Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ook ik spreek uit ervaring met KPN, helaas werkt een flink aantal winkels, restaurants, etc niet met KPN, zoals Applebees, Homedepot, Outback, Denny's, Publix, CVS, Domino's, Cheddars, Texas Roadhouse enz. Het is dus een gok en ben daarom overgestapt op een Amerikaanse e-sim.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik los dit altijd op met Skype. Gewoon daar even wat te goed activeren en dan kan je via je Airalo data abo gewoon bellen en reserveringen doen etc.
-
- Amerika-expert
Zul je naar een andere oplossing op zoek moeten, Skype stopt in mei.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Skype is goedbedoeld maar gebruik ik al jaren niet meer. Het stopt ook, zoals @harryh aangeeft. Al zullen wij er dan niet echt last van hebben omdat we tot begin mei in Amerika zijn.
Ik heb mijn besluit al genomen en ga voor een Airalo eSim mét telefoonnummer. Meerkosten zijn gering ten opzichte van eSim zonder telefoonnummer. Die EUR 8,50 komen we ook wel weer overheen.
Roland
Ik heb mijn besluit al genomen en ga voor een Airalo eSim mét telefoonnummer. Meerkosten zijn gering ten opzichte van eSim zonder telefoonnummer. Die EUR 8,50 komen we ook wel weer overheen.

Roland
-
- Amerika-expert
Alleen krijg je dan iedere reis een ander tel nummer @Coyote, wij vinden het leuk om bij sommige restaurants wat dealtjes te scoren met een account en veel daarvan gebruiken het tel nummer, geen email adres. Vandaar mijn keuze voor een vast nummer van Google Voice.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank @tantelotje en @harryh, ik denk dat het voor ons en wat wij willen doen dan voldoende is om te volstaan met de bundel van KPN.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@harryh Ik vind dat geen probleem dat ik elke keer een ander telefoonnummer krijg. Ik heb geen accounts bij apps van restaurants dus dat mis ik niet. Maar in de apps zal toch wel een mogelijkheid zijn je telefoonnummer (steeds) aan te passen?
Roland
Roland
-
- Amerika-expert
@Coyote bij sommigen helaas niet, je tel nummer is je account nummer, als je dat wilt aanpassen moet je een nieuw account maken. Beetje ouderwets systeem
. Maar het komt gelukkig steeds minder voor. Ik zat even bij Chili's te kijken waar het lang zo was, maar daar kun je intussen zowel email als tel nummer gebruiken om in te loggen. En bij Outback is het nu alleen email.
Een account aanmaken en inloggen met een vast VS nummer is op zich niet het probleem, dan kies je een random nummer, maar het wordt lastig als dat nummer ook voor authenticatie met SMS wordt gebruikt.

Een account aanmaken en inloggen met een vast VS nummer is op zich niet het probleem, dan kies je een random nummer, maar het wordt lastig als dat nummer ook voor authenticatie met SMS wordt gebruikt.
Ik kocht vandaag de change+ met eigen telefoonnummer via Airalo voor onze vakantie binnen 3 weken. Je krijgt je US nummer meteen bij de aankoop. Kan ook soms wel handig zijn. Uiteraard kan je het nummer pas gebruiken bij activatie in de US.
Ik heb mijn fysieke simkaartje van vorig jaar nog in mijn dual sim Samsung telefoon zitten. Is er een mogelijkheid om dit kaartje weer te activeren?
Ik heb twee eSIM's via Nomad gekocht en gezien de algemene recensies hoop ik een goeie keuze. Prijs is $17 (met promocode) krijg je 20GB(10gb is $15) voor 30 dagen, met 5G ondersteuning en hotspot via het netwerk van AT&T/Verizon.
Standaardprijs is $22, maar met code SIKEDFHMCG of RESIBUUYNB dus $17 en hetzelfde voor 10gb.
Vorig jaar had ik een goede ervaring met Airalo, maar zonder actieve promo’s is het vrij prijzig. Er zijn goedkopere esim alternatieven, maar de online recensies lopen best uiteen.
Standaardprijs is $22, maar met code SIKEDFHMCG of RESIBUUYNB dus $17 en hetzelfde voor 10gb.
Vorig jaar had ik een goede ervaring met Airalo, maar zonder actieve promo’s is het vrij prijzig. Er zijn goedkopere esim alternatieven, maar de online recensies lopen best uiteen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Die vraag is niet te beantwoorden zonder te weten van wie het sim kaartje is en wat voor abonnement of tegoed je er op had
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 13 mar 2025, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is goed om te weten!

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt ervan af. Heb je een online account om te zien of de simkaart nog actief is? De kans is groot dat de simkaart na een x-periode automatisch vervallen is omdat de simkaart niet werd opgeladen.
Ik had in het verleden altijd simkaarten van AT&T. Die vervielen ook na een bepaalde periode. Eén keer heb de simkaart opnieuw kunnen gebruiken omdat mijn volgende reis binnen een half jaar was. Vlak voor vertrek naar Amerika beltegoed aangeschaft en zodoende kon ik die simkaart zo weer opnieuw gebruiken.
Roland
Net even gechecked maar mijn Airalo van vorig jaar kan ik gewoon weer updaten met eventueel beltegoed/text/data. Vorig jaar veel gebruikt en werkte perfect. Liep via het T-Mobile network.
En inderdaad je krijgt gelijk je Amerikaanse nummer te zien.
En inderdaad je krijgt gelijk je Amerikaanse nummer te zien.
Opmerking moderator
Code is verwijderd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het is ongewenst om je eigen referral of kortingscode hier te vermelden @diver99
Bedankt voor de tip. Ik heb ook net 2 simmetjes besteld. Over iets meer dan 2 weken weet ik of ik er echt blij mee zal zijnResetovic schreef: ↑12 mar 2025, 16:39Ik heb twee eSIM's via Nomad gekocht en gezien de algemene recensies hoop ik een goeie keuze. Prijs is $17 (met promocode) krijg je 20GB(10gb is $15) voor 30 dagen, met 5G ondersteuning en hotspot via het netwerk van AT&T/Verizon.

2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
@mara25
Er zijn veel eSIM's providers en bij iedereen zijn de recensies best verschillend, Nomad komt best goed naar boven qua betrouwbaarheid. Ik kan zelf pas halverwege april gaan testen en dus inderdaad hopen dat het goed is.
Er zijn veel eSIM's providers en bij iedereen zijn de recensies best verschillend, Nomad komt best goed naar boven qua betrouwbaarheid. Ik kan zelf pas halverwege april gaan testen en dus inderdaad hopen dat het goed is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik snap het wel hoor, maar de afgelopen jaren hebben veel forumleden (waaronder ikzelf) vele verwijzingscodes gedeeld voor 3 dollar korting. Daar is nooit een probleem van gemaakt en al die codes staan hier nog vermeld.jeppiepruts schreef: ↑15 mar 2025, 12:35Het is ongewenst om je eigen referral of kortingscode hier te vermelden @diver99
@IngridUSA
Inderdaad. Waarom zou je een mede-forumlid het niet gunnen, zeker in een actieve community zoals deze met vooral veel vaste gebruikers. Via Google zou je dan een referral van een wildvreemde gebruiken, terwijl je hier iemand kan helpen die misschien echt bijdraagt.
Als het niet wenselijk is in bestaande topics, dan is dat begrijpelijk. Misschien zou een apart topic voor dit soort zaken handig zijn, met duidelijke regels natuurlijk denk ik dan weer.
Inderdaad. Waarom zou je een mede-forumlid het niet gunnen, zeker in een actieve community zoals deze met vooral veel vaste gebruikers. Via Google zou je dan een referral van een wildvreemde gebruiken, terwijl je hier iemand kan helpen die misschien echt bijdraagt.
Als het niet wenselijk is in bestaande topics, dan is dat begrijpelijk. Misschien zou een apart topic voor dit soort zaken handig zijn, met duidelijke regels natuurlijk denk ik dan weer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3161 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties