Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone/Grand Teton overnachtingen

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Tessaatje88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Yellowstone/Grand Teton overnachtingen

Bericht door Tessaatje88 »

Hallo allen,

het is weer zover, er staat weer een USA trip op de planning.
Inmiddels de vluchten, auto (25 dagen) en camper (14 dagen) geregeld en dus kan het lichtelijk invullen van de dagen beginnen.

Ik zit nu een beetje met de overnachtingen in Grand Teton en Yellowstone te vogelen en andermans mening/blik hierover lezen is altijd goed.
Goed om te weten is dat we met de auto en tent zijn. Volgens sommige de hel, maar wij vinden dat heerlijk :wink:

Het idee is dat we na een paar dagen Salt Lake City hiervandaan op 25 augustus vertrekken richting Grand Teton NP.
Vervolgens een paar dagen verdeeld over Grand Teton en Yellowstone om vervolgens vanaf Billings in de middag van 31 augustus weer te vliegen (deze vlucht staat al vast).

Voor overnachtingen had ik nu hetvolgende bedacht:
- 25 en 26 aug Jenny Lake
- 27 aug Grant
- 28 , 29 en 30 augustus Canyon Village

De 30e zou ik het liefst meer in de Lamar Valley staan, maar Pebble Creek is in 2025 dicht en Slough Creek en Tower Fall zitten uiteraard al vol. Nu is het plan die wel in de gaten te houden voor eventuele cancellations en daarmee een nachtje korter in Canyon Village te doen. De 31e hebben we dan de ochtend om ons rustig via Lamar Valley richting Billings te verplaatsen.
De campings in Grant en Canyon Village kan ik ook tot 30 dagen kosteloos annuleren, dus zit er aan te denken die sowieso maar vast te leggen.

Jullie gedachten hierover? Met de huidige planning kunnen we even kijken of we de middag van de 28e nog in Grand Teton doorbrengen of eerder al doorrijden naar Yellowstone en Canyon leek me een mooie uitvalsbasis voor Yellowstone. Of zeggen jullie, pak er nog een andere camping bij?
Laatst gewijzigd door Tessaatje88 op 17 mar 2025, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yellowstone/Grand Teton overnachtingen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2017 twee nachten bij Canyon gestaan (zie hier). Qua ligging wel centraal, maar ik vond de camping nogal somber. Misschien is een nacht Madison ook niet gek, dan zit je dichter bij Old Faithful. Of doe een nacht in de lodge of Inn bij OF; dat is echt fijn om daar te zitten en de geisers in de vroege ochtend en tegen zonsondergang bijna voor jezelf te hebben. Zie daaroor ook ons 2017-verslag en ook ons 2015-verslag. Toen zaten we zowel in de Inn als in de Snowlodge.
Is het nog wel mogelijk om in Grand Teton iets te vinden? Ik zou dat zo snel mogelijk vastleggen.

Ik ben wel benieuwd wat je die paar dagen in SLC gaat doen. Hoe lang zit je daar precies? Is meer tijd voor Yellowstone niet fijner?

Marianne
Tessaatje88
Amerika-ontdekker

Hey Marianne,

ik heb jullie site met reisverslagen inderdaad al ontdekt. Goede bron van info.

Een nacht in de lodge of Inn staat sowieso niet op het programma, in de NP's willen we lekker in ons tentje liggen. We zullen ervoor in SLC en erna in Portland al in een hotel liggen en dan zit ik wel weer even aan mijn dosis.
Wat vond je somber aan de camping van Canyon Village? Of meer een gevoel.

Op je vraag wat we in SLC gaan doen: nog geen idee :mrgreen: . Waarschijnlijk wat bierbrouwerijen bezoeken, op het terrasje zitten, shoppen, misschien nog wat kleine uitstapjes. Kan ook zomaar dat we daar eerder klaar mee zijn en al eerder richting het noorden vertrekken, maar daar ga ik nog niks voor vastleggen. Wanneer we precies aankomen in SLC ook geen idee. Enige wat vast staat is dat we op 7 augustus vanuit SFO vertrekken :thumbup: .
Dag langer kan overal wel, hoe langer hoe beter, maar er moeten altijd keuzes gemaakt worden. Het lijkt mij dat 3 dagen Yellowstone voldoende moet zijn om een goede indruk te krijgen. Ikzelf ben er al een aantal keer eerder geweest, voor mijn partner word het de eerste keer.

In Grand Teton is ook nog wel wat te vinden, maar wil ik inderdaad ook nog wel vastleggen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yellowstone is zo groot en zo veelzijdig dat je aan een week nog niet genoeg hebt. Maar in 3 dagen kun je de highlights wel doen.
Wat betreft Canyon: je staat er in het bos, en zoals je in ons verslag kunt zien is dat veel bomen en schaduw. We vonden dat wel erg veel schaduw.
We hebben ook eens een week op Bridge Bay gestaan, dat was wat opener. Vond ik prettiger.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden Madison een fijne camping. We hebben er nu een paar keer gestaan en zijn nog niet teleurgesteld. Het ligt wel minder centraal dan Canyon of Fishing Bridge, maar zeker voor de oostkant is het prima gelegen. De laatste keer, in 2022 hebben we er 3 nachten gestaan en van daaruit het park verkend. Wat meer kilometers, maar wij vonden het geen probleem.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... ne-np.html
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Zoveel mensen, zoveel meningen hahaha…. Canyon is inderdaad veel bos. Maar daar tegenover staan de goede douches en de goede ligging. Wij zijn er nu 2 x 2 nachten geweest en vonden het wel ok (ondanks dat wij campgrounds in een bos ook niet zo lekker vinden…). Als je rond 05.00 weg rijdt vanaf de camping heb je zonsopkomst op Mount Washburn onderweg naar Lamar Valley, waar je op tijd bent voor de grote kuddes Bisons en wellicht de wolven…. Madison is goed gelegen voor OF en Prismatic. Daar kan je dan zelfs in de avond naartoe en is het lekker rustig. Dan rij je in de schemer of net iets donkerder terug naar de camping. Vorig jaar ook een nacht op Bridge Bay gestaan: lekker open inderdaad, dus genieten van het avond- of ochtend zonnetje, iets wat op de andere campgrounds kansloos is….
Paul
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Wij (ook met tent) vonden afgelopen zomer Madison een vd mindere campings omdat je in de tentlussen tamelijk veel herrie vd weg naar West Yellowstone hebt. Canyon vonden we juist heel fijn. We hadden ook een hele grote plek met zowel schaduw als zon, lekker rustig en een gratis douche. Ondanks tent hebben we bij OF ook een cabin genomen voor 1 nacht. Was geweldig om s avonds als het veel rustiger is vanuit de cabin zo het Geysergebied in te lopen.
In Grand Teton zaten we meerdere nachten op Gros Ventre, ook een hele fijne camping. Maar ook daar een topplek met zon en schaduw. Heel vrij gelegen. Veel elanden daar gezien. En goed sanitair. Ik vond de ligging ook prima. Het is er overal zo mooi dat een stukje rijden (bijvoorbeeld voor de wandeling achter Jenny Lake) voor ons geen probleem was. Camping bij Jenny Lake zag er uit als hutje mutje. Plekken veel dichter op elkaar dan bij Gros Ventre.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet wat geluk hebben met de plek die je toegewezen krijgt denk ik.
Voor een mooi overzicht van de campings (wel iets gedateerd) zie https://www.justahead.com/where-to-camp ... stone/amp/

Marianne
Tessaatje88
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de info, naast dit topic uiteraard ook wat verder gespeurd op het web en uiteindelijk is het hetvolgende geworden:
- 2 nachten Grand Teton NP op Signal Mountain campground, lekker centraal, niet te groots.
- 2 nachten Madison. Centraal voor geiserregio voor avond/ochtend)
- 2 nachten Canyon. Centraal voor Grand Canyon of the Yellowstone en een laundry en douches wat wel even lekker is na een paar dagen zonder. Kunnen we weer een soort van fris en fruitig het vliegtuig in naar de volgende bestemming.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

goede keuzes qua verdeling.
Tóch nog één tip: overweeg de eerste nacht Gros Ventre nadat je uit Salt Lake komt rijden (en dan 2e nacht Signal). Voordeel Gros Ventre: je kan dan eind van de dag boodschappen doen en evt wat eten in Jackson. De camping ligt op slecht 20 minuten rijden daar vandaan. Je hebt er plekken met prachtig uitzicht en lekker ''licht'' en zonnig. Je pakt dan de dag erna de zuidelijke kant van GT met bezienswaardigheden en daarna een nacht op Signal. Of je doet eerst een vroege wandeling bij Jenny Lake die dag...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer