daardoor voor (de rest van) de toeristen onveiliger om naar de US te reizen? Dat is de vraag van TS. En jij vindt dus van wel....prima dan heb jij ook de keus om wel of niet te gaan. Maar dat maakt jouw mening/keuze nog niet een feit of de waarheid. Het is wellicht jouw persoonlijke waarheid maar zeker geen feit.
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 02 apr 2025, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@boonens

Goh, ik ken nog wel een paar niet zo gezellige regimes die het in het verleden niet zo op minderheidsgroepen hadden.

Je hebt gelijk hoor, de groep is klein maar gezien de manier waarop op nationaal niveau wordt omgegaan met hen begrijp ik dat de Europese transgenders voorlopig even de kat uit de boom kijken.

Zo gek is dat toch niet?

Dat was ook alles wat ik drie pagina’s geleden ten berde bracht. Vervolgens schoten allerhande mensen hier in een kramp …
Jules40
Amerikafan

Bericht door Jules40 »

@BahamaOne

Het is wel degelijk een advies. Ik citeer:

Reisadvies Verenigde Staten van Amerika
Ministerie van Buitenlandse Zaken

Het wordt een herhaling van zetten op deze manier. Ik weet niet of je geslacht of sekse een keus is, en of het oké is om daar op afgerekend te kunnen worden zodra je voet op Amerikaanse bodem zet.

De TS vroeg of het veiliger was. Voor 99,9
procent maakt het wellicht niks uit, voor een klein groepje wel. Ik benoem dat, da’s alles. Voor die mensen is er het risico dat ze niet kunnen kiezen om al dan niet te gaan, want zij lopen het risico teruggestuurd te worden.

Daarom dat het aannemelijk is dat er momenteel transgenders zijn die liever niet richting US reizen, ik gaf aan dat ik me dat kan voorstellen. Dat er momenteel nog geen gevallen bekend zijn doet daar niks aan af.
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

** insert popcorn emoji **
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer