Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Glorious »

Ik heb de Verizon app eens geopend op mijn iphone en op de trial geklikt.
De app checkt dan of je eligble bent.
Ik krijg de volgende melding:

"You're ineligible for Verizon's Free Trial at this time.
Because you participated in Verizon's Free Trial within the last 12 months. You won't be able to access another Free Trial at this time."

De trial heb ik in 2023 gebruikt en niet in het afgelopen jaar.
Amarens
Amerika-ontdekker

Bericht door Amarens »

Ik heb nu voor de tweede keer Airalo gebruikt. Het werkte vlekkeloos. Ook fijn om als hotspot te kunnen gebruiken voor de rest van het gezin.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jozs schreef:
22 okt 2024, 22:20
At&t begint blijkbaar ook met een trial.

Moet eens getest worden :thumbup:
Een oud bericht maar nog steeds actueel zie ik. Je kunt de Free Trial nog steeds nemen.

Het is mij niet duidelijk of het direct ingaat na installatie. In dat geval nog maar even wachten tot april. Hopelijk werkt het dan ook nog. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

SvenV schreef:
11 nov 2024, 06:12
AT&T trial op mijn vrouw haar iPhone en de mijne gezet. Werkt heerlijk goed. Wel even aanloggen op de wifi van de luchthaven om het te kunnen activeren, want anders zie je de trial niet verschijnen. 100 GB gratis data en gratis bellen :thumbup:
Kon dit met je Nederlandse Apple ID? Heb je ook een (Amerikaans) adres moeten opgeven? Lees nl. onderstaande onderstaande (in rode cirkel) bij de modellen waarvoor deze trial geldt:
image.png
image.png (53.88 KiB) 5605 keer bekeken
Roland

Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Heb de AT&T trial vorige maand gebruikt. Werkte prima! De app dien je volgens mij wel te downloaden in de Amerikaanse Apple store. Dit had ik thuis reeds in orde gebracht voor zowel mij als mijn vrouw door met mijn Amerikaans Apple ID even in te loggen op onze iPhones. Je kan daarna de app gewoon openen in de VS en trial activeren met een adres in te geven etc... Maar er wordt niet meer gevraagd naar je apple ID.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oké, bedankt voor de toelichting. Ik heb ook een Amerikaanse Apple ID dus dat zou geen probleem moeten zijn. Hoef je alleen in de Amerikaanse Apple Store in te loggen met je Amerikaanse Apple ID? Niet de telefoon zelf? Dat deed ik enkele jaren geleden ook eens in Amerika. Al mijn passen in de Wallet weg... :?

Roland

Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Enkel in de app store even uitloggen bovenaan en dan inloggen met je Amerikaanse Apple ID. Daarna gaat die automatisch naar de US store. App zoeken, downloaden en daarna kan je gewoon terug uitloggen en inloggen met je BE/NL Apple ID. Heeft geen andere gevolgen :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Jozs Bedankt voor de toelichting! :thumbup:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
07 nov 2024, 06:41
Afgelopen vakantie had ik nog een eSim van Airalo met mijn oude iPhone 11. Werkte prima maar miste eigenlijk een Amerikaans telefoonnummer wat soms toch wel handig kan zijn bij reserveren van een tafel in een restaurant.
Bovenstaande schreef ik 4 maanden geleden.

Ik zie dat je bij Airalo ook een eSim mét belmogelijkheid kunt krijgen. Weet iemand of je dan een Amerikaans telefoonnummer toegewezen krijgt?

Roland

IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Het staat er niet expliciet vermeld, maar dat lijkt me van wel. Inkomende gesprekken worden afgetrokken van het beltegoed en uitgaande internationale gesprekken zijn niet toegestaan.

Als ik dan bij de wereldwijdere eSIM kijk staat daar echter wel dat deze geleverd wordt met een +1 telefoonnummer in de VS gebaseerd (voor wereldwijd gebruik (met een verdeling over nationale en internationale buitenlandse minuten).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Coyote schreef:
04 mar 2025, 06:29
Ik zie dat je bij Airalo ook een eSim mét belmogelijkheid kunt krijgen. Weet iemand of je dan een Amerikaans telefoonnummer toegewezen krijgt?
Ik gebruik daarom Google Voice samen met Airalo, daarmee heb ik een vast Amerikaans nummer. Ook handig voor accounts in de VS waar je met je mobiele nummer moet identificeren zoals bv punten sparen bij enkele restaurants, daar kun je het nummer meestal niet meer aanpassen omdat je er mee inlogt.
roadtrip2025
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roadtrip2025 »

Dus jij gebruikt als Europeaan een DATA-only Airola eSim samen met Google Voice? Gebruik jij dan een aparte Google account die op USA ingesteld staat als land?
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 04 mar 2025, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@roadtrip2025 vorige bericht helemaal quoten hoeft niet (en mag niet volgens de forum regels) ;)

Antwoorden: ja, nee.
Werkt gewoon met je NL/BE account. Je moet wel een tijdelijk US phone nummer hebben om Google Voice te activeren. Ik heb dat met een trial gedaan, Verizon esim in mijn geval, daarbij krijg je een nummer en kun je bellen/gebeld worden.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@Coyote Ik heb nagevraagd bij Airalo of je een eigen telefoonnummer kreeg en het antwoord was 'ja'. Ik ga deze ook nemen voor m'n komende reis binnen 4 weken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dank voor de reacties allemaal! :thumbup:

@deebee7 Dat ik een eigen telefoonnummer krijg geloof ik ook wel als je het plan Gegevens/Beltegoed/Sms'en kiest. Ik ben vooral benieuwd of het een Amerikaans telefoonnummer wordt. Ik heb bij andere aanbieders gelezen dat het soms ook wel eens een +44 (GB) wordt, dat is niet echt de bedoeling.
IngridUSA schreef:
04 mar 2025, 07:05
Als ik dan bij de wereldwijdere eSIM kijk staat daar echter wel dat deze geleverd wordt met een +1 telefoonnummer in de VS gebaseerd (voor wereldwijd gebruik (met een verdeling over nationale en internationale buitenlandse minuten).
Dat geeft wel hoop dat het een Amerikaans nummer wordt. Ik ga het merken als ik de eSim binnenkort aanschaf. :D

Roland

deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@Coyote Ik was wellicht niet duidelijk genoeg in m'n antwoord. Sorry daarvoor. Ik checkte effectief of ik een Amerikaans telefoonnummer kreeg en hun antwoord was 'ja'.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aha, dat is mooi. Binnenkort de eSim maar eens aanschaffen dan. :D

Roland

Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Nevermind :)
marina82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marina82 »

Ik hoop hier wat extra uitleg te krijgen. Wij gaan volgende maand naar Florida en denken erover om te volstaan met een Amerika-bundel van KPN. Dan hebben we alleen data en kunnen niet bellen binnen Amerika. Weet iemand of je dan wel het alarmnummer kan bellen indien (onverhoopt) nodig? Volgende vraag: ik las dat je dan bepaalde apps van supermarkten, food ketens voor bestellingen etc. niet kan gebruiken omdat het via Nederland loopt. Nou vind ik dat niet zo'n probleem. Maar weet iemand of je wel de app van Universal kan gebruiken (om de wachttijden van de attracties te checken)? Of is daar echt een e-sim voor nodig?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wij gebruiken ook altijd de KPN bundel in Amerika.
Bellen kan altijd, maar mogelijk vallen belkosten niet in je bundel. Maar goed, in geval van een noodnummer lijkt dat me ook niet echt belangrijk.

Uit ervaring ( maart 2024) weet ik dat de Universal app prima werkt. Ook de MPC app, de VTP, Visit Florida en ga maar door, werken prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer