Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Old Faithful gaat weer.

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Old Faithful gaat weer.

Bericht door Old Faithful »

Hallo,

Mijn eerste reis naar de V.S. en Canada is alweer ruim dertig jaar geleden. Het was een kampeerreis van Anchorage naar Vancouver via o.a. Denali NP, Fairbanks, Dawson City, Whitehorse, Jasper en Banff.

Een jaar later van New York naar Los Angeles via Niagara, Chicago, Mount Rushmore, Yellowstone NP, Yosemite NP en San Fransisco. Op eigen gelegenheid met Greyhound naar Las Vegas op en neer, om van daar een vlucht naar de Grand Canyon te maken.

Begin jaren tachtig een hernieuwde kennismaking met de Alaska Highway. Ruwweg dezelfde route als mijn eerste reis, maar dan in omgekeerde volgorde. Daarna van Alaska (Skagway) met de veerboot via de Inside Passage naar Seattle.

De vierde, en laatste als vrijgezel, reis naar de V.S. was het bekende rondje Los Angeles - Los Angeles via o.a. Las Vegas, Grand Canyon, Bryce Canyon NP, Zion NP en San Diego.

Al deze reizen heb ik gemaakt met Trekamerica of soortgelijke onderneming. Tot mijn verbazing organiseert Trekamerica deze reizen nog steeds.

De belangstelling voor de weergaloze natuur van het continent bleef, maar de onmogelijkheid om tegelijk met mijn betere helft een maand of zo vakantie te krijgen stond een hernieuwde kennismaking met de V.S. in de weg. Tot in 1996 die kans zich wel voordeed. We hebben toen een auto gehuurd en zijn van San Fransisco naar Las Vegas gereden via Yosemite, Craters of the moon, Grand Teton, Yellowstone, Beartooth Pass, Arches NP, Bryce, Zion en Grand Canyon.

En inmiddels zijn we op een leeftijd gekomen dat we wat minder werken en is het plan om komend jaar weer het westen van de V.S. op te gaan zoeken. Over de route beginnen we nu na te denken. Vandaar mijn zoektocht op internet, waarbij ik op dit forum stuitte.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 24 dec 2007, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hallo Old Faithful,

:welcome: op het forum!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

Ook namens mij van harte welkom op het forum! :D

greetz Sandra
Eagle
Amerikafan

Bericht door Eagle »

Afbeelding op het forum
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum! :D

Groetjes van Marloes
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Welkom!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Old Faithful gaat weer.

Bericht door Old Faithful »

Hier ging iets fout. :oops:
Groet,

Old Faithful
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat kan je wel zeggen met deze behoorlijke forumkick van ruim 17 jaar en 3 maanden :lol: :lol:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

:lol:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer